Nee, daarom staat er ook: de ideeën die er zijn omtrent dit thema.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar vliegen is niet onbetaalbaarder geworden en een column van een Trouw-columniste over hoe vliegen eigenlijk nog veel duurder zou moeten worden heeft verder ook niet zoveel met de vakantie van Van der Wal te maken.
maar dat duurder worden dat is toch maar tientjeswerk? Als de beleidsbepalers die hogere kosten niet hebben dan ben ik met je eens maar als het meer gaat kosten en dat geld wordt goed ingezet dan zie ik het probleem niet. Ik zie er zelfs geen probleem in als het echt substantieel duurder wordt want ik deel niet de mening dat Jan en alleman goedkoop moet kunnen vliegenquote:Op maandag 18 juli 2022 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van mij wel...
Wat mij dan wel zou storen is dat men probeert bijvoorbeeld vliegen dermate duurder te maken dat dat reizen per vliegtuig voor een hoop volk niet meer te betalen is.
https://www.trouw.nl/duur(...)der-worden~be28ff7c/
En dan kan ik me voorstellen dat mensen wat cynisch worden wanneer lieden die heel hard over natuur en klimaat roepen en zulke ideeën voorstaan zelf gewoon het vliegtuig pakken.
Klopt. Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, IK probeer de discussie op de inhoud te frusteren.
Ik heb zelfs nog nooit gevlogen en zie ook niet direct de noodzaak dat wel te gaan doen. Schijnt ook milieutechnisch de slechtste keus te zijn:quote:Op maandag 18 juli 2022 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou vliegen goedkoop moet zijn?
Wij gingen vroeger altijd met de auto op vakantie, ik was al 18 toen ik voor het eerst in een vliegtuig stapte. Krijg je niks van.
Framing, leugens, op de manquote:Op maandag 18 juli 2022 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt. Daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer.
Ohquote:Morgen komt minister Christianne van der Wal (Natuur & Stikstof) met wat zij zelf noemt “een keiharde boodschap” over maatregelen om de stikstofuitstoot te reduceren. Verwacht wordt dat vooral boeren de klos zullen zijn, maar gezien de enorme stikstofuitstoot van het vliegverkeer kan het niet anders dan dat ook deze sector een bittere pil krijgt voorgeschoteld.
Ah my bad, ik was gewoon benieuwd waarom jij dat vond. Ik nam je post (naar ik aanneem jouw mening) serieusquote:Op maandag 18 juli 2022 13:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee, moet een post op FOK! of een persoonlijke mening tegenwoordig waarde hebben? En van wie moet dat?
Of moet ik zoals Einar ergens postte me aan een soort gedragscode houden? How about no?.
Jeetje, wat ben je inhoudelijk bezig.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
NWS / Boerenprotesten #81 Land beschermen ctrl-F even op 'heatwave'.
MINDER VLIEGEN PLEBS!!!!quote:16-JUN-2022 - Op 10 juni presenteerde Christianne van der Wal, minister voor Natuur en Stikstof haar startnotitie “Nationaal Programma Landelijk Gebied” met daarin zogenaamde “richtinggevende emissiereductiedoelstellingen” voor ammoniak per gebied. En dat sloeg bij de boeren in als een bom. Professor Wim de Vries van Wageningen University gaat in vier vragen en antwoorden in op de kabinetsplannen.
Meer de fiets en het openbaar vervoer, minder de auto en minder vliegen. Naast veestapelreductie ook transportreductie. En ook de industrie moet bijdragen. Dan dragen we het in solidariteit.
Omdat de maatschappelijke kosten van het vliegen nu niet worden doorberekend en bij vliegen alles nog zonder belasting en btw is, waar dat in geen enkele andere vervoerstak het geval is. De kosten worden dus afgewenteld op de gemeenschap en niet op de gebruiker. Dat mag best wat rechter getrokken worden.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar de vraag kan natuurlijk net zo gesteld worden: waarom zou vliegen duur moeten zijn c.q. duurder moeten worden?
Daar gaat deze jongen dus op vooruit als niet gebruikerquote:Op maandag 18 juli 2022 13:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat de maatschappelijke kosten van het vliegen nu niet worden doorberekend en bij vliegen alles nog zonder belasting en btw is, waar dat in geen enkele andere vervoerstak het geval is. De kosten worden dus afgewenteld op de gemeenschap en niet op de gebruiker. Dat mag best wat rechter getrokken worden.
Helemaal niets, minder vliegen naar Curacao is een goed begin.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, minder vliegen. Wat is daar mis mee?
Misschien ging zij eerder wel 2 keer per jaar met het vliegtuig weg, en nu eens in de 3 jaar. Weet jij veel. Er staat 'minder vliegen' en niet 'nooit meer vliegen'quote:
Rules for thee, not for me.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal niets, minder vliegen naar Curacao is een goed begin.
Of is nu je standpunt, ze gaat over stikstof, niet vliegen, opeens niet meer zo robust nu ze zich uitgesproken heeft tegen dat vervuilende vliegen?
Ja he?.
Enige luxe moet kunnen in het leven, nietwaar.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Misschien ging zij eerder wel 2 keer per jaar met het vliegtuig weg, en nu eens in de 3 jaar. Weet jij veel. Er staat 'minder vliegen' en niet 'nooit meer vliegen'
Minder vliegen is niet hetzelfde als niet vliegen, dus een vlucht naar Curacao is niet in tegenspraak met 'MINDER VLIEGEN', iets wat je wel lijkt te denken.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal niets, minder vliegen naar Curacao is een goed begin.
Nee. Zie bovenstaande.quote:Of is nu je standpunt, ze gaat over stikstof, niet vliegen, opeens niet meer zo robust nu ze zich uitgesproken heeft tegen dat vervuilende vliegen?
Ja he?.
Nou als iemand die zich inzet voor minder vervuiling niet meer mag vliegen. Dan kan ik me voorstellen dat als iemand zich niet wil inzetten voor een gezondere wereld dat hij of zij denkt dat hij of zij net heel veel moet vervuilen zoals vaker vliegen en bewust diesel in een sloot laten lopenquote:Op maandag 18 juli 2022 13:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, minder vliegen. Wat is daar mis mee?
Ah ja, deze zijn zo flinterdun, een anoraxiapatient zou zich zorgen makenquote:Op maandag 18 juli 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Minder vliegen is niet hetzelfde als niet vliegen, dus een vlucht naar Curacao is niet in tegenspraak met 'MINDER VLIEGEN', iets wat je wel lijkt te denken.
[..]
Nee. Zie bovenstaande.
Ze gaat over stikstof, dus een vakantie naar Curacao is niet hypocriet. Dat ze zegt dat er minder gevlogen moet worden, gaat in het geval van stikstof alleen over het opstijgen en dalen - dat is namelijk wat hier neerkomt. Dat ze zegt dat er minder gevlogen moet worden, zegt ook niet dat ze niet mag vliegen, of dat niemand mag vliegen. Dus ook daar is er geen spoortje van hypocrisie te vinden.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah ja, deze zijn zo flinterdun, een anoraxiapatient zou zich zorgen maken.
Je standpunt was, ze gaat over stukstof, dus vliegen is niet hypocriet. En nu is het nog steeds niet hypocriet, want misschien (dikke duim) vloog ze voorheen wel minder, dus als ze aan die EENZIJDIG VERZONNEN voorwaarde zou voldoen, zou je weer eens automagisch gelijk hebben.
Wie weet ging ze eerst 6x per jaar met het vliegtuig en nu nog maar 1x per jaar.quote:
Ze kan ook naar België of Luxemburg.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hier wordt ze achternagezeten door achterlijken met hooivorkengeef haar eens ongelijk zeg. Wat mij betreft betaalt ze die vakantie vanuit de landbouwsubsidiepot
Los daarvan gaat minder vliegen niet echt over individueel niveau, maar over alle mensen samen. Het is niet zo dat als een individu nog nooit gevlogen heeft dan nu niet zou mogen vliegen, omdat dat dan "meer" is.quote:Op maandag 18 juli 2022 13:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wie weet ging ze eerst 6x per jaar met het vliegtuig en nu nog maar 1x per jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |