quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:09 schreef Oostblokkert het volgende:
Verwende nesten, in arme landen hebben ze geen ventilators en moeten ze met nog hogere temperaturen dealen.
wtf 180euro voor een ventilator? wat is hier zo goed aan? en nog op een accu ookquote:
Die tweede van links is mwugubu Bauer. De nieuwe volkszanger van Ethiopië.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:22 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gr gr vanuit het immer zonnige Ethiopië
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Kan op de accu. Hoeft niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:25 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
wtf 180euro voor een ventilator? wat is hier zo goed aan? en nog op een accu ook
nutteloos allemaalquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan op de accu. Hoeft niet.
Een paar highlights:
Fluisterstil, je hoort hem bijna niet
Instelbaar op verschillende soorten wind
Bediening met app
Losse afstandsbediening
Met accu zo overal neer te zetten
Im arme landen compenseren ze dat door zo weinig mogelijk uit te vreten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:09 schreef Oostblokkert het volgende:
Verwende nesten, in arme landen hebben ze geen ventilators en moeten ze met nog hogere temperaturen dealen.
Maar hier klaagt men al over venti's die snel stuk gaan of niet snel genoeg koud maken enzo.
Ga eens weekje in een land leven rond die middenlijn van de aarde, kom hoe het ook alweer?
Verwende nesten
Ik heb split-unit airco's thuis.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:09 schreef Oostblokkert het volgende:
Maar hier klaagt men al over venti's die snel stuk gaan of niet snel genoeg koud maken enzo.
Ga eens weekje in een land leven rond die middenlijn van de aarde, kom hoe het ook alweer?
Verwende nesten
Ik wil het koel hebben voor mijn gezin en ik.quote:
Waarom zou opwarming mij interesseren als ik toch een airco hebquote:
Ik had het niet tegen jou.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom zou opwarming mij interesseren als ik toch een airco heb
Ikke ikke ikke...mijn mijn mijnquote:Op woensdag 13 juli 2022 13:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wil het koel hebben voor mijn gezin en ik.
Een ventilator doet niks als het 45 graden is.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou.
[..]
Ikke ikke ikke...mijn mijn mijn![]()
quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En? Neem jij toch geen airco. Iedereen blij.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou.
[..]
Ikke ikke ikke...mijn mijn mijn![]()
Wat is nou koeler, met of zonder ventilator?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik wil het koel hebben voor mijn gezin en ik.
Een ventilator doet niks als het 45 graden is.
Dan warmen de bitterballen zich vanzelf op.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het concept van een openbaar forum niet helemaalquote:
Ligt aan de temperatuur. Op een bepaald moment circuleert een ventilator gewoon warme/hete lucht. Boeit me ook verder niet. Ik gebruik geen ventilatoren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is nou koeler, met of zonder ventilator?
Snap ik prima. Volgens mij snap jij het concept van quotes niet helemaal.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:27 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het concept van een openbaar forum niet helemaal
Jawel. Dat is een functie op een openbaar forum om op een andere post te reageren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:29 schreef very het volgende:
[..]
Snap ik prima. Volgens mij snap jij het concept van quotes niet helemaal.
Volgens mij begrijp jij dan het woordje "jij" niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Jawel. Dat is een functie op een openbaar forum om op een andere post te reageren.
Als je een vraag hebt aan iemand waar alleen diegene aan wie je de vraag stelt mag antwoorden dan kun je beter een dm sturen.
Ik denk dat je beter een dm had kunnen sturenquote:Op woensdag 13 juli 2022 13:40 schreef very het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij dan het woordje "jij" niet.
Ik denk dat je beter had kunnen opletten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:45 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter een dm had kunnen sturen
Ik denk dat je beter ook een airco had kunnen kopen. De warmte lijkt naar je hoofd te stijgenquote:Op woensdag 13 juli 2022 13:46 schreef very het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter had kunnen opletten.
Ik denk dat je aanname foutief is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:48 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter ook een airco had kunnen kopen. De warmte lijkt naar je hoofd te stijgen
"Zelfs een kapotte klok...blabla"quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:50 schreef Questular het volgende:
[..]
Mainstream Media geloven, kom op zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Als je in de Sahara zit misschien. Maar daar is alles warm. Tot daar voldoet een ventilator prima.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Ligt aan de temperatuur. Op een bepaald moment circuleert een ventilator gewoon warme/hete lucht. Boeit me ook verder niet. Ik gebruik geen ventilatoren.
Ik denk dat je het beter bij frituren had kunnen houden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:48 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter ook een airco had kunnen kopen. De warmte lijkt naar je hoofd te stijgen
Hier niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je in de Sahara zit misschien. Maar daar is alles warm. Tot daar voldoet een ventilator prima.
Een behoorlijke ventilator op stroom kost enkele tientjes en eentje op usb nog een stuk minder.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:09 schreef Oostblokkert het volgende:
Verwende nesten
Je onderschat het. Geen grotere zaligheid dan geruisloze wind die wisselend blaast en waarvan ik weet dat hij na een uur stopt omdat ik dan al slaapquote:
Meer dan genoeg aan, waardoor ik duizenden piekos overhoud aan aanschaf en energiequote:Op woensdag 13 juli 2022 14:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Hier niet.
Neem jij en ventilator en ik een airco.
Wat een debiel artikel. Als je een paar flessen met water gaat invriezen om ze vervolgens voor een ventilator te zetten, dan ben je nog minder efficiënt bezig dan wanneer je een airco hebt hangen. Want die diepvries geeft de warmte af waar je eigenlijk wil koelen; in je woning.quote:
Ik wil alleen linksdraaiende wind. De meeste zijn rechts.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan op de accu. Hoeft niet.
Een paar highlights:
Fluisterstil, je hoort hem bijna niet
Instelbaar op verschillende soorten wind
Bediening met app
Losse afstandsbediening
Met accu zo overal neer te zetten
Sterker nog, alle energie die de ventilator gebruikt, wordt uiteindelijk omgezet in warmte. De motor van de ventilator wordt warm en de bewegende lucht zet zijn snelheid ook uiteindelijk via wrijving om in warmte. Dus als je de ventilator in een gesloten ruimte zou zetten, dan ben je hem in feite aan het opwarmen met bewegende lucht.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:41 schreef Werkman het volgende:
Een ventilator zorgt niet voor koelte maar voorkomt dat het gaat broeien.
Dat zijn twee verschillende dingen.
Aan de achterkant van die zakjes hangen met ijsklontjes.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Sterker nog, alle energie die de ventilator gebruikt, wordt uiteindelijk omgezet in warmte. De motor van de ventilator wordt warm en de bewegende lucht zet zijn snelheid ook uiteindelijk via wrijving om in warmte. Dus als je de ventilator in een gesloten ruimte zou zetten, dan ben je hem in feite aan het opwarmen met bewegende lucht.
Ja, want bij jou is het precies net zo warm/fris als in de rest van Nederland...quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:31 schreef christmastsunami het volgende:
Als je nu al een ventilator of een airco aanzet, heb je wel een hele slechte gezondheid.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:31 schreef christmastsunami het volgende:
Als je nu al een ventilator of een airco aanzet, heb je wel een hele slechte gezondheid.
24 graden in de schaduw.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:32 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja, want bij jou is het precies net zo warm/fris als in de rest van Nederland...
Oh damn, die kerel is me toch een partijtje koekoekquote:
Schaduw is voor mietjes, en voor albino's en roodharigequote:
quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:35 schreef schommelstoel het volgende:
Oh damn, die kerel is me toch een partijtje koekoek
quote:
En een airco wordt met zijn verbruik natuurlijk helemaal niet warm.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Sterker nog, alle energie die de ventilator gebruikt, wordt uiteindelijk omgezet in warmte. De motor van de ventilator wordt warm en de bewegende lucht zet zijn snelheid ook uiteindelijk via wrijving om in warmte. Dus als je de ventilator in een gesloten ruimte zou zetten, dan ben je hem in feite aan het opwarmen met bewegende lucht.
Kan je wel helemaal Chriet Titulaer gaan doen, maar TOCH voelt het aangenamer aan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:46 schreef very het volgende:
Kan je wel helemaal Chriet Titulaer gaan doen, maar TOCH voelt het aangenamer aan.
Als het maar als koeler vóelt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En een airco wordt met zijn verbruik natuurlijk helemaal niet warm.
Dat:quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:46 schreef very het volgende:
[..]
Kan je wel helemaal Chriet Titulaer gaan doen, maar TOCH voelt het aangenamer aan.
Iedereen met simpel boerenverstand weet dat allemaal allang. Benieuwd wat onze Einstein hier weer van vindt.quote:Verkoeling nodig? Zo kun je de ventilator het beste neerzetten
Een ventilator is de ideale oplossing voor een warme ruimte. Toch kun je met heel warm zomerweer het idee krijgen dat hij jou niet alles kan geven. Het lijkt maar niet koeler te worden. Dat heeft alles te maken met hoe je de ventilator neerzet.
Ventilator erbij, jij blij. Zal je denken. Totdat je merkt dat hij er niet alles uithaalt wat erin zit. Mooi wel als je je haal-frisse-wind-in-huis waaier op deze manier positioneert. Laat die verkoeling maar komen!
Soms heb je het idee dat de ventilator alleen maar warme lucht verspreidt. Dit is soms ook zo, maar wist je dat dit helemaal niet slecht is? Zo wordt je zweet sneller verdampt wat ook voor verkoeling zorgt. Je voelt dan dus niet direct koude lucht, maar het zorgt wel voor verkoeling.
Je kunt je ventilator het best op gezichtshoogte zetten, zodat de lucht op je gezicht blaast. Dit is omdat je voorhoofd relatief veel zweet produceert als je dit vergelijkt met de rest van je lichaam. Ook is je gezicht extra gevoelig voor temperatuursverandering. Daarom is het prettig om juist hier wind op te voelen.
Wil je toch liever koude lucht in de ruimte? Dat kun je ook met je ventilator bereiken. Zet een of twee flesjes met ijswater voor de ventilator en zet hem aan. Nu verspreidt hij heerlijke koele lucht door je thuis. Ideaal ook voor in de slaapkamer.
En waar komen die ijsklontjes vandaan?quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Aan de achterkant van die zakjes hangen met ijsklontjes.
Hoppa, zuigt koude lucht van de ijsklontjes door de ventilator en blaast het rond.
Rechtstreeks van de lokale eskimo.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
En waar komen die ijsklontjes vandaan?
De buitenunit van de airco wordt warm ja. Maar het voordeel daarvan dat hij buiten staat. In tegenstelling tot jouw ventilator.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In een afgesloten ruimte zou de objectief gemeten temperatuur met ventilator hoger zijn, omdat hij energie toe voegt.quote:Wat is nou koeler, met of zonder ventilator?
Als je niet je eigen diepvries het werk laat doen, dan is het inderdaad binnen jouw woning koeler geworden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:04 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Rechtstreeks van de lokale eskimo.
Of het vriesvak bij de super.
Het is altijd geoorloofd, en vaak zelfs aanbevolen, om helemaal Chriet Titulaer te doen!quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:46 schreef very het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen split-unit airco. Daar merk je geen ruk van. Die units zitten buiten op mijn muren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |