De woning heeft stadsverwarming en we hebben deze bewust al een langere tijd (2-3 maanden) niet gebruikt.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
Technisch zou het iets kunnen zijn wat opwarmt of juist afkoelt
Hoever zit dat van je slaapkamerdeur af?quote:Op zondag 3 juli 2022 22:05 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
De woning heeft stadsverwarming en we hebben deze bewust al een langere tijd (2-3 maanden) niet gebruikt.
Zou langdurig niet gebruiken hiervan effect hierop kunnen hebben?
Het zit in ieder geval niet op de gang waar het geluid vandaan lijkt te komen, maar wellicht dat daar ergens buizen lopen?quote:
Die doet het gewoon en nee, er stond niemand binnen!quote:
Een paar dagen wellicht. Niet op langere termijn. Of het was altijd al zo en het valt nu op ineensquote:Op zondag 3 juli 2022 22:05 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
De woning heeft stadsverwarming en we hebben deze bewust al een langere tijd (2-3 maanden) niet gebruikt.
Zou langdurig niet gebruiken hiervan effect hierop kunnen hebben?
Ga eens met je slaapkamerdeur open slapen, ben benieuwd of het geluid dan anders is.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:09 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Het zit in ieder geval niet op de gang waar het geluid vandaan lijkt te komen, maar wellicht dat daar ergens buizen lopen?
De radiatoren zitten in de kamers, allen aan de buitenmuurkanten.
Dat is een goede! Ga het proberen!quote:Op zondag 3 juli 2022 22:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ga eens met je slaapkamerdeur open slapen, ben benieuwd of het geluid dan anders is.
Huis uit de jaren 80, wel is zeer recentelijk het houtwerk en de afvoer bij het dak vervangen.quote:
Alleen buren links en rechts. Heb hen ook al om half 1 's nachts geappt om te vragen of die geluiden van hun af kwamen, die zullen inmiddels ook wel denken dat wij spoken zien.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:10 schreef summer2bird het volgende:
Heb je boven of onder buren?
Kunnen er beesten in je spouwmuur of je zolder zitten?
Neem aan dat je een afleverset Vd stadsverwarming hebt met een wisselaar voor warm tapwater?quote:Op zondag 3 juli 2022 21:52 schreef stephano1990 het volgende:
De afgelopen weken is het een paar keer voorgekomen dat wij 's nachts een kloppend geluid horen. Wij schrikken ons laveloos want het geluid is net alsof iemand op de slaapkamerdeur klopt terwijl wij alleen wonen...
Ik heb al bij de buren gevraagd of zij rond dat tijdstip iets doen dat het geluid kan veroorzaken, maar de buren aan beide kanten geven aan niet de veroorzakers te zijn.
Het is tot nu toe drie keer voorgekomen en het lijkt telkens rond 12 uur 's nachts te gebeuren.
Heeft iemand een tip waar ik naar kan kijken voor een eventuele technische oorzaak?
Heb je een kunststof dakgoot? Bij ons zorgde dat in het begin voor geluiden bij veranderende temperatuur.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:13 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Huis uit de jaren 80, wel is zeer recentelijk het houtwerk en de afvoer bij het dak vervangen.
Zou goed kunnen, moet ik even bij de buren informeren.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je een kunststof dakgoot? Bij ons zorgde dat in het begin voor geluiden bij veranderende temperatuur.
Ik merkte het als ik buiten was en de zon begon te schijnen. Maar als het bij verhitting geluid maakt, doet het dat bij afkoeling wellicht ook.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:37 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, moet ik even bij de buren informeren.
Volgens mij ken ik dat geluid van mijn ouderlijk huis. Daar hoor ik weleens vanaf het dak een metalig geluid komen dat klinkt alsof een metalen ketting strak word aangetrokken/water dat naar beneden druppelt op een metalen plaat. (begint hard tikkend, waarna de intervallen steeds groter worden). Bedoel je zoiets?quote:Op zondag 3 juli 2022 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik merkte het als ik buiten was en de zon begon te schijnen. Maar als het bij verhitting geluid maakt, doet het dat bij afkoeling wellicht ook.
Regelmatig, 2 of 3 keer naar elkaar. Het klinkt alsof iemand redelijk zachtjes op de deur klopt (op hol hout/kunststof).quote:Op zondag 3 juli 2022 23:10 schreef archito het volgende:
Is het een regelmatig geluid of onregelmatig? Klinkt het mechanisch of natuurlijk?
En nog een belangrijke;zijn de vloeren van beton of hout?
Ik denk dat je hier even over na moet denkenquote:Op zondag 3 juli 2022 22:09 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Het zit in ieder geval niet op de gang waar het geluid vandaan lijkt te komen, maar wellicht dat daar ergens buizen lopen?
De eerste keer dat het gebeurde sliep de dochter van vrienden hier en hadden we bovendien een horrorfilm gekeken,
Het is meer een tik met heel ongelijke intervallen. Soms een paar keer per minuut, soms eens in de paar minuten.quote:Op zondag 3 juli 2022 23:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik dat geluid van mijn ouderlijk huis. Daar hoor ik weleens vanaf het dak een metalig geluid komen dat klinkt alsof een metalen ketting strak word aangetrokken/water dat naar beneden druppelt op een metalen plaat. (begint hard tikkend, waarna de intervallen steeds groter worden). Bedoel je zoiets?
Dit. Hebben we hier in het complex ook (gehad). Kostte een tijd om erachter te komen dat het om waterslag ging. Het kan best dat ergens een wasmachine met een timer elke nacht om twaalf uur draait. Het klinkt als bonken en de frequentie kan verschillen per machine.quote:Op zondag 3 juli 2022 23:05 schreef Jordy-B het volgende:
Misschien een snel sluitende waterklep van wasmachine of vaatwasser die door de leidingen knalt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |