abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205338270
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• DjVero: Larissa, 27 april
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205341625
Is er nog iemand die een tiny love speelkleed heeft? Ik krijg die drukknoppen met geen mogelijkheid open joh! Eentje is nu gelukt door een mesje ertussen te steken maar dat lukt bij de rest ook niet. En het ding moet echt hoognodig in de was.
pi_205341805
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:47 schreef B.ertha het volgende:
Is er nog iemand die een tiny love speelkleed heeft? Ik krijg die drukknoppen met geen mogelijkheid open joh! Eentje is nu gelukt door een mesje ertussen te steken maar dat lukt bij de rest ook niet. En het ding moet echt hoognodig in de was.
de onze heeft gewoon drukkers die je open kunt trekken?
pi_205342793
Als ik nog harder trek, trek ik de drukknoppen uit de stof ben ik bang :')
pi_205343149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 18:14 schreef B.ertha het volgende:
Als ik nog harder trek, trek ik de drukknoppen uit de stof ben ik bang :')
en als je probeert eerst zoveel mogelijk spanning van die bogen te halen door dat middenstuk te schuiven?
pi_205358488
weet iemand of je deze moet opwarmen :? op al die ella's kitchen zakjes staat dat je ze in warm water kan opwarmen, maar dat lijkt me bij deze toch niet echt heel smakelijk :')

zaterdag 16 juli 2022 @ 12:44:16 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205358629
Nee joh, da's fruithap.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205361503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
weet iemand of je deze moet opwarmen :? op al die ella's kitchen zakjes staat dat je ze in warm water kan opwarmen, maar dat lijkt me bij deze toch niet echt heel smakelijk :')

[ afbeelding ]
Fruithapjes opwarmen doe ik echt nooit. De groentehapjes wel.
pi_205361774
Knijpfruit geef ik inderdaad gewoon zo, doe ik niets mee. Soms is er een restje dat ik een avond in de koelkast bewaar in het zakje en de volgende ochtend geef, maar ze vindt het helemaal niet erg als het dan gekoeld is.

Hier komt tand 4 ook door, bovenin! Haar eerste tand in de bovenkaak. Vanmiddag zagen we ineens een randje oppiepen. Ze tandenknarst wel sinds die tijd, wat irritant zeg! Krijg er nu al rillingen van. Ik lees dat het geen kwaad kan, maar ik kan dat geluid echt niet aan. :D
pi_205362495
Fruit heb ik nog nooit warmgemaakt.

Tandenknarsen is echt vreselijk. Mijn peuter doet het nog 's nachts, ik hoor het tot in ons bed :'(

Ik moet morgen een telefoontje plegen waar ik echt geen zin in heb. We zouden volgende zaterdag een hele dag weg zijn naar een huwelijk maar dat is echt niet mogelijk. Maggie drinkt niets uit een fles en krijst dan. Vorige keer dat we even weg waren heeft ze de 2 uur aangetikt zonder einde in zicht.
Overdag slapen gaat nog altijd kut dus haar meenemen heeft ook geen zin.
Heb ff een flinke dip vandaag. Ze is bijna 5 maanden en ik kan nog altijd niet even weg zijn.
Makkelijke baby's maken is duidelijk niet aan mij besteed...
pi_205362715
Balen, B_u. ;( F. kon ik tot vijf maanden ook niet bij anderen laten voor langere tijd, ze pakte toen inderdaad ook geen fles. Wat een periode was dat... Is het een idee om maandagochtend gelijk even contact te leggen met een preverbaal logopedist? Zij heeft ons toen erg geholpen om F. weer aan de fles te krijgen. En zo kreeg ik ook m'n vrijheid weer wat meer terug (niet meer zo vroeg naar huis hoeven vanuit werk, zelf ook weer een paar uurtjes weg 's avonds).
  zaterdag 16 juli 2022 @ 21:15:49 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205363042
Zou het een oplossing zijn om bijvoorbeeld de ceremonie wel mee te pakken? En dan even bij de taart te zijn ofzo? Als je daggast bent is dat misschien nog een tussenvorm?

En als je een draagzak mee hebt of de wandelwagen en om en om gaat lopen?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205363360
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 21:15 schreef Tink89 het volgende:
Zou het een oplossing zijn om bijvoorbeeld de ceremonie wel mee te pakken? En dan even bij de taart te zijn ofzo? Als je daggast bent is dat misschien nog een tussenvorm?

En als je een draagzak mee hebt of de wandelwagen en om en om gaat lopen?
Dat is wat we misschien gaan doen ja. Ceremonie en receptie als die er is en net voor het diner naar huis. Is kak om dat een week op voorhand af te zeggen maar geef dan sowieso wel een envelop alsof we de hele dag gaan.
Nadeel is dat het meer dan een uur rijden is. Zelfs als we zo kort gaan ben ik minstens 4 uur van huis.

Draagzak/doek is een wisselend succes. En stilstaan kan dan niet, zitten helemaal niet.
Kinderwagen is janken Centrum van het dorp is 10 minuten lopen en dat haal ik zelden zonder krijsen. Op en af nooit. Ze is 1 keer in slaap gevallen.
Ik post hier weinig omdat ik vaak niks leuks te melden heb. Ik probeer zoveel mogelijk van haar te genieten want op de goede momenten is het echt een leuke baby. Maar ik zie de muren een beetje op mij af komen.
pi_205363686
Wat klote BU :{ echt heel naar dat ze zo aan jou hangt. Sterkte. Hopelijk wordt het snel beter!

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de oppas meegaat zodat ze maar heel kort zonder jou is?
  maandag 18 juli 2022 @ 05:22:16 #15
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205375289
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 21:37 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat is wat we misschien gaan doen ja. Ceremonie en receptie als die er is en net voor het diner naar huis. Is kak om dat een week op voorhand af te zeggen maar geef dan sowieso wel een envelop alsof we de hele dag gaan.
Nadeel is dat het meer dan een uur rijden is. Zelfs als we zo kort gaan ben ik minstens 4 uur van huis.

Draagzak/doek is een wisselend succes. En stilstaan kan dan niet, zitten helemaal niet.
Kinderwagen is janken Centrum van het dorp is 10 minuten lopen en dat haal ik zelden zonder krijsen. Op en af nooit. Ze is 1 keer in slaap gevallen.
Ik post hier weinig omdat ik vaak niks leuks te melden heb. Ik probeer zoveel mogelijk van haar te genieten want op de goede momenten is het echt een leuke baby. Maar ik zie de muren een beetje op mij af komen.
:*
  maandag 18 juli 2022 @ 06:25:57 #16
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205375318
Wat vervelend Bottoms_up ;( Hopelijk wordt het snel beter :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_205375333
Kan me voorstellen dat het ook wel heel benauwend voelt, B_U, om zo beperkt te zijn in waar je heen kan.

Je hebt vast al heel veel geprobeerd qua drinken. Wat bij onze oudste toen hielp was haar melk lepelen. Duurt een eeuwigheid maar zo kreeg ze wel voeding binnen wanneer ik er niet was.
pi_205375379
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 06:46 schreef Takkie88 het volgende:
Kan me voorstellen dat het ook wel heel benauwend voelt, B_U, om zo beperkt te zijn in waar je heen kan.

Je hebt vast al heel veel geprobeerd qua drinken. Wat bij onze oudste toen hielp was haar melk lepelen. Duurt een eeuwigheid maar zo kreeg ze wel voeding binnen wanneer ik er niet was.
Oja, dat las ik ook nog in mijn eigen zoektocht: cupping. Zelf laten drinken uit een speciaal bekertje of een borrelglaasje
pi_205375470
B_U even gewoon een dikke knuffel. En het forum is volgens mij bij uitstek een plaats waar ook de minder leuke dingen besproken mogen worden. Ik zou zeggen lucht vooral je hart.

Ldg hier werden fruithapjes in het begin soms wel opgewarmd omdat het dan beter gegeten werd.

Purk trekt haar knietjes onder zich en doet pogingen tot kruipen. Tevens komen er geluiden uit die beginnen te lijken op mama. 🥰
  maandag 18 juli 2022 @ 08:41:57 #20
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205375696
Bambi klapt sinds anderhalve week O+ En ze vind het echt hilarisch als je dan mee klapt O+
|| justdiggit.org ||
pi_205376660
O+
pi_205378006
Mijn baby had vandaag een wendag op de crèche. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen!

Verder hebben we gisteren een vermogen aan goud gekocht voor haar. Ze heeft diamanten gekregen... man man, wat kostte het ons veel. Nu moeten we haar gaatjes nog schieten.
pi_205378014
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 20:26 schreef Bottoms_up het volgende:
Fruit heb ik nog nooit warmgemaakt.

Tandenknarsen is echt vreselijk. Mijn peuter doet het nog 's nachts, ik hoor het tot in ons bed :'(

Ik moet morgen een telefoontje plegen waar ik echt geen zin in heb. We zouden volgende zaterdag een hele dag weg zijn naar een huwelijk maar dat is echt niet mogelijk. Maggie drinkt niets uit een fles en krijst dan. Vorige keer dat we even weg waren heeft ze de 2 uur aangetikt zonder einde in zicht.
Overdag slapen gaat nog altijd kut dus haar meenemen heeft ook geen zin.
Heb ff een flinke dip vandaag. Ze is bijna 5 maanden en ik kan nog altijd niet even weg zijn.
Makkelijke baby's maken is duidelijk niet aan mij besteed...
Heel veel sterkte en hopelijk vind je een 'oplossing.'
  maandag 18 juli 2022 @ 16:43:03 #24
208890 June.
Seriously?
pi_205379700
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 13:24 schreef Mahra het volgende:
Mijn baby had vandaag een wendag op de crèche. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen!

Verder hebben we gisteren een vermogen aan goud gekocht voor haar. Ze heeft diamanten gekregen... man man, wat kostte het ons veel. Nu moeten we haar gaatjes nog schieten.
Diamanten en goud voor een baby :@ ?

En ronduit kut @Bottoms_up , ik snap dat de muren inmiddels op je af komen..
Shine bright like a diamond.
pi_205380597
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:43 schreef June. het volgende:

[..]

En ronduit kut @:Bottoms_up , ik snap dat de muren inmiddels op je af komen..
Jaaaaaa, is toch leuk voor later? En iets wat ze kan doorgeven aan haar kinderen. Is bij ons misschien ook wel cultuur. Ik heb ook heel veel goud gekregen als baby en die krijgt L. ook nog bovenop wat we gisteren gehaald hebben.
pi_205381396
Ach, B_u, dat laatste bericht wat je schreef... Sterkte en knuffel, hopelijk komt er snel een kentering.
pi_205381445
Hier onze laatste dag op vakantie. Er zaten twee rotdagen tussen met een zeurende en jammerende en gillende baby (tandenleed), maar verder is het heel goed gegaan! Wel iedere nacht tussen 5 en 6 wakker, dat mag ze nu wel een keer gaan stoppen. :')

Ze wordt zo groot. Ze speelt zelf kiekeboe achter het gordijn bij de deur, ze trekt zich nu echt heel vlot op en ze probeert soms ook los te staan of het meubelstuk slechts met 1 hand lichtjes vast te houden. En ondertussen maar zwaaien. En ze klapt heel de dag en doet nu sinds een aantal dagen ook haar handjes op haar hoofd, van het liedje. Ze antwoordt echt als we haar iets vragen ('Kom je een banaantje eten?' 'Jèh'/'Nèh') en ze kletst nog steeds honderduit. Oef, nog 29 dagen en dan is ze een dreumes... :(
pi_205382137
Ons kuiken heeft ook weer een update gedraaid: kruipen, hoge knieënstand met steun en zojuist ging ze zelf zitten. Ze mag van mij echt wat minder haast hebben :P

Wel is ze flink verkouden, snot en hoesten. En na het hoesten gaat ze steeds zo zielig huilen. Nachten zijn daardoor ook even drama.

Nog steeds tandeloos trouwens. Benieuwd wanneer die eens komen ;)
  maandag 18 juli 2022 @ 20:39:29 #29
208890 June.
Seriously?
pi_205382202
Tot wanneer duren die huiluurtjes 's avonds ook weer? Man man man, ik ben gesloopt. #klaagmodus
pi_205382269
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 21:37 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Knuffel voor jou, wat moet het moeilijk zijn. Schrijf hier lekker van je af!
pi_205382335
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:43 schreef June. het volgende:

[..]

En ronduit kut @:Bottoms_up , ik snap dat de muren inmiddels op je af komen..
Oh ja hoor, ik ben ook al aan het kijken.
Maar in mijn cultuur is dit gebruikelijk, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan. Het is overigens gebruikelijk dit voor een dochter te doen (die ik niet heb lol) maar toen dacht ik: J kan ook goud krijgen, is waardevaster dan geld. Als ik ooit een dochter krijg krijgt die ook goud, waarom J dan niet.

J krijgt het trouwens niet in zijn oren.
Hij krijgt het als hij volwassen is heb ik besloten

Ik heb zelf ook wat goud. Van m’n oma gekregen toen ze op kraamvisite bij m’n moeder kwam
pi_205382403
Jeetje Takkie, ze mag F. even leren hoe ze moet kruipen. :D Ik weet zeker dat ze het kan (mini-stukjes doet ze het soms), maar ze vertikt het en vliegt gelijk naar haar buik als ze ergens echt heen wil.
Met de playdate binnenkort maar eens horen hoe jouw kuiken dat doet. :')

Oh, hier vandaag ook iets nieuws! Mijn man zag F. de Antilop-stoel vooruit schuiven en ze schuifelde er een soort van achteraan, heel voorzichtig. :o
pi_205383869
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh ja hoor, ik ben ook al aan het kijken.
Maar in mijn cultuur is dit gebruikelijk, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan. Het is overigens gebruikelijk dit voor een dochter te doen (die ik niet heb lol) maar toen dacht ik: J kan ook goud krijgen, is waardevaster dan geld. Als ik ooit een dochter krijg krijgt die ook goud, waarom J dan niet.

J krijgt het trouwens niet in zijn oren.
Hij krijgt het als hij volwassen is heb ik besloten

Ik heb zelf ook wat goud. Van m’n oma gekregen toen ze op kraamvisite bij m’n moeder kwam
Het is een goeie investering ook! Ik ben wel benieuwd uit welk cultuur je komt. Dacht altijd dat je een Nederlandse was.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 08:21:08 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205385417
Maar pierce je dan echt de oren van je baby al? Goud snap ik nog, da's waardevast en een investering enzo en symbolisch, maar waarom als oorbellen en niet als ketting/armband of iets anders?
pi_205386001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Maar pierce je dan echt de oren van je baby al? Goud snap ik nog, da's waardevast en een investering enzo en symbolisch, maar waarom als oorbellen en niet als ketting/armband of iets anders?
Jaa, ze krijgt binnenkort haar gaatjes. Mijn nichtje heeft haar gaatjes met 5 maanden al gehad en ik als baby ook. Ik vind dat niet gek.
pi_205386447
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:24 schreef Mahra het volgende:

[..]
Het is een goeie investering ook! Ik ben wel benieuwd uit welk cultuur je komt. Dacht altijd dat je een Nederlandse was.
Haha ik ben zo Nederlands als wat. Daarmee bedoelend dat Nederland mijn thuis is en ik hier naar school ben gegaan etc. Ik ben compleet geïntegreerd om het maar zo te zeggen. De afkomst is anders. Wij komen uit Suriname (en zo zie ik er ook uit), maar ook daar zijn we een complete mix van afkomsten, Chinees, Arabisch, indiaans, Afrikaans etc. En we zijn ook als zodanig opgevoed. Ik heb bijv pas op volwassen leeftijd voor het eerst kennis gemaakt met de Nederlandse keuken.

Mijn ene opa kwam uit een islamitisch land. De andere kwam ook ergens uit Azië vandaan. Ik heb een zeer grote familie. De ene nicht zit gesluierd in de moskee, de andere in een christelijke pinkstergemeente. Het gros zit om allerlei redenen in een vrij traditioneel rolpatroon, dwz jong trouwen en jong kinderen. Meerdere van mijn meer dan 10 jaar jongere nichtjes wier luiers ik nog heb verschoond waren moeder voor ik het was.

Ik ben zelf gematigd in alles (ook buiten religie) en getrouwd met een Nederlandse man. Ik pik mee uit mijn achtergrond wat ik mooi vind (bijv het goud) en laat achterwege wat ik niets vind (bijv achter het aanrecht verdwijnen of naar de moskee/kerk)

Dus dat

En jij?
pi_205386928
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha ik ben zo Nederlands als wat. Daarmee bedoelend dat Nederland mijn thuis is en ik hier naar school ben gegaan etc. Ik ben compleet geïntegreerd om het maar zo te zeggen. De afkomst is anders. Wij komen uit Suriname (en zo zie ik er ook uit), maar ook daar zijn we een complete mix van afkomsten, Chinees, Arabisch, indiaans, Afrikaans etc. En we zijn ook als zodanig opgevoed. Ik heb bijv pas op volwassen leeftijd voor het eerst kennis gemaakt met de Nederlandse keuken.

Mijn ene opa kwam uit een islamitisch land. De andere kwam ook ergens uit Azië vandaan. Ik heb een zeer grote familie. De ene nicht zit gesluierd in de moskee, de andere in een christelijke pinkstergemeente. Het gros zit om allerlei redenen in een vrij traditioneel rolpatroon, dwz jong trouwen en jong kinderen. Meerdere van mijn meer dan 10 jaar jongere nichtjes wier luiers ik nog heb verschoond waren moeder voor ik het was.

Ik ben zelf gematigd in alles (ook buiten religie) en getrouwd met een Nederlandse man. Ik pik mee uit mijn achtergrond wat ik mooi vind (bijv het goud) en laat achterwege wat ik niets vind (bijv achter het aanrecht verdwijnen of naar de moskee/kerk)

Dus dat

En jij?
Wat leuk om te horen! Zo kom je wat meer over elkaar te weten.

quote:
Ik ben geboren in Nederland, maar van oorsprong Marokkaanse. Nog zeer sterke banden met het land van mijn ouders. Ik ga daar ook regelmatig heen, spreek de taal vloeiend en thuis ademen we echt Marokko. Ook op cultureel vlak sterk verbonden, dus alle gebruiken die doen wij ook... omdat ik dat iets heel moois vind en daarmee de cultuur van mijn gootouders staande houd. Ik hoop het ook door te kunnen geven aan L. Mijn dochter is overigens half Marokkaanse omdat mijn man uit een ander land komt. Voor mij reden te meer om haar Arabisch te leren en daarom praat ik sinds een maand heel veel Arabisch tegen haar.
  FOK!fossiel dinsdag 19 juli 2022 @ 13:13:19 #38
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205388010
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:33 schreef Takkie88 het volgende:

Nog steeds tandeloos trouwens. Benieuwd wanneer die eens komen ;)
Hier bijna 10 maanden en nog geen tand te bekennen :D

We moeten het tuigje voor de TripTrap maar eens gaan zoeken want ik keek 1 tel de andere kant op en toen riep de peuter: "Kijk wat <baby> doet!"

Die was dus vanuit de TripTrap op tafel geklommen :X
Chick on a mission
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:15:49 #39
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205388037
Hier ook nog geen tandjes met 8,5 maand. Met alles is ze snel, behalve met de tandjes :D Wel al vaak gehad dat ik dacht 'nu zal het niet lang meer duren', maar niets te bekennen.
|| justdiggit.org ||
pi_205388155
Hier 2 ondertanden en die gebruikt ze goed. Ook soms met borstvoeding :{
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:30:10 #41
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205388207
Hier komt momenteel het eerste tandje door (bijna 6 maanden). Gisteren halve dag ontroostbaar tot ik thuis kwam met Dentinox, dat bleek een redding te zijn _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205388282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:31 schreef Mahra het volgende:

[..]
Wat leuk om te horen! Zo kom je wat meer over elkaar te weten.
[..]

Ah ja ik vermoedde al zoiets als ik door de tijd heen je posts las op het forum.
Erg herkenbaar wat je zegt over hoe sterk je verbonden bent met je “heritage” ookal ben je in Nederland opgegroeid.

Dat is hier dus ook. Ook ik ben zowat jaarlijks te vinden in Suriname en heb de behoefte iets van de cultuur in stand te houden bij mijn kind.

Want ookal ben ik hier en heb ik nooit een ander thuis gehad dan Nederland, voor mijn ouders ligt dat wel even anders. Ik wil mijn kind dus ook gebruiken en tradities van mijn ouders meegeven, het zijn zijn grootouders. Zodat hij weet wat voor hen belangrijk was in hun leven.

Hij hoeft er van mij zelf niet veel mee te doen. Ik merk aan alles dat J veel “Nederlandser” zal opgroeien dan ik en dat is prima. We houden van dit land. Maar hij hoeft ook geen cultuurshock te hebben als hij bij opa en oma is en vice versa. Mijn moeder hield van haar eigen land, ik heb gezien hoe moeilijk ze het had toen we nog klein waren en zij eigenlijk terug verlangde naar Suriname en ons daar had willen laten opgroeien. Ik wil J meegeven waar mijn moeder van hield en waar ikzelf van hou en zal blij zijn als hij het beste van alle verschillende werelden meeneemt.
pi_205393925
Bedankt voor alle opbeurende berichten. Ik heb mij door het bruidspaar laten overhalen om haar mee te nemen. Het ene moment heb ik er zin in en het andere moment kijk ik er tegenop. Hopen op een goede dag. Heb wel al haar outfit afgestemd op de mijne :D

Ik verwacht hier nog even geen tanden. Bij peuter kwam de eerst pas na 11 maanden. Zelf was ik nog later.

Gelukkig koelt het overmorgen wat af. Maggie ligt al clusterend op mij te zweten.
pi_205395420
Kuiken ligt in alleen een luier in haar ledikant. Het is nu 30graden op haar kamer. Toch sliep ze snel. Hopelijk ook lang ;)

Morgen wegen/meten op het cb. Benieuwd of ze hetzelfde (te) lage lijntje van haar zus blijft volgen.
pi_205396221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:31 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken ligt in alleen een luier in haar ledikant. Het is nu 30graden op haar kamer. Toch sliep ze snel. Hopelijk ook lang ;)

Morgen wegen/meten op het cb. Benieuwd of ze hetzelfde (te) lage lijntje van haar zus blijft volgen.
Same here, dezelfde temperatuur en een luier. Vind het toch een beetje spannend, hoewel hij koel aanvoelt. Ook nog geen tandjes hier, hij gaat richting 9,5 maand
  woensdag 20 juli 2022 @ 06:59:51 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205396742
Bambi sliep afgelopen nachten nog wel met hydrofiele slaapzak aan. Maar verder alleen luier eronder. Haar slaapkamer is ook niet boven de 23 graden gekomen, dus dat scheelt wel.
|| justdiggit.org ||
pi_205396998
Op vakantie was het niet uit te houden op de slaapkamer, ongeveer 29/30 graden (in de nok van het huis). Daar in een luier en dunne, mouwloze slaapzak geslapen. Ze kan niet slapen in bed zonder slaapzak.

We zijn sinds gisteren weer thuis en hier op de slaapkamer wordt het niet warmer dan 24/25 graden. Thank God. Toch nog een voordeel, een huis onderaan de dijk, de slaapkamer beneden en op het westen. Boven was het ook veel warmer, hoor.
F. sliep vannacht weer in een spaghettibandjes-romper en een slaapzakje, ging prima.

Vandaag naar de tandarts en maandag naar het CB. Dan weer vaccinaties. Zie er nu al tegenop weer. :')
pi_205397182
Op onze slaapkamer is het 26 graden. Ze sliep best ok, maar kwam ineens weer 4 keer om te drinken.
Deze middag mogen we ook naar het CB voor prikken.
Net voor de eerste keer ooit vel geraakt bij het nagels knippen. Ze mopperde maar heel even maar het blijft bloeden :{
pi_205397277
Op de babykamer is het 30/31 graden. Gelukkig hebben zowel baby als peuter doorgeslapen. R in een luier en hydrofiel slaapzak, heel erg aan het zweten. Maar ze slaapt slecht/niet zonder slaapzak.

Hier ook nog geen tanden, wel continu kwijlen en overal op kauwen, maar nog niets kunnen ontdekken in haar mond.

Gisteren heeft ze op het kdv een maisstengel gekregen en ze was WOEST toen het op was :')
pi_205397463
Hahaha die mais stengel
pi_205397473
Bottoms-up, hoe voel je je vandaag? Gaat het wat beter?
pi_205397654
wij zaten gisterenavond op de bank met baby op schoot chips te snacken, en hij maar kijken en graaien. Dus hij kreeg zn eerste "fingerfood" zon maisvinger en die ging er moeiteloos in alsof ie nooit wat anders had gegeten :D uiteindelijk heeft ie drie van die dingen zitten opknagen, gezellig wel :D

maar ik was vergeten hoe goor en plakkerig die dingen waren :') brr
pi_205397683
wat fijn dat het bruidspaar het ok vind dat je je baby lekker meeneemt b-u O+ en mensen die er ook zijn vinden het echt niet erg als een baby huilt of dat je er even mee wegloopt, dat verwachten ze van kleine kinderen en wordt echt niet gek of vervelend gevonden, dat gevoel zit vooral bij jezelf :Y (en dat is logisch en normaal hoor :* maar niet nodig om jezelf over op te vreten)
pi_205397753
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:39 schreef _Lily_ het volgende:
Hahaha die mais stengel
Ik had er zondag thuis ook eentje gegeven en toen keek ze me aan met een blik van ‘wat moet ik hiermee?’ en heeft haar broer hem uiteindelijk opgegeten :+
pi_205398659
Hier zijn maisstengels ook nog steeds een hit, hoor. Ideaal voor onderweg of als snack als wij iets eten dat zij nog niet kan eten. Maar inderdaad, ze zit altijd helemaal onder als ze klaar is.
pi_205400511
Maggie is helemaal goedgekeurd. 63 cm en 6.4 kg, in verhouding.
Ze nam voor de prikken al wraak door een flinke wind te laten richting de jeugdarts. En blijkbaar stonk hij ook. :P
Toen was ze heel even boos bij het zetten van de prikken maar voor ik de kamer uitliep was het weer klaar.
Ik heb een verwijzing voor preverbale logopedie gevraagd. Het is al een opluchting dat we nu hulp gaan krijgen.
pi_205400723
Preverbale logopedie hielp bij ons erg goed. Ik ben zelf logopedist (wel heel andere specialisatie) en ik wilde het eerst niet (dacht dat het niet hoefde), maar ik ben toch overstag gegaan toen ze op mijn werkdagen ook maar 50 cc dronk in 8 uur. 1 consult en wat coaching op de achtergrond en we waren er doorheen. Dat gun ik jullie ook.
pi_205400836
@ schoentjes/slofjes: welke heb ik nodig? F. staat nu de godganse dag en wil af en toe ook al een stapje zetten als je achter haar loopt. Binnen ben ik eigenlijk 'team blote voeten' en ik heb ook wat anti-slipsokken volgens mij, maar is er voor buiten straks ook iets waar ze lekker mee kan oefenen met stappen? Ik heb Vans- en Fila-sneakertjes liggen, maar die lijken me geschikter als ze echt oké loopt.
pi_205400997
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@ schoentjes/slofjes: welke heb ik nodig? F. staat nu de godganse dag en wil af en toe ook al een stapje zetten als je achter haar loopt. Binnen ben ik eigenlijk 'team blote voeten' en ik heb ook wat anti-slipsokken volgens mij, maar is er voor buiten straks ook iets waar ze lekker mee kan oefenen met stappen? Ik heb Vans- en Fila-sneakertjes liggen, maar die lijken me geschikter als ze echt oké loopt.
Wij hadden voor peuter destijds leren slofjes van Oxxy met flexibele zolen. Die hebben klittenband aan de achterkant dus hij kon ze zelf niet uit krijgen. Voor R wil ik deze ook weer aanschaffen als het zover is :) (https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp)
pi_205401820
quote:
misschien iets als bobux? Die zijn helemaal flexibel en hebben toch een leren zool zodat ze nergens intrappen oid.
pi_205402297
Leren slofjes inderdaad. En vooral niet te dure ;) Toen Sofie in het begin kon lopen ging ze ook nog vaak over op kruipen. Dus bij alle leren slofjes piepte op een gegeven moment haar grote tenen door de voorkant.

Binnen inderdaad het liefst blote voeten en bij koude voetjes hadden wij antislipsokken van ewers. Liggen nu ook weer klaar voor kuiken.
pi_205402416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ah ja ik vermoedde al zoiets als ik door de tijd heen je posts las op het forum.
Erg herkenbaar wat je zegt over hoe sterk je verbonden bent met je “heritage” ookal ben je in Nederland opgegroeid.

Dat is hier dus ook. Ook ik ben zowat jaarlijks te vinden in Suriname en heb de behoefte iets van de cultuur in stand te houden bij mijn kind.

Want ookal ben ik hier en heb ik nooit een ander thuis gehad dan Nederland, voor mijn ouders ligt dat wel even anders. Ik wil mijn kind dus ook gebruiken en tradities van mijn ouders meegeven, het zijn zijn grootouders. Zodat hij weet wat voor hen belangrijk was in hun leven.

Hij hoeft er van mij zelf niet veel mee te doen. Ik merk aan alles dat J veel “Nederlandser” zal opgroeien dan ik en dat is prima. We houden van dit land. Maar hij hoeft ook geen cultuurshock te hebben als hij bij opa en oma is en vice versa. Mijn moeder hield van haar eigen land, ik heb gezien hoe moeilijk ze het had toen we nog klein waren en zij eigenlijk terug verlangde naar Suriname en ons daar had willen laten opgroeien. Ik wil J meegeven waar mijn moeder van hield en waar ikzelf van hou en zal blij zijn als hij het beste van alle verschillende werelden meeneemt.
Leuk dat je J. toch probeert op te voeden met besef van afkomst. Spreek je de taal ook en zo ja, ga je dit hem ook leren?
pi_205403860
Baby's met een mening over eten :D

Ik had Anna gisteren wat reepjes komkommer gegeven. Bas was het er niet mee eens en die dacht een stuk te kunnen pakken (terwijl hij al had gekregen). Anna steekt haar hand naar hem uit, kijkt zo: :( en zet het toch op een gillen. Bas heeft het heel snel terug gegeven _O-
pi_205405245
quote:
Ik had altijd slofjes van aapies. Makkelijk aan te trekken en zo veel keus!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 juli 2022 @ 21:18:46 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205405502
Wij zijn op vakantie op een camping en mijn nietmeerbaby heeft fulltime blote voeten hier. En een korte broek. Ik zag wel wat schrammen op zijn benen en voeten maar verder is hij de hele dag in de weer, kruipen, staan, langslopen. Echt geen sloffen voor nodig :N .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205405623
Ik heb slofjes van stapperdestap. Zijn gemaakt van restleer uit de meubelindustrie. Waren bij ons de enige die echt goed bleven bij veel dragen
pi_205405757
Stappende baby's O+

Mijn haaruitval is begonnen. En hoe ;(
pi_205407045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:17 schreef Mahra het volgende:

[..]
Leuk dat je J. toch probeert op te voeden met besef van afkomst. Spreek je de taal ook en zo ja, ga je dit hem ook leren?
Ja ik spreek de taal maar ik ga het hem niet leren. Mijn man kan er namelijk niet zoveel mee plus wil ik dat J zich op het Nederlands gaat focussen.
Ook beïnvloed door het feit dat Nederlands de voertaal is in Suriname dus hij kan daar wel uit de voeten
pi_205407166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 21:34 schreef B.ertha het volgende:

Mijn haaruitval is begonnen. En hoe ;(
ik had tijdens mn hele zwangerschap haaruitval, toen even vier maanden niet, en nu alweer twee maanden :'( zo goor dat er steeds overal haar van mij ligt :X
pi_205407286
Ik had leren slofjes van aapies en lodger. Maar die deed ik enkel binnen aan. Maar peuter leerde ook lopen in de winter.

Ja hier ook haaruitval. Als ik het was trek ik er hele plukken uit :'(
Ik heb fijn haar dus je ziet het ook snel. Zeker met een staart ofzo. En ja daar is het nu wel het weer voor.
pi_205408160
Haaruitval, check. Ik verbaas me elke keer weer dat er nog haar op mijn hoofd zit. Zoveel losse haren elke keer :'(
  donderdag 21 juli 2022 @ 07:27:52 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_205408214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 23:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja ik spreek de taal maar ik ga het hem niet leren. Mijn man kan er namelijk niet zoveel mee plus wil ik dat J zich op het Nederlands gaat focussen.
Ook beïnvloed door het feit dat Nederlands de voertaal is in Suriname dus hij kan daar wel uit de voeten
Zonde joh. Een tweede taal levert zo veel voordelen op. Niet alleen met het leren van die ene taal maar ook voor alle andere talen later in je leven.
Ik had een buurman met een Roemeense vrouw en ze mocht van hem hun zoon geen roemeens leren omdat hij het niet sprak. Uitgelezen kans juist ook voor hem om het te leren leek me, maar dat wilde hij allemaal niet.
disclaimer
pi_205408768
Maggie sliep de eerste uren onrustig en toen ze rond 2 wakker werd gloeide ze een beetje. Paracetamol erin geduwd zodat ze hopelijk goed verder zou slapen. Toen bleef ze gezellig kletsen tot 4u30 om dan als een blok in slaap te vallen. Soms vind ik het jammer dat ik geen koffie drink :O
pi_205409272
quote:

[..]
Het een sluit het ander niet uit. Een kind kan echt heel goed meerdere talen leren zonder dat het ten koste gaat van het ander. Misschien toch proberen?

Hier wordt ze zelfs drietalig, als mijn man dit wilt. Ik hoor hem nooit in zijn taal tegen haar praten en dat vind ik zo jammer. Ik praat sinds een tijdje heel veel Arabisch tegen haar... (ik merk dat ze klanken nu nabootst). Ik vind dat belangrijker dan Nederlands momenteel. Dat leert ze straks op de opvang wel.
  donderdag 21 juli 2022 @ 10:52:04 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_205409331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:42 schreef Mahra het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit. Een kind kan echt heel goed meerdere talen leren zonder dat het ten koste gaat van het ander. Misschien toch proberen?

Hier wordt ze zelfs drietalig, als mijn man dit wilt. Ik hoor hem nooit in zijn taal tegen haar praten en dat vind ik zo jammer. Ik praat sinds een tijdje heel veel Arabisch tegen haar... (ik merk dat ze klanken nu nabootst). Ik vind dat belangrijker dan Nederlands momenteel. Dat leert ze straks op de opvang wel.
Klopt, dat komt echt wel goed. Ik ken een stel die beiden een andere taal spreken (eentje europees en eentje Aziatisch) en die kinderen spreken dus 4 talen: die van hun beide ouders, Nederlands via school/ opvang en Engels omdat hun ouders dat tegen elkaar spreken.

Ze spreken geen van de 4 talen foutloos, maar dat komt vanzelf met de tijd.
disclaimer
pi_205411476
quote:

[..]
Ik zou daar toch nog eens over nadenken hoor! Het is misschien praktisch gezien niet nodig maar kan wel bijdragen aan het voelen van meer verbinding met het land/cultuur en met die kant van zijn familie. Plus dat het eigenlijk een kleine moeite is! Maargoed je moet het uiteindelijk zelf weten natuurlijk, zou alleen jammer zijn als je later spijt kriigt.
pi_205411641
Mijn buren zijn Turks en Roemeens en ik hoor hun jonge kinderen gewoon 3 talen spreken. Nederlands kunnen ze ook prima. Bijzonder vind ik dat.
pi_205412141
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Klopt, dat komt echt wel goed. Ik ken een stel die beiden een andere taal spreken (eentje europees en eentje Aziatisch) en die kinderen spreken dus 4 talen: die van hun beide ouders, Nederlands via school/ opvang en Engels omdat hun ouders dat tegen elkaar spreken.

Ze spreken geen van de 4 talen foutloos, maar dat komt vanzelf met de tijd.
Precies! Nu ga ik mij man motiveren om L. ook zijn taal over te brengen.
pi_205413548
Mijn vrouw spreekt nu al Thais met onze dochter. Dus die wordt ook tweetalig. Haar familie in Thailand spreekt geen woord Engels en mijn vrouw vindt het belangrijk dat er straks wel communicatie mogelijk is. En terecht. Hopelijk zal het Engels, als derde taal, niet zo'n issue worden, maar we zullen zien.
pi_205415161
voor mensen die de wetenschap achter tweetaligheid interessant vinden, via de website van de Radboud Universiteit is er veel info over te vinden :Y
pi_205415469
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:47 schreef DjVero het volgende:
Mijn vrouw spreekt nu al Thais met onze dochter. Dus die wordt ook tweetalig. Haar familie in Thailand spreekt geen woord Engels en mijn vrouw vindt het belangrijk dat er straks wel communicatie mogelijk is. En terecht. Hopelijk zal het Engels, als derde taal, niet zo'n issue worden, maar we zullen zien.
Meertalige mensen leren ook veel makkelijker andere nieuwe talen :Y
pi_205417641
Ha, gesprek over twee-/meertaligheid. :D
Ik ben logopedist en taalkundige en ik ben afgestudeerd op een scriptie over tweedetaalverwervers. De opleiding Toegepaste Taalwetenschap van de Vrije Universiteit heeft een eigen Weebly-pagina over meertaligheid en ook subpagina's over veel verschillende talen - daar kun je dan alles vinden over het klanksysteem, de woord- en zinsstructuur, het taalgebruik enzovoorts van die betreffende talen. Ik heb ook meegeschreven aan die pagina in 2019. ;)

Maar Lily, ik wil je inderdaad meegeven om een goede afweging te maken en de factoren mee te nemen die hier al genoemd zijn. Het zou zonde zijn als jij spijt krijgt/jullie spijt krijgen dat hij alleen Nederlands vloeiend spreekt, terwijl hij nu nog perfect simultaan meertalig op kan groeien.
pi_205417693
Thanks voor de opties van de schoentjes, trouwens! Ik ga haar voetjes t.z.t. eens opmeten en dan kijken welke maat ik nodig heb voor slofjes. Ik bedenk me net dat hier nog een paar barefoot-slofjes liggen (gekregen van mijn schoonzusje), maar dat is maat 19/20... Misschien maar gewoon proberen als ze een beetje kan stappen straks.
  donderdag 21 juli 2022 @ 22:56:21 #84
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205418227
In september op vakantie met onze (dan) 7,5 maand oude baby *O*
Hebben al weekje center parcs gehad maar nu voor anderhalve week met de auto richting het Gardameer. Ben benieuwd :o *O*
  vrijdag 22 juli 2022 @ 06:44:31 #85
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205419403
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben logopedist en taalkundige en ik ben afgestudeerd op een scriptie over tweedetaalverwervers. De opleiding Toegepaste Taalwetenschap van de Vrije Universiteit heeft een eigen Weebly-pagina over meertaligheid en ook subpagina's over veel verschillende talen - daar kun je dan alles vinden over het klanksysteem, de woord- en zinsstructuur, het taalgebruik enzovoorts van die betreffende talen. Ik heb ook meegeschreven aan die pagina in 2019. ;)

Maar Lily, ik wil je inderdaad meegeven om een goede afweging te maken en de factoren mee te nemen die hier al genoemd zijn. Het zou zonde zijn als jij spijt krijgt/jullie spijt krijgen dat hij alleen Nederlands vloeiend spreekt, terwijl hij nu nog perfect simultaan meertalig op kan groeien.
wat onwijs interessant O+
pi_205419979
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Ik zal het nog eens overwegen ;) het is opzich een kleine moeite.
Maar het is bij ons natuurlijk wel anders dan in veel andere landen. In Suriname wordt gewoon Nederlands gesproken. Dus dat is makkelijk. Als familie spreken wij daarom ook Nederlands met elkaar.

Hij zou alleen niet kunnen meekomen als we in Suriname op straat hangen of in bepaalde sociale omstandigheden waar er voor de leuk overgeschakeld wordt naar het Surinaams.
Ik zal het dus nog eens heroverwegen want dan zijn het natuurlijk wel de beste grappen die er worden gemaakt (als we daar zijn)
pi_205420122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik zal het nog eens overwegen ;) het is opzich een kleine moeite.
Maar het is bij ons natuurlijk wel anders dan in veel andere landen. In Suriname wordt gewoon Nederlands gesproken. Dus dat is makkelijk. Als familie spreken wij daarom ook Nederlands met elkaar.

Hij zou alleen niet kunnen meekomen als we in Suriname op straat hangen of in bepaalde sociale omstandigheden waar er voor de leuk overgeschakeld wordt naar het Surinaams.
Ik zal het dus nog eens heroverwegen want dan zijn het natuurlijk wel de beste grappen die er worden gemaakt (als we daar zijn)
Wij hebben hetzelfde met Fries en Nederlands. Natuurlijk verstaat iedereen Nederlands, maar Fries spreken onder de Friezen heeft een extra verbondenheid. En tweetaligheid is goed voor de ontwikkeling van de hersenen.

Btw, ik Ben nieuw in dit topic. Mijn dochtertje H is begin Juli geboren.
pi_205421816
Welkom, Zusje!

Ze heeft vandaag alleen twee uurtjes doorgebracht op de kinderopvang. Ik had tijd om even rustig naar de stad te gaan.
pi_205421833
Welkom en gefeliciteerd @Zusje123!

@Mahra, beviel het, even lekker alleen op pad?
pi_205421932
Welkom, Zusje! Hoe gaat het met jullie?
pi_205422217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:25 schreef eponine het volgende:
Welkom en gefeliciteerd @:Zusje123!

@:Mahra, beviel het, even lekker alleen op pad?
Heerlijk! Voelde in het begin onwennig aan, maar hier kan ik wel aan wennen.

Hier mocht ze ons (mijn man was mee) uitzwaaien.

-

[ Bericht 21% gewijzigd door Mahra op 22-07-2022 17:09:56 ]
pi_205426022
Dank jullie wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welkom, Zusje! Hoe gaat het met jullie?
Het is heerlijk, maar ook pittig. Onze eerste, dus het leven staat behoorlijk op de kop :) Op de nachten na, bevalt het me goed. Ik geniet elke dag van haar.
pi_205426461
Fijn om te lezen! De nachten zijn inderdaad flink wennen in het begin, dat is een understatement. Het wordt beter wat dat betreft, in de meeste gevallen in ieder geval. Mijn nu elf maander slaapt 's nachts momenteel beroerder dan toen ze drie/vier maanden oud was. :D
Het is allemaal een fase.

Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Al een beetje kunnen wennen aan elkaar?
pi_205426628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:05 schreef Mahra het volgende:

[..]
Heerlijk! Voelde in het begin onwennig aan, maar hier kan ik wel aan wennen.
Fijn! Heeft je dochter het ook leuk gehad op de opvang?
pi_205427673
Welkom zusje! Hoe gaat het met jullie?

Ook wel fijn wat tijd voor jezelf Mahra! :) Hoe vaak gaat ze naar de opvang?

Hopelijk krijg je snel wat meer ruimte met je baby B_U, dit lijkt me erg pittig :* Succes en hopelijk vooral veel plezier morgen!

Hier ook de maisstengeltest gedaan vanmiddag: 4 in 10 minuten :'). En we hebben hier sinds een kleine week de 1e ondertand, en helaas sinds een week ook een extra nachtvoeding }:|. En ik wacht op de terugrol-update, ze ligt nu nog als een aangespoelde walvis op haar buik te spartelen als ze terug wil :'). Verder is t zo’n heerlijk lief meisje wat vrijwel altijd lacht O+
pi_205428302
Gefeliciteerd zusje!
  zaterdag 23 juli 2022 @ 07:11:33 #97
208890 June.
Seriously?
pi_205429122
Welkom Zusje!
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:56 schreef KaBuf het volgende:
In september op vakantie met onze (dan) 7,5 maand oude baby *O*
Hebben al weekje center parcs gehad maar nu voor anderhalve week met de auto richting het Gardameer. Ben benieuwd :o *O*
We zijn met onze oudste toen hij 9 maanden was ook naar het Gardameer geweest. Ging echt perfect. We maakten vaak in de ochtend wat uitstapjes (kon hij onderweg slapen, of niet :+ ) en 's middags waren we meestal bij het huisje zodat hij tenminste 1 goede middagslaap deed. Zaten wij op de veranda met een glas wijn in de zon O+

We gaan nu een weekje Texel doen, nog nooit geweest :@ En leek me wel een ideale combi met een baby vann net 3 maanden dan. Had niet zoveel zin in vliegen met al die chaos en zooi die je dan allemaal nog moet meenemen. Hoewel, nu nemen we ook veel zooi mee maar dat past allemaal gewoon in de auto :+

[ Bericht 4% gewijzigd door June. op 23-07-2022 07:59:37 ]
pi_205429335
Texel is leuk, June! Lekker een draagzak of -doek mee als je in de duinen of natuur wil wandelen, dan kan je baby lekker tukken. Wij hebben de draagdoek ook weer een paar keer gebruikt toen we op de Limburgse heuvellanden gingen lopen en alle keren heeft ze er toch ruim een half uur weer in geslapen. 🥰
pi_205432289
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 21:31 schreef eponine het volgende:

[..]
Fijn! Heeft je dochter het ook leuk gehad op de opvang?
Jaa zeker, ze heeft alleen wel aan de haren getrokken van verschillende kinderen en aan hun neus lopen trekken. Vandaal is het, maar dat leert ze daar wel af. Verder, heeft ze het keurig gedaan maar is ze volgends de leidsters wel heel verwend en wilt ze constant aandacht (ja dat krijgt ze natuurlijk thuis de hele dag door van mij).

Bellefleur, ze gaat twee dagen per week naar de opvang.
pi_205432636
Kleine heeft last van haar tanden, vermoed ik. Ze is sinds gisteravond in een bui! Heel aanhankelijk en ze heeft koorts. Ik heb deze maar klaarstaan voor het geval dat... maar met dit weer (en een heel warm huis) liever niet.

pi_205433204
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:36 schreef Mahra het volgende:

[..]
Jaa zeker, ze heeft alleen wel aan de haren getrokken van verschillende kinderen en aan hun neus lopen trekken. Vandaal is het, maar dat leert ze daar wel af. Verder, heeft ze het keurig gedaan maar is ze volgends de leidsters wel heel verwend en wilt ze constant aandacht (ja dat krijgt ze natuurlijk thuis de hele dag door van mij).

Bellefleur, ze gaat twee dagen per week naar de opvang.
Haha mijn 1e indruk van het KDV was survival of the fittest op een apenrots
Ik zag een jongetje van zo’n 1,5 jaar dat een bal gooide op een meisje van toen ongeveer 7-8 maanden dat Tummy time aan het oefenen was. Mijn J lag vanaf zijn kleedje met grote ogen te kijken en was pas 3 maanden oud

Vind het wel apart dat ze een baby van nog geen jaar verwend vinden. Bestaat dat?
pi_205433953
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 17:03 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha mijn 1e indruk van het KDV was survival of the fittest op een apenrots
Ik zag een jongetje van zo’n 1,5 jaar dat een bal gooide op een meisje van toen ongeveer 7-8 maanden dat Tummy time aan het oefenen was. Mijn J lag vanaf zijn kleedje met grote ogen te kijken en was pas 3 maanden oud

Vind het wel apart dat ze een baby van nog geen jaar verwend vinden. Bestaat dat?
Hahaha ja en daarom vind ik het eigenlijk niet erg dat ze fel en pittig is. Ze mept iedereen zo terug als nodig is en ik hoef me geen zorgen te maken.

Blijkbaar wel? Nou ja, beter verwend dan...
pi_205441042
Wat een zware nacht. Ze heeft bijna 40 graden koorts en slaapt alleen zuigend aan mijn tiet ( waardoor ik in een vreemde positie 'slaap') en heb ik nu last van mijn rug en nek.

Heftig die tandjes. Bij de onderste had ze dit niet, maar de bovenste tanden zijn van een andere orde.
pi_205444920
Zo sneu als ze ergens flink last van hebben Mahra.

Gisteren is het tijdens de bruiloft redelijk goed gegaan. Ze heeft heel weinig geslapen, 2 heel korte dutjes en 1 keer 1.5 uur in de draagzak. Toen we weggingen om 12 was ze weer bijna 5 uur wakker en begon ze net de miepen. Maar ik heb kunnen bijpraten met mensen die ik al heel lang niet gezien heb dus dat was wel fijn.
pi_205447105
Klinkt best goed, B_u. Fijn dat je dan toch gegaan bent. :) Vandaag een rustig dagje?

F. heeft vanochtend haar loopwagentje alvast gekregen van mijn ouders, ze zou 'm eigenlijk krijgen op haar verjaardag. Ze loopt er nu zo mee weg. 🥸😥😱
pi_205448708
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef Bottoms_up het volgende:
Zo sneu als ze ergens flink last van hebben Mahra.

Gisteren is het tijdens de bruiloft redelijk goed gegaan. Ze heeft heel weinig geslapen, 2 heel korte dutjes en 1 keer 1.5 uur in de draagzak. Toen we weggingen om 12 was ze weer bijna 5 uur wakker en begon ze net de miepen. Maar ik heb kunnen bijpraten met mensen die ik al heel lang niet gezien heb dus dat was wel fijn.
Fijn voor je BU!

@Mahra hopelijk vanacht een betere nacht..
  zondag 24 juli 2022 @ 22:06:10 #107
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205449528
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 07:11 schreef June. het volgende:
Welkom Zusje!
[..]
We zijn met onze oudste toen hij 9 maanden was ook naar het Gardameer geweest. Ging echt perfect. We maakten vaak in de ochtend wat uitstapjes (kon hij onderweg slapen, of niet :+ ) en 's middags waren we meestal bij het huisje zodat hij tenminste 1 goede middagslaap deed. Zaten wij op de veranda met een glas wijn in de zon O+

We gaan nu een weekje Texel doen, nog nooit geweest :@ En leek me wel een ideale combi met een baby vann net 3 maanden dan. Had niet zoveel zin in vliegen met al die chaos en zooi die je dan allemaal nog moet meenemen. Hoewel, nu nemen we ook veel zooi mee maar dat past allemaal gewoon in de auto :+
Klinkt als een dagindeling die wij ook gaan volgen :+
  maandag 25 juli 2022 @ 10:47:40 #108
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205452429
ahw mijn baby was gisteren hard zn kruipen aan het oefenen, stond op zn handen en op zn puntjes van zn tenen.... en lazert gruwelijk hard voorover op zn gezicht :'( hij had zn speentje en dat raakte iets in zn mondje, boel bloed ;(.

Gelukkig was het snel weer gestelpt en wilde hij weer verder gaan, maar circusartiestje zijn doen we in het vervolg even zonder speentjes :')

verder zijn we hier ook al een paar nachten #teamnosleep :z geen idee waarom, maar er moet elk uur gehuild en gewiegd worden ineens, terwijl hij eerder alleen voor een voeding kwam :? . Maar ach, gaat ook wel weer voorbij :)
pi_205452505
Wat een snellerd LDG! Mijnes was begonnen met rollen maar ze heeft nu door dat grote broer ook wel alles voor haar pakt als ze maar hard genoeg blèrt, dus liggen en gillen is wat ze doet :Y
  maandag 25 juli 2022 @ 11:18:18 #110
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205452732
Heeft iemand m'n kleine baby gezien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat echt te snel hoor -O-
pi_205453057
Ahhh 🥰 @douche-eendje, wat gaat ook zij snel! En ze is twinning met R vandaag, die heeft hetzelfde pakje aan O+
  maandag 25 juli 2022 @ 12:20:21 #112
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205453240
quote:
17s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:18 schreef douche-eendje het volgende:
Heeft iemand m'n kleine baby gezien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat echt te snel hoor -O-
wat een blijerd O+ ik hou zo van stralende blakende babies O+
  maandag 25 juli 2022 @ 13:10:07 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205453677
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:58 schreef eponine het volgende:
Ahhh 🥰 @:douche-eendje, wat gaat ook zij snel! En ze is twinning met R vandaag, die heeft hetzelfde pakje aan O+
Heerlijk pakje is het ook. Alleen beetje lange pijpen, maar ach. Het is 74/80 en ze zit in 74 normaal.
pi_205453971
Die gaat hard ldg! Hopelijk doet ze nu een beetje voorzichtig.

Heerlijk zo'n blij ei d-e!

Maggie gaat gelukkig op een wat rustiger tempo. Ze kan nu net op haar zij rollen.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:07:17 #115
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205454171
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:55 schreef eponine het volgende:
Wat een snellerd LDG! Mijnes was begonnen met rollen maar ze heeft nu door dat grote broer ook wel alles voor haar pakt als ze maar hard genoeg blèrt, dus liggen en gillen is wat ze doet :Y
het rollen is hier sinds een week ofzo geperfectioneerd, hij kan nu heen EN terug, vooral dat laatste vind ik een goeie upgrade ^O^ .

ik vraag me wel af of deze baby gaat tijgeren of niet :? de moves die hij oefent lijken zo op kruipen (en op staan :o ). hij doet ook een soort rare sprongetjes, dan zit ie op handen en voeten met zn kont in de lucht en dan duwt ie zichzelf met een sprongetje nog verder omhoog. het nut daarvan ontgaat me een beetje :D maar ik vind het reuze interessant om te zien wat ie allemaal zit uit te spoken.
pi_205455230
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:55 schreef eponine het volgende:
Haha. Dat is ook effectief blijkbaar :) Slim!
pi_205456710
Hoe zit het ook alweer met speentjes die lek zijn? Ik heb vandaag een nieuw pak gekocht en in beide zat meteen na afwassen/steriliseren duidelijk vocht en lucht. Dat is toch niet de bedoeling?
pi_205456743
Wat een blij ei, d-e! En spekarmpjes. 🥰
Verder ook props voor de baby's van eponine, ldg en B_u. Nieuwe skills. 😎

Wij hadden vanochtend het consultatiebureau. 72 cm, 9 kilo en vooral heel veel van je moves laten zien. Blijerd was het. De prikjes waren wel weer even hard brullen. Het ging tot het middagdutje goed, maar sindsdien is het 1 groot drama. :'( Jengelen/huilen en soms zelfs krijsen, alleen bij mij rustig. Mja, er moest ook nog gekookt en gegeten worden. Staan lukte niet meer vanwege de pijn in haar beentjes, dus dat was ook jengelen. En net voor het naar bed gaan werd er even hard gekrijst, omdat de beentjes omhoog moesten voor een zetpil en de luierwissel... Dat was echt heel zielig. Nu ligt ze k.o. in bed, hopelijk een goede nacht en geen gespook...
  woensdag 27 juli 2022 @ 06:49:06 #119
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205468411
Er sliep er een vannacht door :o . Hoe dan?! :o

Ze is bijna 10 maanden. Ik ben dit niet meer gewend _O-
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:14:47 #120
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205468689
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:49 schreef douche-eendje het volgende:

Haha dat je dan 's ochtends wakker wordt en eerst bang bent dat je ergens doorheen hebt geslapen :P
  woensdag 27 juli 2022 @ 09:34:14 #121
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205469210
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:14 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Haha dat je dan 's ochtends wakker wordt en eerst bang bent dat je ergens doorheen hebt geslapen :P
Ik geef borstvoeding dus ik lag scheef :P
  woensdag 27 juli 2022 @ 09:54:26 #122
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205469392
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik geef borstvoeding dus ik lag scheef :P
Haha die kan ook nog :P
pi_205470348
Heerlijk is dat d-e!

Om het evenwicht in het universum te bewaren was Maggie vannacht wakker van 2u30 tot 6u30 :')
pi_205471055
Och, d-e, heerlijk. F. komt sinds 2,5 week weer twee tot drie keer in de late avond en nacht en begint om 5:30/6:00 alweer... Slaapregressie? Ze slaapt ook alleen verder na de borst, dus ik zit op weer meer voedingen. En er wordt momenteel eigenlijk niet echt iets gegeten, terwijl ze er normaal zo dol op is. Goed voor de melkproductie. :')
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:34:39 #125
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205471081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Och, d-e, heerlijk. F. komt sinds 2,5 week weer twee tot drie keer in de late avond en nacht en begint om 5:30/6:00 alweer... Slaapregressie? Ze slaapt ook alleen verder na de borst, dus ik zit op weer meer voedingen. En er wordt momenteel eigenlijk niet echt iets gegeten, terwijl ze er normaal zo dol op is. Goed voor de melkproductie. :')
Dat.gedrag is hier altijd bij Bas en nu ook bij Anna het Grote TandenAlarm. Slecht slapen, geen vaste voeding, veel bv willen.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Heerlijk is dat d-e!

Om het evenwicht in het universum te bewaren was Maggie vannacht wakker van 2u30 tot 6u30 :')
Oef, sterkte vandaag :* c_/
pi_205471138
Er zijn er de afgelopen 2,5 week inderdaad al twee doorgekomen. Nummer drie dient zich ook aan (de tweede centrale snijtand boven), er wordt ook veel gekwijld. Maar afgelopen weekend heeft ze als een bootwerker zitten eten weer, dus ik snap er niets van. 😂 Knijpfruit wordt ook resoluut afgeslagen. Ik was in de veronderstelling dat het kwam door haar prikken van eergisteren, maar verder lijkt ze weinig last meer te hebben. Och, als ze nou eens echt zouden kunnen praten...
  woensdag 27 juli 2022 @ 14:36:35 #127
208890 June.
Seriously?
pi_205471626
Hier ook soort van doorslaap, van 18u tot 1u vannacht geslapen :o Daarna wel om 3u en 5u dus dat is minder, maar hij kan het dus! O+

En dus een avond weer voor onszelf toen de peuter ook o half 8 op bed lag. Ik wist niet wat me overkwam haha.

En hij ligt nu voor het eerst in z'n bed boven te slapen. Alle geluiden van beneden werd hij zo snel wakker van, eens kijken hoe het nu gaat.
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:04:20 #128
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205471878
wij krijgen die vroege bedtijd er hier nog niet in :N hij doet n kort tukkie tussen half zeven en half 8 ofzo en zit dan gezellig met ons op de bank tot ongeveer 22:00. Op zich heel gezellig :P maar lastig op avonden dat ik alleen ben en de baby en kleuter slapend moet zien te krijgen en houden :')
pi_205471953
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:49 schreef douche-eendje het volgende:

*O*
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Heerlijk is dat d-e!

Ai ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef littledrummergirl het volgende:
wij krijgen die vroege bedtijd er hier nog niet in :N hij doet n kort tukkie tussen half zeven en half 8 ofzo en zit dan gezellig met ons op de bank tot ongeveer 22:00. Op zich heel gezellig :P maar lastig op avonden dat ik alleen ben en de baby en kleuter slapend moet zien te krijgen en houden :')
Dat vind ik dus ook echt geen doen. Peuter is ook nog eens een moeilijke slaper dus dan ren ik de trap op en af om beiden tevreden te houden
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:40:48 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205473859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]
*O*
[..]
Ai ;(
[..]
Dat vind ik dus ook echt geen doen. Peuter is ook nog eens een moeilijke slaper dus dan ren ik de trap op en af om beiden tevreden te houden
ja da's nogal een onderneming he.. kleuter is ook nogal bewerkelijk soms :{ nog een slokje water, nog een laatste vraag, een vermiste knuffel en weet ik het.. en dan ook echt keihard om mn aandacht roepen :') ook als ik heb uitgelegd dat ik even geen antwoord kan geven omdat ik even met zn broertje bezig ben.

wij doen wel zoveel mogelijk beneden, pyjama aan, tanden poetsen, voorlezen ect en dan boven in bed alleen nog instoppen en weg.
pi_205473972
Ik zit al voor de derde keer vandaag met een baby/bijna dreumes die niet wil slapen. :') Je zou denken dat ze nu bekaf is (heeft vandaag 50 minuten geslapen :')), maar nee hoor... Staat vrolijk heel de tijd te hupsen en nog geen vermoeidheidssignaal te bekennen... Normaal drinkt ze zich in slaap of valt ze vrij snel in slaap als ik haar in bed gelegd heb. :')
Dit worden weer zware dagen. Verder is ze wel vrolijk, maar dat niet eten en niet slapen... De dreumesfase is echt begonnen volgens mij. :D
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:22:13 #132
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205474193
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik zit al voor de derde keer vandaag met een baby/bijna dreumes die niet wil slapen. :') Je zou denken dat ze nu bekaf is (heeft vandaag 50 minuten geslapen :')), maar nee hoor... Staat vrolijk heel de tijd te hupsen en nog geen vermoeidheidssignaal te bekennen... Normaal drinkt ze zich in slaap of valt ze vrij snel in slaap als ik haar in bed gelegd heb. :')
Dit worden weer zware dagen. Verder is ze wel vrolijk, maar dat niet eten en niet slapen... De dreumesfase is echt begonnen volgens mij. :D
zou ze niet aan een slaapje minder toe zijn?
pi_205474339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
zou ze niet aan een slaapje minder toe zijn?
Hmm, geen idee. Ze begint haar dag bijna altijd rond 5:30/6:00 sinds een aantal weken, dan is ze rond 8:30/9:00 echt al weer heel moe en heeft ze veel vermoeidssignalen (oogjes wrijven, gapen). Normaal kan ik haar dan ook makkelijk in bed leggen als ik haar gevoed heb. Vandaag hebben we ook niet zo heel veel buitenshuis gedaan, misschien dat dit ook scheelde. Even kijken hoe het morgen gaat. Op andere dagen laat ze echt zien dat ze nog twee slaapjes nodig heeft.
pi_205474351
Ze ligt er trouwens in, nog een keer de borst aangeboden en toen dronk ze zich in slaap. Ben benieuwd hoe het verder gaat vannacht.
pi_205474969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn moeder beweert dat er overdag te weinig is gegeten als er ineens s avonds en s nachts weer gehuild wordt om voeding.

In het geval van J bleek dat te kloppen. Ben meer voeding overdag gaan aanbieden en meneertje sliep weer braaf door
pi_205475007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook niet. J is qua slapen gewoon een volwassene. Hij slaapt al de hele nacht door sinds hij 8 weken oud is (echt niet normaal, ik ben niet anders gewend). Maar hij vertikt het om voor 21u te slapen. Dus de avonden heb ik niet voor mezelf
pi_205475086
Baby en peuter is inderdaad een uitdaging. Ik moet Maggie wel even laten huilen als ik peuter op bed leg. En dan gaat hij net treuzelen met alles. Daarna ga ik haar voeden en moet hij soms even wachten. Meestal valt hij dan na een paar minuten in slaap gelukkig. Ow en ik sta er gelukkig zelden alleen voor. Meestal legt vriend peuter op bed.

Succes komkommerschijfje. Hopelijk toch een goede nacht. Ik kan er ook wel eentje gebruiken.

Vandaag kwam de logopediste langs en Maggie dronk de eerste 20ml zonder problemen. Daarna nog eens zoveel. Typisch. Ze kan het dus wel! Het idee is dus om veel de fles aan te bieden. Volgens haar best elke voeding overdag maar dat zie ik niet zitten. Ik word zo ongelukkig van kolven en krijg er nooit zoveel uit. Lijkt me niet goed voor mijn productie.
Ook weer een nieuwe fles besteld op haar advies. Nummer 5 al!
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:49:49 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205476122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:34 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mijn moeder beweert dat er overdag te weinig is gegeten als er ineens s avonds en s nachts weer gehuild wordt om voeding.

In het geval van J bleek dat te kloppen. Ben meer voeding overdag gaan aanbieden en meneertje sliep weer braaf door
Misschien was het dan toch de lasagna die Anna gisteren deed doorslapen. Ze vond het dan ook erg lekker en at 2 porties :P
pi_205476384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:34 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Hmm, geen idee. Sinds ik vakantie heb, is het bal. Nu heeft ze dus letterlijk iedere dag volledig toegang tot de borst en we ontbijten en lunchen altijd samen. Ze krijgt ook altijd nog fruit en later in de middag nog een broodkorst/maïsvinger of knijpfruit, ligt eraan waar we zijn. Avondeten gaat nog niet zo consequent goed, soms eet ze een halve maaltijd van wat wij eten, soms eet ze letterlijk een half worteltje. Toetje gaat er dan wel altijd in, maar doe ik ook niet te veel, want ze gaat nog naar bed met de borst. Ze mag helemaal zelf eten en geeft het heel duidelijk aan als ze genoeg heeft, gaat dan haar eten op de grond gooien of er mee spelen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 06:28:56 #140
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205477767
Het zal vast aan de stand van de maan liggen ofzo. Mijn doorslaper heeft nu ook twee slechte nachten op rij gehad :O
|| justdiggit.org ||
pi_205478696
Wij doen ook weer mee, wakker van 3 tot 6. Het lijken weer krampjes. Door de fruithap dan waarschijnlijk. :O
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:47:09 #142
208890 June.
Seriously?
pi_205478706
Hier lijkt de krampjesfase/huiluurtje 's avonds voorbij _O_ Maar fokwet, dus vanavond zal het wel weer bal zijn :P
pi_205481035
Dochter accepteert mij niet meer of zo. Binnen vijf minuten zet ze het bij mij op een brullen, werkelijk 9 op de 10 keer :'( . Het begint best wel pijn te doen, het voelt alsof ik faal. Meer mensen die dit herkennen?
pi_205481060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:23 schreef DjVero het volgende:
Dochter accepteert mij niet meer of zo. Binnen vijf minuten zet ze het bij mij op een brullen, werkelijk 9 op de 10 keer :'( . Het begint best wel pijn te doen, het voelt alsof ik faal. Meer mensen die dit herkennen?
is ze 6+ maanden? dan kan het zijn dat de eenkennigheid is begonnen :Y is superklote maar gaat vanzelf weer over.
pi_205481077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
is ze 6+ maanden? dan kan het zijn dat de eenkennigheid is begonnen :Y is superklote maar gaat vanzelf weer over.
Ze is nog maar 3 maanden.
pi_205481179
Meld met verse baby O+
Vorige week is ons 2e zoontje geboren.
pi_205481204
Oef DjVero, dat herken ik niet in die mate. Nu is het wel zo dat ik mijn dochter beter en sneller stil krijg dan mijn man, als dat zo is, is er honger in het spel. :D Tiet erin en je hoort haar niet meer. Vertrouw erop dat het weer goedkomt en dat het een fase is.

Elleska, welkom!

Hier hebben we net de voetjes op laten meten in een gespecialiseerde kinderschoenenwinkel. Ze heeft maat 20 op van die Shoesme-eerste stapschoentjes. 60 euro vond ik erg veel geld, dus niets gekocht. Eens kijken of ik op internet iets van rond de 20 kan kopen voor het staan/achter de loopwagen scharrelen buiten.
pi_205481344
Djvero, rot is dat. Hier wisselt het vaak. Soms krijgt vriend haar eerder rustig omdat ze bij mij melk ruikt. Maar meestal wil ze mij.

Gefeliciteerd elleska!

Komkommerschijfje, ik kocht vaak shoesme via vinted. Zeker in de hele kleine maatjes zijn er vaak amper gedragen te vinden. Die voor een goeie prijs zijn vaak snel verkocht dus ik keek regelmatig. Op de website van shoesme zijn soms ook goede deals te vinden. Zeker die met de witte zool zijn heel fijn in het begin. Maar 60 vond ik ook teveel. Zeker omdat peuter (nu ja toen nog dreumes) toen hij ging loopfietsen max een maand met een paar deed :{
pi_205481390
Maar is dat na drie maanden nog steeds zo normaal dan? De eerste paar maanden vond ik dat overigens wel best en eerlijk gezegd accepteerde ze mij toen veel beter (zeg 3 op de 5 keer), nu bijna niet meer. Sporadisch in ieder geval (1 op de 5 keer). En ik snap er ook niks van, ik doe alles precies hetzelfde als mijn vrouw; dezelfde rituelen met eten geven en slapen gaan, dezelfde wijsjes, dezelfde 'spelletjes' maar gister toen mijn vrouw aan het werk was, heeft ze anderhalf uur lang alleen maar liggen brullen. Uiteindelijk viel ze huilend in slaap.
pi_205481435
Overigens snap ik dat jullie de wijsheid ook niet in pacht hebben, hoor, maar ik dacht misschien zijn er meer mannen (of mannen van :P ) met soortgelijke ervaringen. Het is zo frustrerend, ik had gehoopt mijn vrouw wat meer te kunnen ondersteunen inmiddels. Dat maakt dat ik helemaal faal of zo.
pi_205481508
Maar je ondersteunt haar toch super goed door te doen wat je kunt? Dat is al geweldig. Moeders hebben soms een superkracht die vaders niet hebben (en andersom), maar uiteindelijk geeft ze evenveel om jou als om je vrouw. Maar hier merk ik dat ze mij echt zoekt voor de basisbehoeften en papa is goed voor het entertainment. En overdag krijgt hij haar veel makkelijker in bed dan ik. Maar bij mij is ze weer veel knuffeliger, mijn man krijgt nooit een kus en ik iedere dag wel twintig keer.
pi_205481521
Goede tip trouwens B_u, ik ga eens op zoek!
pi_205481567
Wat voor mij werkt, werkt soms niet voor mijn vriend en omgekeerd. Zo wilde zoon als baby bij mij in houding A in slaap vallen en bij zijn vader in houding B. Omgekeerd was het huilen.
Het is heel rot maar ik zou blijven proberen en kijken of je een manier vindt die werkt voor jou. Sterkte!
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:35:33 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205481645
Een baby van 3 maanden vindt de wereld echt nog ongelooflijk overweldigend en niks is zo vertrouwd als de geur en het geluid van mama. Hoe oneerlijk dat voor de partner soms ook kan voelen - en hoe beklemmend voor de mama!

Het zou kunnen helpen als je een gedragen shirt of nachthemd ofzo van je vrouw aantrekt (dit klinkt gek, maar toch) of een hydrofiel waar je vrouw mee geslapen heeft? Zo ruik je wat meer naar mama.

En je zegt 'liggen': bedoel je dat letterlijk? Want baby's gaan rond die leeftijd ook wat meer meekrijgen van de wereld en vallen vaak niet meer zomaar in slaap. Ze gaan steeds meer doorhebben dat je er niet bent enzo. Als je mama mist en dan ook nog zelf in slaap moet vallen of tevreden moet zijn, is dat heel erg moeilijk als je een babytje bent. Heb je al geprobeerd te gaan wandelen met de wagen of een draagdoek of -zak geprobeerd?
pi_205481678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oef DjVero, dat herken ik niet in die mate. Nu is het wel zo dat ik mijn dochter beter en sneller stil krijg dan mijn man, als dat zo is, is er honger in het spel. :D Tiet erin en je hoort haar niet meer. Vertrouw erop dat het weer goedkomt en dat het een fase is.

Elleska, welkom!

Hier hebben we net de voetjes op laten meten in een gespecialiseerde kinderschoenenwinkel. Ze heeft maat 20 op van die Shoesme-eerste stapschoentjes. 60 euro vond ik erg veel geld, dus niets gekocht. Eens kijken of ik op internet iets van rond de 20 kan kopen voor het staan/achter de loopwagen scharrelen buiten.
Ik had voor mijn oudste altijd elefanten. Zijn ook superfijne schoentjes.
pi_205481718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:35 schreef Tink89 het volgende:
Een baby van 3 maanden vindt de wereld echt nog ongelooflijk overweldigend en niks is zo vertrouwd als de geur en het geluid van mama. Hoe oneerlijk dat voor de partner soms ook kan voelen - en hoe beklemmend voor de mama!

Het zou kunnen helpen als je een gedragen shirt of nachthemd ofzo van je vrouw aantrekt (dit klinkt gek, maar toch) of een hydrofiel waar je vrouw mee geslapen heeft? Zo ruik je wat meer naar mama.

En je zegt 'liggen': bedoel je dat letterlijk? Want baby's gaan rond die leeftijd ook wat meer meekrijgen van de wereld en vallen vaak niet meer zomaar in slaap. Ze gaan steeds meer doorhebben dat je er niet bent enzo. Als je mama mist en dan ook nog zelf in slaap moet vallen of tevreden moet zijn, is dat heel erg moeilijk als je een babytje bent. Heb je al geprobeerd te gaan wandelen met de wagen of een draagdoek of -zak geprobeerd?
Nee, niet letterlijk. Rechtop, over de schouder, liggend, zittend op mijn buik tegen mijn benen aan. Ik ben juist degene die bijna dagelijks met haar gaat wandelen. Overigens is ze dan wel volkomen rustig, omdat de omgeving woest interessant is natuurlijk, maar zodra we weer thuiskomen, is het weer brullen.

Maar misschien is die draagzak een idee, ja ^O^
pi_205481778
Morgen overigens onze derde afspraak op het CB; dan ook maar even aankaarten. Het leek de goede kant op te gaan een tijdje terug, nu alleen maar bergafwaarts. Maar goed, we zetten maar weer door :D
pi_205482151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:45 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nee, niet letterlijk. Rechtop, over de schouder, liggend, zittend op mijn buik tegen mijn benen aan. Ik ben juist degene die bijna dagelijks met haar gaat wandelen. Overigens is ze dan wel volkomen rustig, omdat de omgeving woest interessant is natuurlijk, maar zodra we weer thuiskomen, is het weer brullen.

Maar misschien is die draagzak een idee, ja ^O^
Is ze dan niet gewoon overprikkeld en oververmoeid van die woest interessante omgeving? Dat is natuurlijk ook superveel prikkels voor zo'n kleintje. Een draagzak, waarin je juist alle prikkels verminderd en de wereld heel klein maakt, kan dan misschien wel een uitkomst zijn.
pi_205483348
Ja, draagdoek en -zak waren hier de eerste acht maanden lifesavers. De enige plek waar ze overdag sliep en dus echt tot rust kwam.
En waarschijnlijk zal je dochter dan morgen vaccinaties krijgen. Daarna zijn ze vaak ook huilerig/jengelig/niet lekker. Lekker heel de dag kroelen en knuffelen dan!
pi_205484208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:23 schreef DjVero het volgende:
Hoe oud is ze? Sinds J een maand of 8 is is hij een beetje eenkennig. En heeft een absolute voorkeur voor vrouwen.

Is biologisch bepaald (volgens een hoogleraar antropologie). In de geschiedenis van mensheid (en ook het dierenrijk) waren de mannen die niet de vader waren doorgaans gevaarlijk voor de baby. Die deden infanticide bij baby’s van een andere man. Doe jij natuurlijk niet maar dat weet de biologie van je baby niet. Daarnaast wil de baby toegang tot de borst en dat is ook voorbehouden aan vrouwen
pi_205484227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:08 schreef DjVero het volgende:
Maar is dat na drie maanden nog steeds zo normaal dan? De eerste paar maanden vond ik dat overigens wel best en eerlijk gezegd accepteerde ze mij toen veel beter (zeg 3 op de 5 keer), nu bijna niet meer. Sporadisch in ieder geval (1 op de 5 keer). En ik snap er ook niks van, ik doe alles precies hetzelfde als mijn vrouw; dezelfde rituelen met eten geven en slapen gaan, dezelfde wijsjes, dezelfde 'spelletjes' maar gister toen mijn vrouw aan het werk was, heeft ze anderhalf uur lang alleen maar liggen brullen. Uiteindelijk viel ze huilend in slaap.
Je baby wil de borst denk ik.
3 maanden is te jong om onderscheid tussen personen te maken. Ze wijst jou niet af, dat kan ze (nog) niet
pi_205484365
In mijn eigen ervaring kan het ook aan de timing liggen. Ik zit bijvoorbeeld vaak de hele avond met T. die dan lekker slaapt. Dan na een tijd wil ik hoognodig plassen en klaarmaken voor bed en geef ik hem aan mijn man. Maar ja, dan gaat hij natuurlijk alweer richting honger en van de wissel wordt hij wakker. Tja, zie hem dan maar te troosten...
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:12:49 #163
426379 elamanilo
elämänilo
pi_205491270
Babytjes hebben vaak hulp nodig om in slaap te vallen, ze hebben namelijk een gevoel van veiligheid nodig om te kunnen ontspannen. In de wilde natuur betekent dat dat je een mama of papa nodig hebt die je beschermt, zonder dat ben je niet veilig. Dit is grofweg een beetje de blauwdruk van de baby. Daarnaast helpt het moeder of vader lichaam mee bij de functies van het baby lichaam, zoals reguleren van temperatuur en ademhaling en hartslag en bloedsuikerspiegel. En vooral een moeder is ook nog eens een bron van voedsel, iets dat kleine baby's ook vaak nodig hebben. Het is dus niet gek dat een baby vooral tegen je aan wil zijn om te slapen!

Een baby rond de 3 maanden is zo'n 1 a 1,5 uur wakker tussen de slaapjes in. Langer wakker zijn leidt vaak tot oververmoeidheid en/of overprikkeling. Dan wordt het in slaap vallen lastiger en is er meer 'hulp' bij nodig. Dicht tegen je aan en rustgevend bewegen (wiegen of wandelen) en iets om op te sabbelen (borst, pink, speen), want sabbelen zorgt ook voor ontspanning bij de baby.

Mijn partner doet de baby die moe wordt (met gevulde buik en schone luier) in de draagdoek en laat ze op een pink sabbelen en wandelt wat in het rond. Zo vallen ze meestal heel vlug in slaap. Zeker als ik niet in de buurt ben. (As we speak slaapt ze nu boven bij mijn partner in de draagdoek terwijl hij daar werkt ^O^ )

Dingen die hier ook veel helpen: Een wol/zijde mutsje, dat zorgt ervoor dat prikkels minder hard binnenkomen door de nog openstaande fontanel. Als mijn baby onrustig is, dan helpt het veel om echt instant rustiger te worden. En aarden: dus met je baby op de arm of in de draagdoek een boom aanraken of met blote voeten op de aarde/gras/zand/zee. Contact maken met de aarde zorgt er letterlijk voor dat opgebouwde spanning kan wegvloeien. Hier werkt het altijd zeer effectief! Vooral de zee, maar ook een boom aanraken werkt binnen no-time om de baby rustig te laten worden en in slaap te laten vallen.
pi_205492037
Vanmiddag, toen ik zag dat ze in haar ogen begon te wrijven, even een kwartiertje gewandeld, flesje gegeven en binnen één minuut sliep ze _O_ O+

CB gaf aan dat ik te ongeduldig ben; ik wil al teveel in een te korte tijd met haar. Dat klopt wel denk ik, dat ben ik ook met mezelf. Ik heb nooit tijd genoeg.

Vanavond of morgen maar weer proberen of dit de manier is die bij mij en haar past. Of het komt doordat ze gloeit atm (vanwege de vaccinaties)... :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:12 schreef elamanilo het volgende:

Dingen die hier ook veel helpen: Een wol/zijde mutsje, dat zorgt ervoor dat prikkels minder hard binnenkomen door de nog openstaande fontanel. Als mijn baby onrustig is, dan helpt het veel om echt instant rustiger te worden. En aarden: dus met je baby op de arm of in de draagdoek een boom aanraken of met blote voeten op de aarde/gras/zand/zee. Contact maken met de aarde zorgt er letterlijk voor dat opgebouwde spanning kan wegvloeien. Hier werkt het altijd zeer effectief! Vooral de zee, maar ook een boom aanraken werkt binnen no-time om de baby rustig te laten worden en in slaap te laten vallen.
Ik heb vaak het idee dat we haar al veel te warm aankleden, zeker met deze temperaturen. Toen het vorige week zo bloedheet was, waren we op het strand en dus ook een beetje in het water. Dat leek haar erg goed te bevallen, ja, ze heeft de hele middag als een roosje geslapen. Nooit die link gelegd.
pi_205492310
Mijnes is ook warmbloedig en draagt regelmatig alleen een romper! Terwijl ik vroeger altijd dacht dat je baby's warm moet aankleden.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 18:41:59 #166
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205492684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:04 schreef B.ertha het volgende:
Mijnes is ook warmbloedig en draagt regelmatig alleen een romper! Terwijl ik vroeger altijd dacht dat je baby's warm moet aankleden.
hier ook vaak alleen een romper :Y en thuis eigenlijk ook nooit een broek of sokjes. eigenlijk is ie alleen buitenshuis aangekleed :D
pi_205493031
Hier vaak ook alleen een romper of luier. Het is dan ook heel warm bij ons thuis.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:19:58 #168
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205493121
Binnen romper en broekje, want in huis is het altijd lekker koel. Wel altijd blote voeten. Ook buiten, tenzij het onder de 20 graden wordt, dan sokjes aan (en een shirtje).
|| justdiggit.org ||
pi_205493197
Hier altijd een romper met spaghettibandjes als onderkleding en daarboven een shirtje met broek(je) of een jurkje met korte mouw, evt. legging eronder. Ligt aan de temperatuur. Vestje aan als we op de fiets gaan, of het moet echt 25 graden zijn.
In de nacht nu een shirtje met korte mouw en een mouwloze slaapzak of een shirtje met lange mouw en een nog iets dunnere mouwloze slaapzak. Geen broekje tijdens het slapen, haar beentjes zijn altijd warm.
pi_205493219
Oh, en hier ook team blote voeten. Gisteren was het voor het eerst in letterlijk 1,5 maand tijd dat ze weer wat sokjes aan had, en dat was voor het passen van schoentjes. :D
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:07:29 #171
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205494255
sokken slaan sowieso nergens op hier, baby is een fervent tenenkluiver :D
pi_205494415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:04 schreef B.ertha het volgende:
Nee, juist niet. Beter luchtig aankleden. In de zomer is een rompertje prima.
pi_205494674
Ha, kom ik aan met mijn baby die nog volledig is aangekleed met lange mouwen en alles. Die is natuurlijk ook nog geen hittegolf gewend ;)
  zaterdag 30 juli 2022 @ 06:32:01 #174
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205496719
Sokken bij baby’s vind ik echt een verschrikking :’)
Schopt ze altijd uit haha :P
  zaterdag 30 juli 2022 @ 08:33:55 #175
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205496932
Anna haat sokken. Het enige wat aan blijft zijn de strikslofjes van Hirsch. Dus ik ben nu team jurkjes met een maillot :P .
  FOK!fossiel zaterdag 30 juli 2022 @ 21:33:46 #176
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205505024
Hoer worden sokken binnen no-time uitgetrokken, dus met dit weer gewoon lekker blote voeten in huis.

Nou de eerste tand is in aantocht. Ik geloof dat ik nu pas waardeer hoe bikkel de oudste was qua doorkomende tanden en kiezen. Daar merkte ik behalve wat gekwijl zelden wat van. Nu is het al vier avonden op een rij dat ze heel veel huilend wakker wordt, ondanks paracetamol.
Chick on a mission
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:21:43 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205523502
Bambi een loopkar gegeven (deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)wGBwFnwaAo0AEALw_wcB )

Echt een hit. Lopen alsof dr leven ervan afhangt _O-
|| justdiggit.org ||
pi_205523751
Leuk, TGND! Wij hebben de Baby Walker van Vtech, ook 1 groot succes. Iedere ochtend gaat ze er als eerste naar toe. Lopen en staan is leuk, maar het paneel is het meest fantastisch. Alle muziekjes en lichtjes en geluidjes zijn een grote hit.

Vandaag alvast wat spulletjes gekocht voor haar verjaardag...
pi_205527140
Mijn baby slaapt veel en veel te weinig en ik weet het even niet meer.
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)

Heel verhaal maar pfoe ;(
pi_205527224
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)

slaapgebrek is echt killing he :*. Heb je een auto? Bij onze oudste hielp autorijden enorm om hem te laten slapen overdag, en goede slaap overdag = betere nachten. maar doe wel voorzichtig als je zelf erg moe bent 😘.

miss werkt het ook wel als je de bus neemt, kun je zelf ook een beetje relaxen ;).
pi_205527246
Ah ja die was ik nog vergeten ja: in de auto doet ze een kort slaapje en gaat dan krijsen. Zondag heeft ze tijdens een rit van 1.5 uur nog geen 40 minuten geslapen :{
pi_205527316
quote:

Ik heb met je te doen. Mijn dreumes sliep als baby aardig, maar na zijn eerste verjaardag hebben we een hele lange periode gehad dat het gewoon pet was.

Ik heb toen een boek gekocht van een slaapcoach (ja, je gaat op den duur een hoop proberen :+ ) , maar waar ik meer aan heb gehad is de pagina /r sleeptrain op reddit. Geheel gewijd aan slaapproblemen van kleintjes met vragen en oplossingen van ouders. Het is denk ik wel een moeite om dat eens door te lezen en om eventueel zelf een
Vraag te stellen.

Succes :*
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:27:37 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205527393
B_u ik zou voor behoud van jezelf haar wel af en toe een aantal (2? 4?) uur overdragen aan iemand die het gehuil en gedoe goed kan handelen. Haar vader, een familielid, een lieve vriendin of betaalde oppas. Want als jij het niet meer trekt of als voorstadium daarop steeds gestresster wordt dan is dat voor niemand fijn. Sterkte want het klinkt echt heel stom :* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:29:35 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205527411
Nog een tip die je gerust naast je neer mag leggen: je zegt dat ze niet uit de fles drinkt. Is het een optie om je dochter met je partner naar een pre-logopedist te sturen om te onderzoeken of een andere fles of techniek kan helpen? En dus niet jij want je doet al genoeg en ik zou het zijn probleem maken: hij wil vast zijn dochter voeden en jou ontlasten.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:39:22 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205527478
Dikke knuffel, ik weet nog hoe ongelooflijk kut dit is.

Prelogopedie kan idd helpen. Succes!
pi_205527521
De logopediste is vorige week langs geweest. Toen dronk ze toevallig redelijk (in totaal maar 60 over verschillende pogingen maar met goede techniek). Sindsdien niets meer en nu is ze 4 weken met vakantie. Ze raadde ook een andere fles aan maar helaas geen verschil. We hebben nu al 5 flessen staan: Avent (natural nog wat), Dr brown, difrax, mam en lansinoh. Haar idee was dan dat we overdag alleen maar flessen zouden doen. Maar nu wil ze weer helemaal niks drinken en fulltime kolven overdag kan ik er nu echt niet bij hebben.
Mijn vriend wil heel graag helpen en het overnemen. Vaak weiger ik dat omdat ik weet dat ik daarna nog altijd lang met haar zit. Dat is waarschijnlijk fout van mij maar ik kan me dan toch niet ontspannen als ik weet dat ik daarna toch nog aan de bak moet.
pi_205527542
Ow ze slaapt eindelijk. In mijn bed dus ik ga er maar even bij liggen want haar nu verplaatsen durf ik echt niet :P

Edit: nevermind, wakker :')
Toch weer een paar minuten in da pocket!
pi_205527602
B_u, wij hebben ook een tijd een hele slechte slaper gehad, maar lang niet zo intens zoals bij jou... Wat slopend lijkt me, zeg.

Hier hielp het mij om de Instagram van Liefde van een Moeder te volgen. Nee, geen actieve oplossing, maar het droeg voor mij wel bij aan meer los kunnen laten en mijn baby meer te volgen en minder vast te houden aan die tijden en schema's.
pi_205527770
quote:

Dat klinkt als een ontzettend oververmoeide baby en die gaan helaas alleen maar slechter slapen. Peuter had dat ook, dat is uiteindelijk goed gekomen door eerst maar gewoon op elke mogelijke manier zoveel mogelijk te slapen en daarna slaaptraining. Dat was bij ons dus op mij. Maar ja, zo te zien werkt er bij jou helemaal niets dus dat maakt het wel heel erg lastig :{ CB heeft geen zinnige tips?
pi_205527785
Ze zal vast weer aan haar ontwikkeling aan het werken zijn aangezien het nu zoveel slechter gaat. Normaal gaat het gewoon kut maar slaapt ze nog enigszins op mij of in de draagzak. Maar nu is ze wakker sinds 5u45 en ze is 5 maanden. Sinds die tijd ben ik maar een half uurtje weg van haar geweest om zelf ff een potje te janken beneden. Ik heb haar ook al naar beneden gehaald om eventjes te spelen en dan opnieuw te proberen. Ik snap het echt niet meer.
Normaal kan ik het wel relativeren en weet ik wel dat ik ooit terug wat tijd voor mezelf ga hebben. Maar dat ze helemaal niet slaapt ondanks alles wat ik doe vind ik heel zwaar.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat een baby zoveel makkelijker is dan een dreumes of peuter. Geef mij maar een huis vol dwarse peuters hoor! Hoe minder ze moeten slapen op een dag, hoe makkelijker ik het vind :D
pi_205527813
Autorijden? Als dat een optie is?
White noise zou je ook nog kunnen proberen?
pi_205527871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat klinkt als een ontzettend oververmoeide baby en die gaan helaas alleen maar slechter slapen. Peuter had dat ook, dat is uiteindelijk goed gekomen door eerst maar gewoon op elke mogelijke manier zoveel mogelijk te slapen en daarna slaaptraining. Dat was bij ons dus op mij. Maar ja, zo te zien werkt er bij jou helemaal niets dus dat maakt het wel heel erg lastig :{ CB heeft geen zinnige tips?
Het CB zegt rust en regelmaat. Als ik dat nog een keer hoor ga ik gillen :(

Peuter was ook een lastige slaper als baby maar die sliep heel goed op mij, in de doek en in de kinderwagen. Nu gaat alleen de doek of zak en wordt ze snel wakker als ik stop met wiegen, ga zitten of een verkeerde beweging maak zoals even iets oprapen.
Gisteren had ik de peuter ook en dan is het nog moeilijker. Ik kan dan niet uren met haar boven gaan zitten. Ik wil niet weten wat ik dan beneden aan zou treffen. Draagzak is ook lastiger want peuter wil actie in de tent.

Misschien is het omdat ze 2.5 jaar in de vriezer heeft gezeten. Genoeg geslapen voor een tijdje :P

Soit, peuter is nu twee dagen op de opvang. Ff proberen te focussen om die oververmoeidheid eruit te krijgen.
pi_205528857
Ja, hier was ze toen ook vaak gewoon 5/6 uur achter elkaar wakker, wilde niet slapen, wat ik ook deed. White noise en in de draagzak stoppen werkte dan wel na een tijdje. Dan kon ze een uurtje tukken. Maar ik heb hier geen ouder kind rondlopen, dus hoefde mijn aandacht niet te verdelen. Succes en ik denk aan je. 😘
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:54:39 #194
208890 June.
Seriously?
pi_205529373
Super lastig @Bottoms_up . Ik zou ook proberen wat Bertha zegt, kijken of er een manier is dat ze wel gaat slapen zodat ze minder oververmoeid is en als het slapen daarna (iets) beter zou ik ook aan een slaaptraining beginnen, dit lijkt me niet te doen zo. Dan toch maar even huilen in d'r eigen bed.

Hier hielp het enorm om de wakkertijden goed in de gaten te houden (werkt alleen niet als je baby oververmoeid is), maar dat zal je vast ook allang geprobeerd hebben. Peuter liet als baby in geheel geen vermoeidheidssignalen zien dus was destijds ook oververmoeid omdat hij te lang wakker was elke keer. Toen ik hem stipt na de wakkertijd in bed ging leggen viel hij steeds beter zelf in slaap. In het begin moest ik nog een beetje wiegen en halfslapend wegleggen. Als hij dan weet wakker werd of ging huilen ging ik er weer naartoe zodat hij weer rustig werd maar legde hem wel altijd weer terug in bed.

Dat is met een rondlopende peuter natuurlijk wel lastig maar misschien kun je zoiets doen jn het weekend / vakantie als je man ook thuis is en iets kan doen met oudere kind.
pi_205529647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, TGND! Wij hebben de Baby Walker van Vtech, ook 1 groot succes. Iedere ochtend gaat ze er als eerste naar toe. Lopen en staan is leuk, maar het paneel is het meest fantastisch. Alle muziekjes en lichtjes en geluidjes zijn een grote hit.

Vandaag alvast wat spulletjes gekocht voor haar verjaardag...
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Ewwwwww wat is het snel gegaan, alweer bijna een jaar oud!
pi_205529669
quote:

Oh pfffff ik heb geen tips, wat moeilijk. Ik zou ook wanhopig zijn. Ik heb geen idee, behalve je eraan overgeven en ouderschapsverlof opnemen? Slapen wanneer zij slaapt, wakker zijn wanneer zij wakker is en dit afwisselen met je man

Oh en natuurlijk: niks moeten slapen.
Als het moeten eraf is scheelt het je misschien al stress.

Van mij “moet” J nooit slapen. Ik zie het wel wanneer hij wil, hij gaat elke avond op een ander tijdstip naar bed.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Lily_ op 02-08-2022 15:38:46 ]
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:40:15 #197
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205529719
Slaapt ze met een tut of niet?
Wij proberen zoveel mogelijk zonder tut, maar als het echt echt niet gaat, geven we toe en mag hij even de tut. Dan ontspant hij en valt hij zelf wel in slaap. Kunnen we na 15 min alsnog de tut afpakken :')

Verder inderdaad met elkaar afwisselen zodat jullie het allebei nog een eetje volhouden.
pi_205529912
@Bottoms_up wat ontzettend pittig! Ik zou daadwerkelijk niet weten wat je nog zou kunnen proberen. Behalve toch echt zorgen dat je zelf wel aan je rust toekomt. En praat het van je af.
pi_205530267
B-U is een lichamelijke oorzaak al uitgesloten?
pi_205530413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Wij geven een keukentje. :) Van mijn schoonmoeder en zwager krijgt ze groenten, een mand met boodschappen en een bakblik met cupcakes (allemaal van Ikea) voor bij het keukentje. Van mijn ouders heeft ze dus het loopwagentje al gekregen.
Verder: ik heb al Duplo als optie genoemd als cadeau van anderen.
pi_205530491
Bedankt voor de tips. Even nog wat losse antwoorden:

- speentje wil ze niet. Ik denk om dezelfde reden als de fles. Nep = nope.
- Vermoeidheidssignalen zie ik ook niet. Ze staat AAN, tot ze begint te mopperen. En dan is ze echt boos.
- Vriend doet al heel veel. Hij regelt alles met de peuter. Hij wil ook meer doen met haar maar overnemen aanvaardt ze niet makkelijk.
- We hebben nog niet gekeken naar een lichamelijk oorzaak want ze huilt op zich niet veel. Behalve als ze boos wordt omdat het te lang duurt.
- Ik heb nog altijd ouderschapsverlof. Maar ik denk steeds vaker dat werken meer chill zou zijn :@
pi_205530537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopen ;) )

Wat doet hij graag?

Of zoals vermeld aan een collectie Duplo beginnen als je ziet dat daar zijn interesse ligt.
pi_205531022
B_u wat heftig joh :* en in het kader van ongevraagd advies wat je volledig mag negeren ;), heb je een osteopaat al geprobeerd? Dat gaf bij Anna echt heel veel rust uiteindelijk.

Verjaardagscadeau ben ik al over uit voor Anna, een muziekinstrumentset ^O^ . Er ligt hier zoveel al in huis van Bas. Keukentje, loopfiets, wobbel, Duplo. Ik denk dat ik Anna ook blij kan maken met een tros bananen :P maarja, dat is zo suf.
pi_205531116
Een schommel? Die is hier al anderhalf jaar een dikke hit. Wij hebben een supertoffe van done by deer geloof ik, die hangt met haken in de bijkeuken. Maar bij de lidl zag ik een kunstof schommel met stellage voor als je niet wilt boren.
pi_205531186
quote:

Intens... Ik herken dit heel erg van mijn oudste!

Zou je haar wakker in de draagzak/doek kunnen doen, na een voeding en dan gewoon een eind wandelen?
Misschien helpt de 'aarding' tip nog, dus ergens een boom knuffelen ;) of op blote voeten over het gras of zo ergens gaan wandelen.

Hier was dat het enige wat het best werkte, voor mij vooral ook erg mediterend en buitenlucht. En ik wandelde dan in een rustig uitgestrekt park, langs een meer, de natuur hielp ook veel voor mij.

En mijn partner laten 'wiebelen' met haar > op z'n arm, in een donkere kamer/gang heen en weer met haar wandelen en wiebelen, dan viel ze uiteindelijk in slaap en legde hij haar in bed en dan bleef ze vaak zowaar slapen... Zodra ze dan een kik gaf, ging ik naast haar liggen en liggend voeden. En dan bleef ik ernaast liggen/aangekoppeld als dat nodig was.

Maar ik weet nog wat een enorm werk het telkens weer was om haar echt minimaal te laten slapen... We wisselden de draagdoek ook af, in de avond nam mijn partner haar in de doek en ging met d'r buiten wandelen. Soms wandelde ik mee, soms bleef ik thuis bijkomen.

En ik deed de nachtvoedingen en dan in de ochtend vroeg nam mijn partner haar mee uit bed als ze wakker was en kon ik nog 1/1,5 uur heel even slapen zonder gedoe aan mijn lichaam.

:*

Het wordt een keer beter... ik voel met je mee...
pi_205531920
Cadeau-ideeën;
- wobbel :P > je kind vindt het heel leuk of doet er helemaal niets mee. Hier al 3 jaar een succes en kuiken vindt het ook al leuk om overheen te klimmen.
- wheelybug; kunnen ze heel lang mee spelen. Bijna kleuter rijdt er binnen nog steeds regelmatig op rond.
- boeken, kind kan nooit genoeg boeken hebben :)
- zandbak, zand/watertafel
pi_205536925
Nog eens bedankt voor het medeleven. Gisteren sliep ze 'al' om 22u en heb ik even avond gehad en in de middag hebben we even samen een dutje gedaan O+
Dus toch nog 2 uur bezig geweest but I'll take it!

Hebben jullie baby's ook zo'n enorme zweetvoeten? Ze heeft het niet te warm en haar voetjes voelen fris maar die zijn altijd nat.
pi_205537082
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:33 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopen ;) )

Wat doet hij graag?

Of zoals vermeld aan een collectie Duplo beginnen als je ziet dat daar zijn interesse ligt.
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.
J houdt het meest van wielen haha. Niet ook perse van de auto die eraan vastzit, hij wil graag draaien aan de wielen.

Ik denk dat hij ook plezier zal hebben van een loopwagentje. Duplo zou ikzelf wel willen maar ik heb J nog geen interesse zien tonen voor bouwen of zelfs maar de stapelbekers…
pi_205537295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.
J houdt het meest van wielen haha. Niet ook perse van de auto die eraan vastzit, hij wil graag draaien aan de wielen.

Ik denk dat hij ook plezier zal hebben van een loopwagentje. Duplo zou ikzelf wel willen maar ik heb J nog geen interesse zien tonen voor bouwen of zelfs maar de stapelbekers…
Qua Duplo kan je ook beginnen met primo. Dat is voor de hele hele kleintjes (vanaf 6 maanden). Dat wordt al jaren niet meer gemaakt dus dat moet dan tweedehands. Voor zo'n 20 euro hadden we een boodschappentas van dat spul. Als het niets was, waren we het zo weer kwijt geweest via marktplaats. Binnenkort halen we het weer boven voor Maggie.

Voor de gewone Duplo is marktplaats ook handig, daar hadden we ook een basisset gescoord (bodemplaat met losse blokken en wat voertuigen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottoms_up op 03-08-2022 12:16:15 ]
pi_205540425
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van ;( (broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:49:30 #211
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205540535
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van ;( (broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
Zinkolie van Dr Swaab :)
En ik denk zomaar dat hier ook liefhebbers van Heilwol zijn .
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205540870
mijn zesmaander gaat ineens zelf zitten :? hij kruipt nog niet eens, doe rustig aan kleintje :D
pi_205540905
quote:
Maizena maar bij luieruitslag from hell misschien eerst even laten kijken of het geen schimmelinfectie is? Want dan werkt niets (en maakt Maizena het nog veel erger).
pi_205541038
Dank voor de tips! @Elleska ik zal morgenochtend idd even de huisarts bellen en foto’s mailen om een en ander uit te sluiten :Y
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:59:21 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205541129
Op vakantie had mijn dreumes dit ineens ook. Nog nooit gehad, maar door tandjes. En maizena, bepanthen en lidocaïnezalf hielpen. En geen doekjes enzo, alleen afspoelen.
pi_205541425
@Bottoms_up Mijn meisje droeg ik ook veel, met muziek aan om de geluiden van peuter te dempen. Dan sliep ze nog niet veel overdag, maar genoeg.

Als ze met voeden wel in slaap valt, dan zou ik niet verplaatsen. Wij hebben veel bedhekjes geplaatst en een camera erbij. Dan moet je dus wel beetje alert zijn op rollen maar ik vind dat prima te doen. En white noise zodat je weg kan lopen.

En is de slaapkamer donker genoeg? Mijn kindjes weigeren nog steeds te slapen als er nog een klein beetje licht is.

Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205541741
quote:
Buurmeisje had dat ook. Zij gebruiken alleen nog maar water wipes, hadden een speciale zinkzalf van de huisarts en waren verschoonden poepluiers echt metéén, dat was het enige wat hielp. Gelukkig was het wel alleen bij tandjes zo erg.
pi_205541820
quote:
Hier werkt Vaseline heel goed. Maar ze heeft nooit hele heftige luieruitslag gehad.
pi_205541831
We hadden al een vermoeden, maar ze is dus bijna 300 gram afgevallen in een maand tijd. Ze eet gewoon weinig. Ik maak van alles voor haar en we bieden haar eten aan. Heeft er iemand tips?
pi_205542145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:05 schreef Mahra het volgende:
We hadden al een vermoeden, maar ze is dus bijna 300 gram afgevallen in een maand tijd. Ze eet gewoon weinig. Ik maak van alles voor haar en we bieden haar eten aan. Heeft er iemand tips?
kun je vertellen wat ze eet/drinkt en wanneer ?
pi_205542178
Wij gaven Sofie toen ze achterbleef in groei/gewicht volle 10% vette Griekse yoghurt, avocado’s, roomboter. Vooral dat soort dingen. Of het echt geholpen heeft weet ik niet, ze is nog steeds klein en licht. Maar heeft er zelf echt geen last van.
Vooral afwisselend aan blijven bieden, uiteindelijk is er heus iets wat ze graag eet en dan vandaar uit weer gaan uitbreiden.
pi_205542257
quote:
Bij ons was de enige remedie: badjes met een schep baking soda. We hebben ook alles geprobeerd, inclusief schimmelcreme en antibioticazalf via de huisarts. Het hielp allemaal niks, en het was tot bloedens toe open elke keer. Met een dagelijks soda-badje was het binnen een dag al minder heftig en na een dag of 3-4 al bijna weg. Het was haast magie! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205542284
Geef je nog BV, Mahra? Hier wordt momenteel ook slecht gegeten overdag, alles wordt op de grond gegooid (fruit, brood). Alleen in de avond eet ze goed. Soms geef ik haar een knijpfruitje met granen, heeft ze toch iets van vaste voeding binnen... Echt stom, want tot een maand geleden at ze echt de hele dag goed. Ik denk dat het toch de tanden zijn die vervelend zijn, ik zie heel veel witte bobbels zitten. En anders is het vast een fase. Maar wij zitten dus een week of vier al weer aan drie of vier nachtvoedingen. Wij slapen nu slechter dan toen ze een newborn was.
pi_205543924
Oh wat erg voor jullie komkommerschijfje, echt afzien. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier gaat t ook zo zo. J is ziek, eet bijna niks en dan zit ik ook nog eens in een dienstblok met avond en nachtdienst. Kom ik om 1u s nachts van het werk, zit hij nog te piepen. Ben behoorlijk vermoeid

Mbt eten: heb melk weer opgeschroefd nu hij zo slecht eet, misschien ook iets voor jou Mahra? Ik geef hem ook af en toe een maisvinger
pi_205544465
Ja, hier ook overdag meer BV als ze zo magertjes eet. En in de nacht komt ze dus ook vaker, maar dan drinkt ze een paar minuutjes en dan slaapt ze weer verder. We veren maar mee en hopelijk stopt ze daar over twee weken mee, als ik weer aan het werk moet. :D
pi_205544569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:38 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, hier ook overdag meer BV als ze zo magertjes eet. En in de nacht komt ze dus ook vaker, maar dan drinkt ze een paar minuutjes en dan slaapt ze weer verder. We veren maar mee en hopelijk stopt ze daar over twee weken mee, als ik weer aan het werk moet. :D
Knap dat je dat trekt haha. Ik kan dan foxwild worden als zoon dat doet :P Of goed drinken of niet, maar niet van de halve, helemaal 's nachts niet :+
pi_205544915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:57 schreef June. het volgende:

[..]
Knap dat je dat trekt haha. Ik kan dan foxwild worden als zoon dat doet :P Of goed drinken of niet, maar niet van de halve, helemaal 's nachts niet :+
Momenteel niet stil te krijgen zonder aan te leggen. :'( *het is een faaaaaaaaase*. Ze wordt wakker en staat gelijk op, zie haar dan maar weer terug te krijgen door alleen te sussen of over het handje te wrijven. :D
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:57:50 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205544976
Ik ga 's nachts sowieso altijd voor borst erin, ook met dreumes van bijna 1,5 nu. Dan ben ik na max een half uur klaar en slaap ik weer. Sussen werkt niet. Ik ga voor de weg van de minste weerstand.
pi_205546917
Net zoals tink89 ook altijd de weg van de minste weerstand hier. Of zoals ik het altijd noem: wij maximaliseren de uren slaap. Met peuter ook altijd gedaan en die heeft er in tegenstelling tot waar iedereen ons altijd voor waarschuwde geen vervelende gewoontes aan overgehouden.
Het amper slapen hier is overgegaan in regelen. Ik denk dat ze de voorbije 24 de helft van de tijd eraan heeft gehangen. Ik word er soms gek van maar meeveren he. We zweten ons allebei alleen een ongeluk.
Ik las nog iets over een donkere kamer: we hebben rolluiken dus het is idd al goed donker.

Ik ga nu testen of mijn boomknuffel van deze ochtend wat verschil maakt :P
White noise staat ook al aan.
pi_205547259
Ja, ik ben ook 'team meeveren en minste weerstand'. Mijn man is er soms klaar mee, maar die verhuist dan naar de bank. :D
pi_205547417
Ik sluit me bij jullie aan ;) ‘s nachts heb ik ook echt geen zin om iets anders te proberen.

Toch hou ik wel in mijn achterhoofd dat Sofie als baby zijnde ook nog ‘s nachts dronk totdat ik 3 nachten weg was met de roparun. Vriend troostte haar ‘s nachts even en dan sliep ze weer verder, zonder fles. De derde nacht sliep ze zelfs door en is dat grotendeels blijven doen.
Dus als ik het echt zat ben dan boek ik voor mezelf een paar nachten weg :P
pi_205547487
Misschien moet ik dat maar doen, een keer. :D Als het zo blijft dan, hè. Ze kan het wel, tot een paar weken terug sliep ze negen/tien uur achter elkaar en kwam ze pas rond 5:00/5:30 voor voeding. Ook een paar keer dat het 6:00/6:15 was. Zal vast wel iets ingesletens zijn, ze heeft natuurlijk sec gezien geen melk meer nodig 's nachts.
pi_205547605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:03 schreef Takkie88 het volgende:
Ik sluit me bij jullie aan ;) ‘s nachts heb ik ook echt geen zin om iets anders te proberen.

Toch hou ik wel in mijn achterhoofd dat Sofie als baby zijnde ook nog ‘s nachts dronk totdat ik 3 nachten weg was met de roparun. Vriend troostte haar ‘s nachts even en dan sliep ze weer verder, zonder fles. De derde nacht sliep ze zelfs door en is dat grotendeels blijven doen.
Dus als ik het echt zat ben dan boek ik voor mezelf een paar nachten weg :P
Iedereen doet het anders natuurlijk, maar de manier van jouw vriend is ook de mijne/onze ;)

Bij peuter toen hij nog een baby was ook gedaan, anders werd ik echt knettergek. Zodra ik merkte dat hij een nachtvoeding niet meer echt nodig had ben ik ook gestopt met aanbieden van borst. En ja, dat kostte even een paar dagen met speen en sussen, maar daarna was hij eraan gewend en sliep hij door (of werd wel wakker maar viel weer zelf in slaap). Overdag dronk hij ook beter, dus ik vond dat een win win. 's Avonds gaf ik dan vaak nog een droomvoeding voordat ik naar bed ging of vriend gaf een fles afgekolfde melk.

Nu helpt het ook wel dat peuter een gemakkelijke slaper was als baby en dat nu nog steeds is, maar toch .
pi_205547721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:28 schreef June. het volgende:

[..]
Iedereen doet het anders natuurlijk, maar de manier van jouw vriend is ook de mijne/onze ;)

Bij peuter toen hij nog een baby was ook gedaan, anders werd ik echt knettergek. Zodra ik merkte dat hij een nachtvoeding niet meer echt nodig had ben ik ook gestopt met aanbieden van borst. En ja, dat kostte even een paar dagen met speen en sussen, maar daarna was hij eraan gewend en sliep hij door (of werd wel wakker maar viel weer zelf in slaap). Overdag dronk hij ook beter, dus ik vond dat een win win. 's Avonds gaf ik dan vaak nog een droomvoeding voordat ik naar bed ging of vriend gaf een fles afgekolfde melk.

Nu helpt het ook wel dat peuter een gemakkelijke slaper was als baby en dat nu nog steeds is, maar toch .
Ik hetzelfde als jij. S nachts troosten zonder fles of borst terwijl hij in zijn eigen bedje blijft liggen. Sliep met krap 3 maanden ook al de hele nacht door. Maar ik heb ook een makkelijke slaper.

Alleen als hij ziek is (zoals nu) heb ik geradbraakte nachten. En dat ben ik helemaal niet gewend dus dat trek ik slecht. Dat komt ook deels doordat ik mijn leven nauwelijks heb aangepast sinds hij er is (omdat hij makkelijk is). Nog steeds living the fast life met veel weg zijn en weinig slaap
pi_205547783
Mijn baby/bijna dreumes heeft vanaf dag 1 een speen geweigerd. Een tijd terug wel regelmatig weer in slaap kunnen sussen als ze al vroeg in de nacht wakker werd. Ik ga het wel weer proberen, maar heb geen zin in een half uur gejammer en gehuil. Dan offer ik liever vijf minuten op en dat we daarna weer een paar uur kunnen slapen. :')
pi_205551073
Sinds vanmiddag is L ziek; koorts (39.3), snelle ademhaling, overgeven en diarree. Net al even overlegd met de huisartsenpost want de laatste plasluier is van 12 uur vanmiddag. Omdat ze verder wel alert is zien we het nog een paar uur aan. Ondertussen elke keer kort laten drinken. Zo sneu om te zien dat ze zich zo ellendig voelt :{
pi_205551270
Ah wat sneu ;( beterschap!
pi_205553378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:00 schreef Takkie88 het volgende:
Sinds vanmiddag is L ziek; koorts (39.3), snelle ademhaling, overgeven en diarree. Net al even overlegd met de huisartsenpost want de laatste plasluier is van 12 uur vanmiddag. Omdat ze verder wel alert is zien we het nog een paar uur aan. Ondertussen elke keer kort laten drinken. Zo sneu om te zien dat ze zich zo ellendig voelt :{
Balen joh Takkie, beterschap.
Zuur is het hè

Hier is J stiekem ook best ziek. Hij heeft bronchitis en is zo benauwd dat hij nauwelijks zijn fles kan drinken. Dus ook kurkdroge luiers dus ik zat vanochtend ook bij de huisarts en moet hem ook frequent kleine beetjes laten drinken. Hij eet bijna niets.

Heb nu medicijnen voor hem gekregen om te inhaleren, is vechten met de voorzetkamer. En dan zit ik midden in een reeks avonddiensten en meteen daarna 7 nachtdiensten voor de boeg. Wel ff pittig. Kon me ook niet goed concentreren tijdens m’n dienst, was met m’n hoofd bij J. En slaapgebrek
pi_205553566
Sterkte, dames. 😘
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:46:38 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205553646
Beterschap voor de zieke baby's, en veel sterkte aan de mama's (en papa's) :*
|| justdiggit.org ||
pi_205555665
Sterkte met de zieke baby's en veel beterschap. Ze zijn altijd zo zielig als ze ziek zijn.

Maggie sliep deze nacht van 22u45 (weer drama met naar bed gaan want ik was er niet) tot 5 en daarna weer van 6 tot bijna 9! Ik ben er gewoon moe van zoveel heb ik geslapen :D
Voor het ochtendslaapje haar in de doek gedaan en te voet naar de ah. Sliep ze pas toen ik weer bijna thuis was en nu sta ik weer in de woonkamer heen en weer te wiegen. Maar goed ze slaapt tenminste even.
pi_205559179
Echt aan het aftellen nu... Nog 11 nachten en dan leg ik een dreumes op bed...
Heerlijk, je toetje over je hele gezicht smeren.

SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Komkommerschijfje op 05-08-2022 19:17:26 ]
pi_205560234
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Sterkte met de zieke baby's en veel beterschap. Ze zijn altijd zo zielig als ze ziek zijn.

Maggie sliep deze nacht van 22u45 (weer drama met naar bed gaan want ik was er niet) tot 5 en daarna weer van 6 tot bijna 9! Ik ben er gewoon moe van zoveel heb ik geslapen :D
Voor het ochtendslaapje haar in de doek gedaan en te voet naar de ah. Sliep ze pas toen ik weer bijna thuis was en nu sta ik weer in de woonkamer heen en weer te wiegen. Maar goed ze slaapt tenminste even.
Wat fijn dat ze vannacht goed geslapen heeft! Geeft hopelijk weer een beetje moed :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:

SPOILER
Wat vliegt de tijd toch soms! F met haar toetje O+ Dat gaat er wel in zo te zien! :D

Kuiken is nog echt ziek. De hele dag boven de 39gr koorts, zelfs met paracetamol. Veel diarree. Overgeven is gelukkig gestopt. Ze wil steeds tussendoor drinken en heeft veel geslapen vandaag. De momenten dat ze wakker is probeert ze te zitten en te kruipen maar daar heeft ze de kracht niet voor dus kukelt ze steeds op haar hoofd. Ze is nou echt zo’n slap vogeltje :{ hopelijk morgen weer wat beter.
pi_205560547
Ach gos. ;( Hopelijk gaat het morgen beter.
pi_205563432
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:

SPOILER
Omg wat is ze veranderd! De tijd gaat zo snel joh
Geweldigste foto
pi_205563449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:16 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Wat fijn dat ze vannacht goed geslapen heeft! Geeft hopelijk weer een beetje moed :*
[..]
Wat vliegt de tijd toch soms! F met haar toetje O+ Dat gaat er wel in zo te zien! :D

Kuiken is nog echt ziek. De hele dag boven de 39gr koorts, zelfs met paracetamol. Veel diarree. Overgeven is gelukkig gestopt. Ze wil steeds tussendoor drinken en heeft veel geslapen vandaag. De momenten dat ze wakker is probeert ze te zitten en te kruipen maar daar heeft ze de kracht niet voor dus kukelt ze steeds op haar hoofd. Ze is nou echt zo’n slap vogeltje :{ hopelijk morgen weer wat beter.
Ik duim met je mee. Zo zielig is het. En voor jou ook zwaar. Wasmachine draait zeker overuren?

J lijkt hier een beetje boven water te komen. Ik vond hem vandaag minder benauwd en hij at voor het eerst deze week zijn pap op. Verder knock out, zo moe is hij. Is sinds 7u vanochtend maar 1 uurtje wakker geweest (om z’n pap te eten haha).

Ik had me ingesteld op een weekend intensief zorgen maar zit nu al de hele ochtend voor de tv. Ik hoop dat het de herstellende helende slaap is.

Ik hou een beetje m’n hart vast voor wegen komende week. Hij voelt aan alsof hij is afgevallen
pi_205564172
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:14 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik duim met je mee. Zo zielig is het. En voor jou ook zwaar. Wasmachine draait zeker overuren?

J lijkt hier een beetje boven water te komen. Ik vond hem vandaag minder benauwd en hij at voor het eerst deze week zijn pap op. Verder knock out, zo moe is hij. Is sinds 7u vanochtend maar 1 uurtje wakker geweest (om z’n pap te eten haha).

Ik had me ingesteld op een weekend intensief zorgen maar zit nu al de hele ochtend voor de tv. Ik hoop dat het de herstellende helende slaap is.

Ik hou een beetje m’n hart vast voor wegen komende week. Hij voelt aan alsof hij is afgevallen
Hopelijk zet het herstel bij J door! Wel lekker dat je even een ochtendje op de bank kon bijkomen :)

Kuiken lijkt ook weer te herstellen O+ Geen koorts meer, wel nog diarree (echt hele vieze :X ). Maar ze is weer in beweging en kan weer lachen. Ze was al geen hele ronde baby, nu is ze echt mager. Dus veel aanleggen en rustig aan het eten weer opbouwen. Gelukkig worden we eind november pas weer op het cb verwacht ;)
pi_205564206
Fijn dat de baby's weer aan de beterende hand zijn! 🥰 En hopelijk gaan ze snel ook weer lekker smikkelen. Ik moest wel lachen: vorige week op het CB was F. 9 kilo, afgelopen donderdag bij de kinderarts 9,26 kilo. :D Ik denk niet dat ze in 1,5 week tijd nu nog 250 gram is aangekomen, maar goed. Ze dronk ook zoveel de afgelopen tijd, dat het misschien wel kan. :p We zijn daar trouwens klaar, de KA hoorde helemaal geen ruisje meer en alles was goed. :) Dat vermoeden had ik al, maar toch fijn dat het bevestigd werd.
De nachten lijken trouwens weer iets beter te gaan! Vannacht kwam ze 1x voordat ze echt wakker werd om 6:00 uur.
pi_205564212
En nu ga ik heel hard *ksssst Fokwet* roepen. Zo.
pi_205567638
Veel goed nieuws hier O+
Dan doe ik even mee: manlief heeft er vandaag een fles van 180 ml in gekregen *O*
pi_205569008
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:48 schreef B.ertha het volgende:
Veel goed nieuws hier O+
Dan doe ik even mee: manlief heeft er vandaag een fles van 180 ml in gekregen *O*
*O* yeah
pi_205569086
Wat fijn! *O*
Dat is ook wel gelijk echt een goede fles! (Of drinkt kuiken van die kleine flesjes? 120-130ml).
pi_205569176
hier zitten we op flessen van 210 (zesmaander)
pi_205569618
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:44 schreef Takkie88 het volgende:
Wat fijn! *O*
Dat is ook wel gelijk echt een goede fles! (Of drinkt kuiken van die kleine flesjes? 120-130ml).
Anna komt ook niet verder dan 120 ml per fles en momenteel heeft ze flesweigeren ontdekt ^O^
pi_205569720
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:48 schreef B.ertha het volgende:
Veel goed nieuws hier O+
Nice bertha!
  zondag 7 augustus 2022 @ 07:06:23 #256
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205570560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:50 schreef littledrummergirl het volgende:
hier zitten we op flessen van 210 (zesmaander)
Hier ook, maar dan vandaag 9 maand. 3x210+6 op een dag. Tussendoor wordt er goed fruit, brood en groente gegeten. Qua eten hoef ik met Bambi echt niet te klagen. Die verbrand het ook gelijk want hele drukke madam.
|| justdiggit.org ||
pi_205570664
Wij hadden een tijd dat ze flesjes van 160 dronk, maar dat was wel aan de hoge kant. Nu heeft ze al een maand geen volwaardige fles meer op, want ik ben thuis en haar oefenflesjes (om niet opnieuw een weigeraar te worden) zijn niet groter dan 60/70. Ik denk dat ze nu ook wel genoeg heeft aan 90/100 per fles, als ze ook goed eet. Sowieso gaan de melkvoedingen er langzaam af bij ons. Ik ga volgende week nog 1 bekertje voeding meegeven (180 zit erin, volgens mij) en dat kan mooi in 2 kleine flesjes aangeboden worden. Verder gewoon lekker eten en water drinken tussendoor. Ze haalt het wel in bij mij 's nachts als het niet genoeg is. :')
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:47:41 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205570980
Mijn kinderen hebben nooit meer gedronken dan zo'n 140 per fles ofzo. Verschilt per kindje.
pi_205571535
J heeft altijd monsterflessen gedronken. 110cc toen hij 2 maanden was bijv.

Dat is nu overigens voorbij want hij moet niks van eten en drinken hebben sinds hij ziek was. Wordt ook echt boos als ik het aanbied, ik vind het ergens grappig. Rapley hoef ik ook niet te proberen, hij pakt niks. Behalve maisvingers hahahaha
pi_205571536
mijn zesmaander vind het hilarisch om uit een open beker water te drinken tijdens het eten. Helemaal gillen in die beker en bubbels blazen. Je moet die beker ook niet al in het zicht zetten als je hem eten wilt geven, want dan moet en zou ie eerst drinken _O-
pi_205572838
Het wordt hier nog steeds 1 knoeiboel met het drinken uit een andere fles/beker dan haar melkfles. Rietjesbeker en de 360-beker gaat wel goed en snapt ze, maar alsnog loopt de helft haar slab in. :') Er staat altijd een heerlijke laag water in als ze klaar is. Open beker lukt alleen als ik zelf kan zien hoeveel er richting het mondje gaat. Een glas zou kunnen, maar vind ik nog spannend. Misschien moet ik het maar eens met een borrelglaasje gaan proberen.
pi_205572943
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Het wordt hier nog steeds 1 knoeiboel met het drinken uit een andere fles/beker dan haar melkfles. Rietjesbeker en de 360-beker gaat wel goed en snapt ze, maar alsnog loopt de helft haar slab in. :') Er staat altijd een heerlijke laag water in als ze klaar is. Open beker lukt alleen als ik zelf kan zien hoeveel er richting het mondje gaat. Een glas zou kunnen, maar vind ik nog spannend. Misschien moet ik het maar eens met een borrelglaasje gaan proberen.
ik zei wel drinken, maar ik denk dat er maar bar weinig werkelijk zn slokdarm bereikt hoor :+ het loopt overal langs en idd in het opvangbakje van zn slab. gelukkig hebben we van die neopreen slabben _O_ en blijft ie zelf gewoon droog.
pi_205573058
Maar de jouwe gaat als een speer, zou me niets verbazen als 'ie ook eerder goed zou drinken. :D
pi_205573817
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Maar de jouwe gaat als een speer, zou me niets verbazen als 'ie ook eerder goed zou drinken. :D
ja ik vind m ook vrij bizar, het tegenovergestelde van zn grote broer die motorisch en qua tonus echt een ramp is :D
pi_205575075
Hier worden flesjes van 150 gedronken. Het was even opgeschroefd naar 180 maar daar stopte ze uit zichzelf weer mee, dus prima, we volgen haar wat dat betreft maar gewoon. Grote broer zat op deze leeftijd (ze is nu 7 maanden) op flessen van 210 geloof ik. Elk kind is anders dus de behoefte ook.

Verder heeft ze geen haast. Op haar zij draaien is het meest beweeglijke wat ze doet, maar waarom zou je ook moeite doen als je grote broer toch alles pakt als je maar lang genoeg blijft gillen :')

De afgelopen paar nachten was ze steeds huilend wakker, had geen zin om telkens heen en weer te lopen dus kwam ze na een paar keer maar gewoon tussen ons in. En dan binnen drie minuten weer slapen natuurlijk. Zij wel :D
pi_205575846
Hier dus nog altijd geen fles maar ik heb niet het idee dat ze enorme hoeveelheden per keer drinkt. Prima, drinkt ze maar wat vaker.

Rollen lukt bijna, ze moet alleen doorkrijgen dat ze dat zware hoofd moet optillen. Een paar dagen geleden dacht ik dat het zover ging zijn, haar onderlichaam was al helemaal gedraaid. Maar nee ze rolde liever terug.

En er komt steeds meer interactie met haar broer. Die twee zijn zo dol op elkaar. Hij gaat haar troosten als ze begint te mopperen O+
Het zal zeker niet zo idyllisch blijven maar nu is het genieten.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:37:00 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205575918
Bambi is de laatste tijd 's nachts soms ineens heftig aan het huilen, en zodra we er dan zijn ligt ze gewoon stil te slapen. En het is echt niet alsof we er minuten over doen om bij haar te komen. Vind het zo vreemd. Of ze het in haar slaap doet of dat ze zo snel zichzelf weet te troosten, ik weet het niet.
|| justdiggit.org ||
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:38:16 #268
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205575925
Oh lijkt me echt genieten Bottoms O+ Wat dat betreft kan ik niet wachten om een broertje of zusje voor Bambi te krijgen O+
|| justdiggit.org ||
pi_205576357
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi is de laatste tijd 's nachts soms ineens heftig aan het huilen, en zodra we er dan zijn ligt ze gewoon stil te slapen. En het is echt niet alsof we er minuten over doen om bij haar te komen. Vind het zo vreemd. Of ze het in haar slaap doet of dat ze zo snel zichzelf weet te troosten, ik weet het niet.
zou ze niet gewoon dromen :?

doet mijn oudste ook :Y soms echt hartverscheurend huilen, ligt ie gewoon te tukken :')
pi_205576362
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hebben wij ook een paar weken gehad, inderdaad even huilen en als ik letterlijk omdraaide om te kijken, sliep ze gewoon. Lijkt dan het begin te zijn van dromen? Ik vind er wisselende dingen over op internet, maar daar leek het toch wel het meest op.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:45:26 #271
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205576380
Dat zal het wel zijn ja. Leek mij ook, maar ik lees inderdaad ook hele andere dingen over dromen en kinderen. Dus ging toch twijfelen.
|| justdiggit.org ||
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:59:51 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205578693
Nachtangst kan ook nog. Is echt anders dan dromen (en verschrikkelijk als het lang aanhoudt, want je kunt helemaal niks...).
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:02:03 #273
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205578710
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:59 schreef Tink89 het volgende:
Nachtangst kan ook nog. Is echt anders dan dromen (en verschrikkelijk als het lang aanhoudt, want je kunt helemaal niks...).
Maar dat houdt meestal wel langer dan een minuut aan, toch? Dit is echt heel kort heel heftig huilen en zelfs als we direct in actie komen en binnen 30 seconden op haar kamer staan is ze weer rustig en aan het slapen.
|| justdiggit.org ||
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:04:21 #274
208890 June.
Seriously?
pi_205579260
Hier ook, hij kan ineens een heel harde gil maken in de cosleeper waardoor ik ineens rechtop in bed zit. Vervolgens kijk ik wat er aan de hand is en dan slaapt hij gewoon weer..
pi_205579773
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef June. het volgende:
Hier ook, hij kan ineens een heel harde gil maken in de cosleeper waardoor ik ineens rechtop in bed zit. Vervolgens kijk ik wat er aan de hand is en dan slaapt hij gewoon weer..
en dan zit je zelf vol in je adrenaline en duurt het weer een eeuwigheid voordat je weer in slaap kan vallen :')
pi_205579781
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:59 schreef Tink89 het volgende:
kan dit bij hele kleintjes ook al? wij hebben het hier nooit aan de hand gehad, het lijkt me een bizar iets.
pi_205580191
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
en dan zit je zelf vol in je adrenaline en duurt het weer een eeuwigheid voordat je weer in slaap kan vallen :')
Daarom leg ik haar op zo'n moment slapend aan de tiet, komen er bij mij ook weer hormonen vrij waardoor ik weer makkelijker slaap. :D
pi_205582549
Peuter had het vroeger ook en nu soms nog. Het is soms echt een paar seconden maar best hard. Nu kijken we even op het scherm voor we zijn kamer binnen gaan.

Maggie heeft een eerste tand! Dat verklaart misschien een deel van de ellende vorige week. Ik had het nog niet verwacht want ze is ongeveer een half jaar sneller dan haar broer :P

Ze heeft ook duidelijk last van krampjes door de hapjes. Vorige nacht was het weer feest en heeft het arme kind amper geslapen. Pas toen ze deze ochtend de luier vol had was ze weer rustig.
Gelukkig deed ze het net voor we vertrokken naar de dierentuin en niet daar pas. Ik heb vandaag vol jaloezie gekeken naar slapende baby's, dreumesen en peuters in kinderwagens en buggy's. Ik liep daar met een halve hernia met Maggie in de Tula de kinderwagen te duwen :D
pi_205584991
Kuiken wil toch nog niet helemaal opknappen. Geen koorts of overgeven meer maar sinds donderdag al gele waterdunne of schuimige diarree. Vandaag 5x waarbij ze 3x omgekleed moest worden. Drinken doet ze prima maar vast voedsel eet ze al dagen amper. Vandaag 4 aardbeien en de rest weigert ze. Zodra ze me ziet wil ze op schoot en blijft ze ook rustig bij me zitten. Als ik uit beeld ben speelt en kruipt ze gelukkig wel.
Je ziet haar bijna per dag magerder worden.
Denk dat we morgen de huisarts maar even bellen om te overleggen. Ik vind het wel wat lang aanhouden nu.
pi_205585415
Dat zou ik zeker doen Takkie, het duurt best lang voor zo’n kleintje
Die diarree moet stoppen, dus maybe zal de huisarts iets voorschrijven (baby ors?)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:04:51 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205586318
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
kan dit bij hele kleintjes ook al? wij hebben het hier nooit aan de hand gehad, het lijkt me een bizar iets.
Mijn kinderen allebei een piek rond 8 maanden ofzo. Was bij de oudste de eerste paar keer doodeng. Het blijft nu heel erg akelig om te zien, want je kunt niks... maar het enge is eraf.
pi_205594643
Fijn van de fles Bertha!

Heb je nog gebeld Takkie?

W. heeft al 1,5 week diarree en sinds vrijdag dronk ze ook heel slecht, heb gisteren hier op vakantie (toptiming dus :')) maar een plaatselijke huisarts gebeld voor advies. Moest toch even langskomen en ze hebben haar even helemaal gecheckt. Vorige week zijn we nog naar een eczeempoli geweest en haar eczeem is met een zwaardere zalf wel bijna helemaal weg *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-08-2022 21:30:05 ]
  woensdag 10 augustus 2022 @ 06:32:17 #283
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205595874
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:47 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn van de fles Bertha!

Heb je nog gebeld Takkie?

W. heeft al 1,5 week diarree en sinds vrijdag dronk ze ook heel slecht, heb gisteren hier op vakantie (toptiming dus :')) maar een plaatselijke huisarts gebeld voor advies. Moest toch even langskomen en ze hebben haar even helemaal gecheckt. Vorige week zijn we nog naar een eczeempoli geweest en haar eczeem is met een zwaardere zalf wel bijna helemaal weg *O*

Verder is ze toe aan next level voedsel aldus haarzelf :')
SPOILER
Geen gekke dingen uit de check gekomen?

En wat een popje O+ Zo kijkt Bambi ook naar ons voedsel _O-
|| justdiggit.org ||
pi_205596059
Die blik :D
pi_205596387
Niet meer gebeld, kuiken heeft gister ‘s middags 1x een diarree luier gehad en verder niet. Dus we hopen dat het nu klaar is.
Volgens mij gaat er een vervelend buikvirus rond. Hopelijk knapt W ook snel op!
Fijne vakantie nog!
pi_205596801
Bij gebrek aan een betere plek, mag ik hier even klagen? :( Hoef ook niet per se een reactie maar dan is het in ieder geval (een beetje) uit m'n systeem.

Onze Frummel is nu iets meer dan 6 maanden. M'n vriendin had de eerste paar weken al wat last van babyblues. Stap naar huisarts was al groot, maar uiteindelijk toch gedaan. Dat stelde niet veel meer voor als dat ik maar meer moest doen, en hij mailde ons een formulier om in te vullen zodat ze met de praktijkondersteuner kon praten.
Die afspraak met de praktijkondersteuner kon pas echt enkele weken later en door het gesprek met de huisarts had m'n vriendin er even weinig vertrouwen in dus afspraak geannuleerd. Dus online hier en daar gezocht naar een externe "coach", daar heeft ze uiteindelijk één gesprek mee gehad maar dat was te zweverig.

Toen m'n vriendin na verlof weer ging werken, ging het weer even beter. Haar eigen leven naast "mama zijn" keek ze in d'r verlof al naar uit en het was fijn dat ze weer aan de slag kon.
Toch is het de laatste tijd (maanden) wel weer te merken dat het toch niet super gaat. Ik probeer bij te springen waar ik kan, maar toch gaat het niet lekker. Ook voor mij wordt het steeds pittiger.
Ik heb het enkele keren opgegooid, uiteindelijk durft ze toch een afspraak met de praktijkondersteuner te maken.
Eerst wordt die zonder overleg ingepland (m'n vriendin had via de online portal een bericht gestuurd), en dan kunnen we niet.

Dus ik net bellen met mijn vriendin naast me, kan die afspraak nu pas over fucking 1,5 maand. Echt, waar denken ze daar bij de huisarts mee bezig te zijn :r Iemand met psychische klachten, wat al bekend is bij de huisarts, nog even 1,5 maand langer laten wachten.

Sorry, dat moest ik even kwijt.
pi_205596967
Ik snap je frustratie helemaal Kabuf! Anderhalve maand wachten is heel erg lang. Helaas ook niet uitzonderlijk in deze tijden.
Mag ik aanraden om nu meteen vast een verwijzing voor een psycholoog te vragen? Want de kans is zeker aanwezig dat het daarop aankomt en die wachttijd is nog veel langer (maanden!) en dan heb je die eerste anderhalve maand vast getackeld.
pi_205597056
Das een goeie tip, thanks! :)
pi_205597309
en als je je echt zorgen maakt om t welzijn van je vriendin (ook icm met je eigen draagkracht) zou ik gewoon nogmaals even zelf contact leggen met de huisarts (niet de assistente) en de situatie voorleggen. Wie weet kan ze er (al is het maar vast voor een eerste gesprek) tussendoor gepland worden.
pi_205597417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:
en als je je echt zorgen maakt om t welzijn van je vriendin (ook icm met je eigen draagkracht) zou ik gewoon nogmaals even zelf contact leggen met de huisarts (niet de assistente) en de situatie voorleggen. Wie weet kan ze er (al is het maar vast voor een eerste gesprek) tussendoor gepland worden.
Zat ik ook al aan te denken inderdaad :Y Maar dank je!
pi_205599791
ok .. mijn zesmaander trok zich op aan de bank en ging staan :{
pi_205599873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:29 schreef littledrummergirl het volgende:
ok .. mijn zesmaander trok zich op aan de bank en ging staan :{
:o
Kan die het die van mij komen leren? :P
pi_205600365
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:55 schreef KaBuf het volgende:
Bij gebrek aan een betere plek, mag ik hier even klagen? :( Hoef ook niet per se een reactie maar dan is het in ieder geval (een beetje) uit m'n systeem.

Onze Frummel is nu iets meer dan 6 maanden. M'n vriendin had de eerste paar weken al wat last van babyblues. Stap naar huisarts was al groot, maar uiteindelijk toch gedaan. Dat stelde niet veel meer voor als dat ik maar meer moest doen, en hij mailde ons een formulier om in te vullen zodat ze met de praktijkondersteuner kon praten.
Die afspraak met de praktijkondersteuner kon pas echt enkele weken later en door het gesprek met de huisarts had m'n vriendin er even weinig vertrouwen in dus afspraak geannuleerd. Dus online hier en daar gezocht naar een externe "coach", daar heeft ze uiteindelijk één gesprek mee gehad maar dat was te zweverig.

Toen m'n vriendin na verlof weer ging werken, ging het weer even beter. Haar eigen leven naast "mama zijn" keek ze in d'r verlof al naar uit en het was fijn dat ze weer aan de slag kon.
Toch is het de laatste tijd (maanden) wel weer te merken dat het toch niet super gaat. Ik probeer bij te springen waar ik kan, maar toch gaat het niet lekker. Ook voor mij wordt het steeds pittiger.
Ik heb het enkele keren opgegooid, uiteindelijk durft ze toch een afspraak met de praktijkondersteuner te maken.
Eerst wordt die zonder overleg ingepland (m'n vriendin had via de online portal een bericht gestuurd), en dan kunnen we niet.

Dus ik net bellen met mijn vriendin naast me, kan die afspraak nu pas over fucking 1,5 maand. Echt, waar denken ze daar bij de huisarts mee bezig te zijn :r Iemand met psychische klachten, wat al bekend is bij de huisarts, nog even 1,5 maand langer laten wachten.

Sorry, dat moest ik even kwijt.
Sterkte kabuf….
Ja hou op joh, de wachttijd bij de GGZ is langer dan een kwartaal. Het is best moeilijk in dit land voor mensen met psychische klachten
pi_205603007
Sterkte Kabuf! Lijkt me pittig!

Hij is er snel bij LDG!

Fijn dat het wat beter gaat Takkie :)

TGND: kwam niks uit gelukkig! Ik wou ook even wat advies over het binnenkrijgen van vocht (wel of geen water wanneer ze geen melk wil bijvoorbeeld). Maandag had ze nog diarreeluiers om de 3 uur, gisteren had ze er 4 en vandaag 3 en drinkt ze gelukkig ook weer wat beter. Ze kan er niks aan doen maar onze vakantie is wel een beetje verpest omdat ze hierdoor ook al 6 dagen mega chagrijnig en ontevreden is :'). Sowieso vind ik het lastig met 2 kleuters en een baby wie zich nu aan wie aan moet passen in zo’n week enzo en komt het vaak neer op opsplitsen. Gelukkig zijn die andere 2 supergoed te pas dus dat scheelt nog iets deze week :'). Positief iets: ze slaapt nu al 2 nachten van 20u - 5u/6:30 :D, zal vast snel over zijn maar dit compenseert haar humeur overdag nog iets :').
pi_205606347
Long time no seeeee! Over het gewicht van de kleine.... ze eet soms heel weinig omdat ze gewoon weigert. Ze krijgt van alles aangeboden, je kan het zo gek niet bedenken. We zitten nu weer in een fase waar ze goed eet, maar aankomen gebeurt niet. Ze beweegt wel erg veel en loopt ook, dus wellicht daarom?

Ik hoop dat het hier goed gaat met iedereen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:25 #296
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205606417
Bambi gaat tot eind deze maand nog naar twee verschillende opvanglocaties. Vanaf september kan ze eindelijk volledig terecht op de locatie die dichter bij ons is. Maar nou vraag ik me af voor de locatie waar we gaan stoppen, ik wil iets voor de juffen doen, maar zouden jullie ook trakteren voor de kinderen? Of het alleen bij de juffen laten?
|| justdiggit.org ||
pi_205606603
TGND, ik heb voor de kindjes bij de GO wel een traktatie voor de verjaardag van F., maar dat zijn de kinderen van de GO zelf en van de andere twee kindjes heb ik de ouders ook al een aantal keer gezien met brengen en halen. Maar waarschijnlijk is het bij het KDV een stuk grootser opgezet. Ik zou dan alleen iets voor de juffen doen. Volgens mij doet wat thee in een leuke verpakking het altijd goed en een leuk voorleesboek voor op de groep?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:34:35 #298
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205606615
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
TGND, ik heb voor de kindjes bij de GO wel een traktatie voor de verjaardag van F., maar dat zijn de kinderen van de GO zelf en van de andere twee kindjes heb ik de ouders ook al een aantal keer gezien met brengen en halen. Maar waarschijnlijk is het bij het KDV een stuk grootser opgezet. Ik zou dan alleen iets voor de juffen doen. Volgens mij doet wat thee in een leuke verpakking het altijd goed en een leuk voorleesboek voor op de groep?
Voorleesboek zat ik inderdaad aan te denken. Thee is een goede optie voor erbij :Y
|| justdiggit.org ||
pi_205606621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:10 schreef Mahra het volgende:
Long time no seeeee! Over het gewicht van de kleine.... ze eet soms heel weinig omdat ze gewoon weigert. Ze krijgt van alles aangeboden, je kan het zo gek niet bedenken. We zitten nu weer in een fase waar ze goed eet, maar aankomen gebeurt niet. Ze beweegt wel erg veel en loopt ook, dus wellicht daarom?

Ik hoop dat het hier goed gaat met iedereen.
Wat zijn de stats? Zo lang ze goed eet en actief en blij is, zou ik me niet te druk maken. Anders nog een klein flesje KV/BV aanbieden? Vanaf 1 jaar mogen ze ook volle melk. Daar ga ik binnenkort ook langzaam mee starten.
pi_205606778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wat zijn de stats? Zo lang ze goed eet en actief en blij is, zou ik me niet te druk maken. Anders nog een klein flesje KV/BV aanbieden? Vanaf 1 jaar mogen ze ook volle melk. Daar ga ik binnenkort ook langzaam mee starten.
Vaker aanbieden inderdaad en nog meer geduld hebben. Het duurt zo lang voor ze haar bordje leeg heeft, hetzelfde geldt voor de fles.

Ze is nu rond de 9 kilo. Lijkt misschien veel, maar ze volgt haar lijntje momenteel niet. Hopelijk is dit gauw ingehaald.
pi_205606855
Maar dan is ze toch perfect op gewicht? Mijn F. is nu ongeveer 9,1/9,2 kilo, die is een week of 7 ouder dan jouw baby en zit tussen de 0- en +1-lijn op de WHO-curve... Bij het CB ietsje onder de 0-lijn, maar wel stabiel. Ik kan me niet voorstellen dat jouw ruim 10-maander dan haar lijntje niet volgt. Of is ze zo erg afgebogen dat ze de afgelopen twee/drie maanden nauwelijks aangekomen is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')