abonnement Unibet Coolblue
pi_206125590
Mijn kat heeft vorige week vrijdag gebitsreiniging ondergaan en 4 kiezen moeten trekken (onder narcose).

In eerste instantie leek alles goed te gaan.

Heb mijn kat natvoer gegeven ipv droogvoer.
Ik weet van mijn kat dat zij overgeeft van natvoer, tot mij verbazing was er de eerste 4 dagen niks aan de hand.

Het viel mij wel op dat ze niet poepte, maar ook daar begon ze mee na 4 dagen.

Helaas ging het gisterochtend mis.
Gigantisch veel gekotst, leek wel of alles van de afgelopen dagen er in een keer uitkwam.

Direct weer haar oude voer terug gezet (brokken) en ze eet en drinkt goed.

Sinds het kotsen is ze onwijs rustig, zwak, ziet er niet happy uit en ligt op plekken waar ze nooit ligt (zoals onder het bed...). Ook lijkt ze wijdbeens te lopen...

Vanavond ga ik terug naar de dierenarts, maar ik ben onwijs bang om mijn 15 jarige kat te verliezen.

Kan het zijn dat ze gewoon misselijk is van het kotsen? Ze eet en drink nog goed.
Daarvoor was alles prima, wat rustiger dan voor de narcose, maar kwam er wel lekker bijliggen etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door KawaZ op 28-09-2022 08:20:01 ]
pi_206125853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:14 schreef KawaZ het volgende:
Mijn kat heeft vorige week vrijdag gebitsreiniging ondergaan en 4 kiezen moeten trekken (onder narcose).

In eerste instantie leek alles goed te gaan.

Heb mijn kat natvoer gegeven ipv droogvoer.
Ik weet van mijn kat dat zij overgeeft van natvoer, tot mij verbazing was er de eerste 4 dagen niks aan de hand.

Het viel mij wel op dat ze niet poepte, maar ook daar begon ze mee na 4 dagen.

Helaas ging het gisterochtend mis.
Gigantisch veel gekotst, leek wel of alles van de afgelopen dagen er in een keer uitkwam.

Direct weer haar oude voer terug gezet (brokken) en ze eet en drinkt goed.

Sinds het kotsen is ze onwijs rustig, zwak, ziet er niet happy uit en ligt op plekken waar ze nooit ligt (zoals onder het bed...). Ook lijkt ze wijdbeens te lopen...

Vanavond ga ik terug naar de dierenarts, maar ik ben onwijs bang om mijn 15 jarige kat te verliezen.

Kan het zijn dat ze gewoon misselijk is van het kotsen? Ze eet en drink nog goed.
Daarvoor was alles prima, wat rustiger dan voor de narcose, maar kwam er wel lekker bijliggen etc.
Het kan heel goed dat ze obstipatie heeft, dit is wel spoed na zoveel dagen zou zo snel mogelijk gaan!

Onze oudste heeft dit ook al een paar jaar, zelfs al eens op de weekend spoed geweest ondat ze niet kon poepen en kreeg een klysma.
Ze lag hijgend onder tafel alsof ze moest bevallen.. zo zielig :'(
Sindsdien geven we haar 2x daags een eigen schoteltje natvoer waar we vooraf psyliumvezels in losweken met kattenmelk. (Met da in overleg uiteraard)
Dit wordt een soort gelei wat dan met het voer mee de darmen in gaat en de ontlasting zachter maakt.

Dit voorjaar na de gebitsoperatie had ze weer obstipatie en hebben we zelf een klysma tube moeten toedienen. Dit hebben we nu ook standaard in huis.

Als een kat obstipatie heeft kan het voer niet verder dus logisch dat het terug komt, je kat zal ook echt pijn hebben en zich ellendig voelen los van de gebitsoperatie.


*het kan trouwens ook goed dat ze een ontsteking in haar bekje heeft en verhoging heeft?
pi_206126509
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:50 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Het kan heel goed dat ze obstipatie heeft, dit is wel spoed na zoveel dagen zou zo snel mogelijk gaan!

Onze oudste heeft dit ook al een paar jaar, zelfs al eens op de weekend spoed geweest ondat ze niet kon poepen en kreeg een klysma.
Ze lag hijgend onder tafel alsof ze moest bevallen.. zo zielig :'(
Sindsdien geven we haar 2x daags een eigen schoteltje natvoer waar we vooraf psyliumvezels in losweken met kattenmelk. (Met da in overleg uiteraard)
Dit wordt een soort gelei wat dan met het voer mee de darmen in gaat en de ontlasting zachter maakt.

Dit voorjaar na de gebitsoperatie had ze weer obstipatie en hebben we zelf een klysma tube moeten toedienen. Dit hebben we nu ook standaard in huis.

Als een kat obstipatie heeft kan het voer niet verder dus logisch dat het terug komt, je kat zal ook echt pijn hebben en zich ellendig voelen los van de gebitsoperatie.

*het kan trouwens ook goed dat ze een ontsteking in haar bekje heeft en verhoging heeft?
Dank voor je reactie!

Vanochtend heeft ze toch weer wat gekotst.
Na het kotsen sloeg heel haar gemoedstoestand om.

Weer kopjes geven, op het bed, de bank etc springen.
Op schoot liggen.

Ik heb de dierenarts gebeld die zegt laten we nog even afwachten.
We hebben afgesproken dat als ik vandaag thuiskom en mijn kat er niet goed aan toe is ik opbel en alsnog langskom voor een controle.

Constipatie was ik ook bang voor, maar ze heeft dus na 4 dagen wel gepoept (en zag er uit als normale ontlasting).
Ik had gehoopt dat toen alles de goede kant op zou gaan, maar toen kwam het kotsen dus en werd ze helemaal slap...

Ik kijk het even aan als ik thuis ben. Bevalt het me niet ga ik vanavond alsnog naar de dierenarts.
(Is ook weer een hoop stres voor die ouwe lobbes, dus ik hoop natuurlijk dat ze uit zichzelf opknapt...)
pi_206130226
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet dat je niet gewoon naar het asiel gaat. Daar kunnen ze je matchen met katten die prima passen bij de haken en ogen die je noemt. Katten die goed alleen kunnen zijn, misschien wat ouder. Die je huis niet meer slopen en die je niet intensief hoeft op te voeden (en dus veel thuis zijn, vakantie opnemen etc.). Die juist gewend zijn binnen te blijven en voor wie dat dus juist géén probleem is. Of die je naar buiten kan laten zonder dat je ervan wakker ligt.

Je kunt ze verdorie haast op maat krijgen en er (als dierenliefhebber, neem ik aan?) ook nog een dakloos dier mee opvangen, maar nee, het moet dan opeens een kersvers raskatje zijn.

Ik zal de gedachtegang wel nooit helemaal begrijpen. Het zijn geen accessoires of zo.
Zeg je dat ook tegen mensen die een bepaald ras van een hond koopt?
Ja wij hebben raskatten omdat we gewoon houden van het karakter van dit ras. En ja ook gewone katten kunnen lief zijn. En ja er zijn ook raskatten die niet voldoen aan de kenmerken van dat ras. Maar dan nog is het iedereens eigen keuze waar ze voor kiezen.
pi_206130759
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:27 schreef F_r het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen mensen die een bepaald ras van een hond koopt?
Ja wij hebben raskatten omdat we gewoon houden van het karakter van dit ras. En ja ook gewone katten kunnen lief zijn. En ja er zijn ook raskatten die niet voldoen aan de kenmerken van dat ras. Maar dan nog is het iedereens eigen keuze waar ze voor kiezen.
Ik zou zowiezo iedereen adviseren eerst bij het asiel te kijken voor je een rasdier koopt.
Rasdieren :N
Twiddel
pi_206132845
Wij wilden een specifiek ras hebben en daar zijn we ook voor bereid om te betalen + ik vind het gewoon een prettig idee dat de katten 3 tot 4 maanden bij de ouders blijven in plaats van met 8 weken al bij de ouders vandaan gehaald te worden.
Als onze laatste kat overlijdt (die we gekocht hebben omdat het ras nog niet door gefokt is) wordt dat weer hetzelfde ras (als er nog mee gefokt wordt:), vanwege het karakter en omdat ze zeer weinig verharen :)).

In totaal hebben we 3 raskatten, 2 asielkatten en 2 katten bij mensen vandaan, ze waren ons allemaal even lief en ze worden nog steeds gemist ;(
pi_206132925
Ik heb nu wel 2 raskatten maar dat zijn herplaatsers. Onze 3e kat is ook een herplaatser geen idee wat voor ras hij is. Maar we merken duidelijk verschil in karakter en dat is voor ons de reden dat we eigenlijk altijd voor een bepaald ras kiezen.
pi_206134266
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet dat je niet gewoon naar het asiel gaat. Daar kunnen ze je matchen met katten die prima passen bij de haken en ogen die je noemt. Katten die goed alleen kunnen zijn, misschien wat ouder. Die je huis niet meer slopen en die je niet intensief hoeft op te voeden (en dus veel thuis zijn, vakantie opnemen etc.). Die juist gewend zijn binnen te blijven en voor wie dat dus juist géén probleem is. Of die je naar buiten kan laten zonder dat je ervan wakker ligt.

Je kunt ze verdorie haast op maat krijgen en er (als dierenliefhebber, neem ik aan?) ook nog een dakloos dier mee opvangen, maar nee, het moet dan opeens een kersvers raskatje zijn.

Ik zal de gedachtegang wel nooit helemaal begrijpen. Het zijn geen accessoires of zo.
Is dat tegenwoordig echt zo makkelijk? Toen ik (ca. 5 jaar geleden) een kat zocht, heb ik aanvankelijk ook bij asiels gekeken, maar ik kon daar niks vinden. En ik heb wekenlang alle asiels binnen een straal van 50 km in de gaten gehouden. Het waren echter allemaal katten waar 'iets' mee was. Hetzij hoogbejaard, hetzij gedragsproblemen, hetzij medische problemen, hetzij een combinatie daarvan.

Wat ik zocht was een gezonde, volwassen (jong volwassen tot middelbare leeftijd) binnenkat, zonder grote gedragsproblemen. Was niet te vinden. Uiteindelijk is het toen via Fok! wel gelukt - dat lieve dametje woont hier dus sindsdien.
  woensdag 28 september 2022 @ 23:23:04 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206135856
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:27 schreef F_r het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen mensen die een bepaald ras van een hond koopt?
Ja wij hebben raskatten omdat we gewoon houden van het karakter van dit ras. En ja ook gewone katten kunnen lief zijn. En ja er zijn ook raskatten die niet voldoen aan de kenmerken van dat ras. Maar dan nog is het iedereens eigen keuze waar ze voor kiezen.
Jazeker. Net zo egoïstisch. Achterlijk gesodemieter met die hondenfok.

Dat het ieders keuze is, lijkt me evident. Ik zou er wel voor zijn die keuze te verbieden. Eerst alle asieldieren opmaken. Eens kijken hoeveel echte dierenliefhebbers er dan over blijven.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 28 september 2022 @ 23:24:51 #160
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206135872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat tegenwoordig echt zo makkelijk? Toen ik (ca. 5 jaar geleden) een kat zocht, heb ik aanvankelijk ook bij asiels gekeken, maar ik kon daar niks vinden. En ik heb wekenlang alle asiels binnen een straal van 50 km in de gaten gehouden. Het waren echter allemaal katten waar 'iets' mee was. Hetzij hoogbejaard, hetzij gedragsproblemen, hetzij medische problemen, hetzij een combinatie daarvan.

Wat ik zocht was een gezonde, volwassen (jong volwassen tot middelbare leeftijd) binnenkat, zonder grote gedragsproblemen. Was niet te vinden. Uiteindelijk is het toen via Fok! wel gelukt - dat lieve dametje woont hier dus sindsdien.
Of het makkelijk is, is een tweede. Je moet een beetje geluk hebben, denk ik. Veel mensen lukt het prima. Maar die hebben misschien net de makkelijke dieren voor jouw neus weggekaapt. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206136302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Of het makkelijk is, is een tweede. Je moet een beetje geluk hebben, denk ik. Veel mensen lukt het prima. Maar die hebben misschien net de makkelijke dieren voor jouw neus weggekaapt. :P
Nou, dat betwijfel ik toch. Ik heb net nog even op ikzoekbaas gekeken. Als ik zoek op gezonde binnenkatten van 1-8 jaar, vind ik er een stuk of zeven. Da's dus in heel Nederland. En van die zeven is er één een fout (betreft kittens). Eentje is feitelijk geen binnenkat, maar mag niet meer naar buiten vanwege FIV. Eentje lijkt qua omschrijving normaal, maar is al eens teruggebracht. En de andere vier hebben gedragsissues. Bijv een angstige zwerfkat die je héél langzaam weer moet laten wennen aan contact met mensen (waarbij ik me ook afvraag of je een voormalig zwervertje wel kunt laten wennen aan een bestaan als binnenkat).

Dus, in heel Nederland is er momenteel misschien eentje. Al vermoed ik dat die niet voor niets is teruggebracht.
pi_206136335
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, dat betwijfel ik toch. Ik heb net nog even op ikzoekbaas gekeken. Als ik zoek op gezonde binnenkatten van 1-8 jaar, vind ik er een stuk of zeven. Da's dus in heel Nederland. En van die zeven is er één een fout (betreft kittens). Eentje is feitelijk geen binnenkat, maar mag niet meer naar buiten vanwege FIV. Eentje lijkt qua omschrijving normaal, maar is al eens teruggebracht. En de andere vier hebben gedragsissues. Bijv een angstige zwerfkat die je héél langzaam weer moet laten wennen aan contact met mensen (waarbij ik me ook afvraag of je een voormalig zwervertje wel kunt laten wennen aan een bestaan als binnenkat).

Dus, in heel Nederland is er momenteel misschien eentje. Al vermoed ik dat die niet voor niets is teruggebracht.
Dan neem je er eentje van 9 jaar. En met een goed beheersbare kwaal. Of je kijkt bij andere opvangcentra. De poezenboot heeft bijvoorbeeld vaak katten die ze heel goed bestuderen en typeren. Er zijn ook sites waarop katten staan die herplaatst moeten worden. Geen asiels dus. Of je hebt geduld. De ware komt zelden op commando op de pad. Niet zo mopperen.

En ik heb het niet gecheckt, ga dat ook zeker niet doen, maar het lijkt me sterk dat er in heel Nederland maar zeven leuke niet te moeilijke katten in de asiels zitten. Dat zou een dag zijn om de vlag uit te steken.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206136365
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Dan neem je er eentje van 9 jaar. En met een goed beheersbare kwaal. Of je kijkt bij andere opvangcentra. De poezenboot heeft bijvoorbeeld vaak katten die ze heel goed bestuderen en typeren. Er zijn ook sites waarop katten staan die herplaatst moeten worden. Geen asiels dus. Of je hebt geduld. De ware komt zelden op commando op de pad. Niet zo mopperen.

En ik heb het niet gecheckt, ga dat ook zeker niet doen, maar het lijkt me sterk dat er in heel Nederland maar zeven leuke niet te moeilijke katten in de asiels zitten. Dat zou een dag zijn om de vlag uit te steken.
Klopt. Het zijn er geen zeven. Het zijn er dus minder.

Daarbij is de eis van een binnenkat overigens wel tamelijk beperkend. Zoek je met dezelfde eisen een kat die wel naar buiten gaat, dan wordt het al veel makkelijker.

In ieder geval is wat jij zei - dat je ze haast op maat kunt krijgen- beslist niet waar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2022 00:27:47 ]
pi_206139618
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 00:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klopt. Het zijn er geen zeven. Het zijn er dus minder.

Daarbij is de eis van een binnenkat overigens wel tamelijk beperkend. Zoek je met dezelfde eisen een kat die wel naar buiten gaat, dan wordt het al veel makkelijker.

In ieder geval is wat jij zei - dat je ze haast op maat kunt krijgen- beslist niet waar.
Ik weet niet welke eisen jij in vredesnaam aan een levend wezen stelt dat je er maar zeven in heel het land van kunt vinden, maar het is quatsch. Misschien moet je er dan maar niet aan beginnen.
En heb je al bij de kattenboot en de andere sites gekeken? De boel zit overal tjokvol herplaatsers. Misschien even verder kijken dan je eerste googlehit, waar je vervolgens met een vingerknip je op maat gemaakte accessoire kan laten thuisbezorgen.

Jij laat precies zien waar de crux zit: 'op maat'. Daarmee bedoel ik: een dier dat aan je belangrijkste eis voldoet. Je hebt bijvoorbeeld alleen een balkon. Je bent bijvoorbeeld best veel van huis. Dan kun je daarop zoeken. Ik bedoel met 'op maat' niet: een dier op bestelling waarbij je als een stel Adidasjes de maat en kleur en levertijden invult.

Dat is wat ook zo absurd is aan het fokken van rassen. Stel, er waren ooit nu eenmaal vijf hondenrassen. Of nee, we maken er zelfs 50 van. Honden, zoals honden nog een beetje bedoeld waren. Dus zonder allemaal menselijke fratsen. En dan wil je dus graag een hond. Maar je wil liever niet dat die je kind of je bank opvreet. En die vijftig rassen doen dat toevallig allemaal wel. Nou, dan moet je dus geen hond nemen.

Maar nee, mensen éisen een hond. Dus worden er honden gemaakt die geen kinderen of banken eten. Die in een handtas passen. Die lief zijn voor postbodes. Die op teddyberen lijken. Bizar. Zoek gewoon een andere hobby in plaats van onder het mom van dierenliefde stampvoetend je speelgoed op te eisen. Het is grove dierenmishandeling en totale menselijke arrogantie. En het heeft bovenal geen moer met dierenliefde, maar louter met verveeld, verwend egoïsme te maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206139771
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik weet niet welke eisen jij in vredesnaam aan een levend wezen stelt dat je er maar zeven in heel het land van kunt vinden, maar het is quatsch.
Ik heb je precies verteld welke eisen ik stel: een gezonde, volwassen (maar nog niet hoogbejaarde) binnenkat zonder gedragsproblemen.

quote:
Misschien moet je er dan maar niet aan beginnen.
Ik ben er al aan begonnen.

quote:
En heb je al bij de kattenboot en de andere sites gekeken? De boel zit overal tjokvol herplaatsers. Misschien even verder kijken dan je eerste googlehit, waar je vervolgens met een vingerknip je op maat gemaakte accessoire kan laten thuisbezorgen.
Ik heb niet gekeken bij de eerste de beste hit, maar op de site waar zo ongeveer alle dierenasiels bij aangesloten zijn (ikzoekbaas). En wellicht zijn er langs andere wegen nog wel een paar te vinden, maar dat doet niets af aan het punt. Namelijk dat het echt niet zo eenvoudig is om een geschikte kat in het asiel te vinden.

quote:
Jij laat precies zien waar de crux zit: 'op maat'. Daarmee bedoel ik: een dier dat aan je belangrijkste eis voldoet. Je hebt bijvoorbeeld alleen een balkon. Je bent bijvoorbeeld best veel van huis. Dan kun je daarop zoeken. Ik bedoel met 'op maat' niet: een dier op bestelling waarbij je als een stel Adidasjes de maat en kleur en levertijden invult.

Dat is wat ook zo absurd is aan het fokken van rassen. Stel, er waren ooit nu eenmaal vijf hondenrassen. Of nee, we maken er zelfs 50 van. Honden, zoals honden nog een beetje bedoeld waren. Dus zonder allemaal menselijke fratsen. En dan wil je dus graag een hond. Maar je wil liever niet dat die je kind of je bank opvreet. En die vijftig rassen doen dat toevallig allemaal wel. Nou, dan moet je dus geen hond nemen.

Maar nee, mensen éisen een hond. Dus worden er honden gemaakt die geen kinderen of banken eten. Die in een handtas passen. Die lief zijn voor postbodes. Die op teddyberen lijken. Bizar. Zoek gewoon een andere hobby in plaats van onder het mom van dierenliefde stampvoetend je speelgoed op te eisen. Het is grove dierenmishandeling en totale menselijke arrogantie. En het heeft bovenal geen moer met dierenliefde, maar louter met verveeld, verwend egoïsme te maken.
Misschien moet jij zelf eens leren om je een beetje normaal te gedragen. Deze hele rant tegen mij slaat nergens op. Zoals ik al schreef, heb ik uiteindelijk zelf een lief dametje opgevangen dat een nieuw onderkomen nodig had. Bevalt wederzijds uitstekend en het is gewoon een vuilnisbakkenras. Was echter niet te vinden via de asiels.
pi_206140005
Wij zijn ook een paar jaar geleden opzoek geweest naar een herplaatser voor onze toen 9 jarige kat die alleen overbleef. Dat was amper te doen de katten de we vonden hadden de volgende "problemen"

-niet bij andere katten kunnen
-niet bij kinderen kunnen
-medicatie nodig (oke dat is niet meteen probleem)
-onberekenbaar
-angstig
-te oud
-te jong
-fiv
enz enz
Uiteindelijk een ex- dekkater gevonden die hebben we tot zijn dood gehad maar die plaste dus heel regelmatig naast de kattenbak dus daar hadden we wel spijt van.
Nu ook sinds een jaar 2 herplaatsers maar die gingen weg i.v.m. overlijden van partner en de weduwe wilde graag reizen. De katten mochten alleen weg bij een goed huisje en dus samen. Deze wonen nu dus bij ons.
pi_206141250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb je precies verteld welke eisen ik stel: een gezonde, volwassen (maar nog niet hoogbejaarde) binnenkat zonder gedragsproblemen.
[..]
Ik ben er al aan begonnen.
[..]
Ik heb niet gekeken bij de eerste de beste hit, maar op de site waar zo ongeveer alle dierenasiels bij aangesloten zijn (ikzoekbaas). En wellicht zijn er langs andere wegen nog wel een paar te vinden, maar dat doet niets af aan het punt. Namelijk dat het echt niet zo eenvoudig is om een geschikte kat in het asiel te vinden.
[..]
Misschien moet jij zelf eens leren om je een beetje normaal te gedragen. Deze hele rant tegen mij slaat nergens op. Zoals ik al schreef, heb ik uiteindelijk zelf een lief dametje opgevangen dat een nieuw onderkomen nodig had. Bevalt wederzijds uitstekend en het is gewoon een vuilnisbakkenras. Was echter niet te vinden via de asiels.
Vriend, ik krijg er 15. Op dit moment, alleen via de asielsite van de dierenbescherming (er zijn veel meer asielen). Dus je hebt de keuze uit 15 katten die voldoen, al met één website. Wat is je probleem?
O nee wacht, er zijn er acht van gereserveerd of net geplaatst. Net weg dus, want ze staan er nog op. Dus zeven stuks zijn onmiddellijk, per direct, hoppekee beschikbaar. Volgende week staan er ongetwijfeld weer nieuwe bij. En de week erna nog meer/weer andere. Hoeveel katten zoek je wel niet? En waarom moet dat per se via deze site?
De asielen van de DB zijn 'slechts' een deel van de asielen en opvangcentra.

Als ik wil weten welke rode T-shirts er op dit moment te koop zijn, ga ik ook niet louter naar de site van Wehkamp.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206143340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Vriend, ik krijg er 15. Op dit moment, alleen via de asielsite van de dierenbescherming (er zijn veel meer asielen). Dus je hebt de keuze uit 15 katten die voldoen, al met één website. Wat is je probleem?
O nee wacht, er zijn er acht van gereserveerd of net geplaatst. Net weg dus, want ze staan er nog op. Dus zeven stuks zijn onmiddellijk, per direct, hoppekee beschikbaar. Volgende week staan er ongetwijfeld weer nieuwe bij. En de week erna nog meer/weer andere. Hoeveel katten zoek je wel niet? En waarom moet dat per se via deze site?
De asielen van de DB zijn 'slechts' een deel van de asielen en opvangcentra.

Als ik wil weten welke rode T-shirts er op dit moment te koop zijn, ga ik ook niet louter naar de site van Wehkamp.
Vis uit die zeven die je overhoudt dan ook nog eens de fouten (er staan ook kittens bij) en de dieren met gedragsproblemen. Filter ook nog even de katten eruit die wel worden aangeboden als binnenkat, maar waarbij in de omschrijving staat dat ze een ruime (afgeschermde) tuin nodig hebben. Dan hou je niks over. Bij andere sites is het beeld vergelijkbaar.

Verder ben ik er wel klaar mee. Je leest niet wat ik schrijf en ik blijf niet aan de gang met uitleggen.
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 19:31:07 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_206144265
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb je precies verteld welke eisen ik stel: een gezonde, volwassen (maar nog niet hoogbejaarde) binnenkat zonder gedragsproblemen.
[..]
Ik ben er al aan begonnen.
[..]
Ik heb niet gekeken bij de eerste de beste hit, maar op de site waar zo ongeveer alle dierenasiels bij aangesloten zijn (ikzoekbaas). En wellicht zijn er langs andere wegen nog wel een paar te vinden, maar dat doet niets af aan het punt. Namelijk dat het echt niet zo eenvoudig is om een geschikte kat in het asiel te vinden.
[..]
Misschien moet jij zelf eens leren om je een beetje normaal te gedragen. Deze hele rant tegen mij slaat nergens op. Zoals ik al schreef, heb ik uiteindelijk zelf een lief dametje opgevangen dat een nieuw onderkomen nodig had. Bevalt wederzijds uitstekend en het is gewoon een vuilnisbakkenras. Was echter niet te vinden via de asiels.
Er zijn heel wat sites voor herplaatsers, kittentekoop.nl heeft ook een herplaats afdeling, diverse asielen natuurlijk en ook facebook heeft diverse herplaatspagina's, ook voor raskatten.

Maar als jij liever een kitten koopt of een jong volwassen kat bij een fokker is dat ook gewoon je goed recht he ;) Zou me wel goed inlezen in het ras en op zoek gaan naar een goede, verantwoordelijke fokker. Moet er wel bij zeggen dat meeste fokkers het geen goed idee vinden als hun kitten alleen geplaatst zou worden en dat je het plan hebt om het beestje op den duur buiten te laten lopen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_206144330
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:31 schreef senesta het volgende:

[..]
Er zijn heel wat sites voor herplaatsers, kittentekoop.nl heeft ook een herplaats afdeling, diverse asielen natuurlijk en ook facebook heeft diverse herplaatspagina's, ook voor raskatten.

Maar als jij liever een kitten koopt of een jong volwassen kat bij een fokker is dat ook gewoon je goed recht he ;) Zou me wel goed inlezen in het ras en op zoek gaan naar een goede, verantwoordelijke fokker. Moet er wel bij zeggen dat meeste fokkers het geen goed idee vinden als hun kitten alleen geplaatst zou worden en dat je het plan hebt om het beestje op den duur buiten te laten lopen.
Ik weet niet waarom je dit allemaal tegen mij vertelt hoor. Het heeft niks te maken met mijn situatie of met de posts die ik hier geplaatst heb. Ik wil geen kitten, ik wil geen raskat en ik laat mijn kat niet naar buiten.
pi_206144352
Ik heb ook even gekeken op de site van de dierenbescherming en met wat ik zou willen van een kat bleven er 3 over, 3 kittens waarvan er 1 bij een andere jonge kat moest dus bleven er nog maar 2 kittens over van al die katten op hun site. Filterde ik de kittens eruit dan bleven er 0 katten over. Bij (asiel) katten is het niet binnen kunnen aarden vaak de bottleneck + niet met andere katten of niet met jonge kinderen of niet met honden om kunnen gaan maakt de spoeling erg dun en moet je echt mazzel hebben.
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 19:47:45 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_206144651
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:35 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook even gekeken op de site van de dierenbescherming en met wat ik zou willen van een kat bleven er 3 over, 3 kittens waarvan er 1 bij een andere jonge kat moest dus bleven er nog maar 2 kittens over van al die katten op hun site. Filterde ik de kittens eruit dan bleven er 0 katten over. Bij (asiel) katten is het niet binnen kunnen aarden vaak de bottleneck + niet met andere katten of niet met jonge kinderen of niet met honden om kunnen gaan maakt de spoeling erg dun en moet je echt mazzel hebben.

Ik heb 5 Maine coons, drie herplaatsers en de laatste twee gekocht als kittens. Ik hou van coontjes, ben verliefd op hun looks en karakter en ik vind het fijn dat ze lekker 13 weken bij mama kunnen blijven en vaak super sociaal zijn.
Mijn eventuele volgende kat kan een herplaatser zijn, een kat uit het asiel of wellicht weer een kitten bij een verantwoordelijke fokker vandaan, net wat op ons pad komt en bij ons past O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_206146792
Het is natuurlijk niet gezegd dat een stamboosloos kitten niet 13 weken bij mama blijft, dat wordt gelukkig steeds gangbaarder.

Ik ben geen fan van fokken op ras, o.a. omdat er echt meer dan genoeg dieren een huis zoeken en omdat de genenpoel vaak zo klein is. Daarbij vind ik 'diergebruik' en het bezitten van individuen niet iets om toe te juichen*, en fokken/vermeerderen is daar wel een groot onderdeel van. En als er dan ook rassen als de Pers genoemd worden bij voorkeuren......dat is echt egoïsme ten top. De fok van kortsnuiten (honden) wordt nu steeds strenger gereguleerd, zou mooi zijn als ze dat ook gaan toepassen op katten.

Verder zie ik hier eisenlijsten voorbij komen... ze moeten nog net niet kunnen aporteren en de krant komen brengen? :?

Stel ook eens andersom de vraag; wat heb jij precies te bieden aan een kat? Een flatje 3 hoog achter zonder buiten is in de meeste gevallen heel niet zo diervriendelijk voor een jongere kat in de bloei van zijn leven. Stel dan je eisen bij en adopteer een ouwe sok, of eentje die misschien minder aanhalig en wat banger is, maar bijvoorbeeld geen medische geschiedenis heeft. Of kies een andere combinatie van leuke en minder leuke kenmerken, en accepteer dat het levende wezens zijn, geen statische robots. Op maat gemaakt..... alleen al zo over levende wezens spreken...gatverdamme zeg.

*Ik maak dus een uitzondering voor het opvangen van dieren die al op deze Aardkloot zijn gezet. Maar nieuwe gedomesticeerde dieren erbij fokken mag van mij echt aan banden gelegd worden.
pi_206148082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:35 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook even gekeken op de site van de dierenbescherming en met wat ik zou willen van een kat bleven er 3 over, 3 kittens waarvan er 1 bij een andere jonge kat moest dus bleven er nog maar 2 kittens over van al die katten op hun site. Filterde ik de kittens eruit dan bleven er 0 katten over. Bij (asiel) katten is het niet binnen kunnen aarden vaak de bottleneck + niet met andere katten of niet met jonge kinderen of niet met honden om kunnen gaan maakt de spoeling erg dun en moet je echt mazzel hebben.

Het is éèn site. Waar een selectie katten uit de aangesloten asiels op staat bovendien! Ga naar je asiel. Overleg wat je zoekt. Heb geduld. Kijk daarnaast bij andere asiels. Kijk op andere sites van andere organisaties. Bel en praat en heb wederom geduld. En een ruim hart. En doe een beetje moeite.

Een dier is geen webshopbestelling.

Maar ik val in herhaling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 29-09-2022 23:21:43 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206148099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vis uit die zeven die je overhoudt dan ook nog eens de fouten (er staan ook kittens bij) en de dieren met gedragsproblemen. Filter ook nog even de katten eruit die wel worden aangeboden als binnenkat, maar waarbij in de omschrijving staat dat ze een ruime (afgeschermde) tuin nodig hebben. Dan hou je niks over. Bij andere sites is het beeld vergelijkbaar.

Verder ben ik er wel klaar mee. Je leest niet wat ik schrijf en ik blijf niet aan de gang met uitleggen.
Mooi dat je er klaar mee bent, maar feit blijft dat jij alleen bij de Wehkamp kijkt, die bovendien maar een selectie van haar totale collectie rode T-shirts op haar site zet. En op basis daarvan beweer jij dat er in heel het land zeven geschikte kledingstukken voor je te vinden zijn.

Dan zou ik er ook klaar mee zijn, inderdaad.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206148117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 23:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Mooi dat je er klaar mee bent, maar feit blijft dat jij alleen bij de Wehkamp kijkt, die bovendien maar een selectie van haar totale collectie rode T-shirts op haar site zet. En op basis daarvan beweer jij dat er in heel het land zeven geschikte kledingstukken voor je te vinden zijn.

Dan zou ik er ook klaar mee zijn, inderdaad.
Nee, dat is niet wat ik beweer. En zoals gezegd, ik blijf niet aan de gang met uitleggen. Als je de eerste tien keer niet leest wat ik schrijf, zal het de elfde keer vast niet anders zijn.
pi_206148152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 23:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik beweer. En zoals gezegd, ik blijf niet aan de gang met uitleggen. Als je de eerste tien keer niet leest wat ik schrijf, zal het de elfde keer vast niet anders zijn.
:D Jezus, je klinkt als een overspannen leraar Duits.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206148175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 23:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
:D Jezus, je klinkt als een overspannen leraar Duits.
Deze?

pi_206151547
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:50 schreef Candaasje het volgende:

Verder zie ik hier eisenlijsten voorbij komen... ze moeten nog net niet kunnen aporteren en de krant komen brengen? :?

Mijn kat apporteert en geeft pootjes, maar brengt helaas geen krant :)

Stel ook eens andersom de vraag; wat heb jij precies te bieden aan een kat?

Ik denk dat mensen die (serieus) een kat zoeken precies weten wat ze te bieden hebben en daar hun eisen aan opstellen.
Je hebt niets aan een kat die niet van honden of jonge kinderen houdt als je die in huis hebt, je hebt niets aan een kat die niet binnen kan blijven als jij een flatje met een balkonnetje 4 hoog hebt, etc. Of het nu een huis tuin en keuken kat is of een raskat dat maakt dan niet uit als het maar bij het gezin past.

Ik ben het wel met je eens dat de door- gefokte katten zoals bv de pers, de munchkin of de scottish fold katten wat mij betreft verboden mogen worden.
pi_206252784
Wij hebben nu nog één kat thuis en hij is bang van kinderen. Bij mijn oudste van 8 komt hij nu wel eens liggen, maar dat heeft echt lange tijd geduurd voordat hij het aandurfde. Mijn jongste van 2 is teveel voor hem en hij verdwijnt wanneer mijn jongste beneden is naar boven. We zien hem pas weer wanneer kind naar bed gaat. Hij is dan eventjes met ons samen en dan geven we hem uiteraard ook aandacht. In de nacht is hij altijd alleen beneden omdat hij ons gewoon anders wakker houdt.

Ik vind het een sneue situatie zo en ik zou willen dat hij niet zo bang is en dat we hem wat vaker zien. Ook omdat hij dan niet zo vaak alleen is. Zou er iets van een training bestaan zodat een kat wat minder bang wordt van kinderen?
pi_206252942
Het heeft tijd nodig. Onze oudste was echt heel lief voor de katten. De jongste probeerde wel of de oren of staart eraf kon. Dat corrigeerde wij natuurlijk wel. Maar daar gingen de katten toch ook voor weg. Toen ze ouder werd kwamen de katten weer in de buurt. Wij hebben nu een schuwe kat die we alleen 's avonds zien. Dat krijgen we er ook niet uit. Die is voor alles en iedereen bang. Hij zit wel beneden als wij weg zijn. Kom ik thuis ziet hij mij aankomen en rent naar boven.

Dus helaas geen tips voor je.
pi_206290362
Toen ik mijn vriendin leerde kennen waren haar kinderen ook te wild voor de katten. Ze waren stomverbaasd toen de katten zomaar uit het niets bij mij kwamen liggen. Ik heb ze toen uitgelegd met 2 magneetjes wat aantrekkingskracht is. Dat je met een kalme energie een veiligheid kunt bieden en dat 'jagen' afstoting/vluchtgedrag als reactie heeft. Niet alleen bij katten maar ook bij mensen trouwens. Later hebben we ook nog beelden laten zien dat de katten snachts wel op hun lagen als ze sliepen. Ik moet zeggen dat ondanks dat ze jong zijn (en ik voor de allerjongste nog eens aantrekkingskracht heb moeten verpakken naar "magische" krachten) er wel een stukje besef is gekomen waardoor het flink rustiger voor de katten is. En de katten nu ook overdag meer op hun gemak bij de kinderen zijn.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:50:00 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206309935
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 22:09 schreef F_r het volgende:
Het heeft tijd nodig. Onze oudste was echt heel lief voor de katten. De jongste probeerde wel of de oren of staart eraf kon. Dat corrigeerde wij natuurlijk wel. Maar daar gingen de katten toch ook voor weg. Toen ze ouder werd kwamen de katten weer in de buurt. Wij hebben nu een schuwe kat die we alleen 's avonds zien. Dat krijgen we er ook niet uit. Die is voor alles en iedereen bang. Hij zit wel beneden als wij weg zijn. Kom ik thuis ziet hij mij aankomen en rent naar boven.

Dus helaas geen tips voor je.
Ik vind dit soms wel lastig een kat die je nooit ziet en bang voor je is. Is hij dan beter af ergens anders of vind hij het wel goed genoeg?

Mijn jongste is ook erg bang voor ons. Alleen... niet altijd :') Savonds komt hij meestal wel even beneden buurten en kruipt altijd bij ons op bed.
Maar savonds als we boven komen ofzo, dan rent hij liever weg zodat je hem niet kan aaien/aanraken. Maar doe je het wel, dan knort ie enorm, maar wel in angstige houding :')

Tis echt heel vaag allemaal.
pi_206310345
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik vind dit soms wel lastig een kat die je nooit ziet en bang voor je is. Is hij dan beter af ergens anders of vind hij het wel goed genoeg?

Mijn jongste is ook erg bang voor ons. Alleen... niet altijd :') Savonds komt hij meestal wel even beneden buurten en kruipt altijd bij ons op bed.
Maar savonds als we boven komen ofzo, dan rent hij liever weg zodat je hem niet kan aaien/aanraken. Maar doe je het wel, dan knort ie enorm, maar wel in angstige houding :')

Tis echt heel vaag allemaal.
Hij komt boven wel gewoon op mij liggen :?
Ik heb er ook wel over nagedacht of hij ergens anders niet gelukkiger is. Maar als hij tijdens een vakantie bij mijn ouders is. Is het precies hetzelfde hij komt 's morgens en 's avonds naar beneden. Rent weg bij ander geluid of visite
  donderdag 13 oktober 2022 @ 15:54:31 #185
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206310509
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef F_r het volgende:

Hij komt boven wel gewoon op mij liggen :?
Ik heb er ook wel over nagedacht of hij ergens anders niet gelukkiger is. Maar als hij tijdens een vakantie bij mijn ouders is. Is het precies hetzelfde hij komt 's morgens en 's avonds naar beneden. Rent weg bij ander geluid of visite
Klinkt idd veel als de mijne.
Een vriendin van mij past af en toe op als wij weg zijn. Dan komt hij altijd wel even naar beneden om naar buiten te kunnen en volgens mij gaat hij dan zelfs wel even langs haar.
Maar verder altijd bang. De schoonmaakster moet hij helemaal niet terwijl die vaker is geweest en het wel eens geprobeerd heeft volgens mij. Maar die snapt dieren wss minder en stofzuigt elke keer.. en als ie ergens bang voor is, is het dat ding wel :D
pi_206310532
Als een kat buiten is geweest mag het dan direkt bij jullie op schoot, bank, bed?

Of is dit eigenlijk geen issue.
pi_206310535
Stofzuiger is hier ook maar een eng ding. Een kat blijft liggen de andere 2 rennen heel hard weg. Onze schoonmaakster ziet altijd maar 2 katten bij ons.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 16:09:38 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206310683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:56 schreef Belugastroop het volgende:
Als een kat buiten is geweest mag het dan direkt bij jullie op schoot, bank, bed?

Of is dit eigenlijk geen issue.
Geen issue
Vanuit buiten vind ik ze eerlijk gezegd nooit echt vies. Er is hier vooral straat en een beetje zand/grond, maar ik vind ze niet perse vies daarna.

Als we de hond van de schoonouders over de vloer hebben, dan leggen we wel altijd een laken op de bank, omdat die wel echt vies wordt.

Maar bij jou mag dit dus niet? Wat doe je dan in de tussentijd? nee zeggen? of ook schoonmaken of iets? Of mogen ze er pas na x minuten op? of wanneer is het dan wel 'schoon' ?
pi_206311843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:56 schreef Belugastroop het volgende:
Als een kat buiten is geweest mag het dan direkt bij jullie op schoot, bank, bed?

Of is dit eigenlijk geen issue.
Ja hoor, geen probleem. Mochten ze nat zijn dan kondigen ze dat luidkeels aan want ze zijn gek op afdrogen 😻 (lopen zelfs weer de regen in voor een 2e afdroogronde 🙀😹)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206325753
Heeft een van jullie ervaring met dit apparaat (of een soortgelijke automatische voerautomaat)? Ik heb nu twee petsafe eatwell automaten, waar de katjes twee keer per dag (lunchtijd en nacht) droogvoer uit krijgen, maar moet die dingen nu om de dag bijvullen. En een apparaat als dit past voor 2 maanden aan voer in, dus dat is dan ineens 6 keer per jaar ipv (meer dan) 6 keer per twee weken hervullen, dat lijkt me wel chill. Voor mezelf, maar ook als ik paar dagen weg ben, is weer minder handelingen die ik dan mn buren hoef te vragen. Alleen wel wat prijzig, wat ik er opzich wel voor over heb, maar als iemand er dan ervaring mee heeft is dat wel fijn om te horen!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:17:12 #191
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206408806
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
pi_206409085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
Als jij ooit vrijheid hebt geproefd, wil je dan thuis blijven omdat het iemand beter uitkomt?
pi_206409090
Mijn kattenluik heeft mij 850 eur gekost. Just saying.
pi_206409103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Als jij ooit vrijheid hebt geproefd, wil je dan thuis blijven omdat het iemand beter uitkomt?
‘Wij waren buitenkatten en verhuisden naar een flat. Lekker lui binnen liggen beviel ons prima’
Getekend: mijn twee katten :7

Ik had wel de afspraak dat ze terug mochten naar hun oude adres (ouderlijk huis) als het ze niet beviel. Want het is natuurlijk een gok.

Maar vaak kan het wel.
Ik heb nu nog een poes die als zwerver binnen kwam en nu prima tevreden is met de tuin. In de zomer dan, nu het herfst wordt is de woonkamer oneindig veel beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206409104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met dit apparaat (of een soortgelijke automatische voerautomaat)? Ik heb nu twee petsafe eatwell automaten, waar de katjes twee keer per dag (lunchtijd en nacht) droogvoer uit krijgen, maar moet die dingen nu om de dag bijvullen. En een apparaat als dit past voor 2 maanden aan voer in, dus dat is dan ineens 6 keer per jaar ipv (meer dan) 6 keer per twee weken hervullen, dat lijkt me wel chill. Voor mezelf, maar ook als ik paar dagen weg ben, is weer minder handelingen die ik dan mn buren hoef te vragen. Alleen wel wat prijzig, wat ik er opzich wel voor over heb, maar als iemand er dan ervaring mee heeft is dat wel fijn om te horen!
Geen ervaring mee. Maar ik zou er niet voor meer als 1 week voer in doen. Anders worden de brokjes oud en muf.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206409351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Geen ervaring mee. Maar ik zou er niet voor meer als 1 week voer in doen. Anders worden de brokjes oud en muf.
Heb er inmiddels twee gekocht, bevalt vooralsnog uitstekend.
Als je hem vult en dicht doet is de voercontainer luchtdicht afgesloten volgens uitleg fabrikant (alleen bij uitwerpen voedsel gaat een klepje open, maar die gaat meteen erna dus ook weer dicht, incl siliconen ring erachter) en er zit een zakje desiccant in de deksel. Denk dat dat dus wel mee zal vallen, maar zal begin volgende week eens checken hoe het er dan bij staat!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:11:06 #197
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206409484
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
‘Wij waren buitenkatten en verhuisden naar een flat. Lekker lui binnen liggen beviel ons prima’
Getekend: mijn twee katten :7

Ik had wel de afspraak dat ze terug mochten naar hun oude adres (ouderlijk huis) als het ze niet beviel. Want het is natuurlijk een gok.

Maar vaak kan het wel.
Ik heb nu nog een poes die als zwerver binnen kwam en nu prima tevreden is met de tuin. In de zomer dan, nu het herfst wordt is de woonkamer oneindig veel beter.
:D bedankt, kwestie van uitproberen dus.
pi_206409567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
Mijn twee vorige katten waren buitenkatten, beiden hebben er geen moment naar getaald om naar buiten te gaan toen ze hier op de flat kwamen. Ze mochten gewoon op het balkon maar wanneer ik naar binnen ging, gingen zij ook naar binnen. Er zijn natuurlijk katten die doodongelukkig worden van binnenkat zijn maar dat merk je dan vanzelf en dan zou je een ander plekje (hoe rottig ook) kunnen zoeken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_206409711
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Ik verhuis begin volgend jaar met man, dreumes en kat naar een andere woonplaats. De kat is bijna 10 jaar oud en is een buitenkat. Ik weet dat ik hem een paar weken binnen moet houden na de verhuizing. Maar zou ik hem daarna ook binnen kunnen laten, dus als binnenkat? Het is in dit huis namelijk wat meer gedoe om kattenluikjes te plaatsen.
Wij zijn 3,5 jaar geleden ook verhuisd naar een huis waar een kattenluik heel lastig is (je zou er een door een muur kunnen maken zoals onze buren hebben maar dat hebben wij niet gedaan).

Uiteindelijk bleek 1 poes niet binnen te houden want die vloog tegen de muren op, dus ze mogen allebei naar buiten. Ik heb wel een overkapping gemaakt waar ze in stoelen kunnen chillen maar verder moeten ze wachten totdat iemand ze binnen of buiten laat. Hier is vaak iemand thuis dus het gaat prima.
pi_206410194
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 16:42 schreef lily het volgende:

[..]
Wij zijn 3,5 jaar geleden ook verhuisd naar een huis waar een kattenluik heel lastig is (je zou er een door een muur kunnen maken zoals onze buren hebben maar dat hebben wij niet gedaan).

Uiteindelijk bleek 1 poes niet binnen te houden want die vloog tegen de muren op, dus ze mogen allebei naar buiten. Ik heb wel een overkapping gemaakt waar ze in stoelen kunnen chillen maar verder moeten ze wachten totdat iemand ze binnen of buiten laat. Hier is vaak iemand thuis dus het gaat prima.

Ik heb een raam waar een kattenluik in is gemaakt.

Daarvoor deed ik dit ook met mijn kat, werd daar leip van. Dan kwam ze niet op tijd nr binnen en moest ze de hele nacht buiten blijven etc. Kattenluik geeft rust en wat ik het prettigst vind is dan de optie wel naar binnen, niet meer naar buiten cause we don't want here outside at night.
pi_206410462
Onze poes die echt niet binnen wil blijven, blijft vaak hele nacht buiten. We hebben wel een kattenluik in de garage dus ook daar kan ze terecht.

Ik geef de katten om 19:00 uur eten en dan komen ze altijd binnen. Het gaat altijd om haar want onze zwarte kater is sinds we hier wonen meer binnen dan buiten. Maar rond 20:00 begint ze weer moeilijk te doen en wil ze weg. En dan laat ik haar gaan en laat haar dan vaak pas om 6:00 weer binnen.
Onze kater vindt het binnen chiller en wil alleen maar op je schoot en later op je bed liggen.

Maar goed; ons hele kleine schildpad poesje van 2 kilo is niet thuis te houden.

We hebben trouwens ook een Maine Coon vrouwtje van nu 3 jaar. Zij is nog nooit buiten geweest.
pi_206464855
Heb een kat van 13, die graag alleen is. Ja bij ons komt ie altijd liggen maar houdt echt niet van verandering of onbekenden.
We hadden eerst een andere kat erbij die is overleden. Sindsdien is hij eigenlijk veel meer opgebloeid.
Hij komt altijd bij ons terwijl hij eerst meer op de krabpaal lag want dan lag die andere kat bij ons.
Had nu een optie om een kitten te krijgen/kopen. Toch besloten om het niet te doen want ik vind het sneu voor mijn kat. Maar dan denk ik weer moet ik nu tot zijn dood zonder andere huisdieren doen :') miss leeft ie nog wel 10 jaar, wat mooi zou zijn natuurlijk :P
pi_206464870
Ik weet dat ik dat beest er geen plezier mee doe het zou puur egoïsme zijn om er 1 bij te nemen :P
  Moderator donderdag 27 oktober 2022 @ 12:55:35 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_206465563
Mja lastig he? Als ik het zou doen in jouw plaats zou ik er twee bij nemen en niet eentje. Twee broertjes of zo. Die hebben dan elkaar en hoeven je oudje niet lastig te vallen. Maar het is altijd een risico en een hoop onrust zal het zeker geven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 2 november 2022 @ 09:37:56 #205
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206529588
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 2 november 2022 @ 09:40:15 #206
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206529602
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Niet, om diezelfde reden :D Mijn kat krijgt hiervoor Dronspot, dat is een pipet met vloeistof. Net als vlooiendruppels.
Dit doen we overigens wel met z'n tweeën. De een houdt de kat vast en de ander druppelt.
pi_206529632
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Met de rug naar me toe op tafel gezet, bekje open trekken, en met een vinger de pil in d’r keel drukken. Zijn best veel YouTube tutorials over! Ik had ‘t nog nooit gedaan en de tweede poging was al raak. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_206529648
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:55 schreef senesta het volgende:
Mja lastig he? Als ik het zou doen in jouw plaats zou ik er twee bij nemen en niet eentje. Twee broertjes of zo. Die hebben dan elkaar en hoeven je oudje niet lastig te vallen. Maar het is altijd een risico en een hoop onrust zal het zeker geven.
Ja precies, ik zie er toch voorlopig nog even vanaf :)
pi_206529664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Met de rug naar me toe op tafel gezet, bekje open trekken, en met een vinger de pil in d’r keel drukken. Zijn best veel YouTube tutorials over! Ik had ‘t nog nooit gedaan en de tweede poging was al raak. ^O^
en dan het bekkie dichthouden zodat ie moet slikken :'( ja dit werkt meestal wel, soms spuugt ie hem alsnog uit :')
  woensdag 2 november 2022 @ 09:56:51 #210
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206529719
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Met de rug naar me toe op tafel gezet, bekje open trekken, en met een vinger de pil in d’r keel drukken. Zijn best veel YouTube tutorials over! Ik had ‘t nog nooit gedaan en de tweede poging was al raak. ^O^
Ja dit lukt me gewoon niet in mn eentje :( I tried
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 2 november 2022 @ 09:57:17 #211
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206529724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:40 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Niet, om diezelfde reden :D Mijn kat krijgt hiervoor Dronspot, dat is een pipet met vloeistof. Net als vlooiendruppels.
Dit doen we overigens wel met z'n tweeën. De een houdt de kat vast en de ander druppelt.
Dat maar bestellen ^O^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206529763
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
In een stukje rosbief of carpaccio kneden ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206530014
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:49 schreef Magica het volgende:

[..]
en dan het bekkie dichthouden zodat ie moet slikken :'( ja dit werkt meestal wel, soms spuugt ie hem alsnog uit :')
Niet alleen bekkie dichthouden, maar ook over het keeltje aaien zodat de slikreflex wordt opgewekt.
Nooit de rotzakjes loslaten voor er een slikbeweging is én ze met de tong langs het bekkie gaan. Dat lukt ze niet als er nog een pil in zit.

Zelf ga ik altijd op mijn knieën op de grond zitten, kat ‘vangen’ tussen mijn knieën en dan die bek open wringen. Kost wel wat ervaring en ik ken ook katten die daar nooit in gaan trappen.
Als het echt niet lukt kun je met je DA overleggen over een lekker smakende pil, of druppels of injectie (niet voor vlooien, maar bij andere medicatie).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206530020
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
In een stukje rosbief of carpaccio kneden ^O^
Of easypil. Of smeerworst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206530096
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
In een stukje rosbief of carpaccio kneden ^O^
Dan vreten ze het vlees op en spugen dat pilletje uit :'( maar misschien werkt het wel voor andere katten :D
pi_206530224
quote:
15s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:37 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe geven jullie je kat pilletjes?
Ik wil een wormenkuur pilletje geven aan mn kat maar ze weigert het te eten.
Met een vijzel pilletje tot poeder gestampt, door haar nat voer geprakt.. ze laat het gewoon staan en weigert het te eten. Droge brokjes weggehaald, maar vanochtend stond er gewoon een vol bakje met uitgedroogt nat voer.
Je hebt ook pipetjes die je tussen schouderbladen moet uitknijpen. Dat was bij mij trouwens geen succes. 2x geprobeerd. Hij kwam er toch bij. En kwijlen en kwijlen da beest 😩
pi_206531442
Ik vermaal ze en dan door een liquidstaafje. Als ze valeriaan lusten nog een drupje daarvan er doorheen. Onze huidige katten lusten geen valeriaan maar onze overleden kat was er gek op.
pi_206532187
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:29 schreef Magica het volgende:

[..]
Dan vreten ze het vlees op en spugen dat pilletje uit :'( maar misschien werkt het wel voor andere katten :D
Met ander beleg doen ze dat idd. Maar rosbief en carpatio kun je lekker er omheen kneden. Enige wat hier werkt 😻
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206534476
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Of easypil. Of smeerworst.
Easypill heeft mijn leven zoveel makkelijker gemaakt, wat een wondermiddel.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206534487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:58 schreef F_r het volgende:
Ik vermaal ze en dan door een liquidstaafje. Als ze valeriaan lusten nog een drupje daarvan er doorheen. Onze huidige katten lusten geen valeriaan maar onze overleden kat was er gek op.
Is dat niet slecht voor ze? Waar koop je vloeibare valeriaan?
Mijn kat probeert altijd mijn valeriaanpillen te stelen, soms wrijf ik er 1 over zn knuffeltje zodat het ernaar ruikt _O-
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_206534603
quote:
17s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:57 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Is dat niet slecht voor ze? Waar koop je vloeibare valeriaan?
Mijn kat probeert altijd mijn valeriaanpillen te stelen, soms wrijf ik er 1 over zn knuffeltje zodat het ernaar ruikt _O-
Bij het kruidvat. Bach rescue mogen ze ook maar ruikt niet zo sterk
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 14:23:28 #222
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206565837
Hoi,

Mijn poesje is v/d week onder het mes geweest om de eileiders door te snijden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Echter ze heeft nu zo'n rompertje aan. En daar is ze dus helemaal niet blij mee. Ze zit echt de hele dag stil, ze doet alsof ze niet kan lopen terwijl ze dat wel gewoon kan. Ook de trap af wil ze niet meer. De dierenarts gaf al aan dat ze dit gedrag zou kunnen gaan vertonen.

Ik heb sinds gisteren het rompertje even uitgedaan, voor een paar minuten zodat ze gewoon vrijelijk kan bewegen en ik de wond kon checken. Naar mijn idee geneest die gewoon heel goed. Echter ze begon zichzelf direct te wassen. Niet eens specifiek op de wond maar gewoon haar hele lichaam. En uiteindelijk ook even op de wond. Daar schoot ik natuurlijk van in de stress, want de dierenarts verrtelde me dat we dit moeten vermijden.

Alleen ik merk aan der dat ze het echt he-le-maal niks vindt, dat ding. Ze veert helemaal op zodra ik hem af doe. Als ik weg ga, en geen toezicht op haar kan houden dan doe ik dat ding weer om en zit ze weer uren als een standbeeld met zo'n grumpy look naar me te kijken als ik weer thuis kom.

Ze is afgelopen dinsdag geopereerd en we zijn nu dus 4 dagen onderweg. Ze zou zo'n ding 2 weken om moeten houden. Ik weet dat ik ook nog kan kijken voor een kraag. Maar de dierenarts is nu een week gesloten ivm een verbouwing. Natuurlijk kan ik zo'n ding ook wel elders halen maar ik wilde eerst mijn FOK! vrienden/vriendinnen om advies vragen :)

Hoe vinden jullie de wond eruit zien en zou ik af & toe die romper er af kunnen laten of moet ik echt de spartaanse methode gaan toepassen en hem om doen en pas over 1,5 week weer afdoen?

SPOILER: de wond
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206591690
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:41 schreef Magica het volgende:

[..]
Je hebt ook pipetjes die je tussen schouderbladen moet uitknijpen. Dat was bij mij trouwens geen succes. 2x geprobeerd. Hij kwam er toch bij. En kwijlen en kwijlen da beest 😩
Die pippetjes lieten het vacht van mijn kat los gaan. Met plukken tegelijk. Krabben dat ze deed, arm beestje.
pi_206592054
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2022 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Hoi,

Mijn poesje is v/d week onder het mes geweest om de eileiders door te snijden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Echter ze heeft nu zo'n rompertje aan. En daar is ze dus helemaal niet blij mee. Ze zit echt de hele dag stil, ze doet alsof ze niet kan lopen terwijl ze dat wel gewoon kan. Ook de trap af wil ze niet meer. De dierenarts gaf al aan dat ze dit gedrag zou kunnen gaan vertonen.

Ik heb sinds gisteren het rompertje even uitgedaan, voor een paar minuten zodat ze gewoon vrijelijk kan bewegen en ik de wond kon checken. Naar mijn idee geneest die gewoon heel goed. Echter ze begon zichzelf direct te wassen. Niet eens specifiek op de wond maar gewoon haar hele lichaam. En uiteindelijk ook even op de wond. Daar schoot ik natuurlijk van in de stress, want de dierenarts verrtelde me dat we dit moeten vermijden.

Alleen ik merk aan der dat ze het echt he-le-maal niks vindt, dat ding. Ze veert helemaal op zodra ik hem af doe. Als ik weg ga, en geen toezicht op haar kan houden dan doe ik dat ding weer om en zit ze weer uren als een standbeeld met zo'n grumpy look naar me te kijken als ik weer thuis kom.

Ze is afgelopen dinsdag geopereerd en we zijn nu dus 4 dagen onderweg. Ze zou zo'n ding 2 weken om moeten houden. Ik weet dat ik ook nog kan kijken voor een kraag. Maar de dierenarts is nu een week gesloten ivm een verbouwing. Natuurlijk kan ik zo'n ding ook wel elders halen maar ik wilde eerst mijn FOK! vrienden/vriendinnen om advies vragen :)

Hoe vinden jullie de wond eruit zien en zou ik af & toe die romper er af kunnen laten of moet ik echt de spartaanse methode gaan toepassen en hem om doen en pas over 1,5 week weer afdoen?

SPOILER: de wond
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha :') lijkt me een komisch gezicht. Is toch prima dat je hem afdoet als je er bent. Als je ziet dat ze er niet overdreven aan gaan likken of bijten kun je het misschien af laten?
pi_206593441
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2022 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Hoi,

Mijn poesje is v/d week onder het mes geweest om de eileiders door te snijden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Echter ze heeft nu zo'n rompertje aan. En daar is ze dus helemaal niet blij mee. Ze zit echt de hele dag stil, ze doet alsof ze niet kan lopen terwijl ze dat wel gewoon kan. Ook de trap af wil ze niet meer. De dierenarts gaf al aan dat ze dit gedrag zou kunnen gaan vertonen.

Ik heb sinds gisteren het rompertje even uitgedaan, voor een paar minuten zodat ze gewoon vrijelijk kan bewegen en ik de wond kon checken. Naar mijn idee geneest die gewoon heel goed. Echter ze begon zichzelf direct te wassen. Niet eens specifiek op de wond maar gewoon haar hele lichaam. En uiteindelijk ook even op de wond. Daar schoot ik natuurlijk van in de stress, want de dierenarts verrtelde me dat we dit moeten vermijden.

Alleen ik merk aan der dat ze het echt he-le-maal niks vindt, dat ding. Ze veert helemaal op zodra ik hem af doe. Als ik weg ga, en geen toezicht op haar kan houden dan doe ik dat ding weer om en zit ze weer uren als een standbeeld met zo'n grumpy look naar me te kijken als ik weer thuis kom.

Ze is afgelopen dinsdag geopereerd en we zijn nu dus 4 dagen onderweg. Ze zou zo'n ding 2 weken om moeten houden. Ik weet dat ik ook nog kan kijken voor een kraag. Maar de dierenarts is nu een week gesloten ivm een verbouwing. Natuurlijk kan ik zo'n ding ook wel elders halen maar ik wilde eerst mijn FOK! vrienden/vriendinnen om advies vragen :)

Hoe vinden jullie de wond eruit zien en zou ik af & toe die romper er af kunnen laten of moet ik echt de spartaanse methode gaan toepassen en hem om doen en pas over 1,5 week weer afdoen?

SPOILER: de wond
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er netjes uit hoor.
Meestal geneest dat prima zonder kap of romper. Zeker als je veel in de buurt bent en haar dus kunt afleiden als ze het wil wassen. Een keer met de tong erover kan ook geen kwaad hoor. En dat ze zich ging wassen nadat de romper uit ging is logisch. Lijf had al dagen geen eigen spuug meer gezien :P

Trouwens, ik neem aan dat je dierenarts eileiders en baarmoeder heeft weggehaald. Anders heb je nog regelmatig een krolse poes. Ook al kan ze dan niet meer zwanger worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')