Mercouris staat in het VK bekend als Ruslandaanhanger.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is dat voor een dwaas. Hij is wel hilarisch en zou zo passen in het circus.
Ik ben niet een persoon die zonder te kijken een mening geef van het geplaatste YouTube filmpje. Het is puur pro Russische praat. Dat mag, maar dit soort bronnen zijn wat mij betreft onbetrouwbaar en bovendien een hoop gespeculeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Even zijn naam door google getrokken maar daar wordt je niet vrolijk van.
Eerst de twee gevaren (haatbaarden en Russen) elkaar laten afslachten en verzwakken en daarna de restanten van beiden definitief opruimen is wellicht de efficiëntste tactiek.quote:
Oké, ik zie hem voor het eerst hier. Kon Mercouris verder niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mercouris staat in het VK bekend als Ruslandaanhanger.
Ik gooi tegenwoordig iedere naam die als autoriteit aangehaald wordt even in een google zoekopdracht om te achterhalen hoe iemand "in de wedstrijd staat". De Munchner Merkur wil bijv. nog wel eens kritiekloos de militair/politieke oud-adviseur van Merkel (Erich Vad) citeren, maar die man schurkt behoorlijk tegen de kant van het politiek spectrum aan die ronduit pro Rusland en Poetin is. (de kant waar bijv. de AfD zich bevindt)quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oké, ik zie hem voor het eerst hier. Kon Mercouris verder niet.
Met Corona mocht je daar nooit over twijfelen, pak een Marion Koopmansquote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik gooi tegenwoordig iedere naam die als autoriteit aangehaald wordt even in een google zoekopdracht om te achterhalen hoe iemand "in de wedstrijd staat". De Munchner Merkur wil bijv. nog wel eens kritiekloos de militair/politieke oud-adviseur van Merkel (Erich Vad) citeren, maar die man schurkt behoorlijk tegen de kant van het politiek spectrum aan die ronduit pro Rusland en Poetin is. (de kant waar bijv. de AfD zich bevindt)
Wat veel mensen volgens mij nog wel eens willen vergeten is dat "experts" ook maar gewoon mensen zijn met een eigen mening, politieke overtuiging enz.
Youtube filmpjes uit 2006 hadden betere kwaliteit en waren duidelijkerquote:
Als je mijn posthistorie op dit forum er op naleest zul je er achter komen dat ik op zijn zachtst gezegd mijn twijfels heb bij de ware intenties van mensen als Koopmans en Osterhaus...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met Corona mocht je daar nooit over twijfelen, pak een Marion Koopmans
Verdomme je stijgt in mijn achting.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je mijn posthistorie op dit forum er op naleest zul je er achter komen dat ik op zijn zachtst gezegd mijn twijfels heb bij de ware intenties van mensen als Koopmans en Osterhaus...
Tsja...ik zie ook nog westerse vliegtuigen met beeldkwaliteit om over te huilen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Youtube filmpjes uit 2006 hadden betere kwaliteit en waren duidelijker
Het mag allemaal wel wat minder chef, sow.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerst de twee gevaren (haatbaarden en Russen) elkaar laten afslachten en verzwakken en daarna de restanten van beiden definitief opruimen is wellicht de efficiëntste tactiek.
Dat is wel een hele slechte post van de bussiness insider. Dat Axion had ik al eens onderzocht en dat is niet vertrouwd als juiste informatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:03 schreef HSG het volgende:
Ondanks dat het stil blijft over de Oekraïense verliezen, want daar is men wel heel stil over, schijnt het wel dagelijks op te lopen naar 1000 man per dag.
https://www.businessinsid(...)h-army-expert-2022-6
[..]
Tsja...ik zie ook nog westerse vliegtuigen met beeldkwaliteit om over te huilen.
Is dat inclusief gewonden? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ben op dat gebied er ook niet zo mee bezig. Ik kijk ook geen YouTube met beelden van gedode militairen. Het is al vreselijk genoeg en bovendien heb ik al vaak genoeg lijken in stukken gezien.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:03 schreef HSG het volgende:
Ondanks dat het stil blijft over de Oekraïense verliezen, want daar is men wel heel stil over, schijnt het wel dagelijks op te lopen naar 1000 man per dag.
https://www.businessinsid(...)h-army-expert-2022-6
[..]
Tsja...ik zie ook nog westerse vliegtuigen met beeldkwaliteit om over te huilen.
Het zou mij niet verbazen om eerlijk te zijn. De beide kanten gaan zo ontzettend tekeer ten koste van vele verliezen per dag.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wel een hele slechte post van de bussiness insider. Dat Axion had ik al eens onderzocht en dat is niet vertrouwd als juiste informatie.
1000 per dag, dan zou het 20 augustus gedaan zijn man.
Dat is inderdaad inclusief gewonden. Dus van een kogel of scherf in je arm of been waardoor je twee maanden niet meer kan vechten tot het verliezen van een of meerdere ledematen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is dat inclusief gewonden? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ben op dat gebied er ook niet zo mee bezig. Ik kijk ook geen YouTube met beelden van gedoode militairen. Het is al vreselijk genoeg en bovendien heb ik al vaak genoeg lijken in stukken gezien.
Sorry ik zeg het weer, hier geloof ik geen bal van.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-onthuld-in-rapport
Nieuwe vreselijke details over Russische oorlogsgruwel onthuld in rapport
ANTWERPEN - Russische soldaten hebben een baby van negen maanden verkracht voor de ogen van de moeder. Dat staat in het nieuwe rapport van het Bureau voor Democratische Instellingen en Mensenrechten (ODIHR). Dat bevat nog meer gruwelijke details, en niet alleen van Russische soldaten.
[ afbeelding ]
Een huilende vrouw bij de doodskist van haar man, die werd gedood door Russische soldaten
Het Bureau voor Democratische Instellingen en Mensenrechten (ODIHR) heeft zojuist een tweede tussentijds rapport over de oorlogsmisdaden in Oekraïne overhandigd aan zijn moederorganisatie Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE). Het rapport – opgesteld op basis van gesprekken met getuigen ter plaatse – leest af en toe als gruwelijke lectuur.
In een kelder van een ziekenhuis in de buurt van Irpin hielden de Russen 25 meisjes tussen 14 en 24 jaar gevangen als seksslavinnen voor de soldaten, voor wanneer die terugkwamen van de frontlinie. De meisjes werden geregeld misbruikt tijdens groepsverkrachtingen. Negen van hen raakten zwanger.
Het rapport beschrijft ook hoe vrouwen na hun verkrachting radeloos op zoek gingen naar ziekenhuizen die nog functioneren en een abortus kunnen uitvoeren. Sommige meisjes stelden pas op hun vlucht vast dat ze zwanger zijn. „Vooral wie naar Polen vluchtte, waar de abortuswetgeving zeer streng is, vindt vaak geen hulp.”
Het rapport noemt misbruikte vrouwen bij naam. Karina Yershova werd ontvoerd, gemarteld, verkracht en uiteindelijk vermoord. Andere vrouwen zijn voor de ogen van hun kinderen verkracht met de bedreiging dat zij daarna aan de beurt waren.
In Charkov noteerden de ODIHR-rapporteurs een getuigenis van een verkrachting van een baby van negen maanden voor de ogen van de moeder. Een Russische soldaat postte op Twitter een video van de verkrachting van een 1-jarig jongetje. In Ingulets verkrachtten Russische soldaten een 78-jarige vrouw.
Het rapport zegt dat voor de Russische inval 265.000 Oekraïense vrouwen zwanger waren. „Zeer veel van hen baarden hun baby prematuur, als gevolg van de oorlogsstress.”
In totaal staan er in het rapport 224 getuigenissen van verkrachtingen. „Maar het zijn er veel meer”, zegt Natalia Karbowska van de Oekraïense Vrouwenrechtenorganisatie. „Voor iedere vrouw die met haar verkrachting naar buitenkomt, zijn er tien die zwijgen.”
De ODIHR rapporteert ook over systematische martelingen. In Zabuchchya vond het lijken met afgesneden oren en uitgetrokken tanden. In de stad Trostyanets zijn verschillende martelkamers gevonden met lattenbodems aan de muur genageld om gevangenen op vast te binden en planken voor het waterboarden (met water overgieten om een gevoel van verdrinken te creëren).
In Boetsja zijn lichamen teruggevonden van vijf mannen in burgerkledij. Hun lichamen bedekt met brandwonden.
Russische militairen in Oekraïne maken zich ook vaak schuldig aan mentale martelingen. Gevangenen worden uit hun cellen gehaald om te kijken naar executies. Vaak gaat het om schijnexecuties van kinderen, waar de ouders naar moeten kijken. In het rapport vertelt de gevangengenomen journalist Oleh Kahovka over zo’n executie.
Maar de Russen executeerden ook echt. In Dymer vonden de ODIHR-verslaggevers een kamer waarvan één muur vol zat met kogels en bloedspatten. „Onmogelijk te zeggen hoeveel mensen hier zijn geëxecuteerd”, schrijft het rapport.
Die executiekamer was in de kelder van een kinderziekenhuis. De Russen gebruiken vaak kinderen in hun oorlogsstrategie. In Volnovaka werden kinderen gedwongen naar school te gaan. In die school was ook een slaapplaats van de Russische soldaten. „Hier werden kinderen als menselijk schild gebruikt’, schrijft het rapport.
Het is geen eenzijdig rapport. Het maakt ook melding van schending van het oorlogsrecht door het Oekraïense leger. Dat gaat dan vooral over de behandeling van Russische krijgsgevangenen. Het rapport heeft getuigenissen van Oekraïense soldaten die Russische krijgsgevangenen in de benen schieten. Er zijn ook rapporten over executies.
Michael Carpenter, de Amerikaanse ambassadeur bij de OVSE, zegt dat de informatie en het bewijsmateriaal dat de onderzoekscommissie verzamelde zal worden gedeeld met onder andere het Internationaal Strafhof in Den Haag, maar ook met andere rechtbanken die zaken tegen de oorlogsmisdadigers willen aanspannen.
Dat het Russische leger geen oorlogsmisdaden zou plegen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry ik zeg het weer, hier geloof ik geen bal van.
Er is een ziek geval bekend, die Russische pedo militair maar zulke hondse gebeurtenissen op en zo’n grote schaal lijken me pure propoganda wat de Telegraaf natuurlijk ongefilterd post.
Zou kunnen, maar dit rapport van Human Rights Watch dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er is een ziek geval bekend, die Russische pedo militair maar zulke hondse gebeurtenissen op en zo’n grote schaal lijken me pure propoganda wat de Telegraaf natuurlijk ongefilterd post.
Ik laveer in dit topic graag langs de grens van het betamelijke. Wanneer me dat op een ban komt te staan so be it, dan ben ik het zelf schuld.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het mag allemaal wel wat minder chef, sow.
Een sanctiequote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik laveer in dit topic graag langs de grens van het betamelijke. Wanneer me dat op een ban komt te staan so be it, dan ben ik het zelf schuld.
Gezien je beroep kan ik me daar wel een voorstelling bij maken, net zoals ik me kan voorstellen dat het nooit gewoon "part of the job" wordt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is dat inclusief gewonden? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik ben op dat gebied er ook niet zo mee bezig. Ik kijk ook geen YouTube met beelden van gedode militairen. Het is al vreselijk genoeg en bovendien heb ik al vaak genoeg lijken in stukken gezien.
Zo gaan Russen altijd tekeer, dat zieke geval is echt geen incident. Als je in oost-Europa begint door te vragen naar WOII stikt het van dit soort verhalen over de Russische barbaren. Er is geen enkele reden om te geloven dat ze nu het toppunt van civilisering zouden zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Van Syrië staan ook behoorlijk wat zieke filmpjes online.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zo gaan Russen altijd tekeer, dat zieke geval is echt geen incident. Als je in oost-Europa begint door te vragen naar WOII stikt het van dit soort verhalen over de Russische barbaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |