Gewoon een paar maanden volle bak veldrijden, dan even pauze en de voorjaarsklassiekers en dan vol voor de Tour. Dan komt het vast goedquote:Op zondag 24 juli 2022 21:15 schreef Hyaenidae het volgende:
De eerste voor Mathieu. Slaat het veldrijseizoen over en zet alles op de tour.
Remco is kansloos, dus dat wordt juist leuk om Sporza te kijken en te zien hoe hij wordt weggereden door Jonas en Pogiquote:Op zondag 24 juli 2022 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als Remco mee doet skip ik Sporza, behalve als ie flikkert of moet lossen.
Wout achterop de brommer met Remco de berg op, Sporza wordt gek!quote:Op zondag 24 juli 2022 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als Remco mee doet skip ik Sporza, behalve als ie flikkert of moet lossen.
Wil Flip niet echt een klassement rijden? Dacht dat dat eigenlijk dit jaar al het doel was voor de valpartij. En volgend jaar lijkt me eigenlijk idealer daarvoor dan dit jaar was met de geruchten.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:54 schreef JohnDDD het volgende:
Het zou natuurlijk wel een natte droom zijn als we in de Tour 2023 strijd kunnen verwachten tussen Pogacar, Roglic en Bernal op een front en Van Aert, Van der Poel en Alaphilippe op een ander vlak. Van Aert had nu wel erg weinig tegenstand.
De Tourmalet in ieder geval:quote:Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
Zijn er voor de 2023 versie al wat cols/plaatsen genoemd waar ze sowieso langs gaan komen?
quote:Op maandag 25 juli 2022 23:21 schreef wimderon het volgende:
Kan 'Baskenland' in mijn OP hersteld worden naar 'Spanje' @:Slobeend ?
Puur machtsmisbruik van de modjes hier.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die schat ik nog wel een niveau'tje lager in, ook als hij weer terugkomt op z'n oude niveau. Vond het verschil tussen Roglic en Bernal in de Vuelta best grootquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik hoop dat Bernal volgend jaar weer op volle kracht aanwezig is. Dan kan de tweestrijd wellicht een driestrijd worden.
Roglic moet vooral op z'n fiets blijven zitten.. maar als hij dat doet, kan hij daar best van profiteren ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik geef Rohlic volgend jaar meer kans op de zege dan Vingegaard. De laatste zal te druk zijn met een tweestrijd met Pogacar.
Misschien, al heb ik bij Bernal het gevoel dat we hem nog maar zelden op zijn topniveau hebben gezien, omdat hij nogal vaak ziek, zwak of misselijk is. Toch heeft hij al wel 2 grote rondes op zijn naam, dat is er eentje meer dan Vingegaard terwijl ze even oud zijn. Dus ik zou hem zeker niet uitvlakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die schat ik nog wel een niveau'tje lager in, ook als hij weer terugkomt op z'n oude niveau. Vond het verschil tussen Roglic en Bernal in de Vuelta best groot
Alleen lijken Colombiaantjes sneller opgebrand. Na 26 a 27 jaar komt de klad er in.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Misschien, al heb ik bij Bernal het gevoel dat we hem nog maar zelden op zijn topniveau hebben gezien, omdat hij nogal vaak ziek, zwak of misselijk is. Toch heeft hij al wel 2 grote rondes op zijn naam, dat is er eentje meer dan Vingegaard terwijl ze even oud zijn. Dus ik zou hem zeker niet uitvlakken.
Bernal is bergop al minder, laat staan in het tijdrijden waar hij minuten verliest. Als Pogacar, Vingegaard en Roglic uit zouden vallen dan maakt hij wel een aardige kans.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Misschien, al heb ik bij Bernal het gevoel dat we hem nog maar zelden op zijn topniveau hebben gezien, omdat hij nogal vaak ziek, zwak of misselijk is. Toch heeft hij al wel 2 grote rondes op zijn naam, dat is er eentje meer dan Vingegaard terwijl ze even oud zijn. Dus ik zou hem zeker niet uitvlakken.
Oké Franco.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die Baskenland geen Spanje vinden nemen wij niet serieus.
Nee, dit kan niet.quote:
Ik vind dit gewoon geen leuke opmerking, want hij weet heel goed hoe het in mekaar zit.quote:
Prudhomme is gewoon een, ja, mietje.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
@:Rellende_Rotscholier Je wordt weer teleurgesteld, want Prudhomme heeft in een interview aangegeven dat de Chalets d'Iraty niet zullen worden aangedaan want 'Dat is te zwaar voor het begin van de Tour'.
Oh, en volgens Velowire zitten de hotels in Pau volgeboekt tussen 4 en 6 juli.
Na etappe 1 en 2 die niet voor de sprinters zijn, is dat niet zo heel raar toch? Zolang ze daarna maar de Pyreneeën of het Centraal Massief induiken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:48 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik zie ook al voor me dat etappe 3 en 4 gewoon sprintetappes worden. Etappe 3 finisht waarschijnlijk langs de kust en etappe 4 gaat dan langs de Pyreneeën naar Pau ofzo
Hopelijk dan wel 3 ritten naar Pau.quote:Op woensdag 14 september 2022 18:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
JAAAAAAAAAAAAAA
Haha dat doen ze toch niet meer. Schrap er maar 2 uit en plaats er een vlak stuk voor en een vallei tussenquote:Op donderdag 22 september 2022 11:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Croix de Fer - Col du Chaussy (inclusief Lacets de Montvernier) - Col de la Madeleine - Col de la Loze - Courchevel. 175 km, 6000 hoogtemeters. Zou weer eens een echte koninginnenrit zijn.
quote:En toen startte de Tour in… Italië: de Grand Départ van 2024 is wellicht voor Firenze en dat is een primeur
Voor het eerst in de geschiedenis lijkt er een start van de Tour de France in… Italië in de maak.
Volgens de lokale krant ‘Il Resto di Carlino’ is de inspectie van ‘Le Grand Départ’ al verricht door organisator Amaury Sport Organisation. De eerste rit zou van Firenze naar Rimini gaan. De tweede etappe zou starten in Cesenatico en finishen in Bologna. Om tenslotte te eindigen met een rit tussen Modena en Piacenza. Daarmee zou de Tour door de leefwereld van Marco Pantani trekken die in 1998 de dubbel Giro-Tour pakte. Met de Olympische Spelen in Parijs is het een Tour die al even waarschijnlijk in Nice eindigt en niet in de buurt van de Arc de Triomphe.
Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar in de toekomst krijgen we er mogelijk wel een interessante optie bij. Vanuit Moutiers kun je omhoog naar Val Thorens of naar Meribel. In de Tour van volgend jaar zullen we naar alle waarschijnlijkheid naar Meribel fietsen, om vanuit Meribel te beginnen aan de Col de la Loze. Dan een korte afdaling en waarschijnlijk een aankomst op het altiport (jawel, weer een altiport) van Courchevel. Toen Col de la Loze in 2020 debuteerde lag die afdaling er nog niet, nu wel en daar wil men meteen van profiteren. De afdaling lijkt alleen een beetje dommig aangelegd te zijn, want aan het eind van de afdaling is het maar een kilometer klimmen tot het altiport. Een steile kilometer, maar wel maar een kilometer. Je had ook een weg kunnen aanleggen die iets lager zou uitkomen, waarna de weg en de klim naar het altiport langer zou zijn. Nu krijg je een afdaling van een kilometer of zes en dan een kilometer klimmen aan het eind, daardoor zal er ten opzichte van de passage op de top van de Col de la Loze waarschijnlijk niet veel veranderen. Gemiste kans, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Croix de Fer - Col du Chaussy (inclusief Lacets de Montvernier) - Col de la Madeleine - Col de la Loze - Courchevel. 175 km, 6000 hoogtemeters. Zou weer eens een echte koninginnenrit zijn.
Wow, die Tougnete ziet er gaaf uit. Erg mooi inderdaad die fietspaden in het hooggebergte. Wat een beest van een klim vanuit Moutiers, 2000 hoogtemeter, oef. Als je daar dan straks ook nog de Col de la Loze achteraan kan plakken heb je een koninginnenrit te pakken inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar in de toekomst krijgen we er mogelijk wel een interessante optie bij. Vanuit Moutiers kun je omhoog naar Val Thorens of naar Meribel. In de Tour van volgend jaar zullen we naar alle waarschijnlijkheid naar Meribel fietsen, om vanuit Meribel te beginnen aan de Col de la Loze. Dan een korte afdaling en waarschijnlijk een aankomst op het altiport (jawel, weer een altiport) van Courchevel. Toen Col de la Loze in 2020 debuteerde lag die afdaling er nog niet, nu wel en daar wil men meteen van profiteren. De afdaling lijkt alleen een beetje dommig aangelegd te zijn, want aan het eind van de afdaling is het maar een kilometer klimmen tot het altiport. Een steile kilometer, maar wel maar een kilometer. Je had ook een weg kunnen aanleggen die iets lager zou uitkomen, waarna de weg en de klim naar het altiport langer zou zijn. Nu krijg je een afdaling van een kilometer of zes en dan een kilometer klimmen aan het eind, daardoor zal er ten opzichte van de passage op de top van de Col de la Loze waarschijnlijk niet veel veranderen. Gemiste kans, als je het mij vraagt.
Enfin, in de toekomst zouden de mogelijkheden uitgebreid moeten worden, want als je van Moutiers naar Val Thorens fietst is er ter hoogte van Les Menuires een nieuwe weg aangelegd. Een tweede Col de la Loze, als het ware. Tougnète, is de voorlopige naam. Vanuit Les Menuires een kleine 7 kilometer aan 9%, nadat je eerst al een kleine 30 kilometer hebt moeten klimmen om überhaupt Les Menuires te bereiken. De bedoeling is dat deze klim naar Tougnète ook voorzien zal worden van een afdaling, die uit zou komen in... Meribel! Dan is dus in de toekomst in theorie een opeenvolging van deze Tougnète en daarna de Col de la Loze mogelijk, om vervolgens te eindigen op het altiport van Courchevel. Koop je nu nog helemaal niks voor, maar toch iets om in de gaten te houden. Erg sympathiek dat ze al die skiresorts met elkaar proberen te verbinden met wegen die alleen voor fietsers geschikt zijn.
Ik probeer me maar wat moed in te praten dat we in de toekomst wel leuke dingen te zien krijgen, want volgend jaar lijkt het weer bar en boos te worden. Magere Pyreneeën, eigenlijk zelfs maar één etappe daar. Een etappe met de Tourmalet onderweg en dan een aankomst ergens beneden. Want te vroeg op de ronde mag het niet te moeilijk worden. In de Alpen weer een aankomst op de Grand Colombier, een etappe richting Morzine (Joux Plane?) en dan dus de rit naar Courchevel. In de derde week zouden we waarschijnlijk de Vogezen gaan opzoeken, waar voor de verandering La Planche des Belles Billes een keer niet op het programma staat. Hopelijk een combinatie van Petit Ballon-Platzerwasel als beslissende combinatie, maar het geruchtencircuit komt wat dat betreft nog niet echt lekker op gang.
Welke lastige kant bedoel je dan? Ik heb de lastigste kant vanuit Moosch (geloof ik) gedaan, maar opzich kan je daarna direct de col de Hundsruck op en dan binnen 15km de Ballon D'alsace vanuit Masevaux die ik persoonlijk de mooiste kant vindquote:Op donderdag 22 september 2022 10:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aankomst boven op de Grand Ballon aan het einde van de Tour wordt nu genoemd. Nadeel is dat je altijd een stuk vallei hebt als je de Grand Ballon van een lastige kant beklimt.
Willier-sur-Thur is de meest gebruikelijke kant volgens mij. Het hele stuk een goede brede weg.quote:Op donderdag 29 september 2022 07:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Welke lastige kant bedoel je dan? Ik heb de lastigste kant vanuit Moosch (geloof ik) gedaan, maar opzich kan je daarna direct de col de Hundsruck op en dan binnen 15km de Ballon D'alsace vanuit Masevaux die ik persoonlijk de mooiste kant vind
De klim vanuit Moosch is echter wel heel slecht en zie niet gauw gebeuren dat ze dat weten te repareren voor de tour van 2023
Daar zijn grofweg drie redenen voor te bedenken. Interesse, geld, plek.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 12:09 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom pakken ze in de Pyreneeen altijd het centrale gedeelte en nooit het westelijke of oostelijke gedeelte? Daar liggen toch ook wegen bergop? Met name volgend jaar kom je vanaf het zuidwesten dan kun je toch ook het westelijke gedeelte een keer meepakken?
Zelfde in de alpen, altijd het noordelijke gedeelte, maar het zuidelijke gedeelte van Nice tot pakweg Gap komt vrijwel nooit voor. Ja, wel eens een etappetje naar Gap toe maar dan komen ze altijd vanuit een andere richting. Ik ben benieuwd wat daar nu de reden voor is. Na al die jaren heb ik de Tourmalet en Alpe d'Huez wel een keer gezien.
Het schijnt toch te gaan gebeuren, het slechte stuk voorbij Geishouse zou dit voorjaar opgeknapt moeten worden en daarna zou deze kant van de Grand Ballon in de Tour kunnen verschijnen.quote:Op donderdag 29 september 2022 07:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Welke lastige kant bedoel je dan? Ik heb de lastigste kant vanuit Moosch (geloof ik) gedaan, maar opzich kan je daarna direct de col de Hundsruck op en dan binnen 15km de Ballon D'alsace vanuit Masevaux die ik persoonlijk de mooiste kant vind
De klim vanuit Moosch is echter wel heel slecht en zie niet gauw gebeuren dat ze dat weten te repareren voor de tour van 2023
Weer een pad voor alleen fietsers.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het schijnt toch te gaan gebeuren, het slechte stuk voorbij Geishouse zou dit voorjaar opgeknapt moeten worden en daarna zou deze kant van de Grand Ballon in de Tour kunnen verschijnen.
https://www.francebleu.fr(...)e-en-2023-1664808576
Waarom kan het nu dan wel? Het is toch een beschermd natuurgebied geworden?quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Puy de fucking Dôme, ongelooflijk.
De rit zou een ode moeten zijn aan Poulidor en zou daarom van start gaan in Saint-Leonard-de-Noblat, waar hij woonde en waar we de afgelopen jaren al vaker zijn geweest. De snelste weg naar Puy de Dome is dan toch al snel een kilometer of 150 en dat zijn relatief makkelijke kilometers. Gaat wel een etappe worden die zomaar kan uitdraaien op een unipuerto, om de hype toch een beetje af te remmen.quote:
Prima muurtje ditquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 00:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gratis advies aan de heer Gouvenou als we dan toch echt gezegend gaan worden met een aankomst op Puy de Dome. Doorfietsen naar Clermont-Ferrand en daar de Col de Bancillon meepakken. Geen dank.
[ afbeelding ]
Korte afdaling, en daarna twee/drie vlakke kilometers in Clermont-Ferrand, afhankelijk van welke kant je begint aan de Col de Ceyssat. In 2020 deden ze dat vanuit Royat, dat is wel de steilere kant, met een extra stukje vlak in de stad. Ergens halverwege deze klim verlaat je de doorgaande weg en begin je aan het steile gedeelte, de weg omhoog naar de vulkaan. Lijkt mij een prima manier om er geen unipuerto van te maken. Als het dan toch echt gaat gebeuren. Kan het ergens nog niet geloven, vraag me echt af hoe ze dit logistiek zouden willen oplossen.
quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
1 krul omhoog. Wat een beeld gaat dat geven. Al kan ik mij voorstellen dat ze de boel gaan afsluiten voor publiek, dat zou niet verkeerd zijn.
Ik ga een camping zoekenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Laatste vier kilometer zonder publiek volgens dit artikel.
Of een echte bergtijdrit van Sallanches naar Courchevel, zoals in het schema van Dale_Cooper hierboven staat.quote:Op zondag 16 oktober 2022 12:36 schreef Jason22 het volgende:
Lijkt er volgens Velowire op dat we geen tijdrit krijgen op de voorlaatste dag, maar een normale rit naar de Grand Ballon, waar ze wellicht iets verder bij Markstein gaan finishen.
De tijdrit zou dan een week eerder zijn (op de zondag) in de Alpen bij Chamonix en Morzine in de buurt.
Of gewoon kijken op het strand, met een stream op je mobiel.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of een echte bergtijdrit van Sallanches naar Courchevel, zoals in het schema van Dale_Cooper hierboven staat.
Een kleine honderd kilometer, hmmm, daar blijf ik voor thuis ook als het een stranddag zou worden
Dat zou echt heel erg dom zijn. Dus vrij waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 18:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een ploegentijdrit in etappe 6 zijn nu de laatste geruchten. Daar ben ik niet zo fan van, zeker niet in etappe 6.
Dan winnen ze nog met een minuut voorquote:Op woensdag 19 oktober 2022 21:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Het dwarsboomt vooral een nieuwe freakshow van Jumbo, want tegen etappe 6 hebben Roglic en Kelderman al wel weer kennis gemaakt met het asfalt. Daar helpt geen foodapp tegen.
Pau ligt op zo'n 30/35 kilometer van Tarbes, zouden ze het durven?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zou echt heel erg dom zijn. Dus vrij waarschijnlijk.
Wat beginnen ze te leren?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:52 schreef Koffieplanter het volgende:
De voorlaatste etappe naar Le Markstein staat al in l'Equipe en ziet er uitstekend uit. Ze beginnen het eindelijk te leren.
Te kort en waar is de opnieuw geasfalteerde kant van de Grand Ballon?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
De Petit Ballon / Platerwasel is een uitstekende combinatie inderdaad. Geen meter vallei tussen beide beklimmingen.
Wel liever Petit Ballon/Platzerwasel dan de Col du Haag.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Te kort en waar is de opnieuw geasfalteerde kant van de Grand Ballon?
Ik moest ook al even aan de mensen hier denkenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De achtergrond is niet subtiel
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pau is voor eeuwig verbonden met RR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |