Nee, dat er verder niets vastgelegd wordt is omdat ze elkaar vertrouwen, dat het op haar naam komt zou om juridische redenen zijn...quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:40 schreef praadje het volgende:
Het huis komt op mijn naam want we vertrouwen elkaar?
Ja en allemaal om het hardst roepen hoe betrouwbaar ze zijnquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Feest, 1 van de 5 wordt de eigenaar en qua kosten moet iedereen gewoon ⅕ inleggen, ligt nergens vast, gaat allemaal op vertrouwen...
Dit hebben de Scheetjes toch ook geprobeerd, wonen ik die container?quote:
En onervaren volgens mij.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:30 schreef golfer het volgende:
Ze zijn wel heel erg naïef,dat stel op Bonaire.
Werken? Die was al 90% dood toen ie hieraan begon....quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:35 schreef christmastsunami het volgende:
Het is begonnen, er gaat zich er eentje doodwerken aan een krot. Vrijwillig!
Tja, ik snap dat soort overschattingen ook niet. Ze proberen er meestal ook nog een soort van paleis van te maken. En zelfs de allerbeste timmerman, is dan jaren en jaren en jaren bezig, met wat ze meestal willen bereiken, voor zo min mogelijk geld.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Werken? Die was al 90% dood toen ie hieraan begon....
Heb je in Bonaire en Italie geen bouwvergunningen of verblijfsvergunningen nodig? Programma zou beter worden als er wat meer info is maar waarschijnlijk blijkt opeens dat alles illegaal gebeurd.quote:Op zondag 4 september 2022 01:47 schreef Dutch_view het volgende:
Geen planning gemaakt op Bonaire. Geen budget![]()
In Italië de boel opknappen met als risico dat een van de 88 onbekende erfgenamen denkt: pik in tis winter![]()
Oftewel, een ideaal Ik Vertrek scenario
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 13:47:01 ]
quote:Op zondag 4 september 2022 13:43 schreef Dries4Ever het volgende:
spoiler alertMeer. Meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
spoiler alert:quote:
quote:Op zondag 4 september 2022 14:00 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
spoiler alert:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]misschien heb ik het mis, we gaan er vast nog achter komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveelquote:Op zondag 4 september 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Ik had vorige week de eerste aflevering gemist, maar die wordt nu weer uitgezonden dus krijg ik hem alsnog mee.
Ik zie dat ze op Bonaire wel iedere dag naar de bouw gaan, maar ze nemen niets mee...
Als je daar elke dag de bouwvakkers van hun werk gaat houden, neem dan wat mee voor de bouwvakkers, iets te drinken of te snaaien.
Als ze de koffie (of op Bonaire koude Cola) staan te drinken die jij net gebracht hebt dan vinden ze het ook een stuk minder vervelend dat je ze vanalles komt vragen of vertellen.
Lijkt me dat je dit al weet voordat je gaat, algemeen bekend en ze zijn er vaker geweest, it's TVquote:Op zondag 4 september 2022 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveel
Ja, bizar... je hebt je toch ingelezen voor je ging?!quote:Op zondag 4 september 2022 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveel
Hoe doe je dat? Ik zou het in onze auto niet weten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:04 schreef Dutch_view het volgende:
Airbag niet uitschakelen als je in de auto zit met zwangerschap
Bij vrijwel alle moderne auto's zit er een schakelaar of slot die je omdraait met je autosleutel in het handschoenenvakje of er naast.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik zou het in onze auto niet weten.
Is dat standaardprocedure bij een zwangerschap?
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:20 schreef Dutch_view het volgende:
Bij vrijwel alle moderne auto's zit er een schakelaar of slot die je omdraait met je autosleutel in het handschoenenvakje of er naast.
Ik denk dat bijna alle auto's vanaf 2000 ongeveer dit wel hebben
Nee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.
En staat daarbij dat je dat moet doen bij zwangerschap?
Ik twijfel wel of er iets staat bij zwangerschap. Volgens mij wel als je een baby op de voorstoel vervoert.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.
En staat daarbij dat je dat moet doen bij zwangerschap?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik twijfel wel of er iets staat bij zwangerschap. Volgens mij wel als je een baby op de voorstoel vervoert.
Maar als ik zo dat verhaal zag in Ik Vertrek dan lijkt het me wel verstandig
quote:AIRBAG TIJDENS ZWANGERSCHAP
Sommige vrouwen vragen zich af of ze de airbag moeten uitschakelen als ze zwanger zijn. Ze zijn dan bang dat de baby beschadigd bij een ongeluk. Dit is niet waar. Airbags bieden juist extra bescherming tijdens een ongeluk. De enige manier waarop airbags gevaarlijk kunnen zijn is als je géén gordel draagt of alleen een heupgordel.
We hadden het er hier over en volgens mij zeiden ze tegen elkaar tijdens dr montage. 'Wacht hier kunnen we een heel seizoen mee vullen'quote:Op zondag 11 september 2022 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar vlek op vlek op vlek op vlek op vlek op vlek![]()
Ja, staan ze toch weer voor lul met hun hele geneuzel over de leidingen... dit is de ruwe vloer, daar komen ze op en dan de leidingen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:18 schreef Dutch_view het volgende:
Oscar wordt even stevig aangepakt
Dat is wel hun grootste fout ja. Ze hebben al vijfduizend euro betaald en zijn begonnen met klussen terwijl niets nog van hen is. Dat is gewoon dom.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:50 schreef Dutch_view het volgende:
Aankoopmakerlaar in Italië spoorloos![]()
Lekker risicovol om gewoon te gaan klussen als er nog steeds 1 van die 88 erfgenamen zich kan melden
Hans niet meer.quote:Op zondag 11 september 2022 18:41 schreef luxerobots het volgende:
Overigens kunnen Hans en Renzo, als vloerleggers, best met hun handen werken.
Denk dat de buurman wel weet hoe het me de leidingen zit in zo'n kleine hamlet ;-)quote:Op zondag 11 september 2022 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, staan ze toch weer voor lul met hun hele geneuzel over de leidingen... dit is de ruwe vloer, daar komen ze op en dan de leidingen.
Maar goed, dat gezeik zonder kennis is sowieso irritant.
Dat snap ik ook niet inderdaad. Het is niet alsof dit het enige huis is in heel Italië dat te koop staat. Het moet haast wel heel erg goedkoop zijn. Of misschien betalen ze een deel zwart of zoiets. Anders snap ik echt niet dat ze niet gelijk verder waren van zoeken toen bleek dat er nog 88 erfgenamen waren die bezwaar konden maken.quote:Op zondag 11 september 2022 18:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is wel hun grootste fout ja. Ze hebben al vijfduizend euro betaald en zijn begonnen met klussen terwijl niets nog van hen is. Dat is gewoon dom.
Ik vraag me af waarom ze hiervoor kiezen. Er zijn in Italië immers genoeg huizen die je voor een prikkie kunt kopen om op te knappen. Zijn ze verliefd geworden op dit huis? Of hebben ze gewoon een goede klik met de buren? Want rationeel is deze keuze natuurlijk niet. Overigens kunnen Hans en Renzo, als vloerleggers, best met hun handen werken.
Je kan moeilijk op basis van de beelden die je ziet daadwerkelijk beoordelen of ze dat doen ja of nee, je ziet natuurlijk maar een klein deel.quote:Op zondag 4 september 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Ik had vorige week de eerste aflevering gemist, maar die wordt nu weer uitgezonden dus krijg ik hem alsnog mee.
Ik zie dat ze op Bonaire wel iedere dag naar de bouw gaan, maar ze nemen niets mee...
Als je daar elke dag de bouwvakkers van hun werk gaat houden, neem dan wat mee voor de bouwvakkers, iets te drinken of te snaaien.
Als ze de koffie (of op Bonaire koude Cola) staan te drinken die jij net gebracht hebt dan vinden ze het ook een stuk minder vervelend dat je ze vanalles komt vragen of vertellen.
Het lijken me mensen die het absoluut wel gemeld hadden en hadden laten filmen als ze bij ieder bezoek aan de bouwplaats iets te drinken meenamen voor de bouwvakkers.quote:Op maandag 12 september 2022 10:34 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Je kan moeilijk op basis van de beelden die je ziet daadwerkelijk beoordelen of ze dat doen ja of nee, je ziet natuurlijk maar een klein deel.
Het zou ongetwijfeld zo zijn hoorquote:Op maandag 12 september 2022 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijken me mensen die het absoluut wel gemeld hadden en hadden laten filmen als ze bij ieder bezoek aan de bouwplaats iets te drinken meenamen voor de bouwvakkers.
Nu zag je ze iedere keer met lege handen aankomen en dan Oscar even van zijn werk gaan houden.
Nou ja, vooral als je alleen maar komt miepen.quote:Op maandag 12 september 2022 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Het zou ongetwijfeld zo zijn hoor
Die Oscar zal het waarschijnlijk wel heel irritant vinden dat ze steeds hem op zijn vingers kijken
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodigquote:Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Maar ook dat semi-verbaasde dat alle bouwmaterialen vrijwel direct weg waren toen ze besloten hadden de bouw stop te leggen omdat het financieel wat tegenzat (lees: ze geen hypotheek kregen), maar wel van de aannemer verwachten dat hij direct tijd vrij kan maken als er wel weer geld is.
Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.quote:Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig
En dat persoonlijke krediet, zat dat niet gewoon vast aan hun hypotheek in Nederland, zodat dat huis kon dienen als onderpand? Want dan is het wel logisch dat je daar geen aanspraak meer op kunt maken als dat huis verkocht is.
Eigenlijk zijn het allemaal gewoon hele naïeve mensen.
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische redenquote:Op maandag 12 september 2022 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.
Ik denk dat het niet in mindering was gebracht als ze verkocht hadden en in NL waren gaan huren.
Zit het net te kijken, zo bizar dit.quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Feest, 1 van de 5 wordt de eigenaar en qua kosten moet iedereen gewoon ⅕ inleggen, ligt nergens vast, gaat allemaal op vertrouwen...
Zo is dat. Als je skills hebt, lukt het vaak nog wel met weinig geld (behalve als je anderen in moet huren). En als je geen skills hebt, lukt het natuurlijk wel met geld (omdat je anderen in kunt huren).quote:Op maandag 12 september 2022 11:24 schreef Bever_NL het volgende:
Goede Tv om andermans ellende.
Altijd staan er mensen klaar om met een 'slecht' plan op pad te gaan.
De incidentele succes edities worden altijd bepaald door 2 factoren die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden:
Skills & Geld
Bij Boer Zoekt Vrouw zie je ook vaak dat er een (strand)wandeling komt als er problemen dreigen. De productie heeft dan gewoon even die suggestie gedaan.quote:Ik heb een keer een uitzending gezien, waar de koper van een huis in Spanje een telefoontje kreeg van de verkoopster of hij een nieuwe cheque kon ondertekenen met de waarde-overdracht van het huis omdat de originele cheque was gestolen uit haar auto toen een paar vriendelijke Spanjaarden haar hielpen met het verwisselen van een lekke band ;-)
Hij wilde haar wel tegemoet komen en een 2e cheque uit laten schrijven bij de bank.
De volgende ochtend voor de bank, zegt hij er nog een nachtje over geslapen te hebben en het toch geen goed idee te vinden ...... wat gebeurt er als beiden cheques op een of andere manier worden geind?
Toen ik dat zag wist ik zeker. Hier heeft de camera-ploeg ingegrepen. Deze man was van zichzelf niet slim genoeg om na een nachtje slaap tot dit inzicht te komen. Ze hebben hem tegen zichzelf in bescherming genomen. De persoonlijke schade zou niet in verhouding staan met de beelden die het opgeleverd zouden hebben.
Ze hebben ook nog nooit een huis gebouwd, Rinse was BOA en Francine is een tarotkaarten-leggend medium.quote:Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Ja, dat vond ik ook zo onnozel. Als je niet betaalt, halen ze hun spullen ook weg.quote:Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig
Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
De aannemer van Rinse en Francine is aangenomen omdat hij een vriend is, niet vanwege zijn kunde of ervaring. Sterker nog, het is zijn eerste grote klus.
Volgens mij heeft zij het wel naar haar zin op Bonaire, lekker biertjes drinken en gezellig dansen met de plaatselijke bevolking in het warme klimaat.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:09 schreef Bever_NL het volgende:
[..]
Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.
De 'gun factor' met je de inzet van je totale vermogen. Het blijft mooie tv. Gemeend hoop ik dat alles goed komt.
Als je dan toch ten onder gaat, dan kan je dit best met Francine doen. Ze is goed gemutst en vindt tot nu toe niets een probleem.
Ik denk ook dat ze dit hadden kunnen weten. Als ze tenminste bij de bank geïnformeerd hadden...quote:Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische reden![]()
Ben vooral verbaasd dat zij daar blijkbaar verrast door werden.
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mijquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Aanvraag moet nog worden ingediend maar we vieren al feest
Ja of gewoon er helemaal niet aan beginnenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mij
En niks onderling op papierquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:02 schreef Pap89 het volgende:
Wat een debielen allemaal.
De een maakt een gevallen tuinmuurtje.
De ander zoekt oude handgreepjes.
Weer een ander zoekt een wateraansluiting.
Als kers op de taart heb je ook nog een mongol die alvast een fucking wandelroute wilt uitzoeken.
Ondertussen hebben ze het huis nog niet eens.
Bonus: Bouwval IceClimbing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |