Ik las gisteren nog dat er al lange tijd in Rusland geroepen wordt om de noordelijke provincies van Khazakstan in te nemen. Dus ze weten dat ze next zijn na Ukraine en zijn al bezig zich te bewapenen via China.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:44 schreef AgLarrr het volgende:
Khazakstan voelt ook ruimte om zich vrij te vechten - steunt de actie in Oekraïne ook niet - ondanks een recente Russiche interventie om het regime daar aan de macht te houden.
Wel een beetje van de regen in de drup zo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las gisteren nog dat er al lange tijd in Rusland geroepen wordt om de noordelijke provincies van Khazakstan in te nemen. Dus ze weten dat ze next zijn na Ukraine en zijn al bezig zich te bewapenen via China.
Dan zou ik als ik Oekraïne was gewoon weglopen van tafel.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vredesvoorstel zal altijd behelzen dat de Donbas en Krim Russisch worden, of "zelfstandig binnen de Russische invloedssfeer zullen vallen".
Volgens mij is de westerse angst voor escalatie grotendeels gebaseerd op het westerse beeld dat Rusland nog altijd een militaire wereldmacht is zoals de Sovjetunie dat indertijd was. Met maar 144 miljoen inwoners (Frankrijk en Duitsland samen hebben meer inwoners), een economie ter grootte van de BeNeLux, een defensieindustrie die voor high-tech componenten van hun wapensystemen afhankelijk is van het westen en een volstrekt incompetente legerleiding is Rusland echter geen schim meer van de Sovjetunie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Sovjet Unie stortte dankzij strategic overstretch in elkaar. Hoe Poetin ooit gedacht heeft het met minder mensen en middelen wel voor elkaar te krijgen is me een raadsel.
Ik denk dat Zelensky daar mee kan leven en er op gokken dat hij het in de toekomst wel terug krijgt, een eventuele opvolger van Putin zal snappen dat het vooral om Economische strategische ligging gaat, Duitsland heeft ook helemaal geen problemen dat Rotterdam in Nederland ligt, zolang ze maar gebruik kunnen maken van de infrastructuur.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vredesvoorstel zal altijd behelzen dat de Donbas en Krim Russisch worden, of "zelfstandig binnen de Russische invloedssfeer zullen vallen".
China?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las gisteren nog dat er al lange tijd in Rusland geroepen wordt om de noordelijke provincies van Khazakstan in te nemen. Dus ze weten dat ze next zijn na Ukraine en zijn al bezig zich te bewapenen via China.
Zelensky krijgt dat nooit verkocht aan de bevolking joh. Die willen gewoon terug naar de grenzen van voor 2014, en terecht.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Zelensky daar mee kan leven en er op gokken dat hij het in de toekomst wel terug krijgt, een eventuele opvolger van Putin zal snappen dat het vooral om Economische strategische ligging gaat, Duitsland heeft ook helemaal geen problemen dat Rotterdam in Nederland ligt, zolang ze maar gebruik kunnen maken van de infrastructuur.
Lekker realistisch ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelensky krijgt dat nooit verkocht aan de bevolking joh. Die willen gewoon terug naar de grenzen van voor 2014, en terecht.
Ook al verdwijnen de Russen in de Donbas, die rebellen verdwijnen niet als sneeuw onder de zon. Het is niet zo dat men in die regio allemaal anti Russisch is. Die regio zal altijd een probleem blijven ongeacht wie er de lakens gaat uitdelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelensky krijgt dat nooit verkocht aan de bevolking joh. Die willen gewoon terug naar de grenzen van voor 2014, en terecht.
Het zal dan ook tactisch verkocht moeten worden zodat zowel Putin als Zelensky iets mee naar huis kunnen nemen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Oekraïners nog veel vertrouwen hebben in een vredesverdrag met hun onbetrouwbare, weerzinwekkende buurvolk.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze werken al sinds 9/11 militair samen en Northern Kazakhstan zit vol met Russenquote:
Daarom wordt het ook een langdurig conflict. Ain't gonna happen. Oekraïne zal gewoon vernietigd worden voor een deel, waar Rusland ook een grote prijs betaald, maar winnen gaat Oekraïne niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik Oekraïne was gewoon weglopen van tafel.
Die knokken al sinds 2014. Dat is echt een groot cultuurverschil met ons, want het verdedigen van het moederland gaat daar over generaties, als het moet. Dat is de realiteit voor hen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal dan ook tactisch verkocht moeten worden zodat zowel Putin als Zelensky iets mee naar huis kunnen nemen.
Hoewel Ukraine nu nog strijdvaardig overkomt, en moreel goed lijkt te zijn, heeft dat ook een houdbaarheidsdatum, op een gegeven moment gaat het volk ook morren, beetje wat je zag met Corona maatregelen, het eerste halfjaar had iedereen daar begrip voor, maar na enige periode slaat de relateit in en wil men gewoon door.
Als met escalatie wordt bedoeld dat 1 partij de andere partij wilt laten capituleren zoals we in WWII hebben gezien is dat gekkenwerk. Of we het nou leuk vinden of niet, Putin en zijn handlangers kunnen de gehele Westerse samenleving wegvagen, ook al zal Rusland ook vernietigd worden. Het is niet zoals Hitler die je tot in zijn bunker kon opjagen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij is de westerse angst voor escalatie grotendeels gebaseerd op het westerse beeld dat Rusland nog altijd een militaire wereldmacht is zoals de Sovjetunie dat indertijd was. Met maar 144 miljoen inwoners (Frankrijk en Duitsland samen hebben meer inwoners), een economie ter grootte van de BeNeLux, een defensieindustrie die voor high-tech componenten van hun wapensystemen afhankelijk is van het westen en een volstrekt incompetente legerleiding is Rusland echter geen schim meer van de Sovjetunie.
Het kan eventueel ook gewoon een langdurig staakt het vuren worden, Rusland houd dit ook niet eeuwig vol he.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Oekraïners nog veel vertrouwen hebben in een vredesverdrag met hun onbetrouwbare, weerzinwekkende buurvolk.
Aan de andere kant is men ook erg pragmatisch, niet voor niks dat corruptie er zo hoog is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die knokken al sinds 2014. Dat is echt een groot cultuurverschil met ons, want het verdedigen van het moederland gaat daar over generaties, als het moet. Dat is de realiteit voor hen.
Rusland echter ook niet; dat land gaat net zo goed doodbloeden in Oekraïne. Deze oorlog betekent het einde van Rusland's geopolitieke ambities; dat land gaat in de komende decennia op het wereldtoneel definitief voorbijgestreefd worden door landen als China en India.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom wordt het ook een langdurig conflict. Ain't gonna happen. Oekraïne zal gewoon vernietigd worden voor een deel, waar Rusland ook een grote prijs betaald, maar winnen gaat Oekraïne niet.
De enige optie is dan ook om het zeer subtiel op een economische manier te doen, op een gegeven moment vindt ook Rusland het niet leuk meer (En het Westen stiekem ook niet), stiekem zie je dat nu al een beetje gebeuren, immers ondanks de economische sancties kopen we nog steeds volop Gas en Graan.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als met escalatie wordt bedoeld dat 1 partij de andere partij wilt laten capituleren zoals we in WWII hebben gezien is dat gekkenwerk. Of we het nou leuk vinden of niet, Putin en zijn handlangers kunnen de gehele Westerse samenleving wegvagen, ook al zal Rusland ook vernietigd worden. Het is niet zoals Hitler die je tot in zijn bunker kon opjagen.
Je kan de nucleaire olifant in de kamer niet negeren als verantwoordelijk regeringsleider.
India is een ernstig overschatte shithole die al op zijn retour is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rusland echter ook niet; dat land gaat net zo goed doodbloeden in Oekraïne. Deze oorlog betekent het einde van Rusland's geopolitieke ambities; dat land gaat in de komende decennia op het wereldtoneel definitief voorbijgestreefd worden door landen als China en India.
De corruptie en elite is een andere tak van sport. Een marginaal stuk van de bevolking. Nee, het patriotisme van daar is van een ander niveau, dat gaan wij niet snappen. Dat zie je alleen in situaties als dit.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan de andere kant is men ook erg pragmatisch, niet voor niks dat corruptie er zo hoog is.
Daarnaast neem ik dit soort patriotisme ook met een flinke korrel zout, want niet voor niks trekt de halve elite van de Ukraine al jaren naar het Westen.
Deze oorlog gaat de zwanenzang van de Russische federatie zijn, net zoals de oorlog in Afghanistan dat voor de Sovjetunie was.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan eventueel ook gewoon een langdurig staakt het vuren worden, Rusland houd dit ook niet eeuwig vol he.
Zoals Korea. Een staakt het vuren die begonnen is voor mijn geboorte en nog steeds het geval is. Bizar als je daar over nadenkt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan de andere kant is men ook erg pragmatisch, niet voor niks dat corruptie er zo hoog is.
Daarnaast neem ik dit soort patriotisme ook met een flinke korrel zout, want niet voor niks trekt de halve elite van de Ukraine al jaren naar het Westen.
Klinkt allemaal leuk, maar als de lijkenzakken thuis worden gebracht is het meestal snel gedaan met patriotisme.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De corruptie en elite is een andere tak van sport. Een marginaal stuk van de bevolking. Nee, het patriotisme van daar is van een ander niveau, dat gaan wij niet snappen. Dat zie je alleen in situaties als dit.
Het gaat dan ook om een "battle of the shithole countries" om hooguit een podiumplekje achter de VS.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
India is een ernstig overschatte shithole die al op zijn retour is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |