abonnement Unibet Coolblue
pi_205308262


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



pi_205313925
Nieuwe draad.
pi_205315680
Ik zie dat de "gynaecoloog in opleiding" met zijn denigrerende opmerking naar de pakketbezorger is verwijderd? Mooi zo! Of misschien vond hij zijn opmerking met zijn corpsballenmetaliteit zelf te ver gaan? Ook prima! 😁
  dinsdag 12 juli 2022 @ 23:19:58 #4
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_205322936
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Bij ons hebben ze alle open lopen voor de komende weken gepubliceerd, en het is de bedoeling dat je daar dan zelf op gaat bieden. Wie niet biedt en in de min komt loopt het risico dat hij lopen krijgt toegewezen. Ik vind dit wel een goed systeem, want nu kun je zelf kiezen op welke dagen je extra loopt en wijken selecteren die je kent en die in de buurt liggen van de wijken die je al hebt.
Klinkt als een goed systeem. Voor hier werkt dat niet. Ik werk vanuit een depot met 2 wijken. Ik ben ooit aangenomen voor dit depot en zit er al eeuwen. Die andere wijk was altijd open, tot we sandd overnamen en toen moest daar een sandd bezorger op. Eerst voor 3 dagen, dus vorige zomer ook nog geen probleem. Maar inmiddels heeft die 5 dagen en ik ook 5 dagen. Collega neemt elke maand paar dagen vrij, maar blijkbaar niet in de zomer ofzo.
Dus ik ga straks 4 uur in de min. Planner had 2 opties. Of ik ga naar een depot 5km verderop ( met alleen fietswijken en ik fiets niet meer) of ik regel zelf wat met collega. En dat vind ik dus niet okee. Kom dan met iets. Maar ze ging tegen mij tl zeggen dat ik niet meewerk, dus ben benieuwd of ik nog wat hoor. Was al 5 dagen geleden. Maar er komt natuurlijk donderdag weer een nieuw rooster aan.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik bestel niks. Ik wacht wel af wat collega's binnen krijgen voordat ik mijn punten verspil aan waardeloos materiaal. De laatste jeans uit de TNT-tijd waren van hele dikke spijkerstof. Bloedheet en als je nat regende duurde het 24 uur voordat de broek weer een beetje droog was. En de afritsbroek was van zweterig polyesther.
Ik heb 2 jeans besteld. Ik ken de voorkeur van de postnl voor goedkope polyester en zit niet te wachten op zo iets. Ik hoop op stretch jeans, maar ik ga maar uit van niet. Ik heb meeer dan zat punten. Als het tegenvalt of het is weer een manier om je in een wandelend postnl reclamebord te veranderen dan is er geen ramp aan de hand. Hooguit nog een extra stapeltje op de postnl-ramp-kleding-plank.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205331240
We weten toch niet eens of het jeans zijn? Volgens mij hadden ze het over een pantalon bij de lange broek.
  woensdag 13 juli 2022 @ 19:58:25 #6
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_205333099
Op de bestelformulieren staat jeanspantalon. Het is gewoon nog een verrassing wat we krijgen 😂
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205337007
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 19:58 schreef V__L_N het volgende:
jeanspantalon
is dat dan niet dezelfde broek als het autobedrijf heeft?
pi_205358233
Mag de post eerder/later worden bezorgd dinsdag? Overdag 35 graden..
pi_205359173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 11:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Mag de post eerder/later worden bezorgd dinsdag? Overdag 35 graden..
Mag je zelf beslissen. Tenminste ik verwacht dat het daar op neer komt. Ga zelf langzaam proberen, en als het niet te doen is merk ik het wel..
pi_205359206
Eerder zal wel lastig zijn, want ik ga er niet vanuit dat de post vroeger komt. Maar volgens mij is er met dit soort temperaturen altijd wel een hitteplan dat je 's avonds nog mag bezorgen.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 14:49:36 #11
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205359596
Van mij mogen jullie het woensdagmorgen vroeg bezorgen!!!!
  maandag 18 juli 2022 @ 15:50:54 #12
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_205379265
Bezorging mag tot morgenavond 9 uur. Dus een uurtje verlenging ten opzichte van nu. Verder mogen we op de depots onze dopplers vullen _O- (echt de taalfouten in die berichten)

Als ik om 9 uur klaar wil zijn moet ik dus om 6 uur beginnen. Dan is het nog 37 graden... In het verleden was dat altijd 10 uur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205388358
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:50 schreef V__L_N het volgende:
Bezorging mag tot morgenavond 9 uur. Dus een uurtje verlenging ten opzichte van nu. Verder mogen we op de depots onze dopplers vullen _O- (echt de taalfouten in die berichten)
_O- _O-
En op de depots hebben wij kranen? Of we mogen onze flesjes vullen met water uit andere (warme) flesjes? :') :')

Overigens zijn er hier verschillende teamleiders die zeiden wat niet lukt dat mag morgenochtend vroeg. (Wel doorgeven ivm mogelijke klachten, en rouw/medisch natuurlijk wel bezorgen.)
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:18:08 #14
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_205394324
Grootse onzin ooit die doppers.

