Een of andere magneet spectrometer is prima maar een youtube filmpje zoeken van een dubbele windsor knoop is toch echt te moeilijk.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Studentenverenigingen zijn een broeinest van kansloze sneuneuzen, dus dit soort dingen verbazen me niet. Hier in Delft zie ik ze ook regelmatig jasje-dasje lopen waarbij de das vermoedelijk door henzelf is geknoopt, maar gezien de knoopskills net zo goed door een aap met lepra gedaan had kunnen zijn.
Overal 'ophef' over maken?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeker, maar als we alleen de ergste dingen die er zijn naar de oppervlakte brengen wordt de maatschappij er niet veel beter op. Juist ook kleine dingen kunnen een verschil maken
Wat jou betreft? Gebaseerd op wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De ongemakkelijke waarheid is dat zo goed als alle vrouwen minimaal 1x aangerand (=ongewenst betast) zijn. De meeste vaker, en sommigen (en wat mij betreft een schribarend percentage) vajer en/of erger.
Gebaseerd op wat ik persoonlijk schrikbarend vindquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:17 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wat jou betreft? Gebaseerd op wat?
Mwah. Niet overal. Maar zulke uitspraken? Vind ik wel genoeg over de grens om dat naar buiten te brengen. Die hele boys will be boys attitude met zulke dingen is echt achterhaald hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overal 'ophef' over maken?
Ow wacht, dan is er geen verschil met nu.
Ik ken jou niet dus ik weet niet wat jouw basis is. Een verkeerde blik is al schrikbarend?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat ik persoonlijk schrikbarend vind
Ik denk ik google dat even en dan lees ik 53%. Dat is nog steeds veel te hoog, maar toch iets anders dan nagenoeg 100%.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De ongemakkelijke waarheid is dat zo goed als alle vrouwen minimaal 1x aangerand (=ongewenst betast) zijn. De meeste vaker, en sommigen (en wat mij betreft een schribarend percentage) vaker en/of erger.
Nee dus en vrouwen gaan daar vaak in mee. Jeetje, hoe naief kan je zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Niet overal. Maar zulke uitspraken? Vind ik wel genoeg over de grens om dat naar buiten te brengen. Die hele boys will be boys attitude met zulke dingen is echt achterhaald hoor
Dat valt aardig te bezien. En zelfs al is het zo: denk je dat het iets uit gaat maken? Dan wordt het alleen maar minder zichtbaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:19 schreef Fok-it het volgende:
Die hele boys will be boys attitude met zulke dingen is echt achterhaald hoor
Zoals ik het lees staan die uitspraken niet op zichzelf, was seksisme al langer een issue binnen het corps. Misschien was het inderdaad als grap bedoeld, maar ook de druppel die de (spreekwoordelijke!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:14 schreef Repentless het volgende:
Zonder enige context zien die zinnetjes er allemaal erg vrouwonvriendelijk uit inderdaad. Ik ben wel benieuwd of het gekscherend/over the top was, of serieus bedoeld. Indien het laatste, natuurlijk kwalijk.
Lees je alleen de tekst van de bekende "alle vrouwen zijn kuthoeren"-sketch van Hans Teeuwen, zie je soortgelijke teksten. Als je niet weet dat dit een cabaretier is die grapjes maakt, leest het ook heel anders.
Aangezien er een brief is geschreven en bepaalde leden zich niet veilig voelden, doet dat vermoeden dat het allemaal niet zo fraai was. Echter krijg ik tegenwoordig ook steeds meer de indruk dat de humor en de knipoog volledig buiten beschouwing worden gelaten (ook als het harde grappen betreft), waardoor alles letterlijk wordt genomen. Als je dat doet, hou je inderdaad alleen maar nare teksten over.
Misschien was er hier geen enkele humor in het spel en dan is het ronduit beschamend. Maar dat valt nu niet volledig uit het bericht op te maken.
Heel veel studentes doen er gewoon aan mee, ik ga geen voorbeelden noemen maar dat is dus buiten het corps en behoorlijk ranzig. Prima dat er rechtzaken komen voor bepaalde studentes maar laten we niet alles over 1 kam scheren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Zoals ik het lees staan die uitspraken niet op zichzelf, was seksisme al langer een issue binnen het corps. Misschien was het inderdaad als grap bedoeld, maar ook de druppel die de (spreekwoordelijke!) emmer deed overlopen.
Verrassendquote:
Er wordt heel wat aangerand en verkracht binnen studentenverenigingen, mede dankzij dit soort opjutterij.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan denken wij daar anders over.
Het is misschien een ongemakkelijke waarheid, maar ik denk dat ruim 9 op de 10 mannen zich meermaals zeer denigrerend heeft uitgelaten over vrouwen in een mannen onder elkaar situatie met wat alcohol erbij (en soms ook gewoon nuchter). De mate waarin scheelt en de ene is wat sneller volwassen dan de ander, maar toch. Die mennekes worden op uitzonderingen na gewoon normale mannen die niet zelden doodsbang van hun eigen vrouw zijn.
Heel grappig idd, vooral omdat het over mijn zoon gaat die aangerand is door een ranzige studente. Heel grappig.quote:
Maar andersom mag gewoon gedownplayed worden uiteraardquote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:42 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Heel grappig idd, vooral omdat het over mijn zoon gaat die aangerand is door een ranzige studente. Heel grappig.
Hoe konden we dit weten?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:42 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Heel grappig idd, vooral omdat het over mijn zoon gaat die aangerand is door een ranzige studente. Heel grappig.
-laat maar-quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe konden we dit weten?![]()
Wat naar voor hem.
Laat maar gaan, ik kan heel slecht tegen hypocrisie en dat is het gewoon. Lief van jequote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoe konden we dit weten?![]()
Wat naar voor hem.
Hypocrisie kun je niet tegen?!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Laat maar gaan, ik kan heel slecht tegen hypocrisie en dat is het gewoon. Lief van je
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Laat maar gaan, ik kan heel slecht tegen hypocrisie en dat is het gewoon. Lief van je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |