Ik heb "op zijn minst" toegevoegd (had er al moeten staan).quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:51 schreef mschol het volgende:
[..]
uit de vereniging gezet worden is niet genoeg, gewoon compleet genegeerd en geïsoleerd
Deze ballen worden politicus, CEO, (micro)manager enz. waarna de samenleving onder hun sadisme mag lijden. In die zin staan ze dan ook boven de samenleving.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:53 schreef Basp1 het volgende:
Een bizarre uitspraak van die avond uit de volkskrant.
link
Wat een kneuzenkermis als dit klopt. Ik hoop dan dat de financiers van bestuursjarenvoor de vereniging per heden de financiering van alle mannelijke bestuursleden stopzetten.
Verbaast het je dat die cultuurverandering helemaal niet van de grond komt? Dat wordt keer op keer geroepen voor de bühne en hoogstens wordt er bereikt dat men de fouten uit het verleden meer stiekem gaat doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:53 schreef Basp1 het volgende:
Een bizarre uitspraak van die avond uit de volkskrant.
link
Wat een kneuzenkermis als dit klopt. Ik hoop dan dat de financiers van bestuursjarenvoor de vereniging per heden de financiering van alle mannelijke bestuursleden stopzetten.
Natuurlijk is het een vrij smerig cultuurtje maar juist die Metoo-woorden als 'cultuurverandering', 'dialoogsessies' en 'machocultuur' roepen bij mij ook wel wat irritatie op. Zie het al helemaal voor me, een paar 18-jarige pubers bij elkaar en dan van die meisjes die met Sunny Bergman in de hand aan de jongens gaan uitleggen dat het een mannenwereld is en vrouwen worden onderdrukt en we het in Amsterdam echt anders gaan doen! Het is allemaal zo humorloos.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verbaast het je dat die cultuurverandering helemaal niet van de grond komt? Dat wordt keer op keer geroepen voor de bühne en hoogstens wordt er bereikt dat men de fouten uit het verleden meer stiekem gaat doen.
Kijk naar de nieuwe bestuurscultuur van de politiek. Allemaal woorden, nul daden.
En dan gaan we gek opkijken dat het corps ook op oude voet doorgaat?
Ook als ze deze vier lulletjes rozewater verbannen naar Maastricht zal er niets veranderen. Althans, niet op korte termijn. Dit machogedrag zit nu eenmaal in het dna van het corps en het trekt nu eenmaal bepaald volk aan. En daar worden ze nog voor beloond ook.
Als je 'wat zie je er leuk uit' ziet als aanranding misschien wel.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat mij vooral al jaren opvalt is dat er gedownplayed wordt hoe onveilig de wereld voor vrouwen is. Ken zelf geen vrouw die niet minstens 1x is aangerand (ongewenst betast).
zoals ik al eerder schreef ze doen een plas en alles blijft hoe het wasquote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verbaast het je dat die cultuurverandering helemaal niet van de grond komt? Dat wordt keer op keer geroepen voor de bühne en hoogstens wordt er bereikt dat men de fouten uit het verleden meer stiekem gaat doen.
jong geleerd en nu het nog steeds normaal blijven vindenquote:Kijk naar de nieuwe bestuurscultuur van de politiek. Allemaal woorden, nul daden.
Als we zien hoeveel sancties tegen Rusland genomen zijn heb ik de ijdele hoop dat er een momentum is dat dit ook tegen zulke organisaties kan gebeuren waarbij idd de financieringen van hun bestuursjaren een grote klapper kan zijn samen met bijna alle sponsoren die zich ook nog terug trekkenquote:En dan gaan we gek opkijken dat het corps ook op oude voet doorgaat?
Vrouwen als gebruiksartikelen zien zie ik nu niet echt als machogedrag. Mar als dit gedrag in het DNA van deze clubjes zit moeten ze maar gebruik maken van de huidige kennis van genetische modificatie willen ze nog normaal binnen de huidige maatschappij blijven functioneren.quote:Ook als ze deze vier lulletjes rozewater verbannen naar Maastricht zal er niets veranderen. Althans, niet op korte termijn. Dit machogedrag zit nu eenmaal in het dna van het corps en het trekt nu eenmaal bepaald volk aan. En daar worden ze nog voor beloond ook.
Dit wel ja. We gaan weer 3 dagen in talkshows studentes uitnodigen die mogen uitleggen dat de sfeer zo naar is bij de studentenvereniging. Ga dan gewoon niet bij die kutclub zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 01:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naar de huidige alles 'ophef' maatstaven.
Vroeger werd dit -als het al te ver ging- onderling afgedaan met een ferme 'kan echt niet hoor' en klaar weer verder.
Nu: op internet, social media, in de boulevard pers er mee! Ophèèèf!!
Nou ja, dat boys will be boys ding bestaat dus nog en lekker laten gaan. Laat t lekker onderling opgelost worden.
Snap ook nooit de hele toegevoegde waarde.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:47 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Er komt echt alleen maar bagger uit die studentenverenigingen. Heb werkelijk waar nog nooit positieve verhalen gehoord.
Mooie generalisatie weer van wat jij denkt dat er gebeurt...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een vrij smerig cultuurtje maar juist die Metoo-woorden als 'cultuurverandering', 'dialoogsessies' en 'machocultuur' roepen bij mij ook wel wat irritatie op. Zie het al helemaal voor me, een paar 18-jarige pubers bij elkaar en dan van die meisjes die met Sunny Bergman in de hand aan de jongens gaan uitleggen dat het een mannenwereld is en vrouwen worden onderdrukt en we het in Amsterdam echt anders gaan doen! Het is allemaal zo humorloos.
Bestaan rechtse studentes eigenlijk nog?
Het enige wat ik kan bedenken is het 'groepgevoel', ergens bij horen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook nooit de hele toegevoegde waarde.
Ik bedoel niet extreem-rechts zoals Blommestijn en Eva enzo, gewoon VVD-rechts.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mooie generalisatie weer van wat jij denkt dat er gebeurt...
Verder, geen rechtse studentesJe hebt hele blonde Leidse FvD-kliekje gemist? Er zijn meer dan genoeg rechtse studentes...
Lezen is lastig zie ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:37 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als je 'wat zie je er leuk uit' ziet als aanranding misschien wel.
Die zijn er ook voldoende. Men loopt echter niet rond met plakplaatje zodat je direct ziet wie zich waar in politieke spectrum bevindt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik bedoel niet extreem-rechts zoals Blommestijn en Eva enzo, gewoon VVD-rechts.
Nee dat is waar. Maar doorgaans komt dit soort kritiek toch wel uit een bepaalde hoek?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die zijn er ook voldoende. Men loopt echter niet rond met plakplaatje zodat je direct ziet wie zich waar in politieke spectrum bevindt.
Ik mag hopen dat ook VVD-rechtse vrouwen genoeg eigenwaarde hebben om zichzelf niet te zien als een hoer en dat te accepteren als anderen dat zeggen... Dat zou wel echt heel triest zijn als dat niet zo is.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Maar doorgaans komt dit soort kritiek toch wel uit een bepaalde hoek?
Ik las een tijdje terug een interessante opinie van een feministische seksuologe die ten aanzien van dit mannelijk gedrag schreef dat het nooit zal worden uitgeroeid, omdat evolutionair nu eenmaal dit soort mannen met voorkeur door vrouwen worden geselecteerd om zich mee voort te planten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zoals ik al eerder schreef ze doen een plas en alles blijft hoe het was
[..]
jong geleerd en nu het nog steeds normaal blijven vinden
[..]
Als we zien hoeveel sancties tegen Rusland genomen zijn heb ik de ijdele hoop dat er een momentum is dat dit ook tegen zulke organisaties kan gebeuren waarbij idd de financieringen van hun bestuursjaren een grote klapper kan zijn samen met bijna alle sponsoren die zich ook nog terug trekken
[..]
Vrouwen als gebruiksartikelen zien zie ik nu niet echt als machogedrag. Mar als dit gedrag in het DNA van deze clubjes zit moeten ze maar gebruik maken van de huidige kennis van genetische modificatie willen ze nog normaal binnen de huidige maatschappij blijven functioneren.
Zelfs de VVD is niet meer VVD-rechts.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik bedoel niet extreem-rechts zoals Blommestijn en Eva enzo, gewoon VVD-rechts.
Joh, ook serveersters lopen weg omdat het niet veilig voelt, maar het is woke gebeuren?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Het woord onveilig zorgt ervoor dat ik dit toch een beetje met gemengde gevoelens lees. Woke invloeden hebben dus ook het damescorps bereikt. Prima dat dingen als vervelend worden ervaren maar ga dit niet weer zo breed uitmeten met veel stichtelijke woorden erbij.
Tegelijkertijd zijn die balletjes ook niet mijn type volk hoor.
Ik denk ook dat juist dit soort feministische tendensen eerder haat in de hand werken dan dat het iets oplost. (Even praktisch bekeken dan) De jongens nemen deel aan zo'n praatclubje met de meiden, lachen er achteraf om en gaan onderling gewoon weer door.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik las een tijdje terug een interessante opinie van een feministische seksuologe die ten aanzien van dit mannelijk gedrag schreef dat het nooit zal worden uitgeroeid, omdat evolutionair nu eenmaal dit soort mannen met voorkeur door vrouwen worden geselecteerd om zich mee voort te planten.
Wat dat betreft ben ik gewoon heel pessimistisch over dat de wereld veel veiliger gaat worden als het om dit soort zaken gaat. En ook ten aanzien van andere zaken niet echt.
Ook rechtse studentes houden er niet zo van om aangerand te worden of erger.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een vrij smerig cultuurtje maar juist die Metoo-woorden als 'cultuurverandering', 'dialoogsessies' en 'machocultuur' roepen bij mij ook wel wat irritatie op. Zie het al helemaal voor me, een paar 18-jarige pubers bij elkaar en dan van die meisjes die met Sunny Bergman in de hand aan de jongens gaan uitleggen dat het een mannenwereld is en vrouwen worden onderdrukt en we het in Amsterdam echt anders gaan doen! Het is allemaal zo humorloos.
Bestaan rechtse studentes eigenlijk nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |