abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205296037
Onze Piet Paulusma voorspelde elk jaar in oktober weer een elfstedenwinter. Het zou wrang zijn als dat de komende winter wel zou uitkomen.,.
pi_205296040
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:49 schreef Idisrom het volgende:
Onze Piet Paulusma voorspelde elk jaar in oktober weer een elfstedenwinter. Het zou wrang zijn als dat de komende winter wel zou uitkomen.,.
Dan hebben we wel ietwat een probleem.
pi_205296065
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Als sinds ik het nieuws volg is er iedere paar jaar wel weer iets wat het einde van Europa zal zijn, maar het loopt altijd af met een sisser. Heb even naar mijn eigen situatie gekeken en als morgen het gas uitvalt, dan zit ik lekker warm bij mijn ouders in de energieneutrale woning. Ook als dat niet kon dan vries ik niet dood in m'n jaren 50 appartement en met de magnetron kun je prima gezond eten verwarmen. Het zal geen culinair hoogtepunt worden, maar warm eten is er gewoon. Zelfs in extreem arme landen hebben ze ondanks de hoge energieprijzen nog steeds stroom. Misschien wat instabieler, maar het is er. Dat zal bij ons niet anders zijn.
Je leeft in een land dat in een economische en energiecrisis staat te belanden.
In de EU die meegesleurd zal worden in het slop wegens een energie crisis in Duitsland. Dat is een omvangrijk probleem.
In een land dat Oekraiense militairen heeft getraind en bijbehorende pantserhouwitsers heeft geleverd welke Russische doelen kunnen bereiken.
pi_205296066
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij naar de wereld kijkt maar ik zie Biden niet als een dictator.
Hij is democratisch verkozen, moet werken met de politieke meerderheden die hij voor elkaar kan boksen en voor de rest is hij na 4 of 8 jaar weer weg.

Amerika is wel machtig en heeft veel vingers in de pap. Op dat vlak zijn we ook afhankelijk.
Aan de andere kant is Amerika ook afhankelijk van Europa en Azië als afzetmarkt.

Uiteindelijk moet je als Europa / EU zorgen dat je je eigen energievoorziening voor elkaar krijgt zonder al te veel afhankelijkheid van andere regio's.
Intern niet, maar Amerika gedraagt zich mondiaal weldegelijk als dictator.

Dat veel mensen dat niet zo zien omdat we vanuit een Westerse bril kijken en het nieuws ook als zodanig voorgeschoteld krijgen is iets anders. Maar de VS heeft geen enkel probleem met een land plat te bombarderen als ze tegen de belangen van de VS ingaan.

Of andere dwangmiddelen (vraag maar eens aan ASML die een mooie deal niet door kunnen laten gaan omdat de VS die daar totaal niets over te zeggen hebben Nederland dreigt met sancties).
pi_205296094
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:49 schreef Idisrom het volgende:
ja, want met corona zo'n massaal evenement organiseren is wel een uitdaging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205296106
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat veel mensen dat niet zo zien omdat we vanuit een Westerse bril kijken en het nieuws ook als zodanig voorgeschoteld krijgen is iets anders. Maar de VS heeft geen enkel probleem met een land plat te bombarderen als ze tegen de belangen van de VS ingaan.

Of andere dwangmiddelen (vraag maar eens aan ASML die een mooie deal niet door kunnen laten gaan omdat de VS die daar totaal niets over te zeggen hebben Nederland dreigt met sancties).
oh je denk dat opkomen voor je land gelijk is aan dictatuur....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205296119
quote:

[..]

Als asml chipmachines wil leveren aan n-k of Rusland of zelfs China dan hoop ik dat ze sancties krijgen ja.
Vakman pur sang
pi_205296130
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als asml chipmachines wil leveren aan n-k of Rusland of zelfs China dan hoop ik dat ze sancties krijgen ja.
NL houdt de export van de nieuwste machines naar china al tegen gelukkig
pi_205296178
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh je denk dat opkomen voor je land gelijk is aan dictatuur....
Als het een gevalletje ‘doen wat wij zeggen, anders behouden we ons het recht voor om jou aan te vallen’ (feitelijk hetgeen we Poetin nu verwijten): ja, inderdaad.
pi_205296186
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als het een gevalletje ‘doen wat wij zeggen, anders behouden we ons het recht voor om jou aan te vallen’ (feitelijk hetgeen we Poetin nu verwijten): ja, inderdaad.
dat verklaart veel van je opmerkingen. :Y
pi_205296191
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
NL houdt de export van de nieuwste machines naar china al tegen gelukkig
Het ging in dit situatie dan ook niet om de allernieuwste machines. Nederland had ook al de toestemming gegeven en toen greep de VS in en daar hadden ze het recht niet toe.

De VS is niets beters dan Rusland. Beiden zijn het bullies. China ook natuurlijk.
pi_205296196
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ging in dit situatie dan ook niet om de allernieuwste machines. Nederland had ook al de toestemming gegeven en toen greep de VS in en daar hadden ze het recht niet toe.

De VS is niets beters dan Rusland. Beiden zijn het bullies. China ook natuurlijk.
jawel hoor, daar hadden ze wel recht toe
  zondag 10 juli 2022 @ 13:07:46 #188
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205296211
quote:

[..]

Maar toen China de export van rare earth metalen beperkte ging de VS klagen bij de WTO.
Dezelfde WTO waar het Appellate Body nu al enkele jaren geen zaken kan behandelen, omdat de VS benoemingen van nieuwe rechters blokkeert.
are we infinite or am I alone
pi_205296229
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Maar toen China de export van rare earth metalen beperkte ging de VS klagen bij de WTO.
Dezelfde WTO waar het Appellate Body nu al enkele jaren geen zaken kan behandelen, omdat de VS benoemingen van nieuwe rechters blokkeert.
wat ze ook mogen doen en volledig in hun recht staan.
Dat heet opkomen voor hun land en belangen. Dat zouden meer politici moeten doen.

Je hoeft niet naar de VS te luisteren maar dan komen er wel consequenties die je dan zal moeten aanvaarden. Het is het 1 of het ander, en elk land mag consequenties hangen aan gedrag wat ze niet bevalt. Dat is hun goed recht en gelukkig ook.
pi_205296237
(laat iedereen svp naar deze podcast luisteren)

quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:11 schreef capricia het volgende:
Voor de geïnteresseerden, hier een opwekkende podcast.

Maandag sluit de Nord Stream 1 gaspijplijn voor onderhoud, maar er wordt rekening mee gehouden dat Rusland m daarna niet meer openzet. Gevolg zou zijn: een economisch horror-scenario. Te gast is energie-analist Jilles van den Beukel.

Listen to this episode from Boekestijn en De Wijk | BNR on Spotify. Maandag sluit de Nord Stream 1 gaspijplijn voor onderhoud, maar er wordt rekening mee gehouden dat Rusland m daarna niet meer openzet. Gevolg zou zijn: een economisch horror-scenario. Te gast is energie-analist Jilles van den Beukel.
Het is het allemaal waard!
pi_205296268
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat ze ook mogen doen en volledig in hun recht staan.
Dat heet opkomen voor hun land en belangen. Dat zouden meer politici moeten doen.

Je hoeft niet naar de VS te luisteren maar dan komen er wel consequenties die je dan zal moeten aanvaarden. Het is het 1 of het ander, en elk land mag consequenties hangen aan gedrag wat ze niet bevalt. Dat is hun goed recht en gelukkig ook.
Dus Rusland had alle recht om Oekraïne binnen te vallen?
pi_205296272
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus Rusland had alle recht om Oekraïne binnen te vallen?
volgens hun wel en zij accepteren de consequenties.

Zo werkt het geopolitiek, in een land of per individu.

Een gedrag heeft consequenties, als je de consequenties accepteert dan kan je dat gedrag gewoon doen. Niemand kan je tegenhouden behalve consequenties opleggen.
pi_205296288
--> NWS / Oorlog in Oekraïne #400 Eerste klaar KRT!

dan kunnen we hier verder met info over gas en pelletkachels :P
Hell To The Liars
pi_205296296
quote:
9s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:10 schreef Za het volgende:
(laat iedereen svp naar deze podcast luisteren)
[..]
Het is het allemaal waard!
Ik zet hem nu aan, Arend -Jan vind ik sowieso wel vermakelijk.
Hell To The Liars
pi_205296401
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
volgens hun wel en zij accepteren de consequenties.

