abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205298303
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

hmm ok, ik liep toen in mijn korte broek en ging geregeld zwemmen in het buitenzwembad waarbij er af en toe apen voorbij kwamen
@dick_laurent
  zondag 10 juli 2022 @ 15:35:59 #227
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205298420
Hier in België wordt nog vrij veel met stookolie verwarmd. Wij hadden vroeger mazoutkachels die met de hand gevuld moesten worden. In de kelder stond de stookolietank, en minstens 20 of 30 zwarte metalen "mazoutkannen". Geen idee waarom er zoveel waren, je had nooit meer dan één nodig (waren groot genoeg, 10 liter of meer).

Als de kachel uitgegaan was na een tijd gebrand te hebben had je een probleem: kon je wachten tot ie afgekoeld was, of meteen bijvullen, met het risco op een explosie door de gevormde dampen wanneer je de lucifer erin gooide, waarbij al het roet dat in de kachel op de wanden hing de kamer in geblazen werd.
are we infinite or am I alone
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 15:46:01 #228
236264 crew  capricia
pi_205298592
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 14:54 schreef detaris het volgende:
Gasveld in Groningen gaat gewoon open. :O
Ja. Wel gaat dat gas naar de hoogste bieder in de EU. Dat zal Duitsland zijn.
Kunnen we lekker tegenop gaan bieden. :{

Er is wel in de EU over gesproken. Maar het is allemaal veel te vrijblijvend.

Bijv om een maximale prijs voor gas af te spreken, wat het hele blok maximaal wil betalen (zodat we geen astronomische prijzen moeten betalen), is geblokkeerd door NL.

Iets wat ons wel gelukt is met de coronavaccinaties, lukt ons nu niet met de gasprijzen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 15:49:17 #229
236264 crew  capricia
pi_205298648
Denk ook dat DL veel meer gaat slikken van Rusland dan veel andere landen. Puur vanwege hun afhankelijkheid van Russisch gas.
- Goethe, “Faust”
pi_205298702
-Het is het niet waard-

[ Bericht 96% gewijzigd door Za op 10-07-2022 16:07:54 ]
pi_205298810
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:52 schreef Za het volgende:

[..]
Is deze democratie brengende natie en NATO lid ooit berecht voor hun oorlogsmisdaden:

[ afbeelding ]

En bespaar me het whataboutism, de selectieve verontwaardiging hier is onvoorstelbaar.
Dit was geen door de staat geooloofde of getolereerde misdaad. Daaruit zijn lessen getrokken en veroordelingen uit voortgekomen.

Appels met peren vergelijken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205298916
-Idem-

[ Bericht 99% gewijzigd door Za op 10-07-2022 16:22:56 ]
pi_205298991
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:49 schreef capricia het volgende:
Denk ook dat DL veel meer gaat slikken van Rusland dan veel andere landen. Puur vanwege hun afhankelijkheid van Russisch gas.
Het beste is gewoon kappen met die oorlog en weer normaal gaan doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205298996
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:49 schreef capricia het volgende:
Verwacht je niet dat Nederland en sowieso de EU water bij de wijn gaat doen capricia?
En dan onder het mom van beschermen van de armere EU landen.
pi_205299019
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Wel gaat dat gas naar de hoogste bieder in de EU. Dat zal Duitsland zijn.
Kunnen we lekker tegenop gaan bieden. :{

Er is wel in de EU over gesproken. Maar het is allemaal veel te vrijblijvend.

Bijv om een maximale prijs voor gas af te spreken, wat het hele blok maximaal wil betalen (zodat we geen astronomische prijzen moeten betalen), is geblokkeerd door NL.

Iets wat ons wel gelukt is met de coronavaccinaties, lukt ons nu niet met de gasprijzen.
En dan? Als het te duur wordt met tekorten achterblijven? Dat is het punt een beetje..
En hoe verdeel je het tekort zegmaar?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:12:57 #236
236264 crew  capricia
pi_205299120
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
En dan? Als het te duur wordt met tekorten achterblijven? Dat is het punt een beetje..
En hoe verdeel je het tekort zegmaar?
Lijkt me dat je dat als EU aan moet vliegen. Niet ieder land voor zichzelf en het rijkste land kan de hoogste prijs bieden.

Maar goed. Wij hebben Groninger gas. Kunnen we lekker voor veel geld verkopen tegen die tijd...
- Goethe, “Faust”
pi_205299184
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me dat je dat als EU aan moet vliegen. Niet ieder land voor zichzelf en het rijkste land kan de hoogste prijs bieden.

Maar goed. Wij hebben Groninger gas. Kunnen we lekker voor veel geld verkopen tegen die tijd...
Tjah, Putin heeft je bij de ballen, en als je dan niet meer wilt betalen dan zegt Putin, ook goed, geen gas, geen enkel contract verbroken.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:15:05 #238
236264 crew  capricia
pi_205299186
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:09 schreef Za het volgende:

[..]
Verwacht je niet dat Nederland en sowieso de EU water bij de wijn gaat doen capricia?
En dan onder het mom van beschermen van de armere EU landen.
Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren. Niet dit halve zachte werk waardoor de oorlog nog jaren door gaat.
Dan waren die Russen allang uit Oekraïne gedonderd en konden we weer een beetje normale betrekkingen aangaan.
- Goethe, “Faust”
pi_205299207
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren. Niet dit halve zachte werk waardoor de oorlog nog jaren door gaat.
Dan waren die Russen allang uit Oekraïne gedonderd en konden we weer een beetje normale betrekkingen aangaan.
Weet niet of dat haalbaar had geweest.. Als je echt tegen oorlog was stond je met NATO aan de grens.
pi_205299397
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef capricia het volgende:

Ik denk dat we veel eerder die zware wapens aan Oekraïne hadden moeten leveren.
En ondertussen verwachten dat Putin ons van gas blijft voorzien?
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:26:37 #241
236264 crew  capricia
pi_205299433
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:24 schreef Za het volgende:

[..]
Als we direct harder ingegrepen hadden en de Russen dat land uitgegooid hadden, was de oorlog nu voorbij.
Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont.. :D
- Goethe, “Faust”
pi_205299463
Gewoon die NS-2 open gooien, kappen met die oorlog.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:28:49 #243
236264 crew  capricia
pi_205299484
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet niet of dat haalbaar had geweest.. Als je echt tegen oorlog was stond je met NATO aan de grens.
Toen de Russen hun troepen aan het verzamelen waren bij de grens, eind vorig jaar, toen dacht ik dat het niet zo'n vaart zou lopen (wat heb ik me vergist). De inlichtingen van de VS gaven al aan dat ze een aanval aan het voorbereiden waren. En Oekraïne schreeuwde toen al om onze hulp.
Toen hadden we ze die zware wapens moeten leveren. Nu is het een beetje laat.

Achteraf gelul, ik weet het.
- Goethe, “Faust”
pi_205299495
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Als we direct harder ingegrepen hadden en de Russen dat land uitgegooid hadden, was de oorlog nu voorbij.
Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont.. :D
Iedereen onderschat elkaar de moeder.
Beide hebben laten zien mensenlevens te willen offeren, pas als de militaire macht enorm scheef is zal dat oorlog daar hebben weerhouden.
pi_205299512
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:24 schreef Za het volgende:

[..]
Men is daar niet vanuit gegaan sinds 24 febr 2022, en dat hoeft ook niet.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:30:03 #246
236264 crew  capricia
pi_205299514
quote:
87s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef ludovico het volgende:
Hoever zou Rusland gaan in Oekraïne en andere landen ? Als wij stoppen met wapens en ze hun gang laten gaan..
- Goethe, “Faust”
pi_205299521
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Toen de Russen hun troepen aan het verzamelen waren bij de grens, eind vorig jaar, toen dacht ik dat het niet zo'n vaart zou lopen (wat heb ik me vergist). De inlichtingen van de VS gaven al aan dat ze een aanval aan het voorbereiden waren. En Oekraïne schreeuwde toen al om onze hulp.
Toen hadden we ze die zware wapens moeten leveren. Nu is het een beetje laat.

Achteraf gelul, ik weet het.
Mja, en dan, zijn ze eerder out of bullets, of Rusland mikt die duurdere equipment kapot...

Nee, als je echt niet wilt dat ze binnen komen zet je NATO soldaten aan de grens.
pi_205299539
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoever zou Rusland gaan in Oekraïne en andere landen ? Als wij stoppen met wapens en ze hun gang laten gaan..
Dan nemen ze gewoon alles over.... Nato grens zullen ze nog wel respecteren...
pi_205299577
quote:
87s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:28 schreef ludovico het volgende:
Gelukkig zijn niet alle mensen zo materialistisch als jij. Al gaan we economisch 50% terug dan nog hebben we het best.
pi_205299604
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gelukkig zijn niet alle mensen zo materialistisch als jij. Al gaan we economisch 50% terug dan nog hebben we het best.
Welk voordeel zie jij precies in minder bedrijvigheid en meer oorlog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')