Precies. Mijn vader werkte tot aan zijn dood, mijn moeder bleef thuis voor de kinderen zorgenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:54 schreef Bocaj het volgende:
Vind dat je geen kinderen moet nemen als je beiden fulltime wil werken...
Dan word je een beetje een avond/weekend ouder...
Mijn mammie was gewoon huisvrouw!En zat bij de vrouwenbond!
Gewoon de kinderen bij Opa en Oma dumpen en kinderopvangtoeslag vangen, krijgen ze mooi een tweede AOWquote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:02 schreef svann het volgende:
Als vrouwen massaal meer moeten gaan werken, moet de kinderopvang weer in orde zijn.
Ook kan men niet meer op veel mantelzorg en bijspringende vrijwilligers rekenen.
Dat klinkt me als een erg donkergrijze regeling in de oren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:02 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon de kinderen bij Opa en Oma dumpen en kinderopvangtoeslag vangen, krijgen ze mooi een tweede AOW
Dat is gewoon legit hoor. Sterker nog, ik heb het meerdere keren geadviseerd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:06 schreef svann het volgende:
[..]
Dat klinkt me als een erg donkergrijze regeling in de oren.
Of kan dat gewoon wit?
https://www.snsbank.nl/pa(...)as-of-gastouder.htmlquote:Opa en oma als gastouder en kinderopvangtoeslag?
In principe heb je geen recht op kinderopvangtoeslag voor de uren dat je (schoon)ouders op je kind passen.
Maar willen en kunnen opa en oma officiële gastouders worden, dan heb je wél recht op kinderopvangtoeslag. De regels zijn wel een stuk strenger dan een aantal jaren geleden.
Om gastouder te worden moeten ze:
een vereist diploma hebben
een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen
een diploma EHBO voor kinderen hebben
zich inschrijven bij een gastouderbureau
Jij betaalt je (schoon)ouders via het gastouderbureau vervolgens een bedrag per uur. Je krijgt kinderopvangtoeslag vergoed tot een maximum uurtarief en voor maximum aantal uren per jaar.
Beveiligd duanegebied van maken, net als Schiphol.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:06 schreef Bocaj het volgende:
Ze moeten die containers in Rotterdam gewoon voor 100% controleren...
Ok, ik ga daar dan maar in mee, cool.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:21 schreef svann het volgende:
[..]
Nee, dit wordt gewaardeerd op dit soort momenten.
Vliegenthart van de SP, politieke tak van FNV. Zou die manager van de slijterij toevallig bij het FNV zitten?quote:Arjan Vliegenthart, Stef van der Werf en Marieke Blom over huishoudens die moeilijk rondkomen.
Yup. En daarvoor werkte hij bij de ING van Marieke Blom.quote:Stef van der Werf, FNV-lid en winkelmanager bij Gall & Gall, kan er naar eigen zeggen over meepraten. Hij heeft dan ook gemengde gevoelens over zijn overstap van een bank naar de drankwinkel.
@monkyyy stemt trouw Ruttequote:Op maandag 18 juli 2022 22:32 schreef Zipportal het volgende:
Mensen die nog naar de stembus gaan, zijn ontzettend dom.
Honkvaste VVD'erquote:
Watedragers bij de vierdaagse.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:41 schreef Zipportal het volgende:
Asielzoekers mogen de stranden morgen schoonmaken. #Hitteplan
CDA/CU/SGP beredeneren alles vanuit het geloof.quote:
Of jammerquote:Op maandag 18 juli 2022 22:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is maar goed dat Bruls morgen geen 50km hoeft te lopen.
stukje fosfor verstoppingquote:Op maandag 18 juli 2022 22:57 schreef Zipportal het volgende:
We moeten van Rutte in de wasbak plassen. Stukje sifon vullen.
quote:Op maandag 18 juli 2022 22:58 schreef monkyyy het volgende:
Onderweg injecteren de boeren nog wat mest in ons drinkwater.
Stukje mest.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:54 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb mijn tuintje gister nog gesproeid. Staat er prachtig bij.
Den Haag weer hoofdstad.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:59 schreef monkyyy het volgende:
Amsterdam terug geven aan de zee is de enige logische vervolgstap.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Er komt een moment waarop we als samenleving zeggen: Nu is het genoeg. Nu gaan we gewoon mensen massaal in een takkenversnipperaar stoppen.
quote:Op maandag 18 juli 2022 23:09 schreef Coco het volgende:
Zijn jullie ook wel eens simpel van geest?
~monkyyy
Dat ging snel.quote:
Ik werk nog tot vrijdagavond, daarna neem ik de telefoon 4 weken niet op. Bel maar iemand andersquote:Op maandag 18 juli 2022 23:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als je in gesprek bent schakel maar door.
quote:Op maandag 18 juli 2022 23:18 schreef monkyyy het volgende:
Hoe zorgen we dat die knapen nooit meer iets crimineels gaan doen? Hmmm, even nadenken.
[ afbeelding ]
Is dit niet een herhaling van maandag?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef dvdfreak het volgende:
Hubert Bruls over situatie Ter Apel: ”Schande voor ons land”
Reinier van den Berg, Marjon de Hond, Mike Bruggeman en Merijn van de Laar over de extreme hitte
Ruben Brekelmans over de asielcrisis
Rutte is trots!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:34 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb gewoon gewerkt, het land draaiende houden.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:36 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon cabin overheat protection aanzetten zodat het niet boven de 40 graden wordt.
Wel erg witjes voor een Afrikaanquote:
Dat is brandgevaarlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:44 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb vandaag nog een knoopcelletje in de vuilnisbak gegooid.
#klimaatzondaar
Een dakloze zou er blij mee zijn inderdaad!quote:
Wie?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:52 schreef monkyyy het volgende:
Een wijs persoon zei ooit eens "We moeten de asielzoekers stapel halveren"
Niets doen aan Ter Apel en die beelden de wereld over sturen, dan slaan ze Nederland wel over.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Ik ben voor een stop. (Misschien vinden mijn linkse vrinden dat niet fijn!)
De beelden van Calais gingen ook de wereld over maar men bleef gewoon komen. Het Deense beleid daarentegen is bewezen effectief: https://eenvandaag.avrotr(...)eid-van-heel-europa/quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Niets doen aan Ter Apel en die beelden de wereld over sturen, dan slaan ze Nederland wel over.
Jij moet wel op de hoogte blijven van het hele internet Bocajquote:
Haha, kon wel eens een interessante discussie worden!quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:51 schreef dvdfreak het volgende:
Geert-Jan Knoops en Saskia Belleman over de vrijlating van Frank Masmeijer
Kan verstrekkende gevolgen hebben...quote:
Procedureel geouwehoer. Dit soort rompslomp is waarom het 9 jaar duurt om een vergunning voor een stroomkastje te krijgen en 2 weken om hem te bouwen.quote:
Ik heb ¤5/kuub voorspeld en die gaat er komen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:35 schreef Bocaj het volgende:
We kunnen nog jaren niet van het gas af...
Gelukkig halen we nu uit alle hoeken en gaten gas... Rusland kan zijn gas alleen nog op de interne markt + Azië kwijt...
quote:Op maandag 25 februari 2019 21:08 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Gaat wel lukken als Putin jeuk krijgt aan z'n ego en de gaskraan knijpt. 5¤/kuub betalen
Kan nu ook nog zijn dat Masmeijer op de dodenlijst staat nu...quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Geruchten de wereld in helpen dat iemand praat tegen politie is niet zonder risico. Stel dat het milieu dat gelooft.
Neverquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:45 schreef monkyyy het volgende:
Zijn jullie weleens 2x onschuldig veroordeeld?
Zegt batterij-man Musk...quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:51 schreef Gehrman het volgende:
Elon Musk over waterstof:
"The most dumb thing I could possibly imagine for energy storage."
Shell dame zet haar enigszins simpel weg met haar 'anna'. Maar idd, punt dat ze wilt maken is vaag. En ook nogal mager onderbouwd voor een wetenschapsjournalist. Geen partij voor de Shell damequote:Op woensdag 20 juli 2022 22:56 schreef Gehrman het volgende:
Wat is nou het punt dat ze wil maken. Dat Shell geld wil verdienen aan de energietransitie. Shocking.
We zijn te laat dus doe maar niets, ofzo?quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:56 schreef Gehrman het volgende:
Wat is nou het punt dat ze wil maken. Dat Shell geld wil verdienen aan de energietransitie. Shocking.
Veel plastic is nirt te recyclenquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:58 schreef Bocaj het volgende:
Wordt plastic verbrand?![]()
Zit ik voor de kad zijn kud te sorteren?
Op een inductieplaat kan ik niet lekker wokken. Steek maar wat waterstof in de fikquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:51 schreef Gehrman het volgende:
Elon Musk over waterstof:
"The most dumb thing I could possibly imagine for energy storage."
Zo werkt waterstof nietquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:59 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Op een inductieplaat kan ik niet lekker wokken. Steek maar wat waterstof in de fik
Ik dacht dan men dat gewoon ging vermalen tot korrels... en dan weer smelten tot nieuw product...quote:
Haha was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik dacht dan men dat gewoon ging vermalen tot korrels... en dan weer smelten tot nieuw product...
quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:58 schreef xzaz het volgende:
Waterstof heeft maar heel weinig voordelen.
Je maakt mij nieuwsgierig...quote:
Op een inductieplaat kun je alleen roerbakken.quote:Op woensdag 20 juli 2022 22:59 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Op een inductieplaat kan ik niet lekker wokken. Steek maar wat waterstof in de fik
Zo wordt het wel verkocht aan de consument die braaf sorteert...quote:
Hmm lekker eten met de structuur van snotquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:01 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Op een inductieplaat kun je alleen roerbakken.
Eerste probleem is dat om waterstof te maken je elektra nodig om het te maken die energieverlies is best groot. Kan je beter die elektra gelijk in het doel stoppen.quote:
En daarmee houdt ze het dus tegenquote:Op woensdag 20 juli 2022 22:56 schreef Gehrman het volgende:
En waterstof kunnen we zelf ook maken. Shell kan zich beter storten op de batterij en accu ipv waterstofquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En daarmee houdt ze het dus tegen
Want als iedereen voldoende zonnepanelen heeft en een elektrische auto en een warmtepomp is Shell failliet
En dat is prima
Op het water toch ook rechts aanhouden en niet tegen het vaarverkeer in... en voorrang geven aan groter... (zou ik wel doen.)quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:06 schreef monkyyy het volgende:
Gelukkig kunnen ze in Fryslân wel gewoon varen
Zie ik niet gebeuren...quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
En waterstof kunnen we zelf ook maken. Shell kan zich beter storten op de batterij en accu ipv waterstof
Dat is de belangrijkste.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Op het water toch ook rechts aanhouden en niet tegen het vaarverkeer in... en voorrang geven aan groter... (zou ik wel doen.)
Tenzij die stroom al duurzaam was opgewekt maar getransporteerd moet worden. Saudi Arabië werkt niet voor niks hieraan. Zijn best veel toepassingen waar het dan bruikbaar is. Maar voor consumenten zie ik het niet hard vliegenquote:Op woensdag 20 juli 2022 23:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eerste probleem is dat om waterstof te maken je elektra nodig om het te maken die energieverlies is best groot. Kan je beter die elektra gelijk in het doel stoppen.
Ook een roeiboot?quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon iedereen die een boot bestuurt het vaarbewijs verplichten.
Ja.quote:
Waterstof kan nu dienen als tijdelijke opslag van energie. Zeker. Dat is een van de weinig voordelen. Maar batterijen moeten dit verbeteren. Stroom zelf kunnen we al transporteren.quote:Op woensdag 20 juli 2022 23:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tenzij die stroom al duurzaam was opgewekt maar getransporteerd moet worden. Saudi Arabië werkt niet voor niks hieraan. Zijn best veel toepassingen waar het dan bruikbaar is. Maar voor consumenten zie ik het niet hard vliegen
LADING AFVAL IN VUILNISWAGEN VAT VLAM IN WITMARSUMquote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:44 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb vandaag nog een knoopcelletje in de vuilnisbak gegooid.
#klimaatzondaar
quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
[..]
LADING AFVAL IN VUILNISWAGEN VAT VLAM IN WITMARSUM
FOEI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |