quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn kittens krijgen al een jaar een zakje natvoer per kitten per dag (ochtend en avond samen eentje). Daarnaast krijgen ze een bakje brokken per dag.
Zou niet weten waarom je geen natvoer zou geven.
De dierenarts gaf aan dat brokjes beter zijn voor het gebit en dat de algehele voedingswaarden beter zijn dan natvoer.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn kittens krijgen al een jaar een zakje natvoer per kitten per dag (ochtend en avond samen eentje). Daarnaast krijgen ze een bakje brokken per dag.
Zou niet weten waarom je geen natvoer zou geven.
Alleen maar natvoer is misschien niet goed. Maar ja, niets eten is sowieso niet goed...quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De dierenarts gaf aan dat brokjes beter zijn voor het gebit en dat de algehele voedingswaarden beter zijn dan natvoer.
En natvoer met wat brokken er doorheen gemengd? Dat zorgde bij mijn kat er wel voor dat ze ook de brokjes erbij opat. En zo steeds wat minder natvoer en wat meer brokken..?quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De dierenarts gaf aan dat brokjes beter zijn voor het gebit en dat de algehele voedingswaarden beter zijn dan natvoer.
Dank je wel voor de tip. Dit heb ik zojuist geprobeerd en ik ben optimistischquote:Op donderdag 7 juli 2022 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
En natvoer met wat brokken er doorheen gemengd? Dat zorgde bij mijn kat er wel voor dat ze ook de brokjes erbij opat. En zo steeds wat minder natvoer en wat meer brokken..?
Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Op voerwijzer en catmoneo staan daar wel wat artikelen over. In natvoer zit vaak juist veel meer vlees en veel minder koolhydraten etc dan in brokjes. Brokjes zijn veel calorie-dichter dan natvoer, waardoor ze met minder gram ervan al meer kcal binnenkrijgen. Maar natvoer bevat juist ook weer veel vocht, wat ook handig is, omdat katten vaak niet zoveel drinken en dan zo toch voldoende vocht binnenkrijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Simpele maar gouden tipquote:Op donderdag 7 juli 2022 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
En natvoer met wat brokken er doorheen gemengd? Dat zorgde bij mijn kat er wel voor dat ze ook de brokjes erbij opat. En zo steeds wat minder natvoer en wat meer brokken..?
Die van ons at meteen weer brokken. Al adviseerde ze wel natvoer maar dan van dat speciale dierenarts had ons wat mee.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:39 schreef summer2bird het volgende:
Mijn kat gaat dus een gebitsreiniging krijgen en een paar tanden worden getrokken in september.
Hij is 11 en dit is zijn eerste keer onder het mes voor mij.
Iemand tips voor de nazorg? Denk dat hij niet erna meteen brokken kan eten, dus extra natvoer halen is denk ik wel handig.
Die van ons was 3 minuten thuis na het trekken van het hele gebit op de hoektanden na. De brokken gingen erin als zoete koek. En ja, ze kauwde er flink op. Ik kreeg er de rillingen vanquote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:39 schreef summer2bird het volgende:
Mijn kat gaat dus een gebitsreiniging krijgen en een paar tanden worden getrokken in september.
Iemand tips voor de nazorg? Denk dat hij niet erna meteen brokken kan eten, dus extra natvoer halen is denk ik wel handig.
Onze 17jarige is half juni geweest, ze mocht na de ingreep minimaal 3 dagen alleen natvoer of witvis.. we hebben haar gewoon haar eigen natvoer gegeven omdat dit volledige voeding is (niet al het natvoer is volwaardige voeding)quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:39 schreef summer2bird het volgende:
Huh, hoe kan dat nou met al die hechtingen en wondjes mogen ze geen brokken de eerste dagen? Dan kunnen ze alles weer openbijten en de hechtingen kapotbijtenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Die van ons was 3 minuten thuis na het trekken van het hele gebit op de hoektanden na. De brokken gingen erin als zoete koek. En ja, ze kauwde er flink op. Ik kreeg er de rillingen van
Tja, maak dat een kat maar wijs.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Huh, hoe kan dat nou met al die hechtingen en wondjes mogen ze geen brokken de eerste dagen? Dan kunnen ze alles weer openbijten en de hechtingen kapotbijten
Dat jaquote:
Zo waren wij niet geïnstrueerd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:42 schreef deadly_kiss het volgende:
Huh, hoe kan dat nou met al die hechtingen en wondjes mogen ze geen brokken de eerste dagen? Dan kunnen ze alles weer openbijten en de hechtingen kapotbijten
Wij hebben het werk gedaan ooit. Tja het was een beetje zoals bij kleine kinderen op hoop van zegen snel poetsenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:48 schreef Quoi het volgende:
Ik zou zeggen dat je dierenarts die antwoorden wel heeft
Alleen: tanden poetsen bij een kat?Al zou ik dat willen, dan lijkt me dat geen optie bij mevrouwtje temperamentje hier.
Die van mij schiet gelijk wakker, wat hij eigenlijk altijd al doet bij het minste of geringste.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:10 schreef Rijst het volgende:
Nagels knippen doen we altijd wanneer de katten slapen. Die van ons merken er gelukkig veij weinig van.
Ja leuk is dat he, hoe ouder ze worden hoe meer ze willen knuffelen lijkt het wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:11 schreef Quoi het volgende:
Onze vorige katten konden we al knorrend op hun rug liggend nageltjes bij knippen. Bij deze dame ga ik het niet eens proberen voorlopig. Ze word wel steeds meer een knuffelkont, maar is ook echt een eigengereide dame die graag buiten is. Inmiddels gaat zee de daken over, liefst rond dit tijdstip. Ze komt ook heel braafjes weer naar binnen als ik haar dan roepWhatever makes her happy is fine
Mijn kat is een binnenkat en wil niet krabben aan de krabpaal/krabplank van sisal. Hij wil alleen die kartonnen dingenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Nageltjes knippen heb ik dan weer nog nooit gedaan. Wanneer doe je dat? Zou ik dat wel moeten doen?
Heb twee binnenkatten.
Donderdag jaarlijkse controle en entingen. Een van m'n katten is doodsbang voor de vervoersmand (een vrij grote versie van de standaard plastic versie, zodat ze er samen goed in passen). Dus heb een nieuwe gekocht, die meer een soort draagtas is en een lekker mandje. Vooralsnog hebben ze er de afgelopen nachten in geslapen. Hoop dat ik ze er donderdag ook in krijg en dat de ervaring dan beter is zodat het ook blijft werken, en niet alleen deze ene keer
Succes!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Nageltjes knippen heb ik dan weer nog nooit gedaan. Wanneer doe je dat? Zou ik dat wel moeten doen?
Heb twee binnenkatten.
Donderdag jaarlijkse controle en entingen. Een van m'n katten is doodsbang voor de vervoersmand (een vrij grote versie van de standaard plastic versie, zodat ze er samen goed in passen). Dus heb een nieuwe gekocht, die meer een soort draagtas is en een lekker mandje. Vooralsnog hebben ze er de afgelopen nachten in geslapen. Hoop dat ik ze er donderdag ook in krijg en dat de ervaring dan beter is zodat het ook blijft werken, en niet alleen deze ene keer
Wij hebben hele toffe kartonnen dingen, maar ze doet er niks mee. Interesse?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn kat is een binnenkat en wil niet krabben aan de krabpaal/krabplank van sisal. Hij wil alleen die kartonnen dingen![]()
Volgens mij als ze gewoon krabben aan sisal heb je niet zo'n probleem, maar als ze dat niet hebben heb je kans dat ze hun nagels minder slijten.
Die van mij heeft een paar keer een ingegroeide nagel gehad, dus nu knip ik elke maand zijn nagels.
Thanks!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Succes!
Dat ze erin slapen is een goed voorteken zeg ik. Maarja, katten....![]()
Hier de vorige afspraak weer af moeten zeggen vanwege gedoe met kattenmandje. De truc was uiteindelijk een dekbedsloop van 200 x 220Totale freeze op het moment dat ik die over haar heen gooide.
Haha als je in de buurt woont graag.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij hebben hele toffe kartonnen dingen, maar ze doet er niks mee. Interesse?
Ook niet met sisal trouwens. Wel met boomschors en op matten
015quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha als je in de buurt woont graag.
Ja, lijkt me dat boomschors en matten wel goed slijt. Nu moet ik ook zeggen dat mijn kat er pas last van kreeg nu hij wat ouder is, dus misschien ook door minder beweging.
Ah, helaas niet in de buurt, ik woon in het oostenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
015
Ook hebben we zo'n sisal plaat tegen de muur aan bevestigd. Een van onze vorige poezen kon lekker 'doorhangen' altijd. Deze kijkt er niet eens naar. Er zit gewoon geen logica in katten![]()
@:vlindertje89![]()
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)quote:Op maandag 11 juli 2022 21:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij het aaien merkte ik 2 kleine harde plekken op de rug van mijn kat mij op. Ik gok dat het viltplekken zijn...
Hoe lossen jullie dat op? Naar de dierenarts? Of zelf knippen?
Ik gok dat ze niet uit de borstelen zijn. Ze zijn echt hard. Hij verhaart ook erg veel zag ik net.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)
Wij hebben zo'n emmer met deksel van de Welkoop.quote:Op zondag 17 juli 2022 13:33 schreef Sarabi het volgende:
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met voercontainers die ook echt goed luchtdicht zijn?
Ja.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Moet je met binnenkatten eigenlijk periodiek naar de DA?
Onze kat heeft het alleen als hij enorm verhaart (zoals nu). Twee kleine viltplekjes boven zijn staart. Knippen is hier de enige optie. Gewoon kammen vindt hij prima maar zodra we bij het vilt komen smeert hij hem behendigquote:Op maandag 11 juli 2022 21:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Borstelen. En als dat niet helpt knippen. (het niet kunnen verzorgen van de vacht kan wel op andere problemen wijzen)
Ik ga in elk geval 1x per jaar in juli (rond hun verjaardag) voor jaarlijkse check en vaccinaties. En soms in februari een keertje als ze in gebitsmaand een actie hebben met gratis gebitscheck.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
quote:Op zondag 17 juli 2022 18:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wij titeren de katten, omdat ze niet buiten komen. Verder gaan we niet 1X per jaar standaard. Die ratten van ons halen zo vaak dingen it waardoor ze weer even naar de DA moeten dat ze er toch regelmatig komen...quote:Op zondag 17 juli 2022 21:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ga in elk geval 1x per jaar in juli (rond hun verjaardag) voor jaarlijkse check en vaccinaties. En soms in februari een keertje als ze in gebitsmaand een actie hebben met gratis gebitscheck.
Hier doen ze het allebei op een eigen manier. De een gaat altijd tegen me aan liggen. Dan voel je soms echt *bonk* omdat er 4 kilo tegen je neerstort.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:17 schreef Speedfight het volgende:
Mijn poes maakt altijd contact, door een pootje tegen me aan te leggen of haar staart.
Dat doen veel katten volgens mij he? Klein gebaar maar zo lief.
Mijne komt als ik ga slapen altijd even op mn borst liggen, en gaat dan kneden op mn kin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hier doen ze het allebei op een eigen manier. De een gaat altijd tegen me aan liggen. Dan voel je soms echt *bonk* omdat er 4 kilo tegen je neerstort.
De ander is wat subtieler en steekt inderdaad de poot uit. Soms ook recht in m'n gezicht als ze op mn borstkast ligt
Ik heb twee katten en twee surefeeders. Die werken op chip zodat de snelle eter niet bij het voer van de langzame eter kan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:07 schreef Rijst het volgende:
Hoe voeren jullie je katten eigenlijk? Wij doen het verdeeld in 1x brokjes in de ochtend 1x brokjes in de middag en 1x natvoer in de avond. Nadeel is wel dat we dan wel vaak op tijd thuis moeten zijn in de avond.
Als we ze onbeperkt brokjes gaan voeren ben ik bang voor overgewicht want onze Oreo van 4 maanden eet dan gewoon echt onbeperkt door. Wanneer we de katten voeren moeten we vaak nog letten dat Oreo niet de brokjes van Tiger pikt. Tiger is een paar maanden ouder en laat dat jammer genoeg toe dat een ander zn eten op eet.
Vrienden van ons hebben tegelijkertijd de tweelingzus van Oreo geadopteerd en zij voeren hun katten namelijk wel onbeperkt brokjes. Tis wel duidelijk te zien dat de zus zwaarder is dan Oreo.
We zitten misschien aan te denken om een automatische voerbakken te kopen.
Pak een doos/ kist/ bench.-> Maak de toegang met een sure flap kattenluikje-> zet daarin een voerautomaatquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb twee katten en twee surefeeders. Die werken op chip zodat de snelle eter niet bij het voer van de langzame eter kan.
Nog meer ideaal zou een versie zijn zoals die van @:vlindertje89 waarbij je meerdere vakjes kunt vullen op timer maar die ook op een chip werkt. Heb ik tot dusver nog niet gevonden.
Mijn katten krijgen nu twee keer per dag, waar ik dan thuis voor moet zijn en sommige dagen zit er wel erg lang tussen de voermomenten. En bij vakanties moeten catsits ook twee keer binnen lopen. Dus ik hoop nog steeds dat zo’n feeder een keer ontwikkeld gaat worden.
Fast foodquote:Zodra we weer thuis zijn, krijgt ze de rest één voor één door de kamer geworpen, zodat ze er achteraan sjeest.
Whoaquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Pak een doos/ kist/ bench.-> Maak de toegang met een sure flap kattenluikje-> zet daarin een voerautomaat
Zo reageert ze wel op brokjes ja, alsof 't fast food is.quote:
Volgens mij een goede oplossing gezien de situatie. Voor een kat die gewend is buiten te zijn iets minder, maar ze went er wel aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:48 schreef Rupibma het volgende:
Ik heb een kattenluikje aangeschaft. Kat durft naar buiten, niet naar binnen terug. That's totally ok, ze went er wel aan.
Nu ga ik 19 dagen op vakantie en ben ik van plan haar binnen te houden en het luikje dicht te doen, ze durft niet naar binnen tenslotte (nee, ook niet als ik de deur uren dicht houd). Er komt elke dag iemand langs, heb ook gevraagd of ze met de kat kunnen spelen voor 10-15 minuutjes.
Ik wil haar niet naar buiten laten, omdat ze nu al niet naar binnen wil als er onbekende mensen in ons huis zijn. Ik ben bang dat als anderen de deur open doen ze niet naar binnen wil (heeft ze meermaals gedaan). Soooo better safe, he.
Maar ik heb een iets te groot empatisch vermogen en vind het zielig. Kan iemand mij aangeven of ik hier goed aan doe?
Mijn huis krijgt geen zon 😁 Baalde ik van, maar inmiddels is het een zegen. Het zal niet warmer worden dan 24 graden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:51 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Volgens mij een goede oplossing gezien de situatie. Voor een kat die gewend is buiten te zijn iets minder, maar ze went er wel aan.
Het enige waar ik nog over na zou denken: het word er warm de komende dagen. Misschien aan de oppasser vragen of die de temperatuur in het huis in de gaten wil houden
Koop een (honden) fluitje. Iedere keer als je voert of iets lekkers geeft even fluiten.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:52 schreef Cue_ het volgende:
Hier geen kattenluikje, maar zijn wij het deurpersoneel. Heel soms zijn ze wat traag bij het naar binnenkomen als we ze roepen. Of komen ze gewoon echt niet, geen idee. Dan hebben ze pech en blijven ze maar een nachtje buiten.
Gelukkig staan ze smorgens altijd weer voor de deur.
De jongste gaat dan ook mauwen, wat ik dan weer hoor door ons open raam![]()
De oudste wacht gewoon ergens en komt eraan sprinten als we de deur weer open doen.
Dank je. Het is inderdaad lastig. Ik weet niet of ik het goed doe, ik maak me zorgen en die kat gedraagt zich zo onvoorspelbaar dat dat het allemaal echt ingewikkeld maakt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:21 schreef Quoi het volgende:
Wat verschrikkelijk lastig allemaal. Lijkt me zo vervelend.
Even los van jouw vragen: hoe gedraagt Hansje zich ten opzichte van Piep? Eten ze bij elkaar in de buurt?
Het doet me sterk denken aan stress en dat Hansje zich niet lekker in haar vel voelt. Kun je ze nog meer van elkaar afscheiden of daarin iets veranderen?
Vervelende is dat je natuurlijk met het uitzoeken van van alles via de dierenarts en de behandelingen nog meer stress genereert. Succes met deze puzzel
Het leek eerst inderdaad op kieskeurigheid. Maar we hebben inmiddels verschillende dingen geprobeerd en dat vindt ze dan een paar dagen lekker en dan niet meer. We hebben ook gekeken of voedsel op kamertemperatuur beter was dan uit de koelkast en nog meer van dat soort dingen. Er lijkt weinig logica in te zitten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:33 schreef Cue_ het volgende:
Lastig,
Die van mij eet ook wat minder consequent, maar bij hem merk je wel dat als je hem brokken geeft hij er weinig zin in heeft, maar bij natvoer gaat hij gewoon eten (of kip of ei, of wat ie echt lekker vindt)
Misschien is die van jou ook wat kieskeuriger aan het worden?
Verder niet echt een idee, weinig ervaring (gelukkig nog) met een kat die achteruit gaat.
Mbt die rugpijn vraag ik me vooral af hoe het verder zal lopen. Is dit nog leefbaar voor de kat? Of enkel wanneer de pijnstiller erbij gaat?
Ik heb dat een paar jaar geleden eens geprobeerd en ze keek me aan alsof ik gek was gewordenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:11 schreef _flore het volgende:
Is KVV een optie? Veel katten eten dat heel graag en stel dat Piep er ook fan van is heb je gelijk iets om de medicatie doorheen te doen.
Die Clomicalm wordt ook wel kattenprozac genoemd. Maar dan moet ze die tablet wel innemenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat hele nacht wakker houden herken ik van mijn eerste kat. Die kreeg de diagnose "ik kan niet anders bedenken dat dat ze een vorm van dementie heeft". Niet de relatie leggen tussen eten en geen honger meer hebben. Kan me ook niet meer herinneren of en wat er aan het gedrag gedaan is. Zij was toen een jaar of 15-16 (nog 2 jaar doorgemodderd).
Wat we wel deden (en dat heeft Nika ook gehad) is een humane antidepressiva geven (hele kleine dosis en ik ben de naam kwijt, kan de praktijk wel even bellen hiervoor). Binnen een kwartier heb je een kat die uren lang om eten bedelt. Maar da's natuurlijk geen optie wanneer de kat iedere dag moet eten voor medicatie (spul mag je hooguit 3 keer per week geven).
Zou je het aandurven om, in overleg natuurlijk, Piep zelf te spuiten met metacam?
Het is geen clomicalm. Spul is niet om kalm te worden (voor katten), maar om niet etende katten te laten eten. Het is echt een humaan antidepressiva. Moet nu weg, maar bel straks de praktijk wel even.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die Clomicalm wordt ook wel kattenprozac genoemd. Maar dan moet ze die tablet wel innemen![]()
Ik denk soms ook wel eens dat ze dementerend is. Hoe vaak ik haar aan moet wijzen waar haar eten is![]()
Ze heeft jarenlang de halve dag om etwn gezeurd. Nu ze niet meer alles in een keer opeet, komt het niet in haar op dat er mogelijk gewoon eten in haar bak zit dus ze begint gelijk te zeuren.
Ik zou er geen probleem mee hebben om zelf pijnstilling te spuiten. Dat is misschien wel een beter idee ook. De metacam die we nu hebben is vloeibaar, in een spuit, niet injecteerbaar.
Dank je Kaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is geen clomicalm. Spul is niet om kalm te worden (voor katten), maar om niet etende katten te laten eten. Het is echt een humaan antidepressiva. Moet nu weg, maar bel straks de praktijk wel even.
200 gram, daar deed ze 4-5 dagen mee toen ze het samen met brokjes at. We hebben ook blikken van 400g gekocht, dat is helemaal veel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoeveel zit er dan in zo'n blik? Ik heb van die 85 grams blikken en die gaan meteen leeg.
Ah, dat weigert zelfs veelvraat Elin hier. (zijn niet voor niets diva's)quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
200 gram, daar deed ze 4-5 dagen mee toen ze het samen met brokjes at. We hebben ook blikken van 400g gekocht, dat is helemaal veel.
Met een blik tonijn was het nooit een probleem. Maar die hebben volgens mij een coating aan de binnenkant.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, dat weigert zelfs veelvraat Elin hier. (zijn niet voor niets diva's)
En eens proberen met de portie zakjes? Plastic van binnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met een blik tonijn was het nooit een probleem. Maar die hebben volgens mij een coating aan de binnenkant.
Dat zou kunnen. Maar als Piep geen brokjes blijft eten, ben ik zo 80 euro aan zakjes per maand kwijt. Ze zijn bijna drie keer zo duur als die blikjes. En ik ben geen fan van plastic.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En eens proberen met de portie zakjes? Plastic van binnen.
Ja dat deed mijn kat ook toen ik het hem de eerste keer voorzettequote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb dat een paar jaar geleden eens geprobeerd en ze keek me aan alsof ik gek was gewordenMisschien kan ik het nog eens proberen. De Animonda Carni die ze nu krijgt is ook een groot gedeelte vlees, jaren geleden had ze dat ook nooit gegeten.
De kat heeft op bed geplast kreeg ik door. Balen, matras was net nieuw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:09 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Mijn huis krijgt geen zon 😁 Baalde ik van, maar inmiddels is het een zegen. Het zal niet warmer worden dan 24 graden.
Dit leek mij ook de beste oplossing, iedereen vindt het maar zielig. Maar ik ken mijn kat, ze heeft haar eigen willetje. 🥰
Arme katquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
De kat heeft op bed geplast kreeg ik door. Balen, matras was net nieuw.
Ik vermoed dat de oppasser haar niet voldoende aandacht heeft gegeven en dat ze daar door, mijn afwezigheid, het niet naar buiten mogen heel gestresst is. Dat vind ik erger tbh.
Betekent dit dat ik nooit meer op vakantie kan?
Of je brengt de kat naar een kattenhotel als je zolang op vakantie gaat?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 17:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
De kat heeft op bed geplast kreeg ik door. Balen, matras was net nieuw.
Ik vermoed dat de oppasser haar niet voldoende aandacht heeft gegeven en dat ze daar door, mijn afwezigheid, het niet naar buiten mogen heel gestresst is. Dat vind ik erger tbh.
Betekent dit dat ik nooit meer op vakantie kan?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Totdat we hem willen oppakken, dan klemt hij zich met man en macht vast aan het krabmeubel
Ik heb niet echt tips, maar wilde jullie wel even sterkte wensen, hopelijk komt het goed. Erg vervelend en stressgevend voor alle partijenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ontwikkeling. We hebben een nieuwe smaak natvoer gegeven en Piep at het zelfs zo uit het blik, vol enthousiasme. Dit is vaker voorgekomen.
Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
1. zodra een blik geopend is, kan de inhoud een metalige smaak krijgen. Voor mensen wordt er altijd geadviseerd om de inhoud in een bakje te doen als je het blik niet gelijk opeet. Misschien heeft Piep hier last van. We doen nu een test met een plastic bakje.
2. misschien gaat de smaak achteruit na het openen van het blik. Als optie 1 niet werkt, kunnen we in kleine porties invriezen.
Dit verklaart niet waarom ze een uur geleden niet meer dan 5 brokjes at. Maar toch. Er zit weer een portie eten in. Dat geeft weer wat hoop. En opties voor medicatie.
Hier inderdaad ook. We hebben dan wel een binnen kat, maar hij krijgt dagelijks een bezoekje van twee uurtjes. Oppas geeft hem een hoop aandacht en daarna gaat ze rustig ergens zitten zodat hij ook wat kan knuffelen; dat is voor hem belangrijker dan spelen. Al doet ze dat ook uiteraard als de behoefte er is bij de katquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:26 schreef Quoi het volgende:
Onze kattenoppas kwam 2x per dag. Ook een duur grapje, maar daardoor wel meer aandacht en daardoor kon Saar dus wel naar buiten. Die ging dus of van ochtend tot avond naar buiten, of van avond naar ochtend (minder ideaal, maar ook dat werkte). Zij kwam altijd weer terug naar een fijn plekje in de tuin waar ze lekker kan liggen, dus dat scheelt.
Afijn, balen, maar er zijn echt nog mogelijkheden zat!
Hoeft natuurlijk niet aan gebrek aan aandacht te liggen. Onze vorige kat vond het maar niets dat een vreemde in huis kwam. Pas toen ze doorhad dat die vreemde de catering verzorgde kwam er een gedoogbeleid. (je mag binnen, mijn voer neerzetten en dan opzouten svp)quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:53 schreef Rupibma het volgende:
Ik ben best verbaasd, ik had niet gedacht dat ze zo gestresst zou raken. Vorig jaar ging het goed, maar toen kwam ze niet echt buiten natuurlijk.
Volgend jaar doe ik het anders, even kijken wat de situatie dan is. Ze moet nog een paar daagjes, ik laat het maar los nu.
Duur lesje geleerd 😊 kat unhappy en moet een nieuwe matras halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |