abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205462279
Middag
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:58:12 #282
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_205462454
quote:
88s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:22 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
Ik was niet gebanned, ik ben voorbeeldig zoals altijd
erg onwaarschijnlijk dat je gewoon niet postte?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:58:22 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_205462455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:35 schreef PLY het volgende:

[..]
Kan, brons kan ook met Alu zink mangaan en meerdere. Duurste is brons legering met tin ;)
Cool, weer wat geleerd :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:15:10 #284
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_205462606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]
erg onwaarschijnlijk dat je gewoon niet postte?
klopt
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:46:46 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_205462877
quote:
88s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:15 schreef hemarookworst het volgende:

[..]
klopt
Intrigerend!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 18:26:07 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205464163
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 19:50:52 #287
388664 crew  Dotteke
pi_205464990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:26 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zei de dokter van je voeten?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 20:12:05 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205465196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:50 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wat zei de dokter van je voeten?
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.

Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.

Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.

Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 20:14:07 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205465214
Mag van de psychiater voorlopig ook geen andere medicatie proberen; eerst moet m'n lichaam tot rust komen. Ik slik alleen nog medicatie tegen hoge bloeddruk, hooikoorts en m'n slaappil 's avonds. Verder niets meer.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205465309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:14 schreef DJMO het volgende:
Mag van de psychiater voorlopig ook geen andere medicatie proberen; eerst moet m'n lichaam tot rust komen. Ik slik alleen nog medicatie tegen hoge bloeddruk, hooikoorts en m'n slaappil 's avonds. Verder niets meer.
Een simpele lamp tegen winterdepressie kost euro of 30, ook nog een optie.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 20:26:00 #291
388664 crew  Dotteke
pi_205465334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:12 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik zal proberen een heel lang verhaal kort te houden. Vorig jaar kampte ik met een flinke winterdepressie, waarop ik antidepressivia voorgeschreven kreeg. Het werkte, maar mijn ogen gingen merkbaar achteruit door de bijwerkingen van de medicatie. Dus in overleg gestopt. Gesprekken met psych gehad, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat lichttherapie voor mij waarschijnlijk een hoop verschil kan maken in de winter, aangezien mijn lijf nogal extreem kan reageren op medicatie.

Afijn: ik vroeg bijzondere bijstand aan voor een lichttherapiebril, kreeg ik niet. Volgens de medewerker van de gemeente waren bijwerkingen van medicijnen normaal en moest ik maar een ander middel proberen. Uiteindelijk samen met psych besloten om dan maar atomoxetine te gaan slikken om te ondersteunen bij ADHD. In de hoop dat meer rust in m'n hoofd ervoor zou zorgen dat een depressie niet zou terugkeren.

Een van de (zeldzame) bijwerkingen van atomoxetine is echter huiduitslag en ontstoken huid. Nu ben ik al heel lang bekend met voetschimmel én eczeem, maar ik had er jarenlang geen last van. Voeten waren gehard door het vele lopen. Echter: dankzij de atomoxetine is m'n huid gaan werken en wel op de plaatsen die het zwaarste belast worden: m'n voetzolen en m'n handen. Een forse aanval van voetschimmel in combinatie met opleving van eczeem wat er voor zorgde dat ik op duizenden gloeiende spelden liep / loop en jeuk aan m'n handen als de hel.

Heb nu een zalf voorgeschreven gekregen die bestaat uit micanizolnitraat en hydrocortison. De eerste tegen schimmel, de tweede tegen eczeem. Twee keer per dag smeren, voor minstens twee weken.
Je ig. Ben je mooi klaar mee. Is het te duur om zelf zo lamp te kopen die helpt bij winter depressies? Hopelijk genezen je voeten snel en kan je weer aan de wandel. Zou heel vervelend voor je zijn als je dat niet kan doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 juli 2022 @ 20:26:17 #292
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205465337
Hi fans/haters
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 20:26:57 #293
388664 crew  Dotteke
pi_205465345
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:24 schreef mootie het volgende:

[..]
Een simpele lamp tegen winterdepressie kost euro of 30, ook nog een optie.
O dat vroeg ik net. 30 euro is nog wel te doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 26 juli 2022 @ 20:31:48 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205465406
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:24 schreef mootie het volgende:

[..]
Een simpele lamp tegen winterdepressie kost euro of 30, ook nog een optie.
Ik heb helaas niks aan een 'simpele' lamp. Overigens heb ik inmiddels al in overleg met m'n bewindvoerder de bewuste bril kunnen bestellen. Gelukkig nog tegen een goedkopere prijs ook dan waarvoor ik hem eerst zag staan. Waar het mij in dit hele geval om gaat is dat een medewerker van de gemeente zonder meer op de stoel van een specialist is gaan zitten met het achterlijke advies om dan maar andere medicijnen te proberen. Met andere woorden: gooi jezelf maar vol met gif, wij helpen je niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 20:36:52 #295
388664 crew  Dotteke
pi_205465459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:26 schreef Paul het volgende:
Hi fans/haters
Hey Paul
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_205466801
@PLY
duidelijk waar al ons geld heen gaat he

twitter
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_205467174
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:05 schreef greysbones het volgende:
@:PLY
duidelijk waar al ons geld heen gaat he

[ twitter ]
Is toch één grote roversbende! :r
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:28:42 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_205467181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:26 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Je ig. Ben je mooi klaar mee. Is het te duur om zelf zo lamp te kopen die helpt bij winter depressies? Hopelijk genezen je voeten snel en kan je weer aan de wandel. Zou heel vervelend voor je zijn als je dat niet kan doen.
ik heb die van mij meegegeven aan mijn broertje die ge-emigreerd is naar zweden. kostte iets van 50 euro
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_205467339
B:)B
pi_205467346
:lijstje: :B :)
pi_205467352
>:) :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')