Altijd leuk om te bedenken waar onze biertjes allemaal terecht komen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 13:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We gaan het meemaken. Binnen zitten is in ieder geval een optie.
BierIk ga vandaag op genoemde BBQ wat van jullie biertjes kado geven
Nee, doe maar niet, er zijn vast nog best veel mensen die het ook nodig hebben. Ik krijg nu 6x 10 tabletten. Daar moet ik echt wel een tijd meer door kunnen komen (ook na de tht datum) Hopelijk heeft Mylan over een paar maanden weer de grondstoffen en kunnen ze het weer produceren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Kaatje1 heeft het zin als ik/wij bij onze apotheken binnenlopen? Kleine moeite voor me, als het jou meer drugs oplevert
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 juli 2022 15:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een nieuwe baan![]()
Knoop doorgehakt dat ik niet op Rotterdam ga wachten, Nijmegen had ik dat al van besloten. Amsterdam laten weten en die zijn heel blij, en ik eigenlijk ookfijn dat de beslissing nu genomen is, en nu kan ik lekker me daarop verheugen ipv steeds dingen moeten afwegen enzo. Per september al een dag en per december dan vier dagen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 juli 2022 15:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Kaatje1!
@:Yinny fijn van vervangend vervoer, maar balen dat het mogelijk behoorlijk proppen wordt.
@:Lucky_Strike wat fijn dat je je zoveel beter voelt!
En ook @:Blues en g fijn dat jullie echt aan de beterende hand zijn! Nu de smaak nog. Mijn onderzoeksassistente heeft vorige week ook (voor t eerst) corona gehad en die is er ook echt goed ziek van geweest, is nu lichamelijk wel weer beter maar heeft wel echt nog last van concentratieproblemen enzo.
Knoop doorgehakt dat ik niet op Rotterdam ga wachten, Nijmegen had ik dat al van besloten. Amsterdam laten weten en die zijn heel blij, en ik eigenlijk ookfijn dat de beslissing nu genomen is, en nu kan ik lekker me daarop verheugen ipv steeds dingen moeten afwegen enzo. Per september al een dag en per december dan vier dagen.
Verder ben ik met @:Lonaa wat betreft de hitte. Gadver. Ik heb het nog steeds zo warm. Ik wilde eigenlijk vandaag naar een soort kleinschalig fitness centrum in de buurt, ik had op hun site gelezen over personal training en wil even proefles plannen. Zijn personal trainers die ook fysio zijn en ze bieden begeleiding bij sport&voeding enzo. Ik struggle al weer een tijdje, dus dat klinkt wel heel fijn, als stok achter de deur maar ook voor advies over eten in combi met sport en om te voorkomen dat ik dan weer veel te fanatiek aan de slag ga en na twee weken weer vanalles overbelast heb. Maar ik wil niet de hitte in. Zo mezelf toch maar de deur uit schoppen.
Gefeliciteerd met je nieuwe baanquote:Op woensdag 20 juli 2022 15:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Kaatje1!
@:Yinny fijn van vervangend vervoer, maar balen dat het mogelijk behoorlijk proppen wordt.
@:Lucky_Strike wat fijn dat je je zoveel beter voelt!
En ook @:Blues en g fijn dat jullie echt aan de beterende hand zijn! Nu de smaak nog. Mijn onderzoeksassistente heeft vorige week ook (voor t eerst) corona gehad en die is er ook echt goed ziek van geweest, is nu lichamelijk wel weer beter maar heeft wel echt nog last van concentratieproblemen enzo.
Verder ben ik met @:Lonaa wat betreft de hitte. Gadver. Ik heb het nog steeds zo warm. Ik wilde eigenlijk vandaag naar een soort kleinschalig fitness centrum in de buurt, ik had op hun site gelezen over personal training en wil even proefles plannen. Zijn personal trainers die ook fysio zijn en ze bieden begeleiding bij sport&voeding enzo. Ik struggle al weer een tijdje, dus dat klinkt wel heel fijn, als stok achter de deur maar ook voor advies over eten in combi met sport en om te voorkomen dat ik dan weer veel te fanatiek aan de slag ga en na twee weken weer vanalles overbelast heb. Maar ik wil niet de hitte in. Zo mezelf toch maar de deur uit schoppen.
Dat is echt heel raar! Een beetje balen datquote:Op woensdag 20 juli 2022 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg vanochtend (om 8.45) een afwijzing na "zorgvuldige afweging van alle kandidaten". De sollicitatie had ik gisteravond om ca 19 uur verzonden.
Heb nu even gevraagd hoe "zorgvuldig" dat is geweest.
Ow, wowquote:Op woensdag 20 juli 2022 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg vanochtend (om 8.45) een afwijzing na "zorgvuldige afweging van alle kandidaten". De sollicitatie had ik gisteravond om ca 19 uur verzonden.
Heb nu even gevraagd hoe "zorgvuldig" dat is geweest.
Ja vond dat ze best snel waren. Afwijzing ok, daar heb ik geen moeite mee. Maar "na zorgvuldige afweging van alle kandidaten" vind ik wat apart, zeker omdat de vacature t/m volgende week open staat.quote:
Dat laatste is helemaal bizar. Klinkt verdacht veel als leeftijdsdiscriminatie ook. Maar ondanks dat dat absoluut niet mag doe je verdomd weing tegenquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja vond dat ze best snel waren. Afwijzing ok, daar heb ik geen moeite mee. Maar "na zorgvuldige afweging van alle kandidaten" vind ik wat apart, zeker omdat de vacature t/m volgende week open staat.
En dat mogen ze uitleggen. Maar mail naar mevrouw A (gisteravond), vanochtend antwoord van mevrouw B. Mail beantwoorden ging niet want adres bestaat niet of kan geen mail ontvangen. Ook best apart.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal bizar. Klinkt verdacht veel als leeftijdsdiscriminatie ook. Maar ondanks dat dat absoluut niet mag doe je verdomd weing tegen
Nogal ja. Wat heb je uiteindelijk gedaan dan? Mevrouw A weer gemaild?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dat mogen ze uitleggen. Maar mail naar mevrouw A (gisteravond), vanochtend antwoord van mevrouw B. Mail beantwoorden ging niet want adres bestaat niet of kan geen mail ontvangen. Ook best apart.
Nee, algemeen informatie mailadres. De sollicitatie naar mevrouw A ging via een sollicitatieknop en haar ontvangstreactie was van een noreply adres (tuurlijk)quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogal ja. Wat heb je uiteindelijk gedaan dan? Mevrouw A weer gemaild?
Nee, maar ik laat ze lekker even zweten op een antwoord ;-) (weet dat ze in een best warm pand zitten)quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:21 schreef fietsie het volgende:
Klinkt sowieso niet als een organisatie waar je dan zou moeten willen werken.
Dat ben je ook op dat moment. Een soort Remiquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje![]()
Vlindertje![]()
Yinny, succes met inpakken.
Bedankt allemaal nog voor alle beterschapswensen. Fijn dat ik hier even kon klagen. Ik krijg graag aandacht bij griep of verkoudheid want ik voel me dan echt enorm benadeeld door de wereld
En nu ook ombouwen om er wel te gaan zitten?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:34 schreef fietsie het volgende:
Hier terras direct achter huis (verzamelplek voor zut, we zitten er nooit) onkruidvrij gemaakt, met de hoge druk schoongemaakt en generally opgeruimd.
En de resulterende (of al bestaande) verstopping van de regenwaterafvoer naar de sloot gefixt.
Nu bruin, stinkend en moe.
Nee van m'n leven niet. Met je snotter bovenop de buren, met de irritante "DJ" buurjongen op je kijkend uit zijn kamer, nee dankje.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En nu ook ombouwen om er wel te gaan zitten?
Oh nee, da's geen pretje.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee van m'n leven niet. Met je snotter bovenop de buren, met de irritante "DJ" buurjongen op je kijkend uit zijn kamer, nee dankje.
(Zo'n probleemgeval met zat geld voor een geleaste Mercedes-pooier edition maar op je 26e wel bij je ouders wonen en daar alleen maar scheldend, vloekend en het hoogste woord voerend rondbanjeren, terwijl pa zich uit de naad werkt.)
De aanhef was ook "beste mevrouw Voornaam Achternaam,quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:43 schreef Blues het volgende:
Raar sollie verhaal weer Kaatje.
Riekt naar auto-verstuurde mails ook. Zonder verder jou een kans te geven.
En dan ook precies zo of stond daar je naam?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
De aanhef was ook "beste mevrouw Voornaam Achternaam,
Wel mijn naamquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dan ook precies zo of stond daar je naam?
Ik had dat nog grappiger gevondenquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel mijn naam(dat zou echt heel erg geweest zijn)
Ah, helder! Benieuwd óf je antwoord krijgt en zo ja wat dat antwoord inhoudt.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, algemeen informatie mailadres. De sollicitatie naar mevrouw A ging via een sollicitatieknop en haar ontvangstreactie was van een noreply adres (tuurlijk)
Dat meen je niet!quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En maar jammeren dat men geen personeel kan vinden..quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En maar jammeren dat men jong goedkoop personeel kan vinden van net 18 met 23 jaar ervaring en vier diploma's..
Je vergeet het woordje "géén"quote:
Ik zag net een leuke vacature staan. Niet voor mij. Maar zo krijg je denk ik eerder mensenquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die voor 50 cent meer dan het minimumloon willen werken..
Geen idee welke salarisrange ik dan aan moet denken. Ben niet bekend met betreffende CAOquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef fietsie het volgende:
Ahja.
Nu ja ik zoek dus een 45+er met de juiste kennis en ervaring als IT architect, met aantoonbare ervaring op dat niveau , bij voorkeur diploma's en die mag ik dan een Ziekenhuizen CAO schaal 55 aanbieden voor 36 uur, op een jaarcontract met een optie op vast bij gebleken geschiktheid.
De salarisrange waarin 45+ jarige IT architecten als ZZPers in 2 a 2,5 dag hetzelfde binnen halen, en dan nog kunnen uitzoeken welke klussen ze leuk vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee welke salarisrange ik dan aan moet denken. Ben niet bekend met betreffende CAO
Zie het hoogste bedrag staan. Dat kreeg ik bij de vorige baan wanneer ik 36 uur werkte (en had echt niet zo'n achtergrond)quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef fietsie het volgende:
Ahja.
Nu ja ik zoek dus een 45+er met de juiste kennis en ervaring als IT architect, met aantoonbare ervaring op dat niveau , bij voorkeur diploma's en die mag ik dan een Ziekenhuizen CAO schaal 55 aanbieden voor 36 uur, op een jaarcontract met een optie op vast bij gebleken geschiktheid.
Als dat is wat ik online kan vinden, dan wens ik je veel succes met zo'n salaris.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef fietsie het volgende:
Ahja.
Dat dus. Te veel eisen (sorry @fietsie) waar niet genoeg tegenover staat.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:03 schreef Myraela het volgende:
Het is overigens geen slecht salaris, maar wel voor zo'n functie.
Salarissen in de zorg. HBO diploma, 10 jaar (relevante!) werkervaring en netto ¤20 uurloon. Maar we snappen écht niet dat er tekorten in de zorg zijnquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:03 schreef Myraela het volgende:
Het is overigens geen slecht salaris, maar wel voor zo'n functie.
Als men de functie hoger inschaalt knallen de loonkosten van die afdeling door het plafond omdat er zo'n 20 man zit die dan ook "mee omhoog moeten".quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. Te veel eisen (sorry @:fietsie) waar niet genoeg tegenover staat.
Da's dus echt te idioot voor woorden. Maar er is zoveel krom in de werkende wereld, je zou er boeken over kunnen schrijvenquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Salarissen in de zorg. HBO diploma, 10 jaar (relevante!) werkervaring en netto ¤20 uurloon. Maar we snappen écht niet dat er tekorten in de zorg zijn![]()
Somsquote:
Zoiets ja. Niemand heeft ooit zo erg geleden als ik op dat moment. Nou was deze versie wel echt nasty maar de wereld zou echt prachtig zijn als mijn ervaring de ergste lijdensweg in het menselijk bestaan is.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat ben je ook op dat moment. Een soort Remi
ik neem aan dat je Functiegroep 55 bedoeld,?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef fietsie het volgende:
Ahja.
Dat snap ik heel goed. Maar wat moet je dan. Neem aan dat jullie niet voor niets iemand zoeken. Zeker momenteel, moet er geld bij. En tja, als je je mensen wilt behouden, moet daar ook geld bij.. Het is natuurlijk geen optie om de computer uit te zetten en denken, misschien komt het vanzelf wel goed.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als men de functie hoger inschaalt knallen de loonkosten van die afdeling door het plafond omdat er zo'n 20 man zit die dan ook "mee omhoog moeten".
Dus cognitief snap ik de keuze wel, maar je gaat dus nooit iemand vinden die gaat leveren wat men voorzien heeft van die functie.
Geld moet ook ergens vandaan komen he. Zo makkelijk is het ook weer niet allemaal.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat snap ik heel goed. Maar wat moet je dan. Neem aan dat jullie niet voor niets iemand zoeken. Zeker momenteel, moet er geld bij. En tja, als je je mensen wilt behouden, moet daar ook geld bij.. Het is natuurlijk geen optie om de computer uit te zetten en denken, misschien komt het vanzelf wel goed.
Da's duidelijk. Maar niets doen is ook geen optie. Of geld erbij of eisen omlaag. Of duimen dat iemand dit als levensideaal ziet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geld moet ook ergens vandaan komen he. Zo makkelijk is het ook weer niet allemaal.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ik neem aan dat je Functiegroep 55 bedoeld,?
salarisschaal 55
tussen de 3115 en de 4391 PM?
Dan wens ik ze veel succes met zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Dan kun je dus beter het werk gaan doen was Isa net aanhaalde...quote:
Ik lees het ja.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:27 schreef fietsie het volgende:
Dan kun je dus beter het werk gaan doen was Isa net aanhaalde...
Dat is wel karig ja.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef fietsie het volgende:
Ahja.
Ik vind dat zoiets wel heel veel nadelen heeft, eerlijk gezegd. Altijd maar met dezelfde persoon. Nooit met collega's werken. Geen enkele uitdaging. Ik zou gillend gek worden (ik heb het een jaar gedaan voor 1 mevrouw, dat verdiende 30 euro per uurquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het probleem is dat in NL de lasten (belasting, sociale lasten, energie) hoog zijn en wonen erg duur is, dat je vrij besteedbaar weinig overhoud. Even afgezien van dit salaris.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gemiddeld vrij besteedbaar inkomen is in NL al zowat 45 jaar niet gestegen.
Hoe lager opgeleid, hoe slechter het zit
https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
Het is geen topsalaris he!quote:
Dat lijkt me ook erg lastig. En jouw moeder is geestelijk gewoon goed te pas, maar stel dat dat niet zo is dan is het best erg saai.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat zoiets wel heel veel nadelen heeft, eerlijk gezegd. Altijd maar met dezelfde persoon. Nooit met collega's werken. Geen enkele uitdaging. Ik zou gillend gek worden (ik heb het een jaar gedaan voor 1 mevrouw, dat verdiende 30 euro per uur)
Ik zou dit ook niet willen. Al is je moeder nog zo liefquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat zoiets wel heel veel nadelen heeft, eerlijk gezegd. Altijd maar met dezelfde persoon. Nooit met collega's werken. Geen enkele uitdaging. Ik zou gillend gek worden (ik heb het een jaar gedaan voor 1 mevrouw, dat verdiende 30 euro per uur)
De secretaresse van het transportbedrijf waar mijn broer werkt heeft 3000 netto per maandquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:34 schreef Blues het volgende:
Dat is niet veel nee.
Voor mijn 3 dg werken netto zo'n 1680 + vakgeld + eindejaarsuitkering.
Toen ik g leerde kennen en zijn managerssalaris bij de krant zag inclusief auto en telefoon zag ik pas goed het verschil met de zorg.
Ik zou het niet eens willenquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
Ik zou dit ook niet willen. Al is je moeder nog zo lief
Oef wat een dag! En op advies van diverse vaatwasmachine monteurs (zowel thuis als op het werk) peuter ik tot gnagna reactie van anderen altijd het plastic van de blokjes. Totdat zij ook een monteur moeten laten komen die een handvol niet opgelost plastic uit de machine haaltquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:34 schreef AnneX het volgende:
Safe gevoel @:Kaatje1 dat er voorlopig voldoende in de kast ligt.
De loodgieter mannen zijn vertrokken na het leegzuigen van 6 afvoeren.![]()
Voorlopig kon de wc pot blijven staan. Leuk om te horen, dat het goed is dat er afwaspoeder wordt gebruikt in de vw.
Het plastic van de blokjes is slecht voor de afvoer. # tip
Bij de buren moest in 2e instantie urinesteen van 25 jaar eruit gebikt. Gewoon de (grote) 6 l water knop gebruiken.
Tandarts ging ook lekker: met de halfverdoofde bek de vloeren gepoetst en toiletten.
Nu een knalrood hoofd.![]()
Morgen is er weer een dag.
Hmm. Misschien moet ik dan toch maar naar iets secretarieels op zoek.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De secretaresse van het transportbedrijf waar mijn broer werkt heeft 3000 netto per maand
Ik zag van de week een secretariele baan. Prima salaris, afhankelijk van ervaring tussen de 10.49 (net geen 10.50) en 11.99 per uur)quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De secretaresse van het transportbedrijf waar mijn broer werkt heeft 3000 netto per maand
Fulltime?quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die verschillen zijn fors ja. Ik maak de laatste jaren best prima stappen qua salaris maar vergeleken met bijvoorbeeld mijn advocaat-vriendinnen is het toch een eh... andere rangequote:Op woensdag 20 juli 2022 17:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is geen topsalaris he!
Gelukkig heb ik een roeping![]()
![]()
Voor mijn 3 dg werken netto zo'n 1680 + vakgeld + eindejaarsuitkering.
Toen ik g leerde kennen en zijn managerssalaris bij de krant zag inclusief auto en telefoon zag ik pas goed het verschil met de zorg.
Maar dan wel in het bedrijfsleven en niet in de zorg.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmm. Misschien moet ik dan toch maar naar iets secretarieels op zoek.
Da's de uitzondering hoor. Een enorme uitzondering weet ik nu, na ruim een half jaar zoeken.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hmm. Misschien moet ik dan toch maar naar iets secretarieels op zoek.
Wow, dat is echt heel laag zegquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag van de week een secretariele baan. Prima salaris, afhankelijk van ervaring tussen de 10.49 (net geen 10.50) en 11.99 per uur)
Niet gevraagd, maar ik neem aan van wel.quote:
En volgens mij moet dat per 1 januari ook opgehoogd worden naar 14 euro p/uquote:
Ah, dat schiet niet op dan inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
De salarisrange waarin 45+ jarige IT architecten als ZZPers in 2 a 2,5 dag hetzelfde binnen halen, en dan nog kunnen uitzoeken welke klussen ze leuk vinden.
Dat kom ik ook vaak tegen. Dat je dankjewel moet zeggen dat ze je vakantiegeld geven. Of een laptop zodat je kan werken. Duh, naar vluchtelingenwerk neem ik m'n eigen laptop mee omdat dat net even wat handiger is om de mensen dingen te laten zien. Maar bij een baan wil dat toch echt niet doen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:44 schreef Candaasje het volgende:
Ik zag gisteren en vacature voor paraveterinair met als voordelen:
- vakantiegeld
Nuff said?
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:44 schreef Candaasje het volgende:
- vakantiegeld
Nuff said?
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:44 schreef Candaasje het volgende:
- vakantiegeld
Nuff said?
Fijn he!quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die verschillen zijn fors ja. Ik maak de laatste jaren best prima stappen qua salaris maar vergeleken met bijvoorbeeld mijn advocaat-vriendinnen is het toch een eh... andere range+ Maar ja, mijn werk is wel
![]()
Whut?quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow...quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:44 schreef Candaasje het volgende:
- vakantiegeld
Nuff said?
Ja, zo zat ik ookquote:
Dat hangt er ook maar sterk af of dat een eigen praktijk is of een maatschap, en in het geval van een maatschap of deze vol met werkende dierenartsen zit, of dat er nog een enorm contingent niet afgelost vermogen van reeds gepensioneerde oud maten in zit... En of je dan zelf het geld had om je in te kopen of je daar een hypotheek voor hebt...quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit van een dierenarts te horen dat zijn salaris ook behoorlijk tegen viel gezien de opleiding etc. Maar geen idee of hij er zelf een andere voorstelling van had gehad of dat dat echt waar was. Je verdiende zeg maar meer bij de NVWA dan als je een praktijk hebt.
Zo kwam ik er laatst achter dat ik twee pakken spinazie a la crème en een zak wilde spinazie in m'n vriezer had liggen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 18:02 schreef fietsie het volgende:
Het project "maak de vriezer eens wat leger" is vandaag weer een stapje vooruit gegaan.
Drie aangebroken verpakkingen spinazie konden gecombineerd worden tot 1 pannetje.
Dat soort shit neemt stiekum veel ruimte in.
Afhankelijk van de soort functie (en of die alleen in een specifieke brache te vinden of niet) kan dat zeker lonen inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zo zat ik ookEr is gewoon heel erg veel verschil in salaris voor dezelfde functie. Het loont soms echt om om je heen te kijken. Of om zzp'er te worden.
soms zie ik van die filmpjes en dan zou ik die mensen thuis willen uitnodigen. Volgens mij kan ik nog een heleboel meer kwijt dan nu.quote:Op woensdag 20 juli 2022 18:44 schreef Blues het volgende:
Wat een fuzz voor een hoeslaken die je ook zo in je kast kan smijten.
Of nog beter...net zo lang laat hangen aan de lijn tot ie weer op t bed gaat![]()
[ twitter ]
Owww, jij bent ook voor de bijl met ‘vouwfilmpjes’.quote:Op woensdag 20 juli 2022 18:44 schreef Blues het volgende:
Of nog beter...net zo lang laat hangen aan de lijn tot ie weer op t bed gaat![]()
[ twitter ]
Whoop whoop! Nieuwe job veiliggesteldquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor de felicitaties![]()
Helaas niet zoals in bedrijfsleven meestal met een mooie salarisstapmaar ach, het is een mooi salaris. Als het goed is wordt het wat ik nu al bij Leiden verdien, en dat is gelijk aan wat ik in Utrecht per dec zou gaan verdienen. Alleen nog de vraag in welke schaal ze me gaan zetten, de schaal waar ik nu zit is daar eigenlijk voor Universitair docenten (zit nu in 11-2, 10-9 is zelfde salaris). Ze zou wel inzetten op 11, kijken of HR dat accepteert. Voor mij maakt het in de praktijk niet veel uit, anders zou het dus 10-9 worden. Die schaal loopt tot 10-12, en ik ga sowieso geen 4 jaar deze functie doen, en als universitair docent ga je dus sowieso naar schaal 11 met meer doorgroeimogelijkheden. Is meer dat het stom voelt om weer een schaal 'terug' te gaan.
@:Kaatje1 wat ontzettend suf zeg zo'n zin erbij bij de afwijzing als je de sollicitatie zo kort ervoor gestuurd hebt. Het kan natuurlijk dat ze echt gisteravond al de sollicitatie zorgvuldig heeft bekeken, maar de kans op wat anders is groter.. lijkt me behoorlijk frustrerend!
Misschien heb je een beetje geluk en valt de regen net even iets later of net wat verderop?quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:03 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, tuurlijk. Het werd hier vandaag 32 graden (binnen 31) en ik deed tropenrooster alles en ik MOET om 19:30 op een afspraak zijn en natuurlijk gaat het PRECIES DAN mokerhard regenen. Top zeg.
Goede timingquote:Op woensdag 20 juli 2022 19:03 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, tuurlijk. Het werd hier vandaag 32 graden (binnen 31) en ik deed tropenrooster alles en ik MOET om 19:30 op een afspraak zijn en natuurlijk gaat het PRECIES DAN mokerhard regenen. Top zeg.
Hier zouden we wel onweer krijgen maar het is weer uit de kaartenquote:Op woensdag 20 juli 2022 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede timing
Hier nu onweer & regen. Was niet voorspeld voor vandaag. Althans niet hier.
Hier viel vanmiddag zomaar spontaan een bui, vergezeld van een vol schijnend zonnetje.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede timing
Hier nu onweer & regen. Was niet voorspeld voor vandaag. Althans niet hier.
Dit is toch geen fuzz maar gewoon een hoeslaken opvouwen?quote:Op woensdag 20 juli 2022 18:44 schreef Blues het volgende:
[ twitter ]
Ik ken de man niet maar op wikiquote:Op woensdag 20 juli 2022 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen. Mijn vooroordelen zijn helemaal in de war. Wij kijken De Slimste Mens, tot en met gisteren. En daar zit Rob Goossens in. Da's zo'n sneuneus die aan de desk van Boulevard zit. Daar denk ik dus allerlei negatieve dingen over. En nou is die kerel ineens knetterslim en aardig
quote:Goossens begon in 2010 als webredacteur bij SpitsNieuws.nl en een jaar later als verslaggever. Zijn focus lag in het verslaan van de Nederlandse politiek. Vanaf 2012 schreef Goossens ook voor websites De Dagelijkse Standaard, 925.nl, DasKapital.nl en voor de kranten Sp!ts en Het Parool. Tevens was hij commentator bij BNR Nieuwsradio, NPO Radio 1 en Nrc.next. Zijn onderwerpen waren politiek, zakelijk en financiën.
Wij wilden dit ook denken.quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen. Mijn vooroordelen zijn helemaal in de war. Wij kijken De Slimste Mens, tot en met gisteren. En daar zit Rob Goossens in. Da's zo'n sneuneus die aan de desk van Boulevard zit. Daar denk ik dus allerlei negatieve dingen over. En nou is die kerel ineens knetterslim en aardig
Okquote:Op woensdag 20 juli 2022 20:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fuzz:
n. Slang term for police, used widley by white teenagers running from the police.
see also popo, 5-0
1.Run its the fuzz!
2.Hide the stash its the fuzz!
3.O Shit! Its the Fuzz
Fuss(-ing)
Whining; making something out of nothing; crying; acting like a baby; acting up; agitating
My kids are always fussing me up
about something.
Dat is te merken. Die kerel heeft flink wat kennis. Hij is ook medewerker van een minister (oid) geweest.quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ken de man niet maar op wiki
[..]
Je keek zoals deze vrouw?quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heel mijn wereldbeeld moet ineens aangepast worden joh. Complexe zaak.
Ik ben mijn mening over hem ook aan het bijstellenquote:Op woensdag 20 juli 2022 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je keek zoals deze vrouw?[ afbeelding ]
Ik had dat heel erg met Britt Dekker die ooit meedeed met een soort nationale natuurquiz en 2e werd. Voor allerlei boswachters, biologen en natuur beleidsmakersquote:Op woensdag 20 juli 2022 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heel mijn wereldbeeld moet ineens aangepast worden joh. Complexe zaak.
Daar zitten echt een portie goeie hersens in idd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had dat heel erg met Britt Dekker die ooit meedeed met een soort nationale natuurquiz en 2e werd. Voor allerlei boswachters, biologen en natuur beleidsmakers
Hier eerst een rondje yoga waar de halve dierenwinkel langs kwam. Daarna buiten hiit.quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Daar zitten echt een portie goeie hersens in idd.
Sporten in de sportschool was een goed idee. Komt ook omdat het meeste 'in de kelder' is, waardoor het er lekker koel was. Geen daglicht en een airco die zijn werk deed. Incluis uurtje yin dus helemaal zennnnn nu
Euhh....quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier eerst een rondje yoga waar de halve dierenwinkel langs kwam. Daarna buiten hiit.
De meeste yoga houdingen kan ik redelijk volgen. Maar duif willen mijn heupen niet.
En hoeveel hond houdingen zijn er? Er kwamen er vandaag 3 langs.
Onderaan je balkon?quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm Een vriend kwam net een plant brengen die ik zaterdag van andere vrienden had gekregen. Hij had 'm met de auto meegenomen, plant is nogal flink groot. Zet 'm in de kamer en meteen zaten de katten er met neus in. Plant opgezocht, en jawel erg giftig (caladium).
Nu eens zien waar ik 'm wel kwijt kan.
Vind de benedenbuurman vast geen goed plan. Maar de plant kan ook niet in de felle zon, en mijn balkon is een zeer zonnig balkon.quote:
Weggeven aan iemand anders? Is niet heel dankbaar, maar vergiftigde katten is ook niet echt een fijn vooruitzichtquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vind de benedenbuurman vast geen goed plan. Maar de plant kan ook niet in de felle zon, en mijn balkon is een zeer zonnig balkon.
Ik denk dat ik 'm in de centrale hal zet. Ding heeft weliswaar meer licht nodig, maar zo doe ik 'm niet weg.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weggeven aan iemand anders? Is niet heel dankbaar, maar vergiftigde katten is ook niet echt een fijn vooruitzicht
Is ook een oplossingquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 'm in de centrale hal zet. Ding heeft weliswaar meer licht nodig, maar zo doe ik 'm niet weg.
Downward facing dogquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier eerst een rondje yoga waar de halve dierenwinkel langs kwam. Daarna buiten hiit.
De meeste yoga houdingen kan ik redelijk volgen. Maar duif willen mijn heupen niet.
En hoeveel hond houdingen zijn er? Er kwamen er vandaag 3 langs.
Bird Dog.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Downward facing dog
Upward facing dog
Puppy pose
Ik kan er zo niet meer bedenken
Jaquote:Op donderdag 21 juli 2022 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind de pigeon overigens een fantastische houding.
Ik moest hier aan denkenquote:Op donderdag 21 juli 2022 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind de pigeon overigens een fantastische houding.
Met je voorste been hoog op een box oid is ook lekker. Staand dus, zeg maar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jain alle variaties, rechtop, met je achterste been gebogen en liggend.
Oh, dat moet ik eens proberenquote:Op donderdag 21 juli 2022 08:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met je voorste been hoog op een box oid is ook lekker. Staand dus, zeg maar.
Het is echt matig als je zo kort of matig slaapt dat je horloge dat niet registreert.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was 1.30 pas thuis en werd 6.15 wakkerm'n horloge had het niet eens als slaap geregistreerd. Katten eten gegeven, achterdeur beneden open gegooid, weer in bed gaan liggen. Erna gelukkig wel nog even anderhalf uur geslapen. Wel blij dat ik naar huis ben gegaan, de laatste 4 die er nog zaten zijn schijnbaar toch best lang nog doorgegaan.
Vervelend zeg! Ik heb het me al eens vaker afgevraagd, maar zou iets meer regelmaat je niet helpen om beter te slapen? Bij mij heeft dat echt enorm geholpen bij de verbetering van de kwaliteit van mijn slaap.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik was 1.30 pas thuis en werd 6.15 wakkerm'n horloge had het niet eens als slaap geregistreerd. Katten eten gegeven, achterdeur beneden open gegooid, weer in bed gaan liggen. Erna gelukkig wel nog even anderhalf uur geslapen. Wel blij dat ik naar huis ben gegaan, de laatste 4 die er nog zaten zijn schijnbaar toch best lang nog doorgegaan.
Ik geloof niet dat iemand dat zei.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:49 schreef AnneX het volgende:
Vraag: is het lichaam en hoe je je voelt zo van slag, dat een app nodig is om te zeggen of bewijzen, dat je hebt geslapen?
Het is hun gezins-zomervakantie, dus dat is eens per jaar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:24 schreef Blues het volgende:
Heerlijk die regen.
Klinkt gezellig die logees, @:sigme, waarom maar eens per jaar?
😉quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:20 schreef fietsie het volgende:
Ik heb briljant geslapen, want de normaliteit is hersteld.
Al 10 jaar regent het in mijn vakantie, nu was het mooi weer.
De regen heeft de dimensies van mijn universum weer teruggebracht tot hun normale afmetingen.
Ben jij Rob McKenna?quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:20 schreef fietsie het volgende:
Ik heb briljant geslapen, want de normaliteit is hersteld.
Al 10 jaar regent het in mijn vakantie, nu was het mooi weer.
De regen heeft de dimensies van mijn universum weer teruggebracht tot hun normale afmetingen.
Ooooh. Dat is rot.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ze zijn in de flat boven me al weken bezig met verbouwen, af en toe wat geluid en da’s prima. Maar nu zijn ze, denk ik, sleuven in de keuken aan het maken. Wat een pokkeherrie sinds een uur of 10
Vanavond is eetclubje bij mij dus ik moet nog koken. En de katten die niets geven om stofzuigen vinden dit echt niet leuk. Gedeelde smart is halve smartquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ooooh. Dat is rot.
Kun je vluchten naar de Bieb?
Gewoon een nieuwe kopen in de shopquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:51 schreef AnneX het volgende:
Hé @:borisz de grotere letters heb ik teruggevonden 😂
Op de ipad in de adresbalk linksboven klikken op AA.
Nu nog de bug oplossen @:Danny om een fok abbo te verlengen.
He had it comingquote:Op donderdag 21 juli 2022 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik moest hier aan denken
My sister, Veronica and I had this double act
And my husband, Charlie traveled round with us
Now, for the last number in our act
We did these twenty acrobatic tricks in a row
One, two, three, four, five, splits, spread eagles
Back flips, flip flops
One right after the other
So this one night before the show we are down at the Hotel Cicero
The three of us, boozin'
Havin' a few laughs
And we ran out of ice
So I go out to get some
I come back, open the door
And there's Veronica and Charlie
Doing number seventeen
The spread eagle
Well, I was in such a state of shock
I completely blacked out, I can't remember a thing
It wasn't until later
When I was washing the blood off my hands
I even knew they were dead
“ vernieuwen is wegens een bug tijdelijk niet mogelijk. sorry voor het ongemak.”quote:
En zodra je abo op is, kun je gewoon een nieuwe kopen in de shop.quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
“ vernieuwen is wegens een bug tijdelijk niet mogelijk. sorry voor het ongemak.”
Over een week is abbo op.
Heb je een linkje? Plsquote:Op donderdag 21 juli 2022 14:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En zodra je abo op is, kun je gewoon een nieuwe kopen in de shop.
Dat werkte iig vorige week wel, itt verlengen.
He only had himself to blame!quote:
Ik kan agressief worden als mensen mij dat voorstellenquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:52 schreef Tuindier het volgende:
Vervelend zeg! Ik heb het me al eens vaker afgevraagd, maar zou iets meer regelmaat je niet helpen om beter te slapen? Bij mij heeft dat echt enorm geholpen bij de verbetering van de kwaliteit van mijn slaap.
Wat staat er in de notesquote:Op donderdag 21 juli 2022 15:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg, na 20 jaar op FOK! heb ik ook eindelijk notes3 Stuks nog wel, na een akkefietje laatst met een mod die een moeilijke dag had.
Bij jou stel ik het dan ook niet voorquote:Op donderdag 21 juli 2022 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
He only had himself to blame!
Hier twee keer nat geregend vandaag. Was best lekker.
Hele week al heerlijk geslapen. Ook volgens de app.
[..]
Ik kan agressief worden als mensen mij dat voorstellenIs ook nr 1 tip in alle boeken en artikelen over slaap. Niemand denkt ooit aan al die mensen met onregelmatige diensten. Waar er meer dan een miljoen van zijn in Nederland alleen al.
Niets bijzonders. Ze zijn erg makkelijk gezet. Er was een mod met een onvolwassen dag die zichzelf steeds dieper de shit in werkte en toen ging noten, deleten en er zelfs een FA bij haalde. Ik verveelde me dus stopte ook wat te laat. Het was zeer entertainingquote:
quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niets bijzonders. Ze zijn erg makkelijk gezet. Er was een mod met een onvolwassen dag die zichzelf steeds dieper de shit in werkte en toen ging noten, deleten en er zelfs een FA bij haalde. Ik verveelde me dus stopte ook wat te laat. Het was zeer entertaining![]()
Het meeste is verwijderd maar er staat nog wat in CRE FB. Of all places
Ach ja, dat hoort er bij. Er zijn regelneukers in de crew en mensen die crew zijn om users te helpen. Ze zijn allebei nodig.quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, sommige mods(dat vond ik ook al toen ik zelf mod was)
Ja, en neequote:Op donderdag 21 juli 2022 09:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vervelend zeg! Ik heb het me al eens vaker afgevraagd, maar zou iets meer regelmaat je niet helpen om beter te slapen? Bij mij heeft dat echt enorm geholpen bij de verbetering van de kwaliteit van mijn slaap.
Zo, da's een flinke ruimte toch! En hangt het dan van jou af of je er gaat wonen (omdat ze jou uitnodigen?)quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben uitgenodigd om volgende week een kamer te bezichtigen
25 vierkante meter met vide![]()
Woongroep met 5 man
Leuke wijk
Ik ben nu al benieuwd
Het gaat twee kanten op. Zij moeten mij uitkiezen en ik moet hun en de woonruimte leuk vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo, da's een flinke ruimte toch! En hangt het dan van jou af of je er gaat wonen (omdat ze jou uitnodigen?)
toi toi toiquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het gaat twee kanten op. Zij moeten mij uitkiezen en ik moet hun en de woonruimte leuk vinden.
Nah nee, helaas niet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, ik dacht misschien dat ze je al "goedgekeurd" hadden en dat je nu de ruimte mag beoordelen
Spannend!quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Woongroep met 5 man
Leuke wijk
Ik ben nu al benieuwd
Ik vind het wel zot dat je het eerst zo ver moet laten komen dat je amper nog iets kan lezen voor ze de correctie vergoeden. Ik begrijp heel goed dat je niet nog maanden/jaren zo rond wilde lopen en het zelf hebt betaald.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Ooglidcorrectie heb ik 8 jaar geleden laten doen. Om het vergoed te krijgen had ik de leden verder moeten laten zakken. Dus zelf de portemonnee getrokken. Geen seconde spijt van gehad. Wakker worden zonder brandende ogen, beter kunnen zien, nauwelijks meer je wenkbrauwen optrekken om beter te zien.
Het effect begint nu een beetje minder te worden, maar lang niet genoeg om er weer iets aan te laten doen. Maar ik zou het zo weer doen.
Ik weet het niet helemaal zeker meer maar het werd voorheen wel betaald uit de verzekering en nu dacht deels. Ik viel er net tussen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het wel zot dat je het eerst zo ver moet laten komen dat je amper nog iets kan lezen voor ze de correctie vergoeden. Ik begrijp heel goed dat je niet nog maanden/jaren zo rond wilde lopen en het zelf hebt betaald.
Ik hoorde vandaag dat de verzekering nu weer iets coulanter is. Paar jaar geleden waren ze strenger omdat er veel misbruik van gemaakt werd.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet helemaal zeker meer maar het werd voorheen wel betaald uit de verzekering en nu dacht deels. Ik viel er net tussen.
En die klachten heb ik dus nauwelijks. Alleen beeldschermwerk gaat slechter. Maar dat kan ook aan de sterkte van de bril liggen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Ooglidcorrectie heb ik 8 jaar geleden laten doen. Om het vergoed te krijgen had ik de leden verder moeten laten zakken. Dus zelf de portemonnee getrokken. Geen seconde spijt van gehad. Wakker worden zonder brandende ogen, beter kunnen zien, nauwelijks meer je wenkbrauwen optrekken om beter te zien.
Het effect begint nu een beetje minder te worden, maar lang niet genoeg om er weer iets aan te laten doen. Maar ik zou het zo weer doen.
Gelezen dat een ooglidcorrectie max 2 x kan…quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Duim, duim, duim!quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:19 schreef Tele6 het volgende:
Woongroep met 5 man
Leuke wijk
Ik ben nu al benieuwd
Na 22 uur mag dat toch niet meer?quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:41 schreef fietsie het volgende:
Mijn buurman is dus nog steeds aan het straten buiten en met een diamantzaag straatstenen aan het doorslijpen.
De man stoort zich echt op geen enkele manier aan zaken als avondrust. Straks komt zijn zoon ook met twee busjes DHL pakjes overladen.
Lijkt me overigens ook totaal niet iets wat DHL officieel doet, pakjes overladen tussen busjes op een parkeerstrook in een woonwijk.
Gelukkig zag je het gebeuren…quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef derLudolf het volgende:
Godverdomme wat voor domme figureren hebben we nu weer over de vloer. Je zou toch denken dat heel Europa wel een riolering heeft en weet dat het niet slim is een pan vol jus in de gootsteen te gieten![]()
Duurt nog even voor ik ga slapen...
Nee ik zag alleen het resultaat, een wasbak met daarin 30cm water en stukken vet. Als je het gewoon laat staan knapt vast iemand anders het wel op.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 01:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig zag je het gebeuren…heb je het even uitgelegd?
Waar ben je? Een jeugdherberg?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:30 schreef derLudolf het volgende:
Godverdomme wat voor domme figureren hebben we nu weer over de vloer. Je zou toch denken dat heel Europa wel een riolering heeft en weet dat het niet slim is een pan vol jus in de gootsteen te gieten![]()
Duurt nog even voor ik ga slapen...
Groepsaccommodatie. Wel een goede waarvan de keuken op een verblijf van twee weken is ingericht (dus niet dag 1 bami van de plaatselijke slager thuis, dag twee kapot gekookte Honing elleboogjes met smac en dag 3 naar huisquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar ben je? Een jeugdherberg?
Lijkt mij de perfecte horrorvakantie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Groepsaccommodatie. Wel een goede waarvan de keuken op een verblijf van twee weken is ingericht (dus niet dag 1 bami van de plaatselijke slager thuis, dag twee kapot gekookte Honing elleboogjes met smac en dag 3 naar huis
Ik zie het niet al vakantiequote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lijkt mij de perfecte horrorvakantie.
Degene die Jus in de afvoer gooiden zijn waarschijnlijk bewoners van Hotel Mama en hebben nooit wat in het huishouden hoeven doen. Of ze kennen vette jus niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie het niet al vakantieGewoon compleet ander werk als wat ik normaal doe.
Op zich gaat het wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Succes @:Blues zal wel pittig zijn
Daarom spuiten ook bioboeren met plantbeschermingsmiddelen..quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een bloemkool geoogst. Hij zit helemaal onder de eitjes van slakken en rupsenSommigen zijn al uitgekomen. De bloemkool is afgespoeld en ligt nu in zout water. Ik zeg steeds tegen mezelf dat dit bij de moestuin hoort. En dat het bovendien mijn eigen schuld is want ik heb de boel niet goed genoeg beschermd tegen ongedierte.
Ik durf de rest van de kolen niet te bekijken
Welkom in de jaren ‘60 🙃quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een bloemkool geoogst. Hij zit helemaal onder de eitjes van slakken en rupsenSommigen zijn al uitgekomen. De bloemkool is afgespoeld en ligt nu in zout water. Ik zeg steeds tegen mezelf dat dit bij de moestuin hoort. En dat het bovendien mijn eigen schuld is want ik heb de boel niet goed genoeg beschermd tegen ongedierte.
Dutje gedaan. Wel flinke koppijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan lekker even naar bed voor een dutje (of in de tuin, met fluitende vogeltjes op de achtergrond).
Hoe gaat het nu met G?
Dat zijn de betere berichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 16:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Dutje gedaan. Wel flinke koppijn.![]()
g heeft ook een middagje gewerkt!
We zijn op de weg terug.
Ik ben die kat!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 16:57 schreef AnneX het volgende:
Nou ja zeg, als jullie allemaal wat anders te doen hebben zoals werk bijv
Dan vinden julllie bij terugkomst een grappig héel kórt filmpje over kleedje vouwen.
Speciaal @:Blues
[ twitter ]
Edit: klinkt al beter 🍀
Ieww dat is minder zeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:57 schreef fietsie het volgende:
Zo.... hier staat een pan stifado zachtjes te sudderen....
Zitten best voordelen aan het de vriezer leeg-eten... je maakt soms dingen waarvan je vergeten was hoe lekker ze het huis laten ruiken
Proteines kunnen geen kwaad verder, niets aan te doenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hier staat Ottolenghi's harissabloemkool in de oven. Ik heb 1 slak en een stuk of 8 rupsen in de bloemkool gevonden.
Weet ik. Is mentaal. Maar deze maaltijd is zo lekker dat ik dat vast voor lief neem.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Proteines kunnen geen kwaad verder, niets aan te doen
Oeh, dat zou me toch echt te ver gaan #watjehierquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hier staat Ottolenghi's harissabloemkool in de oven. Ik heb 1 slak en een stuk of 8 rupsen in de bloemkool gevonden.
Jaaaaaaa! Het was echt proppen, heel veel dingen los in de auto. Slaapzakken achter de stoelen enzo...quote:
Had ik gister.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:57 schreef fietsie het volgende:
Zo.... hier staat een pan stifado zachtjes te sudderen....
Zitten best voordelen aan het de vriezer leeg-eten... je maakt soms dingen waarvan je vergeten was hoe lekker ze het huis laten ruiken
Wat een ellende ook weer. Maar fijn dat jullie veilig thuis zijn. Nu rundumhause vakantie houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Jaaaaaaa! Het was echt proppen, heel veel dingen los in de auto. Slaapzakken achter de stoelen enzo...
Helaas konden we dus ook niet shoppen bij een hypermarche, wegens ruimtegebrek...
We zijn thuis en eerste wasje draait al weer.
Mocht iemand ooit onderweg bij een premiere class hotel willen slapen tijdens een hittegolf: NIET DOEN! Het was zoooooo warm en vreemde geur in de kamer. We hebben midden in de nacht de kamerdeur open gezet voor frisse lucht (er is een open galerij). Er zijn kamers waar 3 volwassen mannen meerdere nachten slapen, zo te zien werklui, en hun was op de galerij uithangen....
Volgende keer geven we wel meer geld uit aan een kamer met airco en iets meer ruimte
Met zo'n stapelbedbedbovenjebed ?quote:
Nou veilig thuis en de rest maar snel vergeten!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Jaaaaaaa! Het was echt proppen, heel veel dingen los in de auto. Slaapzakken achter de stoelen enzo...
Helaas konden we dus ook niet shoppen bij een hypermarche, wegens ruimtegebrek...
Mocht iemand ooit onderweg bij een premiere class hotel willen slapen tijdens een hittegolf: NIET DOEN! Het was zoooooo warm en vreemde geur in de kamer. We hebben midden in de nacht de kamerdeur open gezet voor frisse lucht (er is een open galerij). Er zijn kamers waar 3 volwassen mannen meerdere nachten slapen, zo te zien werklui, en hun was op de galerij uithangen....
Volgende keer geven we wel meer geld uit aan een kamer met airco en iets meer ruimte
Ohhh daar ook ooit eens 3 nachten verbleven in Straatsburg. Toen heette het nog Formule1 oid.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Morgen naar ikea en een stapelbed halenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:14 schreef Yinny het volgende:
[..]
Klopt! Kind wil nu thuis ook zo bij ons slapen
Je bent nooit zo blij geweest om thuis te zijn?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dan maar een dagtripje Duitsland zodra er weer een auto is?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Morgen naar ikea en een stapelbed halen
Doen we wel weer met een andere vakantiequote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan maar een dagtripje Duitsland zodra er weer een auto is?
Nostalgisch plaatje voor Lucky:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had verrassend weinig last van de extra proteïnen.
Jullie zijn weer thuis. Gaat het al beter met kind?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:42 schreef Yinny het volgende:
[..]
Doen we wel weer met een andere vakantie
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nostalgisch plaatje voor Lucky:[ link | afbeelding ]
[..]
Jullie zijn weer thuis. Gaat het al beter met kind?
Nou ja, kwam het zojuist tegen na de rupsen post enzo. Vandaar.quote:
Ik begreep hemquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja, kwam het zojuist tegen na de rupsen post enzo. Vandaar.
Hoeveel bloemkolen nog te gaan?
Zwaaien naar m'n werkquote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:46 schreef fietsie het volgende:
Zijn er mensen met Bazaar Beverwijk must-see tips?
Waarom niet alleen? De stad loopt vol met mensen die alleen gaan feesten. Gewoon gaan genieten van de sfeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben een beetje sip. Was van plan om deze week een avond te gaan feesten en keek daar ook best wel naar uit, maar daar is tot nu toe niks van gekomen omdat ik het niet zie zitten om alleen te gaan, maar niemand kan vinden om mee te gaan.
Dinsdag zijn mijn collega's zonder mij gegaan (ik was die dag vrij ivm rij-examen en had gemist wat ze hadden afgesproken omdat ze dat in de Functie A groepsapp hadden gedaan, waar ik natuurlijk niet in zit).
Gisteren heb ik rondgevraagd bij mijn sportclub of er iemand ging, maar er reageerde niemand met wie ik mee kon. En dan wel midden in de nacht allemaal enthousiaste berichtjes sturen over hoe leuk het was geweest met z'n allen in de stad. Natuurlijk kan het zijn dat de mensen van mijn sportclub niet reageerden omdat ze al aan het feesten waren en dus mijn berichtje niet zagen. Of juist dat ik te vroeg gevraagd had wie er ging, en ze nog niet wisten wat ze gingen doen.
Ik heb gisteren ook m'n beste vriendin gevraagd, maar die bleek corona te hebben, de pechvogel
Het heeft geen zin om me buitengesloten te gaan zitten voelen.
Het heeft ook geen zin om me af te gaan zitten vragen wat er mis met me is.
Ik ben gisteravond maar gaan sporten. Er gaan 10duizend mensen feesten, en dan lukt het me dan wel om er 2 te vinden om samen mee te gaan sporten maar niemand om mee te gaan feesten
Ik zou vanavond weer kunnen proberen om te kijken of ik bij iemand van m'n sportclub kan aanhaken in de stad.
Of op m'n eigen houtje de stad in gaan en kijken of ik tussen die 10duizend mensen een bekende tegenkom met wie ik mee kan feesten.
Ik woon hier nu 8 jaar en heb nog nooit meegedaan met de feesten. Nou zijn het geen 8 feesten die ik heb gemist maar 6 vanwege corona, dat is wel waar.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam, had ik me voorgenomen om allerlei dingen in te halen die ik voorheen niet durfde / mezelf niet gunde. Maar die vriendengroep die andere mensen de afgelopen 8 jaar hebben lopen opbouwen heb ik natuurlijk niet 1-2-3 ook.
Misschien moet ik dan het komende jaar maar beter m'n best doen om vrienden te maken, en dan volgend jaar wél gaan feesten.
Ik wil wel graag feesten maar ik wil niet alleen
Ik weet ook niet zo goed hoe dat dan moetquote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom niet alleen? De stad loopt vol met mensen die alleen gaan feesten. Gewoon gaan genieten van de sfeer.
Alsof ik mezelf hoor pratenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet zo goed hoe dat dan moet
Waar ga je dan heen? En wat doe je behalve er in je eentje staan en met grote ogen om je heen kijken?
Ik ben vanmiddag eventjes gegaan, maar toen hebben er allerlei mensen aan me gevraagd of ik op zoek was naar iemand of zo -- in je eentje ergens gaan staan en met grote ogen om je heen kijken, dan reageren mensen dus zo
@:vlindertje89
Dat kan je toch niet weten dat je nooit zulke vrienden zult hebben. Wanneer jij ergens op af stapt, krijg je vast ook reactie terug (eigenlijk kreeg je dat, maar om daar nou ad rem op te reageren lukt denk ik maar zelden iemandquote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net B gebeld, zijn tip aan mij was om er gewoon in te berusten dat ik nooit vrienden zou hebben om dit soort dingen mee te doen. Volgens mij ligt dit onderwerp bij hem ook behoorlijk gevoelig want hij zou ergens ook wel graag meer vrienden hebben en meer dingen doen, maar heeft besloten dat dat er niet in zit met hoe hij is. (Wat ik onzin vind. Maar ik ben wel een beetje bevooroordeeld als het gaat om hoe leuk B is)
Maar ik wil het wél graag en ik had me nou juist voorgenomen om niet meer telkens te denken "nou jammer dan dat ik het wil, ik kan het toch niet"
Vergeet wat B zei, en lees mijn vorige & deze post.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net B gebeld, zijn tip aan mij was om er gewoon in te berusten dat ik nooit vrienden zou hebben om dit soort dingen mee te doen. Volgens mij ligt dit onderwerp bij hem ook behoorlijk gevoelig want hij zou ergens ook wel graag meer vrienden hebben en meer dingen doen, maar heeft besloten dat dat er niet in zit met hoe hij is. (Wat ik onzin vind. Maar ik ben wel een beetje bevooroordeeld als het gaat om hoe leuk B is)
Maar ik wil het wél graag en ik had me nou juist voorgenomen om niet meer telkens te denken "nou jammer dan dat ik het wil, ik kan het toch niet"
Heb je al aangegeven dat je er last van hebt? Volgens mij (staat in de APV) mag het hooguit tot 22 uurquote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:01 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen zit mijn buurman dus nog steeds te straten en vindt het allemaal heel normaal.
Hebben de buren aan de andere kant al gedaan, hij gaf aan dat hij gewoon doorgaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je al aangegeven dat je er last van hebt? Volgens mij (staat in de APV) mag het hooguit tot 22 uur
Dan zou ik de politie even bellen. Of de regionale omgevingsdienst.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben de buren aan de andere kant al gedaan, hij gaf aan dat hij gewoon doorgaat.
O, neeeee, wat asociaalquote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben de buren aan de andere kant al gedaan, hij gaf aan dat hij gewoon doorgaat.
Ja dat is lastig. En de vrijdag is wel echt heeeeel druk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:27 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik heb het geprobeerd @:vlindertje89 @:gcjoel
Ik vond het niet leuk, maar ik heb ook niet genoeg mijn best gedaan om er wat leuks van te maken
En het was inderdaad aan de late kant. Ik moest overal tegen de stroom in proberen te lopen, tot ik weer naar huis ging
Je bent gegaan!!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het niet leuk, maar ik heb ook niet genoeg mijn best gedaan om er wat leuks van te maken
En het was inderdaad aan de late kant. Ik moest overal tegen de stroom in proberen te lopen, tot ik weer naar huis ging
Goed gedaan!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:27 schreef Tele6 het volgende:
Jammer, maar wat goed dat je het wel geprobeerd hebtquote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:27 schreef Tele6 het volgende:
Slappe? Wrom?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:12 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. Uit eten, voetbal, bier, veel.
* Lonaa neemt nog een slokje slappe koffie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |