Ik vond het Stasi museum erg gaaf, de papieren en de mensen zijn weg maar voor de rest lijkt het alsof ze ieder moment terug kunnen komen van de lunch.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:58 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Kickje(na de laatste 2 topics doorgenomen te hebben, die ervoor waren wat "gedateerd"...)
Van plan (maar nog niks geboekt) om deze augustus voor het eerst naar Berlijn te gaan, ivm de Loveparade (Rave The Planet) op 17-8. Ga ik combineren met een aantal dagen bezoek aan de stad. Eerste bezoek ooit, dus een combinatie van de “standaard bezienswaardigheden”, met een dagje Sachsenhausen, een tour door de Unterwelten en een boottochtje op de Spree. Charlottenburg moet ook leuk zijn. Iemand nog wat andere tips w.b. “must-sees”? Potsdam/Wannsee misschien? (Al vrees ik dat ik daarvoor tijd te kort kom, maar als de stad bevalt zal ik heus nog wel 's terug gaan...)
Ook wel fan van graffiti en clubs, dan kom je daar wel aan je trekken. Aangezien ik (vooralsnog) alleen zal gaan en normaliter gewoon in een spijkerbroek (of korte broek, het is dan immers zomer) rondloop acht ik de kans dat ik Berghain in kom zo ongeveer nihil.Welke club bevelen jullie me aan? Tresor of zo? Lange wachtij daar? Het is niet om de hele nacht helemaal los te gaan, maar gewoon om ff een paar uur een indruk te krijgen… Hangt ook een beetje van af wat er gedraaid wordt. Bovendien zal van alles qua clubs misschien wel veranderd zijn door de jaren heen (ook wellicht ivm covid), dus wellicht dat een "ervaringsdeskundige" een update kan geven.
In het Mauerpark staat een stuk muur waarop iedereen z'n gang mag gaan, laatste keer dat ik er was krulde er een plak verf van zo'n 10cm dik van een stuk van de muur. Van East Side Gallery is het de bedoeling dat daar de beschildering blijft behoudenquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:58 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ook wel fan van graffiti en clubs,
Yes, staat op het lijstje.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:56 schreef PPL het volgende:
Bezoekje aan de Rijksdag? In 2019 gedaan en het beviel mij. Audiotour beschikbaar, je kan omhoog lopen naar de top van de koepel, kijkt over Berlijn uit en leert wat over de geschiedenis.
Wel even reserveren van te voren: https://www.bundestag.de/nl/besuch
Woon je vlakbij Brussel? want daar raken is ook niet geheel gratis.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo eindelijk het reisje naar Berlijn is geboekt.
Vliegen vanuit Brussel naar Berlijn. Voor amper 77 euro.
Het hotel heb ik wat duurder aangepakt. 450 euro voor drie nachtjes. Wat helemaal fantastisch is. (toevallig 450 euro)
De ligging lijkt me ideaal. 250 meter van mijn hotel is er een S9 station. en binnen no time zit ik op de U5 lijn.
Ik ben wel tevreden over de locatie van mijn hotel.
Ik woon helemaal in het westen van België helaas. Met de auto is het een 1u15-1u30m rijden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Woon je vlakbij Brussel? want daar raken is ook niet geheel gratis.
Ik woon nabij de Duitse grens. Duits treinstation is 25 minuten rijden met gratis parkeren. Naar Berlijn is 1x overstappen. Ticket naar Berlijn is niet veel duurder dan een ticket naar Schiphol als ik op tijd boek
1x stempelen is voldoende voor het kaartje
Waar lig je precies met het hotel?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben wel tevreden over de locatie van mijn hotel.
Ik heb het al vaker gezegd: volgende keer wil ik weer een hotel nabij U5. B+B Hotel City Ost is 15 stappen verwijderd vanaf de trappen vanaf een station, ideaal! In die buurt waren ook wel wat betere hotelsquote:Op maandag 29 januari 2024 14:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Waar lig je precies met het hotel?
Ik zoek ook nog een locatie, weet niet welke buurten in Berlijn het beste zijn om (betaalbaar) in te verblijven? Kort bij de S-Bahn of U-Bahn is handig uiteraard.
Inmiddels zijn mijn plannen wat gewijzigd: ga wellicht met 2 vrienden ipv alleen, waarvan eentje helemaal into WO2 zit en vaker daar is geweest, dus hij zal ook nog zelf wel wat tips hebben w.b. hotel.
quote:Op maandag 29 januari 2024 14:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Waar lig je precies met het hotel?
Ik zoek ook nog een locatie, weet niet welke buurten in Berlijn het beste zijn om (betaalbaar) in te verblijven? Kort bij de S-Bahn of U-Bahn is handig uiteraard.
Inmiddels zijn mijn plannen wat gewijzigd: ga wellicht met 2 vrienden ipv alleen, waarvan eentje helemaal into WO2 zit en vaker daar is geweest, dus hij zal ook nog zelf wel wat tips hebben w.b. hotel.
Op amper 200 meter wandelen van de S9-bahn station Hackeshermarkt. Ben op 2 tellen bij de U-bahn. Dquote:Op maandag 29 januari 2024 16:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd: volgende keer wil ik weer een hotel nabij U5. B+B Hotel City Ost is 15 stappen verwijderd vanaf de trappen vanaf een station, ideaal! In die buurt waren ook wel wat betere hotels
Oh das wel een mooie buurtquote:Op maandag 29 januari 2024 17:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[..]
Op amper 200 meter wandelen van de S9-bahn station Hackeshermarkt. Ben op 2 tellen bij de U-bahn. D
Dat tippelen in Berlijn vind ik sowieso raar geregeld. Aan de Oranienburger Straße staan ze ook, maar dat is tegelijkertijd een straat met veel normale restaurants, winkels, etc. In Nederland houden we dat gescheiden. Je kunt je toch niet voorstellen dat er getippeld zou worden langs de Lijnbaan, of de Kalverstraat of zo.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh das wel een mooie buurt![]()
Eerste keer Berlijn zat ik ook in een B+Bb Hotel, Potsdamer Straße. Daar stonden 's avonds de hoertjes aan straat zag ik laterOverigens geen last van gehad, hing geen onaangename sfeer overigens - heb me er niet onveilig gevoeld.
Welke sjomp heeft dat geschreven, als Duitsland correspondent moet je toch weten dat Berliner (bollen) in Pfannkuchen worden genoemdquote:Op maandag 29 januari 2024 19:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)gt-faillissement-aan![]()
@:wheeledwarrior wanneer gaan we weer?
Klopt, maar de NOS is een website in de Nederlandse taal dus dan is bollen de juiste naam:quote:Op maandag 29 januari 2024 19:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke sjomp heeft dat geschreven, als Duitsland correspondent moet je toch weten dat Berliner (bollen) in Pfannkuchen worden genoemd
Ik lees overal dat het een tourist trap is, vooral vanwege combinatie druk, hoge entree en korte vermaaktijd. Grappig dat jij een andere ervaring hebt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:21 schreef littledrummergirl het volgende:
dark mattervond ik veruit t gaafste in Berlijn (zit ook vlakbij een soort vrijplaats/festival achtige club)
Het Humboldt Forum heeft een nieuw uitkijkpunt, voor 5 euro sta je boven op het dak. Geen uren vermaak maar wel een heel tof uitzicht op o.a. de Berliner Dom.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:58 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Kickje(na de laatste 2 topics doorgenomen te hebben, die ervoor waren wat "gedateerd"...)
Van plan (maar nog niks geboekt) om deze augustus voor het eerst naar Berlijn te gaan, ivm de Loveparade (Rave The Planet) op 17-8. Ga ik combineren met een aantal dagen bezoek aan de stad. Eerste bezoek ooit, dus een combinatie van de “standaard bezienswaardigheden”, met een dagje Sachsenhausen, een tour door de Unterwelten en een boottochtje op de Spree. Charlottenburg moet ook leuk zijn. Iemand nog wat andere tips w.b. “must-sees”? Potsdam/Wannsee misschien? (Al vrees ik dat ik daarvoor tijd te kort kom, maar als de stad bevalt zal ik heus nog wel 's terug gaan...)
Ook wel fan van graffiti en clubs, dan kom je daar wel aan je trekken. Aangezien ik (vooralsnog) alleen zal gaan en normaliter gewoon in een spijkerbroek (of korte broek, het is dan immers zomer) rondloop acht ik de kans dat ik Berghain in kom zo ongeveer nihil.Welke club bevelen jullie me aan? Tresor of zo? Lange wachtij daar? Het is niet om de hele nacht helemaal los te gaan, maar gewoon om ff een paar uur een indruk te krijgen… Hangt ook een beetje van af wat er gedraaid wordt. Bovendien zal van alles qua clubs misschien wel veranderd zijn door de jaren heen (ook wellicht ivm covid), dus wellicht dat een "ervaringsdeskundige" een update kan geven.
oh zo heb ik het echt totaal niet beleefd. prachtige lichtkunstwerken, gecomponeerde muziek erbij en je hebt alle tijd om er rond te lopen. Vond het oprecht elke euro waard en heb er awesome foto's kunnen maken.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik lees overal dat het een tourist trap is, vooral vanwege combinatie druk, hoge entree en korte vermaaktijd. Grappig dat jij een andere ervaring hebt.
quote:Op maandag 29 januari 2024 19:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
@:wheeledwarrior wanneer gaan we weer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |