abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205427848
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sorry ik zeg het weer, hier geloof ik geen bal van.

Er is een ziek geval bekend, die Russische pedo militair maar zulke hondse gebeurtenissen op en zo’n grote schaal lijken me pure propoganda wat de Telegraaf natuurlijk ongefilterd post.
Verkrachtingen, het vermoorden van verkrachte vrouwen enz. waren in het naoorlogse, door de Russen bezette Duitsland schering en inslag. Sovjetmilitairen die in de voormalige DDR een misdaad tegen de Oost-Duitse bevolking begaan hadden (verkrachting, moord, rijden onder invloed, dood door nalatigheid etc.) kwamen daar ook gewoon mee weg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205427856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Gezien je beroep kan ik me daar wel een voorstelling bij maken, net zoals ik me kan voorstellen dat het nooit gewoon "part of the job" wordt.
Precies. Het is ook een kwestie van respect. Je zult als familie je eigen zoon of dochter zien liggen en dat op YouTube met de diverse opmerkingen. Dat gaat voor beide partijen wel op. Ondanks dat je hoopt dat de Oekraïne de Russen eruit schoppen en je hoopt op een isolatie van Rusland inclusief China ben ik op dit gebied wel zeer voorzichtig. Het is meestal toch de onderlaag die aan het front zitten. De echte schuldigen zitten hoog en droog. Die komen pas aan de beurt bij de verliezende partij. Zie Saddam etc.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 23:24:40 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205427862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik laveer in dit topic graag langs de grens van het betamelijke. Wanneer me dat op een ban komt te staan so be it, dan ben ik het zelf schuld. :)
Het is ook moeilijk beschaafd te blijven bij het aanschouwen van zoveel gruwelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205427869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Van Syrië staan ook behoorlijk wat zieke filmpjes online.
Walgelijk wat Assad, Poetin, IS en ik weet niet wie daar allemaal hebben geflikt...de hel op aarde

Ik haat die lui echt...
pi_205427873
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk beschaafd te blijven bij het aanschouwen van zoveel gruwelen.
Ik probeer mijn best te doen. En dat is moeilijk. Dat geef ik toe.
pi_205427894
Het rapport staat gewoon online.
https://reliefweb.int/att(...)20June%202022%29.pdf

Maar als je rond pag 94 het (magere stukje) over verkrachtingen ziet is de bron een krantenbericht van Kiev Independent.

quote:
One of the victims of sexual violence was a 23-year-old woman Karina Yershova from Bucha. During the Russian occupation of the town, she was abducted, raped, tortured and finally shot dead.533 There are also certain reports indicating instances of gang rape or rape carried out in front of family members, including children. For example, the Commissioner for Human Rights Denisova said that 25 girls aged 14-24 were kept in a basement in Bucha and gang-raped, as a
528 This principle is enshrined in Article 26 of the ICCPR, Article 14 of the ECHR, Protocol 12 to the ECHR, Article E of the RESC and Article 20 of the CHRFF.
529 UN Doc. S/RES/1325 (2000), Women and peace and security, 31 October 2000.
530 Amie Ferris-Rotman, Ukrainians Are Speaking Up About Rape as a War Crime to Ensure the World Holds Russia Accountable, Time, 20 April 2022, https://time.com/6168330/rape-war-crime-russia-ukraine/ or Yogita Limaye, Ukraine conflict: 'Russian soldiers raped me and killed my husband', BBC News, 11 April 2022, at https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243
531 UN Doc. Sc/14926, Sexual Violence ‘Most Hidden Crime’ Being Committed against Ukrainians, Civil Society Representative Tells Security Council, UN Press Release, 6 June 2022
532 Ibidem.
533 Anna Myroniuk, ‘Hide the girls’: How Russian soldiers rape and torture Ukrainians, Kyiv Independent, 20 April 2022, at https://kyivindependent.c(...)d-torture-ukrainians
Natalia Karbowska, Co-Founder and Director of Strategic Development for the Ukrainian Women’s Fund, noted that for every girl or woman who is willing to tell her story, there are
90

result of which nine became pregnant.534 The second mission has not been in the position to verify the authenticity of this report from other sources. It is however clear that women who have been subject to rape or other forms of sexual abuse – and there are (at least) hundreds of them in the conflict – face a high risk of forced pregnancy, sexually transmitted infections, HIV/AIDS, internal physical injuries and of mental problems.535 Women who became pregnant as a result of a rape may moreover have difficulties getting an abortion, both because of the level of destruction of medical facilities in Ukraine and the strict anti-abortion laws in some of the countries of refuge, especially Poland.536

534 Ombudsman Reports Mass Rapes In Bucha. 25 Girls Were Kept In Basement, Ukrainian News, 12 April 2022, at https://press.ukranews.co(...)-girls-were-kept-in- basement
535 See also Melanie O’Brien, Noelle Quenivet, Sexual and Gender-Based Violence against Women in the Russia- Ukraine Conflict, EJILTalk, 8 June 2022.
536 Patrick Adams, Why Poland's restrictive abortion laws could be problematic for Ukrainian refugees, NPR, 17 May 2022, at https://www.npr.org/secti(...)and-advocates-raise- concerns-of-abortion-access-for-ukrainian-refugees-in-po
537 Brianna Navarre, The War in Ukraine Is Impacting Women ‘Disproportionately, U.N. Report Finds, US News, 4 May 2022, at https://www.usnews.com/ne(...)men-in-ukraine-face- disproportionate-effects-of-war-u-n-report-finds
538 Thaisa Semenova, Domestic violence victims struggle to get help amid war: ‘If Russians don't kill me — he might, Kyiv Independent, 27 May 2022, at https://kyivindependent.com/national/domestic-violence-victims- struggle-to-get-help-amid-war-if-russians-dont-kill-me-he-might
539 Ibidem.

.
Als je alle referenties checkt is daar niemand geweest maar heeft iemand alle krantenkoppen gezocht met filters rape/torture en onder elkaar gezet in een rapport.
Ik verwacht van zo’n instantie toch wel iets meer doortastendheid.

Neemt niet weg dat er uiteraard verschrikkelijke dingen gebeuren in zo’n oorlog
Vakman pur sang
pi_205427947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 22:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben niet een persoon die zonder te kijken een mening geef van het geplaatste YouTube filmpje. Het is puur pro Russische praat. Dat mag, maar dit soort bronnen zijn wat mij betreft onbetrouwbaar en bovendien een hoop gespeculeer.

Voornamelijk hou ik het bij de kaarten. En ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven als het om die oorlog gaat. Als de Russen terrein winnen dan valt dat helaas niet te ontkennen al hoop je op andere uitkomsten. En als Oekraïne daadwerkelijk 3 btg's omsingelingd heeft dan valt dat ook niet te ontkennen en is dat dan prima nieuws. Maar zolang dit allemaal niet bevestigd is door kaarten en officiële bronnen dan juich ik niet te vroeg.
Mediasites en personen die ik niet ken gooi ik altijd even door google heen wat in dit topic gepost wordt. Tijdje terug kwam iemand met een Amerikaanse blog die bijvoorbeeld door het Kremlin gesponseerd wordt. Bij dit persoon kwam al snel naar voren dat hij dingen doet voor Sputnik, Breitbart, pro brexit en nog wat crypto gezeik. Dus iemand die gewoon verdient aan chaos creëren.
pi_205427988
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar als je rond pag 94 het (magere stukje) over verkrachtingen ziet is de bron een krantenbericht van Kiev Independent.
[..]
Als je alle referenties checkt is daar niemand geweest maar heeft iemand alle krantenkoppen gezocht met filters rape/torture en onder elkaar gezet in een rapport.
Ik verwacht van zo’n instantie toch wel iets meer doortastendheid.

Neemt niet weg dat er uiteraard verschrikkelijke dingen gebeuren in zo’n oorlog
?

In dat krantenartikel kun je lezen dat reeds begraven slachtoffers weer opgegraven zijn, doe je doorgaans omdat je forensisch onderzoek wil doen, kun je lezen dat rechercheurs foto bewijs hebben,

Staat ook dat het UA OM gewoon meerdere lopende onderzoeken heeft,

Dus je hele vreemde redenering, of zeg maar gewoon: verdachtmaking slaat nergens op.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205427990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Verkrachtingen, het vermoorden van verkrachte vrouwen enz. waren in het naoorlogse, door de Russen bezette Duitsland schering en inslag. Sovjetmilitairen die in de voormalige DDR een misdaad tegen de Oost-Duitse bevolking begaan hadden (verkrachting, moord, rijden onder invloed, dood door nalatigheid etc.) kwamen daar ook gewoon mee weg.
Klopt, ooit boek gelezen daarover van Wim Berkelaar.
https://revu.nl/artikel/4(...)-van-de-geallieerden
Vakman pur sang
pi_205427992
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
?

In dat krantenartikel kun je lezen dat reeds begraven slachtoffers weer opgegraven zijn, doe je doorgaans omdat je forensisch onderzoek wil doen, kun je lezen dat rechercheurs foto bewijs hebben,

Staat ook dat het UA OM gewoon meerdere lopende onderzoeken heeft,

Dus je hele vreemde redenering, of zeg maar gewoon: verdachtmaking slaat nergens op.
Nooit zoveel onzin gelezen als in KievIndependent.
Vakman pur sang
pi_205428010
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Precies. Het is ook een kwestie van respect. Je zult als familie je eigen zoon of dochter zien liggen en dat op YouTube met de diverse opmerkingen. Dat gaat voor beide partijen wel op. Ondanks dat je hoopt dat de Oekraïne de Russen eruit schoppen en je hoopt op een isolatie van Rusland inclusief China ben ik op dit gebied wel zeer voorzichtig. Het is meestal toch de onderlaag die aan het front zitten. De echte schuldigen zitten hoog en droog. Die komen pas aan de beurt bij de verliezende partij. Zie Saddam etc.
Ik ga voor de zoveelste keer in deze topicreeks in herhaling vallen; ook die onderlaag van de Oost-Europese bevolking heeft in 1989 de val van de door de Russen gefaciliteerde communistische regimes bewerkstelligd in álle Oost-Europese staten behalve Rusland en Wit-Rusland. West-Europa mag het wellicht niet eens zijn met de wijze waarop bijv. de Polen en Hongaren hun democratie vormgegeven hebben, maar het zijn ondanks al hun tekortkomingen wél democratieën.

Nog geen decennium na de val van de communistische dictatuur van de Sovjetunie hadden de Russen echter alweer een nieuwe dictator op de troon zitten incl. dezelfde anti-westerse en anti-NAVO retoriek incl. dreigen met een kernoorlog als hun bejaarde voorgangers. Waar de hoogbejaarde communisten van de Sovjet-Unie vooral geïnteresseerd waren in het behoud van de status-quo willen mannen als Poetin, Doegin en Medvedev echter meer dan ooit tevoren; een Russische invloedssfeer "van Lissabon tot Vladivostok" om aan de wensen van het Russische volk te voldoen.

Er is in mijn optiek geen arme Russische bevolking die onschuldig is en die het ook allemaal maar overkomt; Poetin voert naar mijn mening niets anders uit dan de diepste wensen van de Russische bevolking; het veroveren van hun Europese buurlanden en de totale uitroeiing van de burgerbevolking van die landen. Dat is ook de reden waarom de Russen in 1939 samenspanden met de nazi's; omdat ze beiden dezelfde doelen nastreefden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205428070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sorry ik zeg het weer, hier geloof ik geen bal van.

Er is een ziek geval bekend, die Russische pedo militair maar zulke hondse gebeurtenissen op en zo’n grote schaal lijken me pure propoganda wat de Telegraaf natuurlijk ongefilterd post.
Het is ook oorlogstactiek.
De vijand afdoen als een bruut monster verhoogt de strijdlust en minder kans op overgave.
De Japanners zeiden dat ook over de Amerikanen in WO2.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 23:48:11 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205428084

We decided to show you one day in the life of prisoners of war held in Ukraine. For yourself, you will find answers to many questions about the content.
What are the conditions of detention of prisoners?
When the Russian military gets into the camp, what happens?
How do Orcs eat, spend their leisure time and work in Ukraine?
What is the salary and working conditions in the camp?

00:00 Detention of prisoners
01:11 We go to the POW camp
02:07 Start of the day of prisoners
02:52 Living conditions in the POW camp
04:10 Formation
05:10 Appointment of cleaners
05:45 Atmosphere in the POW camp
07:00 What articles are you being judged on? 110, 111, 258 and 260
10:00 Canteen at the POW camp
10:58 Menu at the camp
11:00 Food storage
14:20 Private garden of prisoners of war
15:20 Food supplies in the camp
20:00 Salary of prisoners in the POW camp
21:25 How prisoners are washed
25:20 Disperse for different types of work
26:00 Wood chips for export
29:50 Work schedule
34:15 2-week quarantine and gym
36:43 We dine with the prisoners. What do they feed?
40:50 Air raid evacuation
42:09 Live communication with prisoners. Questions about the agenda
44:50 The aftermath of the stun grenade
45:25 Institute sent to war
47:24 Thoughts about the day
pi_205428159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 22:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Mercouris staat in het VK bekend als Ruslandaanhanger.
Iedereen die deze proxy oorlog niet onvoorwaardelijk steunt is een Rusland aanhanger toch?
pi_205428191
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:57 schreef riazop het volgende:

[..]
Iedereen die deze proxy oorlog niet onvoorwaardelijk steunt is een Rusland aanhanger toch?
Nee hoor, het kost echter geen enkele moeite om verstokte Ruslandaanhangers te achterhalen; één post volstaat meestal wel.
pi_205428199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat het Russische leger geen oorlogsmisdaden zou plegen.

Daar zou ik dan weer geen bal van geloven.
Heel verstandig.

Ik zou zelf aannemen, dat excessen aan beide zijden voorkomen.
pi_205428204
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, ooit boek gelezen daarover van Wim Berkelaar.
https://revu.nl/artikel/4(...)-van-de-geallieerden
In dit artikel staat duidelijk dat er geen verkrachtingen plaats vonden. Maar voor de rest is het voor mensen die geïnteresseerd zijn in WO2 wel algemeen bekent. West-Duitsland is toen ook helemaal leeg getrokken door de geallieerden.
pi_205428226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nee hoor,
eigenlijk bedoel je dus...Ja hoor
pi_205428251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er is in mijn optiek geen arme Russische bevolking die onschuldig is en die het ook allemaal maar overkomt; Poetin voert naar mijn mening niets anders uit dan de diepste wensen van de Russische bevolking; het veroveren van hun Europese buurlanden en de totale uitroeiing van de burgerbevolking van die landen. ......
Daar heb je zeker een punt.

Tegelijkertijd moet je je afvragen of het diepste verlangen van de Nederlandse bevolking, 3 vakanties per jaar + een lease auto en de nieuwste iphone , niet fundamenteel verwerpelijker is dan het verlangen van de Russen naar een imperium.

Collectivisme versus ultra individualisme zeg maar
pi_205428296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:10 schreef riazop het volgende:

[..]
Daar heb je zeker een punt.

Tegelijkertijd moet je je afvragen of het diepste verlangen van de Nederlandse bevolking, 3 vakanties per jaar + een lease auto en de nieuwste iphone , niet fundamenteel verwerpelijker is dan het verlangen van de Russen naar een imperium.

Collectivisme versus ultra individualisme zeg maar
Leuke valse tegenstelling. Net alsof russen geen iphone willen, geen vakanties, leaseauto.

Echt tang varken dit.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205428303
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leuke valse tegenstelling. Net alsof russen geen iphone willen, geen vakanties, leaseauto.

Zoals er ook Hollanders zijn die Vlaanderen onder de voet willen lopen.

Pvv, Fvd
pi_205428318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 23:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ga voor de zoveelste keer in deze topicreeks in herhaling vallen; ook die onderlaag van de Oost-Europese bevolking heeft in 1989 de val van de door de Russen gefaciliteerde communistische regimes bewerkstelligd in álle Oost-Europese staten behalve Rusland en Wit-Rusland. West-Europa mag het wellicht niet eens zijn met de wijze waarop bijv. de Polen en Hongaren hun democratie vormgegeven hebben, maar het zijn ondanks al hun tekortkomingen wél democratieën.

Nog geen decennium na de val van de communistische dictatuur van de Sovjetunie hadden de Russen echter alweer een nieuwe dictator op de troon zitten incl. dezelfde anti-westerse en anti-NAVO retoriek incl. dreigen met een kernoorlog als hun bejaarde voorgangers. Waar de hoogbejaarde communisten van de Sovjet-Unie vooral geïnteresseerd waren in het behoud van de status-quo willen mannen als Poetin, Doegin en Medvedev echter meer dan ooit tevoren; een Russische invloedssfeer "van Lissabon tot Vladivostok" om aan de wensen van het Russische volk te voldoen.

Er is in mijn optiek geen arme Russische bevolking die onschuldig is en die het ook allemaal maar overkomt; Poetin voert naar mijn mening niets anders uit dan de diepste wensen van de Russische bevolking; het veroveren van hun Europese buurlanden en de totale uitroeiing van de burgerbevolking van die landen. Dat is ook de reden waarom de Russen in 1939 samenspanden met de nazi's; omdat ze beiden dezelfde doelen nastreefden.
Dat is een andere discussie. De ideologie en doctrine van Rusland en grote steun aan Poetin is niet waar ik het over heb. Als het om die discussie gaat zeg ik al jaren niet voor niets dat we onafhankelijk moeten worden van Rusland en China. Maar ja als alles maar goedkoop moet was het voor neoliberalen wel prima.

Waar ik het over heb is het individu dat sneuveld op een slagveld en het respect voor een gesneuvelde militair. Bovendien wonen er behoorlijk wat Russen binnen de EU en VS. En er zullen ook wel militairen zijn die niet naar het front willen maar als er iemand achter je staat die je een nekschot geeft als je gaat weigeren dan heb je weinig keus.

Tijdens ww2 hebben ze in Nederland talloze naïeve jongeren geronseld om aan het Oostfront voor Duitsland te vechten. Amper 16 jaar. Ik verwacht niet van een 16 jarige in het algemeen dat hij het vermogen heeft om zich dusdanig te informeren dat men geronseld werd. Zeker niet in die tijd.
pi_205428321
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:19 schreef riazop het volgende:

[..]
Zoals er ook Hollanders zijn die Vlaanderen onder de voet willen lopen.

Pvv, Fvd
Verschil is dat nederlanders dat niet doen, rus wel. Dus je vraag is beantwoord.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 00:24:06 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205428339
Heel verstandig, zelfs als Ukraine zich netjes eraan houdt om niet Rusland ermee te bestoken dan kan Rusland alsnog een false flag uitvoeren en Moskou beschieten en dat als excuus gebruiken voor officieel oorlog en het gebruik van tactical nukes.

twitter
  zaterdag 23 juli 2022 @ 00:27:21 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205428360
Een green corridor is toch voor burgers? Dat kan je toch helemaal niet voor soldaten aanvragen?
Wat voor debiel verzoek is dit? 🤣
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')