abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 17:48:14 #1
364681 over_hedge
  maandag 18 juli 2022 @ 17:48:51 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_205380255
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:30 schreef over_hedge het volgende: Dus maken ze high tech spul :+ Dat de chips niet zelf gemaakt worden doet er van de rest weinig toe in deze discussie.
Dat is natuurlijk de vraag, als ik een laptop en een externe harde schijf koop uit zuid Korea en ik maak ze aan elkaar vast en plak er een sticker op, maak ik dan high tech spul?
quote:
De discussie was niet of ze het ook nog zouden kunnen zonder het westen.
Dat was wel de context waar de discussie mee begon. De Russische high tech sector, zo die er al was, stort in elkaar omdat ze zonder westerse machines niets kunnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 17:50:04 #3
364681 over_hedge
pi_205380271
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de vraag, als ik een laptop en een externe harde schijf koop uit zuid Korea en ik maak ze aan elkaar vast en plak er een sticker op, maak ik dan high tech spul?
[..]
Dat was wel de context waar de discussie mee begon. De Russische high tech sector, zo die er al was, stort in elkaar omdat ze zonder westerse machines niets kunnen.
Nou dan zitten we 2 discussies door elkaar te halen. Ik reageerde alleen op die tweet waar staat dan alleen het westen high tech spul maakt. En dat gedeelte ben ik het gewoon mee oneens.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205380286
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 18 juli 2022 @ 17:53:43 #5
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205380297
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:47 schreef Tobias19xx het volgende:
Punt is dat de twitteraar met zijn "all hightech comes from the west." het had over het westen, en niet over invloedsferen.
Het westen is een invloedssfeer.
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 17:55:10 #6
364681 over_hedge
pi_205380309
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het westen is een invloedssfeer.
Ja. Dat is prima. Maar daar werd net een bron van geplaatst. En in die bron zitten China, Taiwan, Japan en Isreal allemaal niet bij die invloedssfeer.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 18 juli 2022 @ 18:02:35 #7
6484 ExTec
pi_205380366
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Dat is prima. Maar daar werd net een bron van geplaatst. En in die bron zitten China, Taiwan, Japan en Isreal allemaal niet bij die invloedssfeer.
Vertel eens, in welke invloedssfeer hoort Isral dan? De arabische, wat gezien haar geografische locatie voor de hand zou liggen?

En Taiwan? In de Chinese, wat geografisch ook voor de hand zou liggen?

En Japan? Ook in de Chinese?
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 18:03:02 #8
236264 crew  capricia
pi_205380370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Bij welk machtsblok deel jij Taiwan dan in? Oprechte vraag...want China motte ze daar niet zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 juli 2022 @ 18:04:40 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205380381
Wat een nondiscussie weer :+ .
Zijn er nog nieuwe filmpjes van Russische wapendepots, soldaten in loopgraven of tanks die opgeblazen worden in omloop? :P
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:06:14 #10
364681 over_hedge
pi_205380391
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vertel eens, in welke invloedssfeer hoort Isral dan? De arabische, wat gezien haar geografische locatie voor de hand zou liggen?

En Taiwan? In de Chinese, wat geografisch ook voor de hand zou liggen?

En Japan? Ook in de Chinese?
Jullie (als in mensen die eens zijn met die tweet hier) komen net zelf met een bron waar deze landen allemaal niet instaan

En ja taiwan is nog wel meer chinees dan westers ja als je naar cultuur kijkt. Hoe traditioneel die nog zijn.

En japan heeft hun eigen culture. Maar is zeker niet westers. En ja er zijn westerse invloeden. Vooral in de grote steden. Maar nee japan zelf is niet westers. Ben je er toevallig wel eens geweest? sowieso aan te raden want tokyo is echt een geweldige stad. Maar er is echt weinig westers aan Japan hoor.
pi_205380401
https://www.at-aandrijfte(...)h-grondstoffen/9134/

Uiteindelijk heb je voor het maken van hightech ook grondstoffen nodig.

https://nos.nl/artikel/22(...)pen-zeldzame-metalen

Maw het probleem China zal opgelost moeten worden. We zullen als westen er alles aan moeten doen om betere toegang te krijgen tot bijzondere metalen.
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:09:01 #12
364681 over_hedge
pi_205380406
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij welk machtsblok deel jij Taiwan dan in? Oprechte vraag...want China motte ze daar niet zo.
Qua cultuur, geloof tradities etc liggen ze toch een stuk meer dan bij China en japan dan bij het westen.

Maar machtsblok is weer wat anders dan bij het westen horen of niet.
pi_205380415
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jullie (als in mensen die eens zijn met die tweet hier) komen net zelf met een bron waar deze landen allemaal niet instaan

En ja taiwan is nog wel meer chinees dan westers ja als je naar cultuur kijkt. Hoe traditioneel die nog zijn.

En japan heeft hun eigen culture. Maar is zeker niet westers. En ja er zijn westerse invloeden. Vooral in de grote steden. Maar nee japan zelf is niet westers. Ben je er toevallig wel eens geweest? sowieso aan te raden want tokyo is echt een geweldige stad. Maar er is echt weinig westers aan Japan hoor.
Politiek gezien, en in dit geval qua sancties, heeft Japan zich zeker wel bij het westen aangesloten.

Moderator maandag 18 juli 2022 @ 18:10:49 #14
236264 crew  capricia
pi_205380422
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Qua cultuur, geloof tradities etc liggen ze toch een stuk meer dan bij China en japan dan bij het westen.

Maar machtsblok is weer wat anders dan bij het westen horen of niet.
In mijn beleving is het qua geopolitiek/invloedssferen wel onderdeel van het westen. Net als Japan.
Maar geen idee hoe ze het daar zelf zien overigens. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:11:06 #15
364681 over_hedge
pi_205380426
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Politiek gezien, en in dit geval qua sancties, heeft Japan zich zeker wel bij het westen aangesloten.

[ afbeelding ]
Hier staat israel dan weer niet bij zo te zien. (beetje klein om goed te zien) :P
Maar mee doen aan sancties maakt je niet westers natuurlijk. Want Japan is ook gewoon een buurland van meneer putin. Dus ja die zijn wel tegen agressie van rusland tegen andere landen.
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 18:15:46 #16
236264 crew  capricia
pi_205380451
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hier staat israel dan weer niet bij zo te zien. (beetje klein om goed te zien) :P
Maar mee doen aan sancties maakt je niet westers natuurlijk. Want Japan is ook gewoon een buurland van meneer putin. Dus ja die zijn wel tegen agressie van rusland tegen andere landen.
Japan deed ook qua steun mee (en zelfs 'opbouwwerkers' geleverd, want militairen zit wat lastiger) bij de Amerikaanse inval in Irak en Afghanistan, als ik me goed herinner.
Als bondgenoot van de VS.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:18:36 #17
364681 over_hedge
pi_205380463
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]
In mijn beleving is het qua geopolitiek/invloedssferen wel onderdeel van het westen. Net als Japan.
Maar geen idee hoe ze het daar zelf zien overigens. :)
Taiwan zit onder de invloed van usa. Omdat usa ze nodig heeft voor de chips. En omdat usa ze kan helpen tegen China. Maar de cultuur, taal, geloof. manier van leven ligt toch echt meer in de buurt van hoe ze dat in China en Japan doen.

https://worldpopulationre(...)gs/western-countries
Hier staat japan ook niet bij west trouwens.

https://sashamaps.net/docs/maps/list-of-western-countries/
Hier ook niet

en hier ook niet
https://www.worldatlas.co(...)stern-countries.html
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:21:29 #18
364681 over_hedge
pi_205380493
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Japan deed ook qua steun mee (en zelfs 'opbouwwerkers' geleverd, want militairen zit wat lastiger) bij de Amerikaanse inval in Irak en Afghanistan, als ik me goed herinner.
Als bondgenoot van de VS.
Dat maakt ze toch niet meteen onderdeel van het westen. Omdat ze met de zelfde militairen aid mee doen als landen uit het westen.

Met die logica was de Ussr ook het westen want die hielpen (deden nog meer zelfs) dan usa, fr en uk samen in ww2.
  maandag 18 juli 2022 @ 18:26:16 #19
6484 ExTec
pi_205380531
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:21 schreef over_hedge het volgende:
Dat maakt ze toch niet meteen onderdeel van het westen.
Maar dat is meer de vraag hoe jij dat ziet.

Is politiek bestel toonaangevend: westers, want parlementaire democratien.

Militaire allianties: westers want zeer warme banden met bv VS, NAVO.

Economische inrichting: westers, want allemaal (licht gemengde) kapitalistische maatschappijen.

Kijk je naar andere factoren, kom je wellicht tot andere conclusies.
pi_205380537
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 18:28:05 #21
364681 over_hedge
pi_205380542
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat is meer de vraag hoe jij dat ziet.

Is politiek bestel toonaangevend: westers, want parlementaire democratien.

Militaire allianties: westers want zeer warme banden met bv VS, NAVO.

Economische inrichting: westers, want allemaal (licht gemengde) kapitalistische maatschappijen.

Kijk je naar andere factoren, kom je wellicht tot andere conclusies.
Nouja ik heb net 3 bronnen geplaats waar staat dat Japan niet bij het westen hoort. + de bron die hier door iemand anders geplaatst werd waar het ook stond. Zijn dus ondertussen 4 bronnen die mij gelijk geven.

van de rest eens dat het uitmaakt wat je definitie van west is. Of je het over cultuur hebt. Of over politiek.
  maandag 18 juli 2022 @ 18:29:17 #22
6484 ExTec
pi_205380551
Efin,

Wat nieuws van het front:

Voor de mensen die ervaring hebben met COD ( >:) ), Spetsnaz staan/stonden bekend als de elite troepen van rus. Zelfde niveau als Navy Seals, Delta Force.

Ook die reputatie is helemaal niks meer waard.
pi_205380554
Rob de Wijk is op vakantie en Peter Wijninga neemt zijn plaats tijdelijk over in de podcast met Arend Jan Boekestijn.
De inhoudelijke kwaliteit van deze podcast is vandaag een paar niveaus omhoog gegaan. ^O^
  maandag 18 juli 2022 @ 18:30:30 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205380564
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[ twitter ]
An AFU fortified area gets subjected to destructive shelling. Then Russian MoD sends in "Wagnerians" or "DPR militia", whom they do not consider people and do not include in casualty count; if there is return fire, they retreat and the shelling continues until AFU has to leave.

This approach allows them to slowly advance and avoid significant losses in the regular army (which had lost 30-50% of its personnel in the first months of the war)
=============================================
De eigen mannetjes zitten veilig de artillery te bedienen, het kanonnevoer (Donbas mannetjes en allochtonen uit Oost Rusland) worden gestuurd om te controleren of de tegenstander dood is. Wordt er nog steeds teruggeschoten dan schieten ze weer artillery en daarna weer mannetjes.
pi_205380570
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nouja ik heb net 3 bronnen geplaats waar staat dat Japan niet bij het westen hoort. + de bron die hier door iemand anders geplaatst werd waar het ook stond. Zijn dus ondertussen 4 bronnen die mij gelijk geven.
Japan lijkt me qua cultuur niet bepaald westers, alhoewel ze flink wat westerse elementen overgenomen hebben (van muziek, film tot eten).

Maar economisch en politiek gezien hebben ze zich in ieder geval bij het westen aangesloten en is het geen partner waar Rusland op kan rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')