abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:03:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205244472
De rechtbank heeft levenslange celstraffen opgelegd aan drie mannen die moorden pleegden op bestelling, vermoedelijk mede in opdracht van Ridouan Taghi. Ook veertien andere verdachten van de moordbrigade kregen jarenlange celstraffen opgelegd. Twee mannen werden vrijgesproken.



De inmiddels verboden motorbende Caloh Wagoh speelde een cruciale rol in de zaak. ‘President’ Delano ‘ Keylow’ R. was volgens het Openbaar Ministerie de onbetwiste leider en spil. Zijn ‘leger’ stond hem ‘zo nodig fulltime ter beschikking’ en moordde ook op klaarlichte dag.

De rechtbank oordeelt nu ook dat R. de absolute hoofdverdachte was die ‘dag en nacht bezig’ was met liquidaties. Hij wordt veroordeeld voor 5 moorden, voorbereidingen voor andere moorden, dreiging en openlijke geweldpleging. Als een actie was gelukt, was dat iets om te vieren. Hij wilde de organisatie zelfs verder professionaliseren. Geld was meer waard dan een mensenleven. Delano R. krijgt levenslang, maar kondigde direct na de zitting via zijn advocaat aan in hoger beroep te gaan.

Ook Jermaine B. en Feno D. moeten de rest van hun leven de cel in. B. was volgens de rechtbank eveneens een leider, is verantwoordelijk voor één moord en voorbereidingen voor vele andere liquidaties. Hij ‘zette klakkeloos de moordopdrachten van Taghi uit’ en communiceerde ijskoud met anderen:,,Allemaal de deur uit die kankerratten.” Feno D. maakte volgens de rechtbank zelf geen vuile handen, gaf aanvankelijk alleen berichten door, maar zijn rol werd groter nadat B. uit beeld raakte.

Volgens de rechters ‘ontwrichtte’ de criminele organisaties de maatschappij en was het fulltime bezig met liquidaties. In ‘huiveringwekkende’ berichten werd besproken hoe liquidaties moesten worden gepleegd, memoreert de rechtbank. De leden van de moordbrigade ‘spraken gewetenloos’ over andere mensen ‘die kennelijk niks waard zijn’. De rechtbankvoorzitter: ,,Vijf ‘mannen, vaders, broers, zoons, partners en vrienden zijn vermoord. De liquidaties van 11 anderen zijn voorbereid.” Zij ontsnapten – al zijn ze soms later alsnog geliquideerd.

De motorbende zou ook opdrachten hebben aangenomen van onder anderen de vermeende topcrimineel Ridouan Taghi. Hij staat niet terecht in Eris, maar wel in het andere megaproces Marengo. Daarin is vorige week tegen hem en vier medeverdachten een levenslange gevangenisstraf geëist.

De rechters en griffiers van rechtbank Midden-Nederland voor aanvang van de start van het requisitoir in het omvangrijke liquidatieproces rond leden van motorclub Caloh Wagoh
De rechters en griffiers van rechtbank Midden-Nederland voor aanvang van de start van het requisitoir in het omvangrijke liquidatieproces rond leden van motorclub Caloh Wagoh © ANP
De omvangrijke moordzaak kwam in een stroomversnelling toen Tony de G. besloot over te lopen naar justitie en kroongetuige werd. Hij hoorde tien jaar cel eisen. Die eis is fors lager dan die tegen zijn medeverdachten, in ruil voor zijn bekentenissen. De rechtbank legde hem die straf ook op.

De strafzaken Eris en Marengo volgen elkaar chronologisch op. Marengo eindigt met de vergismoord op Hakim Changachi begin januari 2017 in Utrecht. Eris begint met de vermoedelijke vergelding voor deze vergissing, de moord op Justin Jap Tjong eind januari 2017 in Amsterdam. Deze moord zou in opdracht van Taghi zijn gepleegd.

Eén onderdeel van het proces Eris is afgesplitst van de rest van de zaak. Het gaat daarbij om twee mannen die betrokken zouden zijn geweest bij de uitvoering van de moord op Jap Tjong. Tegen de twee verdachten is een levenslange straf geëist, de uitspraak volgt donderdag.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-taghi~a6cdbd2c/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:05:09 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205244490
Te kort.
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:09:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_205244558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef Twiitch het volgende:
Te kort.
Kan. Trek het je niet te veel aan. Het innerlijk is ook van belang.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:13:16 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205244590
Lekker divers en inclusief groepje O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:21:59 #5
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_205244682
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:13 schreef HeatWave het volgende:
Lekker divers en inclusief groepje O+.
Geen autochtoon te vinden. Racisme!!
pi_205244737
Het aantal levenslang gedetineerden dijt lekker uit zo, en er zitten er waarschijnlijk nog aantal in de pijplijn.
Zu hause ist alles besser
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:35:34 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205244810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:21 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Geen autochtoon te vinden. Racisme!!
Autochtonen willen dit werk niet meer doen.
pi_205244893
Zit ook een Willem B. en een Patrick S. bij.
En Greg Remmers is volgens mij ook 'Nederlands' (Indische ouders, hierheen geëmigreerd), vader van Jesse. Die is in 2013 tot levenslang veroordeeld.
pi_205250572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:21 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Geen autochtoon te vinden. Racisme!!
Is dat zo? Wat is dan bijvoorbeeld de achtergrond van Willem B.?
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:01:19 #10
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_205252058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat zo? Wat is dan bijvoorbeeld de achtergrond van Willem B.?
Ah, toch een autochtoon gevonden. Dan is het een mooie afspiegeling van den Nederlandse bevolking idd!

Wat een mooie inclusieve beroepsgroep is het toch!
pi_205253262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:01 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Ah, toch een autochtoon gevonden. Dan is het een mooie afspiegeling van den Nederlandse bevolking idd!

Wat een mooie inclusieve beroepsgroep is het toch!
Het punt is vooral dat mensen zoals jij meteen vanuit hun racistische onderbuikje beginnen te roeptoeteren, terwijl je geen idee hebt waar het eigenlijk over gaat.

Zo moeilijk is het niet om even te checken wie de veroordeelden zijn.
pi_205254434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het punt is vooral dat mensen zoals jij meteen vanuit hun racistische onderbuikje beginnen te roeptoeteren, terwijl je geen idee hebt waar het eigenlijk over gaat.

Zo moeilijk is het niet om even te checken wie de veroordeelden zijn.
Beter dan wegkijkers zoals jij die het hele mocro mafia probleem proberen te bagatelliseren omdat je een verdwaalde autochtoon hebt gevonden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:44 #13
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_205255976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het punt is vooral dat mensen zoals jij meteen vanuit hun racistische onderbuikje beginnen te roeptoeteren, terwijl je geen idee hebt waar het eigenlijk over gaat.

Zo moeilijk is het niet om even te checken wie de veroordeelden zijn.
Racistische onderbuikje?
Mijn reactie is gebaseerd op de afbeelding in de OP. Ik kan er niks aan doen dat er meerdere donkere personen dan blanke personen op staan.
Maar goed, jij beticht mij er van dat ik niet weet waar het over gaat, dan mag ik aannemen dat jij de lijst met veroordeelde uit dit proces voorhanden hebt en deze even kan posten?
pi_205259317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Beter dan wegkijkers zoals jij die het hele mocro mafia probleem proberen te bagatelliseren omdat je een verdwaalde autochtoon hebt gevonden.
Jij doet nu precies waar ik @begaaierd ook op aansprak. Je hebt geen idee waarover het gaat, maar je onderbuikje wil toch even reutelen. Even Marokkanen weer ergens de schuld van geven.

We hebben het hier over Caloh Wagoh, die club bestond vooral uit Surinamers en kampers. Geen mocro's.

Dus in plaats van mij te beschuldigen van wegkijken, zou het je sieren om jezelf eens ergens in de verdiepen, alvorens racistische uitspraken te doen. Wegkijken is kwalijk, Marokkanen per definitie de schuld geven van alles, is net zo kwalijk. Laten we de schuld geven aan degenen die het daadwerkelijk gedaan hebben.
pi_205259408
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:27 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Racistische onderbuikje?
Mijn reactie is gebaseerd op de afbeelding in de OP. Ik kan er niks aan doen dat er meerdere donkere personen dan blanke personen op staan.
Maar goed, jij beticht mij er van dat ik niet weet waar het over gaat, dan mag ik aannemen dat jij de lijst met veroordeelde uit dit proces voorhanden hebt en deze even kan posten?
Dus om te bestrijden dat je er op een racistische manier naar kijkt, begin je over de huiskleur van de veroordeelden? :D

Hier heb je ze allemaal: https://app.nos.nl/onderw(...)&profiel=zErisProces
pi_205259425
Dit moet een fout zijn, de straffen zijn hier een lachertje toch? :')
Het is koud, het is guur....
  woensdag 6 juli 2022 @ 23:45:15 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205262729
pi_205263001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit moet een fout zijn, de straffen zijn hier een lachertje toch? :')
Gelukkig is levenslang vooralsnog écht levenslang. Wat een kneuzenbrigade bij elkaar.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:51:08 #19
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_205263544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus om te bestrijden dat je er op een racistische manier naar kijkt, begin je over de huiskleur van de veroordeelden? :D

Hier heb je ze allemaal: https://app.nos.nl/onderw(...)&profiel=zErisProces
Dus je bent al racistisch als je de feiten benoemt? Bedoel je niet realist?
pi_205263636
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:51 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Dus je bent al racistisch als je de feiten benoemt? Bedoel je niet realist?
Als je zo obsessief met huidskleur bezig bent, ben je bent racistisch.
pi_205264170
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 01:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Gelukkig is levenslang vooralsnog écht levenslang. Wat een kneuzenbrigade bij elkaar.
Er zijn zelfs users die dat ontkennen. :')
Het is koud, het is guur....
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:44:08 #22
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_205264297
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als je zo obsessief met huidskleur bezig bent, ben je bent racistisch.
En als ik je vertel dat ik zelf ook een kleurtje heb? Ben ik dan ook nog een racist en obsessief met huidskleur bezig?
pi_205264299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij doet nu precies waar ik @:begaaierd ook op aansprak. Je hebt geen idee waarover het gaat, maar je onderbuikje wil toch even reutelen. Even Marokkanen weer ergens de schuld van geven.

We hebben het hier over Caloh Wagoh, die club bestond vooral uit Surinamers en kampers. Geen mocro's.

Dus in plaats van mij te beschuldigen van wegkijken, zou het je sieren om jezelf eens ergens in de verdiepen, alvorens racistische uitspraken te doen. Wegkijken is kwalijk, Marokkanen per definitie de schuld geven van alles, is net zo kwalijk. Laten we de schuld geven aan degenen die het daadwerkelijk gedaan hebben.
Caloh Wagoh werkte in opdracht van Taghi, het was allemaal vrij nauw verweven met elkaar. Je racismekaart is in deze een beetje hysterisch.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205265099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:51 schreef begaaierd het volgende:

[..]
Dus je bent al racistisch als je de feiten benoemt? Bedoel je niet realist?
Je benoemde juist helemaal geen feiten. Ten eerste stelde je dat er geen enkele autochtoon bij betrokken is, wat al onzin was. Vervolgens stel je kennelijk ook nog eens een bepaalde huidskleur gelijk aan allochtoon zijn.
pi_205265129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Caloh Wagoh werkte in opdracht van Taghi, het was allemaal vrij nauw verweven met elkaar. Je racismekaart is in deze een beetje hysterisch.
Onder andere in opdracht van Taghi, er waren ook andere opdrachtgevers. Dat maakt Caloh Wagoh nog steeds geen Marokkaanse club.
pi_205265638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Onder andere in opdracht van Taghi, er waren ook andere opdrachtgevers. Dat maakt Caloh Wagoh nog steeds geen Marokkaanse club.
Denk ook niet dat er iemand is die dat beweert.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205266645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Denk ook niet dat er iemand is die dat beweert.
Het is vrijwel letterlijk wat ReplaR zei.
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 21:37:50 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205354639
Het AD dit jaar uitgesloten van Marengo-proces
quote:
Het AD is de rest van dit jaar niet meer welkom bij het Marengo-proces. Het gerechtsbestuur van de rechtbank Amsterdam heeft dit besloten nadat het AD eind juni abusievelijk enkele minuten beelden van de zitting live uitzond op AD.nl. Dit gebeurde door een interne fout en werd onmiddellijk hersteld bij constatering.

Het Marengo-proces is met veel veiligheidsmaatregelen omkleed. In de zaak staan zeventien verdachten, onder wie Ridouan Taghi, terecht voor verschillende moorden en pogingen tot moord. De beelden van het proces mogen alleen worden gebruikt in montages waarin betrokkenen zijn geanonimiseerd.

Hoofdredacteur Rennie Rijpma is zich bewust van de ernst van de fout die bij het AD is gemaakt en accepteert de sanctie. Het gerechtsbestuur legt die op ‘om bij te dragen aan extra bewustzijn bij het AD en andere media van het feit dat de veiligheid van rechtszaken met een hoog risico een gedeelde verantwoordelijkheid is van alle betrokkenen’.

,,We vinden de straf zwaar”, zegt Rijpma. ,,Het beperkt ons langere tijd in de verslaggeving van een strafzaak met grote maatschappelijke impact. Tegelijkertijd begrijp ik dat de rechtbank de veiligheid van de rechtsgang moet bewaken en dat als daar een fout in wordt gemaakt er een sanctie op volgt.”

Het AD zal, ondanks de uitsluiting voor de rechtszaal, gewoon blijven publiceren over het proces. Lezers zullen ook de komende maanden geïnformeerd worden over de ontwikkelingen.
pi_205354732
quote:
Het AD :')

Dat is toch wel echt het afvoerputje van de Nederlandse kranten zeg, nog vele malen beroerder dan de Telegraaf. Dit past er wel weer mooi bij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')