Dan weet ik niet wat hij nu verdient maar het po heeft er wel geld bij gekregenquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:46 schreef Tink89 het volgende:
Het is dat het onderwijs zo ongelooflijk slecht betaalt, anders had mijn man (bewegingsagoog en buitensport instructeur) de overstap naar het onderwijs overwogen...
En na een dag met 30 leerlingen in de klas vallen die 3 van thuis best mee!quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:15 schreef SQ het volgende:
Ik overweeg het nog steeds, ook al verdien ik nu waarschijnlijk het dubbele. Dik kans dat ik over 2 jaar ga zij-instromen. Liever een baan die me voldoening geeft dan flink geld binnenharken en het idee hebben dat je nog steeds geen verschil hebt gemaakt.
Haha ja maar dat is niet te vergelijken. Bijna alle juffen worstelen thuis met hun kinderen. Ik kan op mijn werk ook beter mensen bespelen dan thuisquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:17 schreef Viv het volgende:
[..]
En na een dag met 30 leerlingen in de klas vallen die 3 van thuis best mee!
Mijn man ik verdienen nu ongeveer evenveel volgens mij.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:17 schreef SQ het volgende:
En ik heb eens meegekeken op de salarisstrook van een juf, maar "ongelooflijk slecht" verdient het nou ook niet hoor. True, in het bedrijfsleven kun je significant meer verdienen, maar ook significant mìnder
Dit inderdaad. Mijn beste vriendin werkt in het onderwijs en die gaat straks echt goed verdienen als ze het gelijk gaan trekken met het VO. En ze verdient nu al best wel goed, ook omdat ze op een school werkt in een achterstandswijk waarvoor ze een bonus krijgt. Dat onderwijs zo slecht betaalt is écht een fabeltje tegenwoordig. Het is meer dat als je gestudeerd hebt andere banen soms beter betalen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:17 schreef SQ het volgende:
En ik heb eens meegekeken op de salarisstrook van een juf, maar "ongelooflijk slecht" verdient het nou ook niet hoor. True, in het bedrijfsleven kun je significant meer verdienen, maar ook significant mìnder
Wat bedoel je precies, dat het onderwijs te veel vrije dagen heeft?quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:37 schreef FlyingFish het volgende:
Ik overweeg het onderwijs overigens ook al een tijdje, maar bij mij zijn het de vakanties/vrije dagen die me tegenhouden. Ik ben echt heel blij met mijn huidige baan wat dat betreft en ik denk dat ik zoiets nergens anders kan krijgen, maar in het onderwijs is dat al helemaal uitgesloten.
Dat hangt er natuurlijk vanaf in wat voor functie en baan hij werkt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:35 schreef F_r het volgende:
[..]
Mijn man ik verdienen nu ongeveer evenveel volgens mij.
Of hij verdient slecht of ik best goed.
Ik heb zelf onderwijs in een universitaire master gegeven aan leerkrachten uit het basisonderwijs die meer wilden dan voor de klas staan. Ik ken hun overwegingen goed en ik heb ze na die master vrijwel allemaal het basisonderwijs uit zien gaan. Vervolgens kwamen ze veelal in bullshitbanen terecht. Ik wil niet neerbuigend denken over beleid, consultancy en onderzoek bijvoorbeeld, maar het zijn vakgebieden waar ik zelf in zit en ik vind dat er een hoop bullshit in omgaat. Met voor de klas staan beteken je écht iets.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:45 schreef Hupje het volgende:
Leuk, dat er hier mensen zijn die overwegen over te stappen naar het onderwijsIk begin juist steeds meer te denken aan 'ander' werk in het onderwijs. Niet meteen voor nu, maar ik denk niet dat ik nog 10 jaar voor de klas sta.
Ik heb heel flexibel werk en krijg veel ruimte. Ik heb gemerkt dat ik dat belangrijk vind. Op specifieke uren op een bepaalde plek aanwezig moeten zijn vind ik wat beklemmend, maar het probleem is vooral dat je in een systeem moet gaan functioneren waar je het niet altijd mee eens bent. Dat vind ik althans lastig. Als ik bijv. begrijpend lezen het ultieme kwaad vind omdat het leesplezier verwoest, dan heb ik dikke vette pech.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:45 schreef SQ het volgende:
Maar goed, als je nu echt mega flexibel werk hebt is het wellicht anders.
Nee, andersom. Dat je alleen maar vrij hebt als er geen lesweken zijn. Even een paar dagen vrij nemen tussendoor is lastig, al je vrije dagen worden al voor je ingepland. Ik werk nu vrijwel elke week een paar uur over zodat ik veel vrije dagen heb. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld al 4 weken vakantie opgenomen, waarvan 2 buiten de reguliere schoolvakantie. En als ik geen schoolgaande kinderen meer heb over tig jaar wil ik ook niet meer op vakantie hoeven in de vakantieweken. Die zijn drukker en veel duurder.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, dat het onderwijs te veel vrije dagen heeft?
Oh god ja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:19 schreef SQ het volgende:
Het enige wat me weerhoudt nu zijn de ouders. Dat lijkt me vooral heel kut.
Dat denk ik ookquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh god ja.Dat is ook echt iets van deze tijd hè? Vroeger gingen ouders twee keer per jaar naar de ouderavond en werd de juf verder gewoon met rust gelaten.
![]()
Ik denk dat het scheelt als je vanaf het begin jouw grenzen streng bewaakt, zoals niet de verwachting scheppen dat je e-mails leest of beantwoordt buiten werktijd, of dat ze je altijd mogen bellen, etc.
HBO functie bij een zorgverzekeraar ft en ik werk atm ook ft nog iets meer dan een weekje.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk vanaf in wat voor functie en baan hij werkt.
Maar als hij fulltime werkt en jij parttime….
Ik denk dat mijn man drie keer zoveel verdient als ik.
Maar jij zal inmiddels al in de hoogste trede van jouw schaal zitten. Of bijna op de hoogste trede. Gezien alle jaren die je al werkzaam bent. En doorgroeien in die schaal is niet meer mogelijk tenzij je van functie wisselt ( dat is bij mij ijg zo) Jouw man zal mogelijk nog wel door kunnen groeien in salaris?quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:16 schreef F_r het volgende:
[..]
HBO functie bij een zorgverzekeraar ft en ik werk atm ook ft nog iets meer dan een weekje.
Dan zou hij gymdocent worden? Dat zijn hier bij de basisschool als ik het goed heb parttimers met daarnaast nog een baan buiten school. Op die manier hoeft er financieel minder te worden ingeleverd lijkt me.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:01 schreef Tink89 het volgende:
I stand corrected. Het salaris is idd beter dan ik dacht en het was, maar ik zou er toch nog heel wat voor moeten inleveren. Voorlopig gaat man de overstap toch niet maken, iig niet tot we toch al aan schoolvakanties gebonden zijn.
Ik ga het nog maar eens in de groep gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |