abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205295814
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:21 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hoe ik het lees is het anders, maar mijn kennis in gas is niet heel groot :P
Hij is in ieder geval leeg en we zijn heel naief geweest.

Andere kant, als je niemand op het wereldtoneel vertrouwt, kan je helemaal niets opbouwen, verhandelen etc etc.
Hij is niet leeg, er zit 4,6 miljard kuub in.
Dat kunnen we leegtrekken waarna de opslag onbruikbaar is :9
Vakman pur sang
pi_205295818
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Al onze cv ketels en leidingen draaien probleemloos op hoog calorisch gas trouwens.
Kwestie van inspuiter vervangen of electrinische afstelling.
Ja, dat is wel aan te passen.
Het enige struikelblok is dat je in een straat of wijk niet 1 woning kan overslaan bij het ombouwen.
En je zal ook bypasses moeten aanleggen omdat je niet in 1 dag of week een hele regio kan ombouwen.
pi_205295825
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij is niet leeg, er zit 4,6 miljard kuub in.
Dat kunnen we leegtrekken waarna de opslag onbruikbaar is :9
Naja, niet leeg maar... je ziet wel dat er al vóór de oorlog in Oekraïne uitbrak een spelletje is gespeeld.

pi_205295828
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:23 schreef Droopie het volgende:

[..]
Daar moet inderdaad over gesproken worden, alleen daar hebben we deze winter niet heel veel aan.
en dat zal ook gedeeld moeten worden.

Maar het kan niet zo zijn dat duitsland geen centrale's opent, maar wel bij ons aanklopt voor energie.
Sterker nog als we Groningen openen voor meer gas moet alles naar Duitsland wegens de contracten.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-met-het-buitenland

quote:
. "We leven in één Europa. Je kunt niet zeggen dat de een meer recht heeft dan anderen. Dat zal ook hier gelden. Er is dan sprake van schaarste en dan moeten we kijken hoe we die schaarste gaan verdelen. Met andere woorden hoe we de pijn gaan verdelen. Er zijn nu eenmaal in het buitenland net zo veel mensen afhankelijk van dat gas als in Nederland. En ze betalen er dezelfde prijs voor."
Vakman pur sang
pi_205295838
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Al onze cv ketels en leidingen draaien probleemloos op hoog calorisch gas trouwens.
Kwestie van inspuiter vervangen of electrinische afstelling.
Maar van laagcalorisch naar hoogcalorisch kan niet? Ik kan mij voorstellen dat de Nederlandse huishoudens best gunstig zitten, omdat we lurken van het laagcalorisch gas wat binnen Europa maar een beperkt afzetgebied heeft.
pi_205295871
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Maar van laagcalorisch naar hoogcalorisch kan niet? Ik kan mij voorstellen dat de Nederlandse huishoudens best gunstig zitten, omdat we lurken van het laagcalorisch gas wat binnen Europa maar een beperkt afzetgebied heeft.
Branders zijn af te stellen op elke gas soort, binnen bepaalde ranges.
Vakman pur sang
pi_205295916
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sterker nog als we Groningen openen voor meer gas moet alles naar Duitsland wegens de contracten.

[..]

heb je deze wel eens gezien, solidariteit was in dat script ver te zoeken
echt een aanrader (geen BNW materiaal ofzo hoor)
Hell To The Liars
pi_205295926
Saved by the bell
Dit kan goed zijn om relaties te herstellen

https://www.nu.nl/economi(...)verzet-oekraine.html

Dit was het ontbrekende onderdeel waarom ns-1 niet leverde
Vakman pur sang
pi_205295932
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[..]

Belachelijke beredenering. De ultieme loyaliteit en prioriteit van de Nederlandse Staat moet bij de Nederlandse natie liggen. In tijden van crisis is eigen volk eerst zelfs een verplichting.
pi_205295946
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:37 schreef Confetti het volgende:

[..]
Belachelijke beredenering. De ultieme loyaliteit en prioriteit van de Nederlandse Staat moet bij de Nederlandse natie liggen. In tijden van crisis is eigen volk eerst zelfs een verplichting.
Ja jammer dan. De contracten lopen nog tot 2030.
Vakman pur sang
pi_205295963
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja jammer dan. De contracten lopen nog tot 2030.
als de consequenties gedragen worden kan je die gewoon negeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205295967
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Je onderschat hoeveel mensen zich niet willen laten chanteren door een dictator.
Waarom doen we dan opzitten en pootjes geven aan Biden?
pi_205295968
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:37 schreef Confetti het volgende:

[..]
Contracten en wetgeving zijn altijd makkelijk na te leven als het goed gaat.
Juist in tijden van crisis is het belangerijk dat deze nagekomen worden.

Op het moment dat je ze nu niet nakomt (en de andere partijen wel andere belangerijke zaken nakomen) kan je na de crisis nooit meer zaken doen.
Hell To The Liars
pi_205295982
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
omdat die mensen Biden geen dictator vinden. Soms is het antwoord heel makkelijk
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205295988
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als de consequenties gedragen worden kan je die gewoon negeren.
https://nos.nl/artikel/24(...)land-heeft-te-weinig
Dat we dit jaar meer pompen moest van Duitsland

Wou je niet leveren dan riskeer je een (handels) oorlog met Duitsland. Dan rollebollen ze in het Kremlin van het lachen.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 12:43:39 #166
236264 crew  capricia
pi_205295990
Her is jammer dat het weer ieder land voor zich is, en er geen EU plan mogelijk is.

Lekker de prijs opdrijven voor de hoogste bieder. Waardoor NL tegen DL etc uitgespeeld gaat worden. In plaats van een blok te vormen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205295997
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk zou men moeten nadenken over onorthodoxe maatregelen.

* Huishoudens afsluiten van gas van april - oktober. Je gebruikt het immers in deze periode alleen om te douchen.
* In de wintermaanden gas op de bon (Max. 2 of 3 kuub gas per dag per huishouden). Weet niet of dit technisch mogelijk is.
* Niet essentiële energieslurpers zoals zwembaden en sauna’s sluiten.
* Bedrijven die veel gas gebruiken en het niet kunnen betalen failliet laten gaan (bijvoorbeeld kassen).
Klinkt echt wel als een oplossing ja :+ kassen sluiten want we hebben al zoveel eten de laatste tijd :D zwemles? In Nederland? Nee totaal niet essentieel.
pi_205295998
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij naar de wereld kijkt maar ik zie Biden niet als een dictator.
Hij is democratisch verkozen, moet werken met de politieke meerderheden die hij voor elkaar kan boksen en voor de rest is hij na 4 of 8 jaar weer weg.

Amerika is wel machtig en heeft veel vingers in de pap. Op dat vlak zijn we ook afhankelijk.
Aan de andere kant is Amerika ook afhankelijk van Europa en Azië als afzetmarkt.

Uiteindelijk moet je als Europa / EU zorgen dat je je eigen energievoorziening voor elkaar krijgt zonder al te veel afhankelijkheid van andere regio's.
pi_205295999
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat we dit jaar meer pompen moest van Duitsland

Wou je niet leveren dan riskeer je een (handels) oorlog met Duitsland. Dan rollebollen ze in het Kremlin van het lachen.
klopt maar het kan gewoon genegeerd worden indien men dit wil.
pi_205296005
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt maar het kan gewoon genegeerd worden indien men dit wil.
Ja als je de problemen nog veel groter wil maken dan kan dat ja.
Vakman pur sang
pi_205296009
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja als je de problemen nog veel groter wil maken dan kan dat ja.
dat maar maar net hoe je ernaar kijkt
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 12:46:22 #172
236264 crew  capricia
pi_205296018
En GB is onze LNG-hub (zij hebben de meeste LNG havens en het gaat vervolgens via pijpleidingen naar ons). Die gaan dat natuurlijk ook voor zichzelf houden als de nood aan de man is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205296024
De inzet van de huidige contracten met Duitsland is om uiteindelijk niet meer te hoeven leveren en de gaswinning in Groningen geheel af te bouwen maar wel te overbruggen tot Duitsland zonder ons kan.

We hebben al eens getornd aan die contracten, het lijkt me goed om ze nu na te leven.
pi_205296025
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:46 schreef capricia het volgende:
En GB is onze LNG-hub (zij hebben de meeste LNG havens en het gaat vervolgens via pijpleidingen naar ons). Die gaan dat natuurlijk ook voor zichzelf houden als de nood aan de man is.
Ja maar die zijn uit de EU hè? Dus verantwoord.
Vakman pur sang
pi_205296036
We zullen moeten wennen dat de UK niet meer onze vriend zal zijn in de toekomst.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')