Hier vanmiddag toen het de 37 graden aantikte en niet wilde koelen, nog specifiek gevraagd of er geen andere oplossingen waren.
Ben levend gekookt voor een stel makro gidsen 🤐

Echt hier moet een beter beleid voor komen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205402804
Hebben jullie gisteren nog wat gekregen van de bewoners uit jullie wijken? Ikzelf een paar flesjes water.

https://www.reddit.com/r/(...)er_iets_aan_vanwege/
pi_205409317
Nieuw bericht over de avondpilot in een aantal grote steden, bezorgen tot 20:00u maar we mogen officieel overal nog steeds tot 20:00u bezorgen _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:18 schreef V__L_N het volgende:
Grootse onzin ooit die doppers.

Inderdaad, ook al zou je ze op depot kunnen bijvullen met koud water, kan je tig keer op en neer fietsen...
pi_205441386
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:50 schreef the_X het volgende:
Hebben jullie gisteren nog wat gekregen van de bewoners uit jullie wijken? Ikzelf een paar flesjes water.

https://www.reddit.com/r/(...)er_iets_aan_vanwege/
in de discussie ook iemand die een koelbox(met drinken )had neergezet,klasse daar zijn er niet zoveel van.De meesten denken dat je een godsvermogen verdiend met dat werk.Het depot had ook last van uitdroging,niets nada daar te vinden.
pi_205569309
Ennne weer een looptijd verkorting van gemiddeld 3,3 %. Dat is gewoon weer een half uur per weekner af. Nog even en we kunnen 2 wijken samen voegen zonder dat er nrp2 aan te pas komt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205571118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Ennne weer een looptijd verkorting van gemiddeld 3,3 %. Dat is gewoon weer een half uur per weekner af. Nog even en we kunnen 2 wijken samen voegen zonder dat er nrp2 aan te pas komt.
Ja, leuk hè? En in april was er ook al tijd afgehaald. Dat zijn 2 looptijdverlagingen in 4 maanden tijd. Terwijl de pakjes alleen maar toenemen, met name de belchinezen zijn de afgelopen maanden weer flink toegenomen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:24:56 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_205580317
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, leuk hè? En in april was er ook al tijd afgehaald. Dat zijn 2 looptijdverlagingen in 4 maanden tijd. Terwijl de pakjes alleen maar toenemen, met name de belchinezen zijn de afgelopen maanden weer flink toegenomen.
Idd 2 keer in 4 maanden. Maar 2 keer per jaar mag zeggen ze dan. Maar in januari wordt er ook al geschoven omdat we dan naar alle 2 bezorgkoppels gaan. En dan gaat er ook heus tijd af.

Die Chinezen zijn idd in grote getallen aanwezig weer. Dacht dat we daar wel vanaf zouden zijn nu het bij de pakketten veel rustiger is geworden. Maar blijkbaar is dumpen bij ons nog steeds goedkoper dan meesturen met de pakketservice.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205661056
Leeft iedereen nog? (hittegolf)
pi_205703421
Ik ben er onderhand wel klaar mee, komende week weer opnieuw heet :r :r
pi_205727379
Het lijkt ook wel of het elk jaar erger wordt met die hitte. Kan me niet herinneren dat ik de eerste 5 jaar elke dag in augustus op m'n slippers liep te bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_205746071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Het lijkt ook wel of het elk jaar erger wordt met die hitte. Kan me niet herinneren dat ik de eerste 5 jaar elke dag in augustus op m'n slippers liep te bezorgen.
vandaag zeker als die wind er niet was ging je stuk.verder begint het alweer aardig drukker te worden.
pi_205774056
https://www.ttm.nl/on-the(...)n-te-regelen/147150/
Het zou mooi zijn als dat wettelijk geregeld kon worden, maar ja of dat gaat gebeuren en hoe lang dat dan nog gaat duren..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')