Ja, dan is het niet verstandig inderdaad. En mogelijk ook wat het slachtoffer uit de OP het leven heeft gekost. Maar laten we wel wezen: de meeste (dronken) volwassenen gaan niet lopen jonassen in een gracht.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wel als je met zn allen dronken bent er het in een gracht doet waar mogelijk ook nog fietsen en winkelwagentjes onder water liggen.
quote:
Maar waren het wel vrienden/bekenden van het slachtoffer dan?quote:Op maandag 18 juli 2022 10:50 schreef 1superbeschuitje het volgende:
https://www.hln.be/gent/w(...)-spoorloos~aafbe551/
In het filmpje wordt op 00:25 gezegd dat het slachoffer van Afrikaanse afkomst is en gesuggereerd dat het motief zinloos geweld / racisme zou kunnen zijn.
Je probeert het nu onterecht te koppelen aan zogenaamde hedendaagse klaag-jeugd.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dertig jaar geleden vonden de meeste kinderen het een leuk spelletje in het zwembad. Ik kan niet uitsluiten dat een enkeling met het verstrijken van de tijd concludeert dat het zijn of haar grenzen over ging. En ook dat mag er zijn. Ik vond het zelf altijd leuk.
Ik maak helemaal geen koppeling met de hedendaagse klaag-jeugd? Ook ik vind het normaal dat je elkaars grenzen respecteert. Ik kan me niet herinneren dat iemand het niet leuk vond, maar dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk voor iedereen leuk was.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je probeert het nu onterecht te koppelen aan zogenaamde hedendaagse klaag-jeugd.
Feit blijft: stoeien met wederzijdse instemming prima. Maar wanneer mensen niet aangeraakt of in het water gegooid willen worden, moet je gewoon met je poten van ze afblijven. Dat heeft niks te maken met nu vs 30 jaar geleden.
Misschien ben ik wel één van de weinigen die het wel leuk vondquote:Op maandag 18 juli 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb jonassen nog nooit grappig gevonden, maar misschien heb ik een bijzonder soort humor.
Dit. Infantiele humor. Volgens mij is het meer iets voor ouders en hun kinderen. Wb risk vs reward is het dubieus wanneer de twee gooiers niet beduidend groter zijn dan het "slachtoffer". Goede manier om met je kop op de rand van het zwembad te eindigen bv.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb jonassen nog nooit grappig gevonden, maar misschien heb ik een bijzonder soort humor.
Hun maat. Die ze volgens Hakim vrienden pas die dag geleden ontmoet hadden.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:22 schreef ReplaR het volgende:
Het zijn blijkbaar Nederlanders die hun maat Hakim jonassten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)se-feesten~ab248e4f/
quote:Op maandag 18 juli 2022 15:56 schreef maily het volgende:
Hun maat. Die ze volgens Hakim's vrienden pas die dag geleden ontmoet hadden.
Nou dit. Ik voelde de betonnen rand van het zwembad langs mijn haar schuren. 2 centimeter de andere kant op en het was heel anders afgelopen. Niks grappigs aan.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:01 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben ook eens door vrienden van een bruggetje over 't zwembad genojast. Het scheelde niet veel of ik was tijdens de val met m'n hoofd tegen de stenen rand van 't bad geklapt. Dat had ik wel een grens gevonden.
Vriendenquote:Sjaak Polak: "Ik bleef maar wachten, totdat hij ontspande, dus ik sloeg zo die spatel op z'n stuitje en toen kneep hij hem weer. Dus ja, ik moest erop wachten. Uiteindelijk was hij lekker ontspannen weer en ik haal hem zo via zijn bilnaad zo via zijn balzak naar beneden. Dat vond hij niet leuk."
Eva giert
Eva ligt daarop he-le-maal in een scheur. Ze barst in lachen uit, terwijl toen alláng bekend was dat Anthony Obodai echt een rottijd heeft gehad bij Sparta.
quote:De man die tijdens de stadsfeesten in Gent in het water werd gevonden, is daar ingegooid en als gevolg daarvan verdronken. Dat blijkt uit de lijkschouwing, laat het Openbaar Ministerie weten. Politie en justitie willen nog niet bevestigen dat zij drie Nederlanders verantwoordelijk houden, zoals een Vlaamse krant meldt.
Het slachtoffer belandde zondagochtend vroeg in het water van een Gentse stadsvaart, op de terugweg van de feestelijkheden in het stadscentrum, tonen camerabeelden volgens de krant Het Laatste Nieuws. Hij zou zijn opgelopen met een drietal Nederlanders. Die zouden wat met elkaar aan het dollen zijn geweest en zouden hebben gedaan alsof ze elkaar in het water zouden gooien. Twee van de Nederlanders zouden de Gentenaar uiteindelijk over de brugreling hebben geslingerd.
Verklaarbaar menselijk gedrag. Soort van struisvogelpolitiek i.c.m. NIMBY.quote:Op zondag 17 juli 2022 23:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat?
Je gooit iemand in het water en als die niet vlotjes bovenkomt ga je er vandoor ipv het water in te gaan om iemand eruit te halen?
Potjandorie zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |