Wij hebben hele toffe kartonnen dingen, maar ze doet er niks mee. Interesse?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn kat is een binnenkat en wil niet krabben aan de krabpaal/krabplank van sisal. Hij wil alleen die kartonnen dingen![]()
Volgens mij als ze gewoon krabben aan sisal heb je niet zo'n probleem, maar als ze dat niet hebben heb je kans dat ze hun nagels minder slijten.
Die van mij heeft een paar keer een ingegroeide nagel gehad, dus nu knip ik elke maand zijn nagels.
Thanks!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Succes!
Dat ze erin slapen is een goed voorteken zeg ik. Maarja, katten....![]()
Hier de vorige afspraak weer af moeten zeggen vanwege gedoe met kattenmandje. De truc was uiteindelijk een dekbedsloop van 200 x 220Totale freeze op het moment dat ik die over haar heen gooide.
Haha als je in de buurt woont graag.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij hebben hele toffe kartonnen dingen, maar ze doet er niks mee. Interesse?
Ook niet met sisal trouwens. Wel met boomschors en op matten
015quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha als je in de buurt woont graag.
Ja, lijkt me dat boomschors en matten wel goed slijt. Nu moet ik ook zeggen dat mijn kat er pas last van kreeg nu hij wat ouder is, dus misschien ook door minder beweging.
Ah, helaas niet in de buurt, ik woon in het oostenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
015
Ook hebben we zo'n sisal plaat tegen de muur aan bevestigd. Een van onze vorige poezen kon lekker 'doorhangen' altijd. Deze kijkt er niet eens naar. Er zit gewoon geen logica in katten![]()
@:vlindertje89![]()
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)quote:Op maandag 11 juli 2022 21:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij het aaien merkte ik 2 kleine harde plekken op de rug van mijn kat mij op. Ik gok dat het viltplekken zijn...
Hoe lossen jullie dat op? Naar de dierenarts? Of zelf knippen?
Ik gok dat ze niet uit de borstelen zijn. Ze zijn echt hard. Hij verhaart ook erg veel zag ik net.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)
Wij hebben zo'n emmer met deksel van de Welkoop.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:33 schreef Sarabi het volgende:
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met voercontainers die ook echt goed luchtdicht zijn?
Ja.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Moet je met binnenkatten eigenlijk periodiek naar de DA?
Onze kat heeft het alleen als hij enorm verhaart (zoals nu). Twee kleine viltplekjes boven zijn staart. Knippen is hier de enige optie. Gewoon kammen vindt hij prima maar zodra we bij het vilt komen smeert hij hem behendigquote:Op maandag 11 juli 2022 21:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)
Ik ga in elk geval 1x per jaar in juli (rond hun verjaardag) voor jaarlijkse check en vaccinaties. En soms in februari een keertje als ze in gebitsmaand een actie hebben met gratis gebitscheck.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wij titeren de katten, omdat ze niet buiten komen. Verder gaan we niet 1X per jaar standaard. Die ratten van ons halen zo vaak dingen it waardoor ze weer even naar de DA moeten dat ze er toch regelmatig komen...quote:Op zondag 17 juli 2022 21:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ga in elk geval 1x per jaar in juli (rond hun verjaardag) voor jaarlijkse check en vaccinaties. En soms in februari een keertje als ze in gebitsmaand een actie hebben met gratis gebitscheck.
Hier doen ze het allebei op een eigen manier. De een gaat altijd tegen me aan liggen. Dan voel je soms echt *bonk* omdat er 4 kilo tegen je neerstort.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:17 schreef Speedfight het volgende:
Mijn poes maakt altijd contact, door een pootje tegen me aan te leggen of haar staart.
Dat doen veel katten volgens mij he? Klein gebaar maar zo lief.
Mijne komt als ik ga slapen altijd even op mn borst liggen, en gaat dan kneden op mn kin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hier doen ze het allebei op een eigen manier. De een gaat altijd tegen me aan liggen. Dan voel je soms echt *bonk* omdat er 4 kilo tegen je neerstort.
De ander is wat subtieler en steekt inderdaad de poot uit. Soms ook recht in m'n gezicht als ze op mn borstkast ligt
Ik heb twee katten en twee surefeeders. Die werken op chip zodat de snelle eter niet bij het voer van de langzame eter kan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:07 schreef Rijst het volgende:
Hoe voeren jullie je katten eigenlijk? Wij doen het verdeeld in 1x brokjes in de ochtend 1x brokjes in de middag en 1x natvoer in de avond. Nadeel is wel dat we dan wel vaak op tijd thuis moeten zijn in de avond.
Als we ze onbeperkt brokjes gaan voeren ben ik bang voor overgewicht want onze Oreo van 4 maanden eet dan gewoon echt onbeperkt door. Wanneer we de katten voeren moeten we vaak nog letten dat Oreo niet de brokjes van Tiger pikt. Tiger is een paar maanden ouder en laat dat jammer genoeg toe dat een ander zn eten op eet.
Vrienden van ons hebben tegelijkertijd de tweelingzus van Oreo geadopteerd en zij voeren hun katten namelijk wel onbeperkt brokjes. Tis wel duidelijk te zien dat de zus zwaarder is dan Oreo.
We zitten misschien aan te denken om een automatische voerbakken te kopen.
Pak een doos/ kist/ bench.-> Maak de toegang met een sure flap kattenluikje-> zet daarin een voerautomaatquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en twee surefeeders. Die werken op chip zodat de snelle eter niet bij het voer van de langzame eter kan.
Nog meer ideaal zou een versie zijn zoals die van @:vlindertje89 waarbij je meerdere vakjes kunt vullen op timer maar die ook op een chip werkt. Heb ik tot dusver nog niet gevonden.
Mijn katten krijgen nu twee keer per dag, waar ik dan thuis voor moet zijn en sommige dagen zit er wel erg lang tussen de voermomenten. En bij vakanties moeten catsits ook twee keer binnen lopen. Dus ik hoop nog steeds dat zo’n feeder een keer ontwikkeld gaat worden.
Fast foodquote:Zodra we weer thuis zijn, krijgt ze de rest één voor één door de kamer geworpen, zodat ze er achteraan sjeest.
Whoaquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Pak een doos/ kist/ bench.-> Maak de toegang met een sure flap kattenluikje-> zet daarin een voerautomaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |