het gaat allemaal wat moeilijk bij het bedrijf,in je dossier staat de peildatum,en bijna alles is geautomatiseerd,het lijkt me stug dat van de 37000 mensen er niet een was die het niet gezien had.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:31 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij was het ook de bedoeling dat je er zelf om moet vragen. Uit zichzelf geeft postnl echt niet meer uit dan nodig.
ja in heerlijke regenvaste verpakkingen,niet dusquote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:40 schreef V__L_N het volgende:
We zijn gestopt met scannen en de bol doet ineens stapels pakketten aanleveren zonder scancodes. Typisch.
Ik gebruikte die al heel lang, zonder echt niet fijn bezorgen. Tijdje nog even tussendoor de kleine stuurtas gebruikt ipv grote en dat vond ik al minderquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:57 schreef ophaling10 het volgende:
iedereen bezig met het monteren van een stuurtas?
Nee, ik ben nog steeds niet weg, maar ik heb gewoon niet zoveel te melden momenteel.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:17 schreef ophaling10 het volgende:
Iedereen weg bij het bedrijf? er wordt soms weken niets geplaatst.
36 uur zelfs. Ze pakken er een extra nacht aan vast. Black Friday, ik vind hem goed gekozen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, volgende week een 24 uurs staking. En BVPP en CNV beraden zich ook op acties, maar willen nog 1x het gesprek aangaan.
quote:Op zaterdag 19 november 2022 03:06 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[..]
Bron: https://www.rijnmond.nl/n(...)ten-en-kreeg-cadeaus
Is deze procedure inmiddels gewijzigd naar eerst wegrijden daarna pas afmelden?quote:Hij meldt het pakje af en wil weer wegrijden.
PostNL heeft wel een probleem. Afgelopen kwartaal verlies gemaakt en ze zijn al de duurste partij in de markt. Als er dan een flinke loonsverhoging bij komt is de vraag hoe het bedrijf tot betere resultaten moet gaan komen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
36 uur zelfs. Ze pakken er een extra nacht aan vast. Black Friday, ik vind hem goed gekozen.
De postnl wilde nooit Cao's onderhandelen in deze tijd, maar ja als je al 8 maanden aan het onderhandelen bent en je gedraagd je als werkgevers nog steeds waardeloos...
Dat argument hoor je nu altijd als de laagstbetaalden een loonsverhoging willen, maar nou nooit eens als er bonussen worden uitgekeerd aan de directie of miljoenen naar de aandeelhouders gaan.quote:Op zaterdag 19 november 2022 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
PostNL heeft wel een probleem. Afgelopen kwartaal verlies gemaakt en ze zijn al de duurste partij in de markt. Als er dan een flinke loonsverhoging bij komt is de vraag hoe het bedrijf tot betere resultaten moet gaan komen.
Ik wil helemaal niet zeggen dat er geen loonsverhoging moet komen, want dat is vrees ik voor de meeste werknemers bittere noodzaak in de huidige omstandigheden.quote:Op zaterdag 19 november 2022 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat argument hoor je nu altijd als de laagstbetaalden een loonsverhoging willen, maar nou nooit eens als er bonussen worden uitgekeerd aan de directie of miljoenen naar de aandeelhouders gaan.
Daar komt bij dat PostNL de afgelopen jaren miljoenen winst heeft gemaakt, en ook in Q1 en Q2 van dit jaar winst heeft gedraaid, terwijl Q4, wat altijd het meest winstgevende kwartaal van het jaar is, nog moet komen. En op grond van 1 verliesgevend kwartaal (Q3) doet PostNL nu net alsof het bedrijf op omvallen staat. Dat is onzin.
Verder is het ook niet goed voor de winstcijfers als post en pakjes niet of met enorme vertraging bezorgd worden, wat wel met enige regelmaat gebeurt, vanwege een tekort aan personeel. En dat komt mede door de slechte betaling.
PostNL wijt het zelf aan een opkomende recessie, waardoor er online minder besteld wordt.quote:Op zaterdag 19 november 2022 17:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet zeggen dat er geen loonsverhoging moet komen, want dat is vrees ik voor de meeste werknemers bittere noodzaak in de huidige omstandigheden.
De vraag is veel meer hoe het komt dat het bedrijf ondanks dat ze relatief duur zijn bij de pakketten het zo matig doet. Ik geloof niet dat het alleen door loonkosten komt en dat er dieper liggende oorzaken zijn. Het is op lange termijn ook in het belang van de werknemers dat dit opgelost wordt.
Waarom? Omdat 1 iemand een steekje los heeft?quote:Op zaterdag 19 november 2022 13:31 schreef Nober het volgende:
Crosspost
NWS / PostNL bezorger dood getrapt in Hoogvliet-Rotterdam
[..]
[..]
Is deze procedure inmiddels gewijzigd naar eerst wegrijden daarna pas afmelden?
Minder winst maken, want je kan natuurlijk niet ongestraft constant te werknemers blijven uitbuiten he.quote:Op zaterdag 19 november 2022 14:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
PostNL heeft wel een probleem. Afgelopen kwartaal verlies gemaakt en ze zijn al de duurste partij in de markt. Als er dan een flinke loonsverhoging bij komt is de vraag hoe het bedrijf tot betere resultaten moet gaan komen.
Omdat grote klanten bij de postnl behoorlijk hoge kortingen krijgen. Dus over het totaal zijn de tarieven voor pakketten veel lager dan mensen denken. Bovendien is het netwerk van de postnl duur. Veel retaillocaties, brievenbussen enzo. Maar ook veel bezorgers nodig. (En wat mij betreft te veel managers, maar dat is een ander verhaal)quote:Op zaterdag 19 november 2022 17:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet zeggen dat er geen loonsverhoging moet komen, want dat is vrees ik voor de meeste werknemers bittere noodzaak in de huidige omstandigheden.
De vraag is veel meer hoe het komt dat het bedrijf ondanks dat ze relatief duur zijn bij de pakketten het zo matig doet. Ik geloof niet dat het alleen door loonkosten komt en dat er dieper liggende oorzaken zijn. Het is op lange termijn ook in het belang van de werknemers dat dit opgelost wordt.
En als die recessie voorbij is komt het weer doordat mensen juist meer online doen en minder post versturen, zo kun je altijd wel een reden vinden om mensen te weinig te betalenquote:Op zaterdag 19 november 2022 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL wijt het zelf aan een opkomende recessie, waardoor er online minder besteld wordt.
gewoon een zielig verhaal wat weer opgetuigd moet worden,na 31-12 moeten ze aanzienlijk meer gaan betalen(wettelijk) en dan krijg je nu dit soort gein.quote:Op zondag 20 november 2022 20:06 schreef Bladblazer het volgende:
Het derde kwartaal was ook altijd al het slechtste kwartaal van postnl, met verlies of minder winst.
Die pakjesmaandagen slaan nergens op. Je komt opdagen voor een paar verdwaalde pakjes, en de volgende dinsdag ligt er een hele lading. De pakjes zijn er dus wel, maar ze zijn op de verkeerde tijd op de verkeerde plek.Waar het mis gaat weet ik ook niet, ik vermoed gebrekkige communicatie of onderbezetting. En bij het voorbereiden verzuipen ze nu al, daar zijn gisteren weer containers vol pakjes achtergebleven.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:08 schreef Bladblazer het volgende:
En, hoe gaat het met de drukte en de pakjesmaandagen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |