Wanneer heb je die treinreis gemaakt? Met een aantal overstappen neem ik aan?quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Mijn langste niet onderbroken treinreis was van Amsterdam naar Athene
Ik had precies dezelfde vraag in mijn hoofdquote:Op woensdag 20 juli 2022 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Wanneer heb je die treinreis gemaakt? Met een aantal overstappen neem ik aan?
quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:54 schreef Farenji het volgende:
Nachttreinen zijn geweldig. Ik heb er best wel wat ervaring mee, in Europa en daarbuiten. Ooit de nachttrein vanaf Keulen naar Wenen genomen en dat vond ik een leuke reis. Ik ging daarna nog veel verder, tot aan Teheran met de trein. Slapen vond ik zelf nooit een probleem en als je niet kan slapen is er genoeg andere dingen te doen. Zoals lekker in het restauratie rijtuig rondhangen. Met de trein vind ik veel toffer dan vliegen. Het laatste gaat wat sneller al is dat ook maar relatief (zeker nu). Vliegen vind ik altijd behoorlijk vervelend, met security en gedoe, terwijl je in de trein echt kan ontspannen. Je kan languit liggen, rondlopen, even eruit bij stations en je ziet de wereld door het raam aan je voorbij trekken.
We moesten ergens in Duitsland overstappen, Dusseldorf of Munster zal dat wel zijn geweest. Maar eh, het was niet vorige week of zo. December 1978 of zo, vlak voor we in dienst moesten wilden een maat en ik nog wel ff van de vrijheid genieten. Geweldiger reis met echt hele leuke 'gesprekken' met Joegoslaven en zo. Lang leve het Interrail ticket waarmee je toen een maand rond kon trekken in ongeveer heel Europa voor zover niet achter het ijzeren gordijn.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Wanneer heb je die treinreis gemaakt? Met een aantal overstappen neem ik aan?
Yep. Maar dat maakt de belevenis er niet minder om. Hoewel je nu geen nachttreinen meer zal hebben zonder bedden en zonder reserveren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:53 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik had precies dezelfde vraag in mijn hoofdIk heb ook wel interesse om zonder overstap van Amsterdam Centraal naar Athene te gaan, maar het zal vast een anekdote zijn van lang geleden.
Grappig, heb juist precies het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:54 schreef Farenji het volgende:
Zoals lekker in het restauratie rijtuig rondhangen. Met de trein vind ik veel toffer dan vliegen. Het laatste gaat wat sneller al is dat ook maar relatief (zeker nu). Vliegen vind ik altijd behoorlijk vervelend, met security en gedoe, terwijl je in de trein echt kan ontspannen. Je kan languit liggen, rondlopen, even eruit bij stations en je ziet de wereld door het raam aan je voorbij trekken.
Je hebt al even niet meer gevlogen denk ik…quote:[..]
Op vliegvelden ben je binnen 15 minuten door security en dan heb je een hele stad die je kunt ontdekken met vele barretjes, winkeltjes, restaurants.
Ik had het idee dat z'n post sarcastisch was?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Je hebt al even niet meer gevlogen denk ik…
Disagree.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:22 schreef Sodemieters het volgende:
Geen enkele volwassenen vindt het immers fijn om noodgedwongen op een vliegveld rond te moeten hangen
Eten van bedenkelijke kwaliteit waar je desondanks de hoofdprijs voor betaalt. Winkeltjes met dezelfde spullen als op elk ander vliegveld, aangevuld met lokale troep souvenirs die je buiten het vliegveld veel goedkoper aan kunt schaffen. Het is allemaal te duur, het is niet origineel en het is vaak van slechte kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Disagree.
Ik vind veel aspecten van vliegen vervelend (de incheck, de controles, de krappe stoelen, het wachten op de vertrekbaan, het eindeloze getaxi na landing) maar een goed geoutilleerde luchthaven juist niet, dat is een prima hangout voor ettelijke uren. Beetje eten, beetje drinken, beetje shoppen, heerlijk. Leve de leegheid van het moderne bestaan.
Even verder erin gedoken gisteravond, ik had een tripje voor een weekend in gedachte waarbij ik momenteel alleen nog maar uit zitrijtuigen kan kiezen, niet echt ideaal, dus denk niet dat het 'm op korte termijn gaat worden, maar ik ga zeker eens een keertje een lange treinreis maken. Dan kan dit topic ook sowieso "lopende" blijven, ook voor anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:11 schreef Fogel het volgende:
Uit treinrelevante (Noorse) fora lees ik vooral dat heel veel nachttreinen deze zomer al vol zitten, dus ik hoop dat het voor jouw geplannede trip niet het geval is. De nightjet spreken ze in ieder geval positief over
Die vliegveld winkels mogen dan wel wat meer gericht zijn op de 'gewone man'. Die heeft helemaal niets aan posh winkels met veel te dure handtasjes, zonnebrillen, gadgets of luchtjes. Die zijn er alleen maar voor de aankleding en om naamsbekendheid op te bouwen. Je ziet dat verkooppersoneel zich dan ook rot vervelen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Disagree.
Ik vind veel aspecten van vliegen vervelend (de incheck, de controles, de krappe stoelen, het wachten op de vertrekbaan, het eindeloze getaxi na landing) maar een goed geoutilleerde luchthaven juist niet, dat is een prima hangout voor ettelijke uren. Beetje eten, beetje drinken, beetje shoppen, heerlijk. Leve de leegheid van het moderne bestaan.
Jawel hoor, als je TRV een beetje volgt weet je dat ik vrij regelmatig vlieg.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:19 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Je hebt al even niet meer gevlogen denk ik…
Ik denk dat je in TRV in een verkeerde subforum zitquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik had het idee dat z'n post sarcastisch was?
Geen enkele volwassenen vindt het immers fijn om noodgedwongen op een vliegveld rond te moeten hangen en iedereen weet dat security nu eindeloos duurt. Ook de rest van z'n post lijkt me niet serieus bedoeld.
Dit ziet er goed uit, maar dan moet je wel echt de optie met eigen sanitair boeken.quote:
Misschien iets voor de toekomst, al zal je op je bestemming ook wel fietsen kunnen huren, toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:41 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat er geen fietsplaatsen in de nachttrein van Wenen naar Nederland zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |