@dick_laurentquote:Op zondag 10 juli 2022 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
hmm ok, ik liep toen in mijn korte broek en ging geregeld zwemmen in het buitenzwembad waarbij er af en toe apen voorbij kwamen
Ja. Wel gaat dat gas naar de hoogste bieder in de EU. Dat zal Duitsland zijn.quote:
Dit was geen door de staat geooloofde of getolereerde misdaad. Daaruit zijn lessen getrokken en veroordelingen uit voortgekomen.quote:Op zondag 10 juli 2022 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Is deze democratie brengende natie en NATO lid ooit berecht voor hun oorlogsmisdaden:
[ afbeelding ]
En bespaar me het whataboutism, de selectieve verontwaardiging hier is onvoorstelbaar.
Het beste is gewoon kappen met die oorlog en weer normaal gaan doen.quote:Op zondag 10 juli 2022 15:49 schreef capricia het volgende:
Denk ook dat DL veel meer gaat slikken van Rusland dan veel andere landen. Puur vanwege hun afhankelijkheid van Russisch gas.
Verwacht je niet dat Nederland en sowieso de EU water bij de wijn gaat doen capricia?quote:Op zondag 10 juli 2022 15:49 schreef capricia het volgende:
Denk ook dat DL veel meer gaat slikken van Rusland dan veel andere landen. Puur vanwege hun afhankelijkheid van Russisch gas.
En dan? Als het te duur wordt met tekorten achterblijven? Dat is het punt een beetje..quote:Op zondag 10 juli 2022 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wel gaat dat gas naar de hoogste bieder in de EU. Dat zal Duitsland zijn.
Kunnen we lekker tegenop gaan bieden.
Er is wel in de EU over gesproken. Maar het is allemaal veel te vrijblijvend.
Bijv om een maximale prijs voor gas af te spreken, wat het hele blok maximaal wil betalen (zodat we geen astronomische prijzen moeten betalen), is geblokkeerd door NL.
Iets wat ons wel gelukt is met de coronavaccinaties, lukt ons nu niet met de gasprijzen.
Lijkt me dat je dat als EU aan moet vliegen. Niet ieder land voor zichzelf en het rijkste land kan de hoogste prijs bieden.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
En dan? Als het te duur wordt met tekorten achterblijven? Dat is het punt een beetje..
En hoe verdeel je het tekort zegmaar?
Tjah, Putin heeft je bij de ballen, en als je dan niet meer wilt betalen dan zegt Putin, ook goed, geen gas, geen enkel contract verbroken.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dat als EU aan moet vliegen. Niet ieder land voor zichzelf en het rijkste land kan de hoogste prijs bieden.
Maar goed. Wij hebben Groninger gas. Kunnen we lekker voor veel geld verkopen tegen die tijd...
Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren. Niet dit halve zachte werk waardoor de oorlog nog jaren door gaat.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:09 schreef Za het volgende:
[..]
Verwacht je niet dat Nederland en sowieso de EU water bij de wijn gaat doen capricia?
En dan onder het mom van beschermen van de armere EU landen.
Weet niet of dat haalbaar had geweest.. Als je echt tegen oorlog was stond je met NATO aan de grens.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren. Niet dit halve zachte werk waardoor de oorlog nog jaren door gaat.
Dan waren die Russen allang uit Oekraïne gedonderd en konden we weer een beetje normale betrekkingen aangaan.
En ondertussen verwachten dat Putin ons van gas blijft voorzien?quote:Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren.
Als we direct harder ingegrepen hadden en de Russen dat land uitgegooid hadden, was de oorlog nu voorbij.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:24 schreef Za het volgende:
[..]
En ondertussen verwachten dat Putin ons van gas blijft voorzien?
Toen de Russen hun troepen aan het verzamelen waren bij de grens, eind vorig jaar, toen dacht ik dat het niet zo'n vaart zou lopen (wat heb ik me vergist). De inlichtingen van de VS gaven al aan dat ze een aanval aan het voorbereiden waren. En Oekraïne schreeuwde toen al om onze hulp.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet niet of dat haalbaar had geweest.. Als je echt tegen oorlog was stond je met NATO aan de grens.
Iedereen onderschat elkaar de moeder.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we direct harder ingegrepen hadden en de Russen dat land uitgegooid hadden, was de oorlog nu voorbij.
Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont..
Men is daar niet vanuit gegaan sinds 24 febr 2022, en dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:24 schreef Za het volgende:
[..]
En ondertussen verwachten dat Putin ons van gas blijft voorzien?
Hoever zou Rusland gaan in Oekraïne en andere landen ? Als wij stoppen met wapens en ze hun gang laten gaan..quote:Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef ludovico het volgende:
Gewoon die NS-2 open gooien, kappen met die oorlog.
Mja, en dan, zijn ze eerder out of bullets, of Rusland mikt die duurdere equipment kapot...quote:Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen de Russen hun troepen aan het verzamelen waren bij de grens, eind vorig jaar, toen dacht ik dat het niet zo'n vaart zou lopen (wat heb ik me vergist). De inlichtingen van de VS gaven al aan dat ze een aanval aan het voorbereiden waren. En Oekraïne schreeuwde toen al om onze hulp.
Toen hadden we ze die zware wapens moeten leveren. Nu is het een beetje laat.
Achteraf gelul, ik weet het.
Dan nemen ze gewoon alles over.... Nato grens zullen ze nog wel respecteren...quote:Op zondag 10 juli 2022 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoever zou Rusland gaan in Oekraïne en andere landen ? Als wij stoppen met wapens en ze hun gang laten gaan..
Gelukkig zijn niet alle mensen zo materialistisch als jij. Al gaan we economisch 50% terug dan nog hebben we het best.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef ludovico het volgende:
Gewoon die NS-2 open gooien, kappen met die oorlog.
Welk voordeel zie jij precies in minder bedrijvigheid en meer oorlog?quote:Op zondag 10 juli 2022 16:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn niet alle mensen zo materialistisch als jij. Al gaan we economisch 50% terug dan nog hebben we het best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |