abonnement Unibet Coolblue
pi_205302373
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:35 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Liever je landgenoten opvangen in sporthallen, dan de veroorzaker van deze ellende aan te pakken.
Duitsland moet Rusland binnenvallen en de gasvelden bezetten?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205302392
Ligt eraan, als Duitsland contracten heeft met Rusland, "moet" Rusland leveren.

Andere kant, je kan moeilijk verwachten gas te importeren uit Rusland, als je tegelijkertijd wapens levert aan Oekraine.
Hell To The Liars
  zondag 10 juli 2022 @ 20:51:27 #28
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205302408
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Is dat de westerse arrogantie die honderdduizenden inwoners van diarreelanden naar West-Europa en de VS laat "vluchten" of de westerse arrogantie die door inwoners van Libië, Syrië enz. geëist wordt omdat ze zelf niet bij machte zijn hun dictators en de haatbaarden van IS te verdrijven?
Nee. Dat komt door de illusie van mensen uit die regios dat het geld hier letterlijk op straat ligt en dat hun leven hier 'makkelijk' is. Een illusie die gevoed wordt door gewetenloze mensenhandelaren die willen verdienen en een Europees beleid wat mensenhandel eigenlijk best oké vindt.

Waarom denk je trouwens dat de (jonge) mannen eerst komen en vrouwen/dochters later hier heen halen? Praat voor de grap eens met een Eritreër en vraag hem wat er gebeurt als concurrerende mensenhandelaren elkaar midden in de Sahara tegenkomen tijdens het smokkelen. Of wat er gebeurt als onderweg je niet genoeg geld (meer) hebt maar wel een dochter of een vrouw. ;)

De meeste 'vluchtelingen' worden voorgelogen voor ze vertrekken door zij die er aan willen verdienen.
pi_205302419
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:35 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Liever je landgenoten opvangen in sporthallen
Goed idee om ouderen uit hun isolement te halen en tegelijkertijd gas te besparen. Daarnaast kunnen de oudjes meteen hun zoveelste booster gevaccineerd krijgen.

quote:
Lauterbach bekräftigte, dass nach der vorhergesehenen Sommerwelle der Herbst schwierig werde. Zu erwarten sei ein Ringen mit der nunmehr dominanten BA.5-Virusvariante, die auch etwas schwerere Verläufe mit sich bringe als die vorherigen Omikron-Varianten. Die bisherigen Impfstoffe wirkten nicht perfekt zur Vermeidung von Infektionen, sie vermieden aber jeden Tag Todesfälle. «Wenn wir die Impfstoffe nicht hätten, wären wir in einer katastrophalen Situation.»


[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 10-07-2022 21:02:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205302449
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:35 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Liever je landgenoten opvangen in sporthallen, dan de veroorzaker van deze ellende aan te pakken.
Volgens mij zit Duitsland een alarmfase hoger dan wij. Dit is zeker onderdeel daarvan. Ze zijn er wel vroeg bij.
pi_205302477
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is dan ook een beetje een fabel dat we met een opgeheven vinger overal komen vertellen hoe men het moet dan

Hardnekkig

Maar nog steeds een fabel
Weet niet of je ooit een speech van Timmerfrans gehoord hebt in de EU?
Vakman pur sang
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 21:01:29 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205302486
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet niet of je ooit een speech van Timmerfrans gehoord hebt in de EU?
Ik heb wel eens een speech van Timmermans gehoord ja

Welke doel je op?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205302537
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een speech van Timmermans gehoord ja

Welke doel je op?

quote:
. De EU heeft de moed getoond door niet meer langer te wachten op de rest van de wereld, maar om een grote stap vooruit te zetten. Eerst door overeen te komen dat de EU in 2050 klimaatneutraal moet zijn. Vervolgens door akkoord te gaan met een aangescherpte ambitie van tenminste 55% minder uitstoot in 2030. Stevige doelen neerzetten voor decennia later is relatief eenvoudig. De EU is verder gegaan en als enige in de wereld een alomvattend stappenplan voor de groene transitie, het zogenaamde ‘fit for 55’ pakket.

“Onze energiediversificatie moet versneld worden, zeker als je kijkt naar hoe de geopolitiek zich ontwikkelt, en hoe sommige mogendheden geen probleem hebben energie als politiek wapen te hanteren. Neem bijvoorbeeld waterstof: de EU heeft te vaak, teveel achtergelopen op technologische ontwikkelingen en toepassingen, wat betreft batterijen en waterstof moeten we hard werken en onze voorsprong behouden.”

Denkt u dat we in een fase zitten waarin we alle verschillende hernieuwbare energiemogelijkheden nodig hebben of dat er al stevigere keuzes gemaakt moeten worden voor bijvoorbeeld zon, wind of waterstof?

“Iedere Europese lidstaat heeft een andere uitgangspositie en is soeverein in de eigen energiemix. In sommige plekken in Europa is er meer zon, andere hebben meer potentieel voor wind. Sommige landen zijn radicaal tegen, andere radicaal voor nucleaire energie. Maar de consensus tekent zich af dat wat het boek over steenkool uit is. En het grote belang van zonne-, wind-, hydro-energie, en waterstof is ook duidelijk. Wellicht dat bijvoorbeeld kernfusie op termijn eindelijk de belofte gaat inlossen. Nieuwe kennis en uitvindingen zullen ons dwingen opnieuw naar de tekentafel te gaan. We moeten blijven zoeken, leren en aanpassen. En in de tussentijd weten we dat we nucleair en gasals transitie zullen gebruiken.”
Hij zag het melanomaan en helemaal verkeerd, hij is een van de grote oorzaken van de ellende die de EU te wachten staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lospedrosa op 10-07-2022 21:22:32 ]
Vakman pur sang
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 21:10:46 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205302583
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Hij zag het melanomaan en helemaal verkeerd, hij is een van de grote oorzaken van de ellende die de EU te wachten staat.
Nou mijn beste vriend is het ook niet maar ik lees hier niets over met opgeheven vinger anderen vertellen hoe het moet eigenlijk

Beetje vreemd dat je iedere keer een punt probeert te maken met teksten die over hele andere dingen gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205302637
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou mijn beste vriend is het ook niet maar ik lees hier niets over met opgeheven vinger anderen vertellen hoe het moet eigenlijk

Beetje vreemd dat je iedere keer een punt probeert te maken met teksten die over hele andere dingen gaan
Nou dat vind ik niet, hij heeft de EU laten tekenen voor een enorm (vaag) plan waarbij men verplicht naar een niet haalbare norm zou gaan.

Dat heeft ervoor gezorgd dat er allerlei beslissingen zijn gebeurd op emotie en wild in het rond slaan door politici die de richting hebben verstoord.

Hoe anders was het nu als de boodschap was, zorg als land voor een overcapaciteit en betrouwbare energievoorziening. Ga zsm niet meer inkopen bij “foute” landen. Bekijk scenario’s waarbij Europees ingekocht kan worden. Promoot kern en kolen (als transitiebeandstof) met CO2 opslag. Kijk wat we in de EU kunnen winnen en stoken zonder van een buitenland afhankelijk te zijn.


Maar ga niet doelen voorstellen die technisch onhaalbaar zijn.
Zwaar willen “voorlopen” op de rest van de wereld.

Nou de rest van de wereld lacht ons nu uit.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 21:18:07 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205302653
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat vind ik niet, hij heeft de EU laten tekenen voor een enorm (vaag) plan waarbij men verplicht naar een niet haalbare norm zou gaan.

Dat heeft ervoor gezorgd dat er allerlei beslissingen zijn gebeurd op emotie en wild in het rond slaan door politici die de richting hebben verstoord.

Hoe anders was het nu als de boodschap was, zorg als land voor een overcapaciteit en betrouwbare energievoorziening. Ga zsm niet meer inkopen bij “foute” landen. Bekijk scenario’s waarbij Europees ingekocht kan worden. Promoot kern en kolen (als transitiebeandstof) met CO2 opslag.
Maar ga niet doelen voorstellen die technisch onhaalbaar zijn.
Zwaar willen “voorlopen” op de rest van de wereld.

Nou de rest van de wereld lacht ons nu uit.
Ok nou volgens mij niet, lees dit maar eens

https://marineschepen.nl/(...)de-sloop-080722.html
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205302673
Hoe staat het met de bouw van die gascentrales in België ter vervanging van Doel en Tihange?
.
pi_205302769
Is het ook niet opgevallen dat al die onrust die heerst veel aanknopingspunten heeft met de greendeal van Timmerfrans?
Stikstof, CO2 beleid, voedselvoorziening, energie en huizencrisis.
Allemaal terug te herleiden naar Frans zien Griendiel.

https://www.nieuweoogst.n(...)vanwege-russisch-gas

quote:
. De 'koolstof-ideologen' grijpen naar elk versleten argument om hun achterhaalde pleidooien te kunnen herhalen. We moeten juist sneller overschakelen op wind- en zonne-energie en op biogas. We moeten juist sneller af van Russische kunstmest.'

Timmermans noemde de Green Deal en de boer-tot-bordstrategie geen onderdeel van het (voedsel-)probleem, maar een onderdeel van de oplossing. Hij kondigde aan dat de Europese Commissie dinsdag met een Europees voorstel komt voor betaalbaardere, veiligere en duurzamere energie.
Waar zijn die oplossingen dan?
Daarom is er zoveel onrust. Die oplossing bestaat niet, die man is zwaar in de war.
Vakman pur sang
pi_205331245
twitter
Hell To The Liars
  woensdag 13 juli 2022 @ 17:21:50 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205331380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 17:10 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Lol die meme :D

Volgende week wordt het volgens het KNMI 40 graden, (en meerdere dagen rond de 30)

Gaat dat nog invloed hebben op de gas voorraden? Bij zulke temperaturen gaan natuurlijk veel airco's in kantoren op volle toeren draaien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205331395
Ik vind dat we nu al een keuze moeten gaan maken voor wie wel en geen gas krijgt de komende winder. De overheid moet gaan bijhouden wie op het internet Poetin vriendjes en FvD leden zijn. Dan kan het gas tenminste naar mensen die niet heulen met de vijand.
pi_205331474
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2022 17:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lol die meme :D

Volgende week wordt het volgens het KNMI 40 graden, (en meerdere dagen rond de 30)

Gaat dat nog invloed hebben op de gas voorraden? Bij zulke temperaturen gaan natuurlijk veel airco's in kantoren op volle toeren draaien.
op geenstijl staat een link naar een gasvoorraad meter.
nou ehh, volgens mij heeft nederland het minste gas van allemaal momenteel (55% ofzo).
Polen en GB zitten bijna nokkie vol..

Zet je toch te denken?
Moeten we niet gewoon 2 miljard aftikken om ellende te voorkomen in de winter.
De kosten die je anders hebt aan zieken overlast en bedrijfsuitval kan je dan nog tackelen.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')