abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205431817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:25 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Misschien iets voor de toekomst, al zal je op je bestemming ook wel fietsen kunnen huren, toch?
Volgens de geruchten wordt het vanaf eind 2022 mogelijk, maar eerst zien en dan pas geloven. Ik wil dan wel echt mijn eigen fiets meenemen. Ik was geïnspireerd door dit topic aan het denken om een fietstocht vanaf Berlijn naar Wenen te maken (bijv via Leipzig/Dresden/Praag) en dan terug met de slaaptrein. Maar dan moet ik denk ik overstappen op Hamburg want op dat traject kun je wel fietsen meenemen.
pi_205454520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:41 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat er geen fietsplaatsen in de nachttrein van Wenen naar Nederland zijn ;(
In het verleden gingen wij vaak met de Citynightline naar Wenen, Praag of Basel. maar deze fiets-slaaptrein is er al enkele jaren niet meer. Wij hebben er voor onze fietsvakanties veel gebruik van gemaakt, je moest wel tijd snel erbij zijn, anders zaten de fietsplekken al vol.
  maandag 25 juli 2022 @ 15:14:40 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205454561
Ik heb de nightjet naar Basel genomen.

Nja dit was iets wat misschien iedereen wel al wist maar voor het geval iemand (zoals ik) compleet nieuw is met het concept van treinreizen in Europa hier mijn harde lessen

1. Als kiest voor een zitplaats in de 2e klas coupe (dus geen slaapplek) ALTIJD een vaste stoel bestellen.
Er is niks ergers dan 's nachts om 2 uur in Stuttgart wakkeer te worden gemaakt door een geirriteerd stel wat wil dat je zo snel mogelijk uit "hun" stoelen rot. Terwijl er dus nergens goed aangegeven is welke stoelen voor die trip gereserveerd zijn en welke niet dus je zit constant met een soort angst voor de volgende confrontatie te wachten. Onprettiger reizen dan dat kan ik niet verzinnen/

2. Kies maar gewoon een slaapcoupe want die reizen duren allemaal 12+ uur en je komt met een zitplek gewoon afgepeigerd en met rugpijn en slaapgebrek aan op je bestemming.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 25 juli 2022 @ 18:36:24 #29
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_205456116
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:14 schreef SpecialK het volgende:
2. Kies maar gewoon een slaapcoupe want die reizen duren allemaal 12+ uur en je komt met een zitplek gewoon afgepeigerd en met rugpijn en slaapgebrek aan op je bestemming.
Volgens mij worden de zitcoupe's in de NightJet allemaal uitgefaseerd, en omgetoverd tot ligcoupe's.
Een grote verbetering!
pi_205489827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Grappig, heb juist precies het tegenovergestelde.
Ik vind even stuk met de trein echt niet erg, maar zo lang?

In een piepkleine ruimte opgesloten moeten zitten voor zo'n lange tijd en vanwege de trage snelheid ook nog veel beperkter. En dan in zo'n hokje of ruimte moeten zitten waar je gewoon net niet kunt zitten en slapen.
Terwijl je in het vliegtuig de hele wereld onder je ziet voorbij gaan. Op vliegvelden ben je binnen 15 minuten door security en dan heb je een hele stad die je kunt ontdekken met vele barretjes, winkeltjes, restaurants.
Ach, als je er fatsoenlijk naar de wc kunt, kunt liggen, kunt werken op je laptop, kunt eten, etc. Dan is het wel uit te houden.

Het is en blijft noodzakelijk kwaad, maar dat is 'n vliegveld voor mij ook. En Schiphol of zo,dat gaat dan nog wel, maar bv. Eindhoven Airport is een drama vliegveld om te wachten.
pi_205491056
Ik heb zojuist de nightjet geboekt, van Hannover naar Linz, inclusief fietsreservering, voor over een paar maanden. Ben voor de meest luxe optie gegaan en heb maar gewoon de hele cabine voor mezelf geboekt. Prive wc en douche, welkomstdrank + -snack, en ontbijt a la carte. :7
pi_208715612
*kick*

Over een maand ga ik met de nightjet naar Wenen (en ook weer terug).
Slaapcoupé gereserveerd voor ons tweetjes dus in theorie geen verstoring door reizigers die menen hier een plek te (moeten) hebben. Trip advisor is op zijn zachtst gezegd niet heel positief over de eerste ervaringen (nu natuurlijk al even geleden).

En FOK! user ervaringen zijn natuurlijk stukken meer betrouwbaar O-) :P

Dus: iemand die recent met de nightjet heeft gereisd, hoe was je ervaring?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208715959
Aantal keer per jaar naar Wenen of Innsbruck. Prima te doen in een couchette.
Voldoende in ieder geval om uitgerust aan te komen
pi_208724004
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 16:07 schreef bami_haar het volgende:
Aantal keer per jaar naar Wenen of Innsbruck. Prima te doen in een couchette.
Voldoende in ieder geval om uitgerust aan te komen
Klinkt bemoedigend ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208808839
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
*kick*

Over een maand ga ik met de nightjet naar Wenen (en ook weer terug).
Slaapcoupé gereserveerd voor ons tweetjes dus in theorie geen verstoring door reizigers die menen hier een plek te (moeten) hebben. Trip advisor is op zijn zachtst gezegd niet heel positief over de eerste ervaringen (nu natuurlijk al even geleden).

En FOK! user ervaringen zijn natuurlijk stukken meer betrouwbaar O-) :P

Dus: iemand die recent met de nightjet heeft gereisd, hoe was je ervaring?
Ik ben in juni met de nachttrein naar Wenen gereisd in een DeLuxe-cabin met wc en douche.

Ik vond de coupé heel comfortabel. Na vertrek uit Amsterdam heb ik lekker zitten lezen. Ik heb een maaltijd besteld die helaas niet zo geweldig was. En rond een uur of tien heeft de steward de zitbanken omgetoverd tot een bed. Ik ben om half twaalf naar bed gegaan. Niet heel briljant geslapen; toch even wennen aan al het geschud. Maar ik werd ‘s morgens redelijk uitgerust wakker. Douche in mijn cabin werkte uitstekend. En het ontbijtje was ook prima. De trein rolde keurig op tijd Wenen binnen.

Ik vond het een fijne ervaring. De enige reden dat ik dit niet veel vaker doe, is omdat het toch wel redelijk prijzig is. En een cabin met eigen sanitair moet je op tijd boeken: elke wagon heeft er maar twee. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar :Y
pi_208809778
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
*kick*

Over een maand ga ik met de nightjet naar Wenen (en ook weer terug).
Slaapcoupé gereserveerd voor ons tweetjes dus in theorie geen verstoring door reizigers die menen hier een plek te (moeten) hebben. Trip advisor is op zijn zachtst gezegd niet heel positief over de eerste ervaringen (nu natuurlijk al even geleden).

En FOK! user ervaringen zijn natuurlijk stukken meer betrouwbaar O-) :P

Dus: iemand die recent met de nightjet heeft gereisd, hoe was je ervaring?
Ik ben dus vorig jaar van Hannover naar Linz gegaan. Ik kon niet vanuit Nederland omdat ik een fiets bij me had en op dat traject was er nog geen fietswagon, ik geloof inmiddels wel. Dus ik moest eerst met de ic richting Berlijn naar Hannover.

Ik had voor mezelf de duurste luxe coupé gereserveerd. Had geen zin in andere mensen erbij. Vond het meer dan prima. Ik heb geen avondmaaltijd gehad want ik had in Hannover al gegeten. Kreeg wel meteen te horen dat de reis langer duurde dan aangegeven door oponthoud op het traject, maar dat vond ik niet erg, dan kon ik langer slapen en ook nog rustig ontbijten. Heb lekker geslapen en ontbijt was prima. Vond het een fijne reis.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 10:00:18 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208809941
Mijn laatste ervaring met slaapterreinen dateert van ruim 20 jaar terug (studententijd) en van een ander continent (Azië: Maleisië en Thailand) en dat vond ik een hel. Dus daarna nooit meer gedaan. Maar misschien moet ik de Nightjet een keer een kans geven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:32:30 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_208810172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 20:08 schreef wbrm het volgende:
Heb ervaring met zowel ligplaatsen als slaapplaatsen. Zitplaatsen boek ik niet vrijwillig. Specifiek voor Nightjets wel alleen ervaring met slaapplaatsen.
De slaapkwaliteit is voor mij niet zo goed als in mijn eigen bed. Het kan voorkomen dat je bijvoorbeeld wakker wordt van lawaai of een bruuske beweging op een wissel ofzo maar geen klachten. Ik kom uitgeslapen aan. Ik slaap niet erg vast dus er zijn zeker mensen die in een ruk doorslapen, mijn vriend bijvoorbeeld :)

- Het ontbijt bij Nightjet slaapplaatsen is erg prettig.
- De douches aan boord (bij slaapplaatsen) heb ik nooit gebruikt.
- Ga er niet van uit dat je wifi zult hebben.
- Staart je niet blind op de reistijd. Het gaat om een goed vertrek- en aankomstuur (niet te vroeg/laat). Soms staat de trein bijvoorbeeld gepland een uurtje ofzo aan de kant. Dat is prima want doorgaans wil je niet om 5u 's ochtends in Wien Hbf de trein uit gegooid worden.

Boek zo snel je kan want Nightjets lopen gemakkelijk vol! Zeker als je een delux-compartiment wil met WC en douche. Sowieso lopen de prijzen op in functie van beschikbaarheid.
Zelf vind ik het een heerlijke manier van reizen
met een minimale impact op het klimaat als bonus.
Dat vraag ik mij toch af hoor. Ik dacht dat een normale trein per passenger zo een derde gebruikt als dezelfde afstand in een economy vlucht. Maar als je dan treinen met eigen cabine's met prive douche en toilet gaat laten rijden gebruik sleep je alweer een heel stuk extra gewicht mee en dus meer uitstoot.
pi_208810195
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:32 schreef borbit het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij toch af hoor. Ik dacht dat een normale trein per passenger zo een derde gebruikt als dezelfde afstand in een economy vlucht. Maar als je dan treinen met eigen cabine's met prive douche en toilet gaat laten rijden gebruik sleep je alweer een heel stuk extra gewicht mee en dus meer uitstoot.
Een trein rijdt niet op kerosine he.
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:46:46 #40
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_208810288
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Een trein rijdt niet op kerosine he.
Afhankelijk van het netwerk misschien op "groene" stroom. Ook al zal dat niet overal zo zijn. En veel trajecten gebruiken gewoon nog diesel loc's. Linksom of rechtsom heb je toch co2 uitstoot. Nou is vliegen natuurlijk al snel slechter als een trein. En is een trein veel comfortabeler. Maar om nou te doen alsof het klimaatneutraal is? Nee.
pi_208810397
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:46 schreef borbit het volgende:

[..]
Afhankelijk van het netwerk misschien op "groene" stroom. Ook al zal dat niet overal zo zijn. En veel trajecten gebruiken gewoon nog diesel loc's. Linksom of rechtsom heb je toch co2 uitstoot. Nou is vliegen natuurlijk al snel slechter als een trein. En is een trein veel comfortabeler. Maar om nou te doen alsof het klimaatneutraal is? Nee.
De nightjet rijdt iig niet op diesel. En natuurlijk is bijna niks helemaal klimaatneutraal maar een electrische trein op een spoor is altijd veel efficiënter en ook veel minder belastend dan een vliegtuig op kerosine dat de zwaartekracht moet trotseren. Alleen lopen of fietsen is nog minder belastend.
pi_208815222
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
De nightjet rijdt iig niet op diesel. En natuurlijk is bijna niks helemaal klimaatneutraal maar een electrische trein op een spoor is altijd veel efficiënter en ook veel minder belastend dan een vliegtuig op kerosine dat de zwaartekracht moet trotseren. Alleen lopen of fietsen is nog minder belastend.
Sterker nog, als ik naar Wenen ga lopen of fietsen dan stoot ik meer co2 uit dan die trien per passagier over die afstand.

Een stalen wiel op een stalen rails die bovendien zo vlak is als wat kost gewoon heel weinig energie om voort te bewegen. Alleen het eigen gewicht en vooral stoppen en weer optrekken maakt het rendement wat minder.

Ook bij vliegen geld dat stijgen en landen energie vreet tov de rest van de vlucht. Vliegen is idd vrijwel altijd energie gretiger dan andere vormen van vervoer. Tenzij je een volledig vol vliegtuig vergelijkt met een niet al te zuinige auto waar je alleen in zit.

Scheepvaart gebruikt per kg per km nog weer veel minder energie maar dan ben je erg veel langer onderweg naar Wenen.
pi_208816046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sterker nog, als ik naar Wenen ga lopen of fietsen dan stoot ik meer co2 uit dan die trien per passagier over die afstand.

Een stalen wiel op een stalen rails die bovendien zo vlak is als wat kost gewoon heel weinig energie om voort te bewegen. Alleen het eigen gewicht en vooral stoppen en weer optrekken maakt het rendement wat minder.

Ook bij vliegen geld dat stijgen en landen energie vreet tov de rest van de vlucht. Vliegen is idd vrijwel altijd energie gretiger dan andere vormen van vervoer. Tenzij je een volledig vol vliegtuig vergelijkt met een niet al te zuinige auto waar je alleen in zit.

Scheepvaart gebruikt per kg per km nog weer veel minder energie maar dan ben je erg veel langer onderweg naar Wenen.
Ain’t nobody got time 4 that :{w
(Al wil ik ooit nog weleens heel graag met een vrachtboot meereizen als passagier O+ )

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 06:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Ik ben in juni met de nachttrein naar Wenen gereisd in een DeLuxe-cabin met wc en douche.

Ik vond de coupé heel comfortabel. Na vertrek uit Amsterdam heb ik lekker zitten lezen. Ik heb een maaltijd besteld die helaas niet zo geweldig was. En rond een uur of tien heeft de steward de zitbanken omgetoverd tot een bed. Ik ben om half twaalf naar bed gegaan. Niet heel briljant geslapen; toch even wennen aan al het geschud. Maar ik werd ‘s morgens redelijk uitgerust wakker. Douche in mijn cabin werkte uitstekend. En het ontbijtje was ook prima. De trein rolde keurig op tijd Wenen binnen.

Ik vond het een fijne ervaring. De enige reden dat ik dit niet veel vaker doe, is omdat het toch wel redelijk prijzig is. En een cabin met eigen sanitair moet je op tijd boeken: elke wagon heeft er maar twee. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:40 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik ben dus vorig jaar van Hannover naar Linz gegaan. Ik kon niet vanuit Nederland omdat ik een fiets bij me had en op dat traject was er nog geen fietswagon, ik geloof inmiddels wel. Dus ik moest eerst met de ic richting Berlijn naar Hannover.

Ik had voor mezelf de duurste luxe coupé gereserveerd. Had geen zin in andere mensen erbij. Vond het meer dan prima. Ik heb geen avondmaaltijd gehad want ik had in Hannover al gegeten. Kreeg wel meteen te horen dat de reis langer duurde dan aangegeven door oponthoud op het traject, maar dat vond ik niet erg, dan kon ik langer slapen en ook nog rustig ontbijten. Heb lekker geslapen en ontbijt was prima. Vond het een fijne reis.
Goede reviews ^O^
De prijs is wel een dingetje ja. Op de heenreis hebben we daarom een couchette omdat we de slaapcoupé echt te duur vonden. Terugweg een basis slaapcoupé, want toen waren de prijzen vriendelijker. Eigen wasbak is fijn, plee kan ik een nachtje prima delen en douchen doe ik wel als ik in het hotel/thuis ben.

Intussen krijg ik om de dag een mail dat de trein tien minuten eerder/later/eerder/later vertrekt _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208818215
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:46 schreef borbit het volgende:

[..]
Afhankelijk van het netwerk misschien op "groene" stroom. Ook al zal dat niet overal zo zijn. En veel trajecten gebruiken gewoon nog diesel loc's. Linksom of rechtsom heb je toch co2 uitstoot. Nou is vliegen natuurlijk al snel slechter als een trein. En is een trein veel comfortabeler. Maar om nou te doen alsof het klimaatneutraal is? Nee.
Ik heb nergens beweerd dat een trein klimaatneutraal is. Gegeven de afstanden die je met een nachttrein typisch aflegt is de klimaatimpact minimaal, ook omdat de snelheid laag is (160 à 200km/h maar vaak lager).
Zelf kies ik voor lig- of slaapplaatsen zonder aparte wc en douche.
pi_208838629
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ain’t nobody got time 4 that :{w
(Al wil ik ooit nog weleens heel graag met een vrachtboot meereizen als passagier O+ )
[..]
[..]
Goede reviews ^O^
De prijs is wel een dingetje ja. Op de heenreis hebben we daarom een couchette omdat we de slaapcoupé echt te duur vonden. Terugweg een basis slaapcoupé, want toen waren de prijzen vriendelijker. Eigen wasbak is fijn, plee kan ik een nachtje prima delen en douchen doe ik wel als ik in het hotel/thuis ben.

Intussen krijg ik om de dag een mail dat de trein tien minuten eerder/later/eerder/later vertrekt _O-
Ik denk dat ik een volgende keer ook kies voor de standaardcoupé :Y Maar ik vond het wel tof om te kunnen douchen in een trein :P
pi_209093938
Inmiddels heen en terug geweest. Prima ervaring.

Heen couchette, terug slaapwagon… en ik weet nog niet waar ik de voorkeur aan geef.

Couchette slaapt uiteraard minder ideaal, maar ik heb best wat uurtjes kunnen pakken. Door de indeling heb je een stukje meer ruimte voor je spullen, erg prettig. Wel wat minder afgewerkt en geen goodie bag.
Slaapcoupé: bed een stukje beter, evengoed vrij hard dus ook hier geen normale nacht slaap (zoals verwacht). Een volwaardig dekbed is wel erg fijn. Al in al denk ik dat het een uurtje slaap scheelt (5 tov 6 uur slaap).
Wasbakje niet gebruikt want… wat een klein hok is die coupé! Ook met twee man kun je jezelf en je bagage nauwelijks kwijt. Zeker in de zitpositie voelde het wat claustrofobisch en moesten we met de voeten op een tas zitten. Andere tas heb ik maar naar boven gezeuld,ie kon er anders niet bij.
Bed in slaapstand maakte het wat ruimer. En prettiger zitten.
Het hielp ook niet dat twee van de drie toiletten in de buurt stuk waren. Drukte op de gang dus.

Verder werkte alles zoals het hoorde, aardig personeel, ÖBB lounge is fijn om te wachten voor vertrek, treinen vertrokken beiden op tijd.
En liepen beiden ruim een half uur vertraging op. Voor ons geen probleem, als je een aansluiting moet halen kan het stressvol zijn.

Maar al in al zou ik het een volgende keer weer met de trein gaan. Om tien uur de trein uit stappen en om elf uur (na droppen bagage in het hotel) met je dagrugzakje in het centrum staan.. dikke prima ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 2 juni 2023 @ 12:58:49 #47
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_209374579
Slaaptreinen zijn geweldig. Ze leken even af te sterven toen de Duitse Bahn er mee ophield, maar de Oosterijkers zijn lekker bezig, en nu springen ook andere aanbieders er op in! Heb ik het verleden met de fiets de nachtreinen naar Basel gebruikt, en naar Wenen. Slapen in een schokkende trein, die ook een paar keer stilstaat 's nachts moet je kunnen of niet. Ik had altijd couchettes, en sliep daar prima. Niet zo lang als thuis, niet zo goed als thuis, maar voor een nacht, gewoon te doen. Maar als je een lichte slaper bent, die moeilijk weer in slaap valt, kan het behoorlijk tegenvallen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:06:57 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209374676
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:30 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Ik denk dat ik een volgende keer ook kies voor de standaardcoupé :Y Maar ik vond het wel tof om te kunnen douchen in een trein :P
Als je niet bang bent om door de gang naar de douche te lopen, er is ook een gedeelde douche in het slaaprijtuig. Inderdaad bijzondere ervaring ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209537235
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 19:54 schreef Farenji het volgende:
Nachttreinen zijn geweldig. Ik heb er best wel wat ervaring mee, in Europa en daarbuiten. Ooit de nachttrein vanaf Keulen naar Wenen genomen en dat vond ik een leuke reis. Ik ging daarna nog veel verder, tot aan Teheran met de trein. Slapen vond ik zelf nooit een probleem en als je niet kan slapen is er genoeg andere dingen te doen. Zoals lekker in het restauratie rijtuig rondhangen. Met de trein vind ik veel toffer dan vliegen. Het laatste gaat wat sneller al is dat ook maar relatief (zeker nu). Vliegen vind ik altijd behoorlijk vervelend, met security en gedoe, terwijl je in de trein echt kan ontspannen. Je kan languit liggen, rondlopen, even eruit bij stations en je ziet de wereld door het raam aan je voorbij trekken.
Waar boek je dat een beetje simpel ik wil graag met de nachtrein naar Rome en ik wil een prive coupe in mijn eentje omdat ik nogal gehecht ben aan mijn nieren. Maar zoiets is bij treinreiswinkel niet te boeken met 2 klikken heb ik al gemerkt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537362
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:04 schreef vipergts het volgende:

[..]
Waar boek je dat een beetje simpel ik wil graag met de nachtrein naar Rome en ik wil een prive coupe in mijn eentje omdat ik nogal gehecht ben aan mijn nieren. Maar zoiets is bij treinreiswinkel niet te boeken met 2 klikken heb ik al gemerkt.
Het is al een hele tijd geleden maar destijds ben ik persoonlijk langsgegaan bij de treinreiswinkel. Zoiets is echt niet makkelijk online te regelen. Maar naar Rome zou moeten lukken al zul je dan wellicht zelf de trajecten moeten uitzoeken en die via internet boeken. Je kan ook naar een ns international loket gaan (of bellen), daar zijn ze ook behulpzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')