Zo werkt het geopolitiek, in een land of per individu.

Een gedrag heeft consequenties, als je de consequenties accepteert dan kan je dat gedrag gewoon doen. Niemand kan je tegenhouden behalve consequenties opleggen.
Waarom bemoeien we ons hiermee dan?

Op zich een verfrissende kijk hoor, maar dat maakt het alleen maar zotter dat de EU zich zo in de nesten werkt.
pi_205296407
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op zich een verfrissende kijk hoor, maar dat maakt het alleen maar zotter dat de EU zich zo in de nesten werkt.
We denken dat wel dat willen om Oekraïne te steunen.
Het helpt geen zak maar we doen graag dingen die ethisch goed voelen.
Vakman pur sang
pi_205296520
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:53 schreef Za het volgende:

[..]
Je leeft in een land dat in een economische en energiecrisis staat te belanden.
In de EU die meegesleurd zal worden in het slop wegens een energie crisis in Duitsland. Dat is een omvangrijk probleem.
In een land dat Oekraiense militairen heeft getraind en bijbehorende pantserhouwitsers heeft geleverd welke Russische doelen kunnen bereiken.
Jij leeft in een land waarin je de vrijheid hebt om te zeggen en denken wat je wil. Je gebruikt die vrijheid om een doorgedraaide dictator en oorlogsmisdrijven goed te praten. Van mij mag je hoor, maar schaam je je niet een beetje?
pi_205296647
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De kans op stroomuitval is voor huishoudens even groot of misschien zelfs groter dan de kans op gasuitval.

Ofwel: zorg dat je stroom hebt om je CV-ketel aan de gang te houden.
Hoe dan? Elektriciteit produceren doormiddel van een waterwiel?

“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205296666
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

omdat de machthebbers het niet ok vinden en zij vinden dat die consequenties moet hebben. Maar blijkbaar vindt rusland het allemaal wel prima.
Als burger heb je de consequenties hiervan te accepteren, doe je dat niet, dan moet je zorgen dat je sterker bent, bv een revolutie ontketenen of een makkelijkere weg, zorgen dat er mensen machthebber worden die de aanval van rusland wel ok vinden dmv stemmen op zo'n partij.

In het klein kan je het vergelijken met mij: ik parkeer geregeld mijn auto verkeerd, ik accepteer als ik een boete krijg en ik blijf mijn auto geregeld verkeerd parkeren.
Of met bv te snel rijden. Ik accepteer het risico op een ongeluk met bijkomende onsequenties en ik accepteer de kans op een boete. Daarom verander ik mijn gedrag niet.

In het groot werkt het net zo. Totdat de consequenties wel erg genoeg zijn, zal de ander zijn gedrag niet veranderen.
De machthebber, die legt de consequenties op
Als NL bv toch ASML die deal wil geven, ondanks dat de VS met sancties dreigt, dan kan dat gewoon. NL zal dan die sancties moeten dragen of ervoor zorgen dat die sancties niet erg zijn.

Je kan het ook met SA vergelijken. Toen ze stopten met het leveren van olie aan de VS, toen wist de VS niet hoe snel ze vriendjes moesten worden met SA tot de dag van vandaag. De aanvallen op Jemen interesseert de VS dus ook niks.

Je moet trouwens niet doen alsof de wereld tegen de aanval van rusland in oekraine is. Het zijn alleen de westerse landen en ook daar zijn er een aantal van die het wel prima vinden, zoals bv Hongarije.
India, China, Brazilie, Zuid-afrika zijn bv ook landen die het wel prima vinden. Pakistan interesseert het ook niks.
Canada kan je trouwens nu ook in dat rijtje scharen, want ze leveren ondanks de sancties toch die onderdelen van de NS1.

[ Bericht 6% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-07-2022 14:01:22 ]
pi_205296750
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:45 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Hoe dan? Elektriciteit produceren doormiddel van een waterwiel?

[ afbeelding ]
Ik heb eerder in het topic al opties genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')