quote:
Op zondag 10 juli 2022 09:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:Ben er zelf vorig jaar geweest en toen was het gewoon 100% gezelligheid troef. Wellicht niet onbelangrijk dat de race op Silverstone toen nog moest komen. En niet onbelangrijk: daarvoor was er geen publiek welkom 1,5 jaar lang en dáár weer voor waren Max en Lewis nog geen rivalen. Wil niet de oorzaak ervoor daarmee 100% bij de Britjes leggen, maar volgens mij zit er in beide kampen een aanzienlijk deel malloten. Volgens mij moeten we het vooral daar over eens zijn en er geen strijd van maken wie van de twee triester is of de schuldige.
Ik vind de Britten (of in ieder geval de Britse pers en Hamilton zelf) ook vreselijk hypocriet hoor. Kijk Verstappen is zo subtiel als een aanstormende goederentrein, maar Hamilton is natuurlijk degene die ook hier weer een sneer uitdeelt. Hij krijgt een penalty vorig jaar en was dus duidelijk de schuldige, maar feitelijk doet ie nu net weer of het de schuld van Verstappen zelf is dat ie in Silverstone hard in de muur vloog, waarbij je overigens ook wel de nodige Britse fans zag juichen en die crash was heel wat minder onschuldig dan het slippertje van Hamilton waarbij hij de muur toucheerde. Dan krijgt ie de bal teruggekaatst door Verstappen en is de Britse pers er weer als de kippen bij om olie op het vuur te gooien.
En zo zijn Hamilton en Mercedes eigenlijk al anderhalf jaar bezig. Ja Verstappen reageert vaak wat botter en directer, maar dat is ook gewoon een cultuurdingetje. Dat omvloerste insinueren wat de Britten vaak doen is niet minder onbeschoft dan iemand gewoon direct een oetlul noemen in het juiste culturele perspectief. Het probleem is dat de Britten de uitspraken van Verstappen (ook niet zelden gehinderd doordat Engels simpelweg niet z'n moedertaal is) interpreteren vanuit hun eigen culturele perspectief, maar de wijze waarop zij communiceren wordt hier in Nederland nou juist vaak weer helemaal niet gewaardeerd. Het is gewoon een gevalletje cultureel imperialisme waaraan Britten (en ook Amerikanen) zich wel vaker schuldig maken.