Lijkt mij toch eerder een primair aandachtspunt.quote:
Ik ken niemand met een huishoudboekje, op Annemarie van Gaal na.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:33 schreef tim020hoorn het volgende:
Zou die huishoudboekjes wel eens willen zien
Ik vind die hele motivatie niet valide. Los van betaalbaarheid. Betaalbaarheid, daar valt een mouw aan te passen. Wel vooraf regelen uiteraard. Niet 'later maar zien'.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Lijkt mij toch eerder een primair aandachtspunt.
Je stuurt een land en samenleving aardig de afgrond in wanneer je begint aan een project wat honderden miljarden kost en waarvoor geen financiële onderbouwing is.
ik ken er enorm veel, of het nou een echt boekje is of een excel file of wat dan ook. Weten wat er binnenkomt en uitgaat en daar op anticiperen is gezond.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ken niemand met een huishoudboekje, op Annemarie van Gaal na.
Als dit er enorm veel waren, was de topictitel anders geweestquote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik ken er enorm veel, of het nou een echt boekje is of een excel file of wat dan ook. Weten wat er binnenkomt en uitgaat en daar op anticiperen is gezond.
Zoals het tegenwoordig gaat, gaan we toch ook de afgrond in? Iedere sector heeft klachten over de financiële situatie waarin zij verkeren, terwijl de bestuurders van het land meer dan een basisinkomen hebben.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Lijkt mij toch eerder een primair aandachtspunt.
Je stuurt een land en samenleving aardig de afgrond in wanneer je begint aan een project wat honderden miljarden kost en waarvoor geen financiële onderbouwing is.
1% van 8 miljoen huishoudens vind ik enorm veel als ik die allemaal zou kennen.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als dit er enorm veel waren, was de topictitel anders geweest
Ik ken niemand die dat in ieder geval niet heeftquote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik ken er enorm veel, of het nou een echt boekje is of een excel file of wat dan ook. Weten wat er binnenkomt en uitgaat en daar op anticiperen is gezond.
Niet zo bijzonder hoor die huishoudboekjes, tenminste bij mij, vaste lasten en boodschappen, en nee ik rook nier, drink amper alcohol en heb geen auto, maar ik zit ook niet echt in de probleemgroep ondanks mijn dat ik afgekeurd ben en dus een uitkering heb kan ik rond komen en zit ik niet echt in de problemen maar boodschappen doen is niet plezierig meer, het is belachelijk duur geworden en als je een keer wat leuks wil doen wat ieder mens toch een keer nodig heeft dan wordt het best moeilijk want alles is gewoon duurquote:Op zondag 24 juli 2022 10:33 schreef tim020hoorn het volgende:
Zou die huishoudboekjes wel eens willen zien
De meeste sectoren lopen toch te klagen dat de energie en brandstof voor het vervoer en de boodschappen fors duurder zijn geworden?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef Ivo1985 het volgende:
De meeste sectoren hebben momenteel helemaal geen klachten over de financiële situatie waarin zij verkeren.
Dat is dan een perspectiefkwestie. Ik zou bij 'enorm veel' denken aan 80% ofzo.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1% van 8 miljoen huishoudens vind ik enorm veel als ik die allemaal zou kennen.
Langer met een oude auto rond blijven rijden, als de auto toch versleten is vervangen door een goedkope 2e hands brandstofauto omdat elektrisch nog te duur is, oude wasmachine van de kringloopwinkel, geen geld om te investeren in besparingsmaatregelen zoals een warmtepomp...quote:Op zondag 24 juli 2022 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
Is wel goed voor het klimaat dat mensen steeds minder goed kunnen rondkomen.
Minder consumenten uitgaven is minder co2, minder vakantie, minder voedsel en energie consumptie.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
Langer met een oude auto rond blijven rijden, als de auto toch versleten is vervangen door een goedkope 2e hands brandstofauto omdat elektrisch nog te duur is, oude wasmachine van de kringloopwinkel, geen geld om te investeren in besparingsmaatregelen zoals een warmtepomp...
Niet vreemd, omdat vooral het bedrijfsleven optimaal geprofiteerd heeft van gratis ECB geld, wacht even een halfjaartje af en kijk dan hoe het er voor staat. Of vraag het eens wat ondernemers die hard geraakt zijn tijdens de Covid Lockdowns.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef Ivo1985 het volgende:
De meeste sectoren hebben momenteel helemaal geen klachten over de financiële situatie waarin zij verkeren.
Juist het tegenovergestelde: er is goed te verdienen, maar we hebben niet genoeg handjes om de winst te maximaliseren. Indirect is dat gewoon simpelweg toegeven dat lonen significant omhoog kunnen, want er is met het huidige loon/prijspeil meer vraag dan aanbod. Een kleine stijgen van productprijs om betere lonen mee te betalen kan momenteel in veel sectoren prima uit.
dat zijn dan ook geen echte ondernemers, want die rekenen gewoon alles door aan de klant. Aangezien winst een percentage is, gaat hun winst dan ook nog omhoog in absolute euro'squote:Op zondag 24 juli 2022 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste sectoren lopen toch te klagen dat de energie en brandstof voor het vervoer en de boodschappen fors duurder zijn geworden?
5000 netto per maand en dan een stijging van vaste lasten van 128 euro niet aankunnen?quote:Op zondag 24 juli 2022 10:03 schreef Rode_Wijn het volgende:
Een gezin met een inkomen van twee keer modaal is nu 188 euro duurder uit vergeleken met januari vorig jaar, blijk uit een berekening van het Nibud. Die stijging komt grotendeels door de energiekosten die (bij gelijkblijvend verbruik) met 128 euro zijn gestegen. De boodschappen zijn voor dit gezin circa 55 duurder geworden.
Dat is hoe volksvertegenwoordiging moet werken idd.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Minder consumenten uitgaven is minder co2, minder vakantie, minder voedsel en energie consumptie.
Duurzame vervangingsinvesteringen kunnen met fiscale prikkels gewoon afgedwongen worden.
Ik weet niet aan welke sectoren jij denkt maar snel oplopende kosten kunnen niet zo vaak direct doorbelast worden. Opdrachten/contractafspraken zijn enkele maanden tot jaren oud.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zijn dan ook geen echte ondernemers, want die rekenen gewoon alles door aan de klant. Aangezien winst een percentage is, gaat hun winst dan ook nog omhoog in absolute euro's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |