abonnement Unibet Coolblue
pi_205220651
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Euhm, wel echt.

Het is niet zo dat als je hebt toegestemd met seks je dan ook maar alles moet ondergaan.
Als je tijdens nee zegt, stop zegt valt het gewoon onder het gebied van verkrachting als iemand toch doorgaat.

Zeker als je dan leest dat ze compleet overstuur was naderhand, dat haar vriendin dat ook opgemerkt heeft, zelfs spreekt van een Vera voor en Vera na denk ik dat je er rekening mee moet houden dat het een echte serieuze nee tijdens de seks is geweest.
En ja, dat onthou je wel, ook 35 jaar lang.

Hij zal het niet als verkrachting gezien hebben waarschijnlijk, want het mocht in eerste instantie toch en was zo over na die nee.
Als ze al nee heeft gezegd tijdens de seks. Want het is woord tegen woord op dit moment. Lastig voor ons om te oordelen.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:44:50 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205220695
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als ze al nee heeft gezegd tijdens de seks. Want het is woord tegen woord op dit moment. Lastig voor ons om te oordelen.
Hiermee eens hoor.

Wat wel duidelijk is is dat het knvb haar bar en boos behandeld heeft. Niets met dit noch andere klachten gedaan heeft, haar zelfs dwars heeft gezeten.
Denk dat het verstandig is daar meer de focus op te leggen. Niet op of die nare ervaring wel of niet onder wettelijke verkrachting viel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:47:01 #53
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_205220714
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vooral de enorme periode ertussen maakt het zo zinloos inderdaad. Mannen kunnen best weleens een blinde vlek hebben hiervoor en denken: Ik wil gewoon mijn zaad kwijt. (Dat heeft die Piet waarschijnlijk ook gedacht)

Dat is nou precies het probleem. Dat er heel veel mannen denken dat ze recht hebben op seks. Omdat je een drankje met ze bent gaan doen, met ze bent meegereden, of omdat je gewoon vriendelijk tegen ze was. En nee is gewoon een ja maar dat weet ze alleen nog niet. Blijf gewoon met je tengels van iemand af totdat je er een normaal gesprek over gevoerd hebt. Ook al ben je dronken, of moet je echt je zaad kwijt.
pi_205220734
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:47 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Dat is nou precies het probleem. Dat er heel veel mannen denken dat ze recht hebben op seks. Omdat je een drankje met ze bent gaan doen, met ze bent meegereden, of omdat je gewoon vriendelijk tegen ze was. En nee is gewoon een ja maar dat weet ze alleen nog niet. Blijf gewoon met je tengels van iemand af totdat je er een normaal gesprek over gevoerd hebt. Ook al ben je dronken, of moet je echt je zaad kwijt.
Tja, dat is niet prettig inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 3 juli 2022 @ 12:49:56 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205220736
quote:
Er volgt, zo herinnert Konijnenberg zich, een periode waarin de coach soms geen en dan weer wel interesse toont in Pauw. Konijnenberg: „Ik zei toen tegen Vera: ‘Let op. Hij is een stuk ouder dan jij en wil je alleen maar gebruiken.’ Maar die boodschap kwam niet echt aan.” Pauw knikt bij het horen van de herinnering: „Miriam had gelijk met haar waarschuwing.”

Na maanden zonder contact treffen Pauw en de man elkaar in oktober ’86 bij toeval weer op het KNVB-kantoor in Zeist. Pauw: „Ik zei tegen hem: ‘Ik heb nooit meer iets van je gehoord.’” De man wil het haar dezelfde avond nog komen uitleggen, vertelt Pauw. Het is de eerste keer dat ze met elkaar naar bed gaan, bij haar thuis in de Rhijnvis Feithstraat in Utrecht. Het is voor haar een zeer pijnlijke ervaring. Van gelijkwaardige seks is volgens Pauw geen sprake. „Ik dacht: wat is hier gebeurd? Dit was geen vrijen met elkaar. Dus ik zei: ‘Dit flik je me nooit meer.’ Maar dat maakte geen indruk op hem.” Ze zucht. „Dat is mijn grootste fout, dat toen niet alle alarmbellen zijn afgegaan.”

De volgende avond staat de coach weer voor haar deur. „Hij zei: ‘Ik wil je laten zien dat ik het ook anders kan’. En dat geloofde ik, op dat moment.”

Het is nog altijd een zichtbaar pijnlijke herinnering voor Pauw. „We belandden weer in bed. Hij ramde ’m erin en was binnen een minuut klaar”, heeft ze in augustus 2021 al over die avond verklaard tegen Marjan Olfers en haar onderzoekscollega, getuige het gespreksverslag dat het bureau maakt. Terwijl de man bezig was, vertelt ze aan de onderzoekers, „heb ik nog gezegd dat ik dat niet wilde”. Uit het verslag: „Ik ben toch duidelijk geweest? Dit wil ik toch niet.”
bron
Dit klinkt meer als een lompe hork, maar van verkrachting lijkt me hier toch echt geen sprake.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:53:41 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205220778
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit klinkt meer als een lompe hork, maar van verkrachting lijkt me hier toch echt geen sprake.
Lees de laatste twee zinnen…
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205220784
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dat er heel veel mannen denken dat ze recht hebben op seks.
Ik denk dat dat wel meevalt, alleen blijft die enkele idioot wel bij.

Een normaal persoon zou niet doorgaan met seks als de vrouw 'stop!' roept. Maar niemand is erbij geweest en waar Pauw nu in haar beleving wellicht heel duidelijk heeft aangegeven te willen stoppen heeft die kerel in zijn herinnering daar niets van meegekregen. Dat laatste kan hem natuurlijk ook gewoon heel goed uitkomen.

Moeilijke zaak. En wellicht is het ook beter om de focus te gaan leggen op de KNVB en hoe zij hiermee omgegaan zijn, in plaats van een man die zich niet echt kan verdedigen en door sommigen nu als verkrachter word gezien. En als dat onterecht is, dan vind ik dat niet ok.
pi_205220799
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit klinkt meer als een lompe hork, maar van verkrachting lijkt me hier toch echt geen sprake.
Als je tijdens de seks aangeeft dat niet te willen en de ander gaat door, is het toch onvrijwillig binnendringen van het lichaam?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_205220811
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit klinkt meer als een lompe hork, maar van verkrachting lijkt me hier toch echt geen sprake.
Ook tijdens de seks kun je besluiten om te stoppen. En als dat niet word gerespecteerd kan het overgaan in verkrachting.

Maar ja... we weten het niet.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:57:55 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205220827
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Lees de laatste twee zinnen…
Ja, dat verandert het wel iets, ik weet ook niet hoe ze dat gezegd heeft. Blijkbaar ervoer ze het destijds niet als verkrachting aangezien ze hem nog een keer de kans gaf terwijl er van een scheve machtsverhouding tussen heb geen sprake was.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 3 juli 2022 @ 12:58:29 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205220834
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook tijdens de seks kun je besluiten om te stoppen. En als dat niet word gerespecteerd kan het overgaan in verkrachting.

Maar ja... we weten het niet.
Uiteraard, maar waarom dan nog een 'tweede kans'?
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:00:40 #62
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205220853
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, dat verandert het wel iets, ik weet ook niet hoe ze dat gezegd heeft. Blijkbaar ervoer ze het destijds niet als verkrachting aangezien ze hem nog een keer de kans gaf terwijl er van een scheve machtsverhouding tussen heb geen sprake was.
Zover ik begrijp ziet ze enkel die tweede keer als verkrachting. Omdat ze had gezegd het zo niet meer te willen en tijdens die keer ook heeft gezegd dat ze dit niet wilde.

Daarna is er dan ook geen sprake meer van nog meer contact.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205220855
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook tijdens de seks kun je besluiten om te stoppen. En als dat niet word gerespecteerd kan het overgaan in verkrachting.

Maar ja... we weten het niet.
Precies..we weten het niet. En toch wordt iemand neergezet als verkrachter en veroordeeld door de kritiekloze meute. Dat is toch niet kosjer beste mensen. Krankzinnige wereld is dit
pi_205220868
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard, maar waarom dan nog een 'tweede kans'?
Omdat hij aangaf het nu anders aan te gaan aanpakken en omdat ze hem leuk vond.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:03:34 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205220878
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Precies..we weten het niet. En toch wordt iemand neergezet als verkrachter en veroordeeld door de kritiekloze meute. Dat is toch niet kosjer beste mensen. Krankzinnige wereld is dit
Zijn naam was niet bekend en velen vonden wat beschreven was al geen verkrachting.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205220892
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard, maar waarom dan nog een 'tweede kans'?
Ik denk dat dat in dezelfde lijn ligt als dat die kerel het zich herinnert als een affaire.

Maar goed, je kan ook je eigen vrouw verkrachten. En zelfs als dat een brute verkrachting is gaat niet iedere vrouw dan weg uit het huwelijk.

Dus ze kan ook gelijk hebben. Alleen vind ik het niet correct om hem duidelijk herkenbaar te noemen. Als het een overduidelijke zaak was geweest (b.v. hij was zonder aanleiding naar haar woning gegaan, met geweld binnengedrongen en haar vervolgens met geweld had gedwongen tot seks), dan zit ik daar niet zo mee. Maar in dit geval vind ik het gewoon niet kunnen.
pi_205220907
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Zijn naam was niet bekend en velen vonden wat beschreven was al geen verkrachting.
En sommige vinden het wel verkrachting. En nu?

TL:DR sletje en vieze lul doen nasty dingen 35 jaar geleden :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:08:12 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205220917
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:02 schreef Fascination het volgende:

[..]
Omdat hij aangaf het nu anders aan te gaan aanpakken en omdat ze hem leuk vond.
Overigens kan het goed hoor, aan mannen zit over het algemeen nu eenmaal neurofysiologisch een steekje los waardoor veel niet kunnen stoppen wanneer ze eenmaal bezig zijn met seks, het is goed om daar aandacht aan te blijven geven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205220946
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:06 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En sommige vinden het wel verkrachting. En nu?

TL:DR sletje en vieze lul doen nasty dingen 35 jaar geleden :')
Waarom noem je haar een slet eigenlijk? Respectloos en nergens voor nodig.
pi_205220955
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:55 schreef Fascination het volgende:

[..]
Als je tijdens de seks aangeeft dat niet te willen en de ander gaat door, is het toch onvrijwillig binnendringen van het lichaam?
Zij claimt dat het zo is gegaan.
Is wel wat anders lijkt mij.
pi_205220970
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Zijn naam was niet bekend en velen vonden wat beschreven was al geen verkrachting.
Zijn naam zou wel bekend worden en de media hadden het meteen al over verkrachting..zie ook de titel van dit topic. Sensatie verkoopt he.
pi_205220984
quote:
13s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom noem je haar een slet eigenlijk? Respectloos en nergens voor nodig.
Waarom niet? Ik vind je laten nemen (geforceerd??) door een gezaghebbende oudere redelijk sletterig ja. Ongeacht of je het wilde of niet. En voor mensen die na 35 jaar gaan janken heb ik nog wel een andere term.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205220985
Het is overigens maar goed dat Vandaag Inside momenteel niet op TV is, want het bespreken hiervan aan die tafel heeft alles in zich om een rel te worden (vooral omdat de lat nogal laag ligt tegenwoordig).
pi_205220993
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
Het is overigens maar goed dat Vandaag Inside momenteel niet op TV is, want het bespreken hiervan aan die tafel heeft alles in zich om een rel te worden (vooral omdat de lat nogal laag ligt tegenwoordig).
Is dat toevallig niet de reden dat dit nu opgepikt word door de NL-media? (vanwege de afwezigheid van VI ??? ) :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205221004
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:16 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Waarom niet? Ik vind je laten nemen (geforceerd??) door een gezaghebbende oudere redelijk sletterig ja. Ongeacht of je het wilde of niet. En voor mensen die na 35 jaar gaan janken heb ik nog wel een andere term.
Ten eerste vind ik het sowieso idioot om iemand die tegen haar wil gedwongen word voor seks uit te maken voor slet. De correcte term is dan: 'slachtoffer'.

Ten tweede: hij was helemaal niet gezaghebbend. Hij was gewoon een man waar ze kennelijk romantische gevoelens voor had en daarmee is ze naar bed gegaan. Ik vind de juiste naam voor dat gedrag: 'normaal'.
pi_205221030
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat in dezelfde lijn ligt als dat die kerel het zich herinnert als een affaire.

Maar goed, je kan ook je eigen vrouw verkrachten. En zelfs als dat een brute verkrachting is gaat niet iedere vrouw dan weg uit het huwelijk.

Dus ze kan ook gelijk hebben. Alleen vind ik het niet correct om hem duidelijk herkenbaar te noemen. Als het een overduidelijke zaak was geweest (b.v. hij was zonder aanleiding naar haar woning gegaan, met geweld binnengedrongen en haar vervolgens met geweld had gedwongen tot seks), dan zit ik daar niet zo mee. Maar in dit geval vind ik het gewoon niet kunnen.
Eens. Bij dit soort zaken in het grijze gebied moet je er gewoon geen landelijke zaak van maken.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205221031
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ten eerste vind ik het sowieso idioot om iemand die tegen haar wil gedwongen word voor seks uit te maken voor slet. De correcte term is dan: 'slachtoffer'.

Ten tweede: hij was helemaal niet gezaghebbend. Hij was gewoon een man waar ze kennelijk romantische gevoelens voor had en daarmee is ze naar bed gegaan. Ik vind de juiste naam voor dat gedrag: 'normaal'.
Oh, ik dacht dat hij haar Trainer was oid ... Ok, dan is het normaal tienergedrag, en is er dus helemaal niets aan de hand.

Tijd dat de competities weer beginnen zeg... gaaaap.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205221039
In het artikel wordt overigens vermeld dat Vera met nog twee andere mannen binnen de KNVB een onprettige ervaring had. En het gaat ook nog over dat ze geen erkenning krijgt van de KNVB voor haar werk. Mijn indruk is dat uit het interview een hoop rancune en frustratie naar voren komt. Een gesprek met een psycholoog lijkt mij zinvoller dan een gesprek met een journalist en de politie.
pi_205221052
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:
In het artikel wordt overigens vermeld dat Vera met nog twee andere mannen binnen de KNVB een onprettige ervaring had. En het gaat ook nog over dat ze geen erkenning krijgt van de KNVB voor haar werk. Mijn indruk is dat uit het interview een hoop rancune en frustratie naar voren komt. Een gesprek met een psycholoog lijkt mij zinvoller dan een gesprek met een journalist en de politie.
Pauw heeft haar reputatie en karakter niet mee inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205221055
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:
In het artikel wordt overigens vermeld dat Vera met nog twee andere mannen binnen de KNVB een onprettige ervaring had. En het gaat ook nog over dat ze geen erkenning krijgt van de KNVB voor haar werk. Mijn indruk is dat uit het interview een hoop rancune en frustratie naar voren komt. Een gesprek met een psycholoog lijkt mij zinvoller dan een gesprek met een journalist en de politie.
Mijn indruk is dat wanneer je talloze keren aankaart verkracht te zijn en niemand van een organisatie komt daarop terug, dat rancune heel normaal is.

Over victim blaming gesproken
  zondag 3 juli 2022 @ 13:26:08 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205221067
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:
In het artikel wordt overigens vermeld dat Vera met nog twee andere mannen binnen de KNVB een onprettige ervaring had. En het gaat ook nog over dat ze geen erkenning krijgt van de KNVB voor haar werk. Mijn indruk is dat uit het interview een hoop rancune en frustratie naar voren komt. Een gesprek met een psycholoog lijkt mij zinvoller dan een gesprek met een journalist en de politie.
Als je het stuk leest kan je zien dat ze die gesprekken al heeft gehad.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205221074
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat wanneer je talloze keren aankaart verkracht te zijn en niemand van een organisatie komt daarop terug, dat rancune heel normaal is.

Over victim blaming gesproken
Of ze waren van mening dat dit meer een ding was tussen haar en die vent?
Maw ze vonden dat er geen sprake was van verkrachting, wat maakt het uit als een vrouw dat “tig keer roept”, ze waren het er domweg niet over eens.

En terecht, dit was of lijkt wat mij betreft en blijkbaar heel wat anderen, niet op verkrachting.
pi_205221089
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat wanneer je talloze keren aankaart verkracht te zijn en niemand van een organisatie komt daarop terug, dat rancune heel normaal is.

Over victim blaming gesproken
Houd eens op met die Engelse populaire termen uit Amerika, voegen 0,0 toe aan de discussie.

Ohhh wat jij doet is victim blaming! Wat erg!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 3 juli 2022 @ 13:29:23 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205221091
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:
In het artikel wordt overigens vermeld dat Vera met nog twee andere mannen binnen de KNVB een onprettige ervaring had. En het gaat ook nog over dat ze geen erkenning krijgt van de KNVB voor haar werk. Mijn indruk is dat uit het interview een hoop rancune en frustratie naar voren komt. Een gesprek met een psycholoog lijkt mij zinvoller dan een gesprek met een journalist en de politie.
Mevrouw Vera Pauw wordt uitgekotst door de KNVB. En we beginnen steeds beter te begrijpen waarom. Pauw zou eens naar haar eigen handelen moeten kijken voordat ze mensen gaat beschuldigen voor iets wat 30 jaar geleden heeft plaatsgevonden.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:30:08 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205221099
Jammer dat VI Vandaag met vakantie is. Die hadden wel raad geweten met dit verhaal :P
pi_205221159
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat wanneer je talloze keren aankaart verkracht te zijn en niemand van een organisatie komt daarop terug, dat rancune heel normaal is.

Over victim blaming gesproken
Het kan toch dat er een verschil van mening is tussen Vera en de organisatie waar zij werkt?

Victim blaming..neuh. Het verschilt per situatie of slachtoffers geloofwaardig zijn. Wat bij The Voice is gebeurd, daar hoor je mij niet over. Dat is 1 grote beerput. Maar Vera Pauw..krijg er jeuk van.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:49:46 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205221270
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het kan toch dat er een verschil van mening is tussen Vera en de organisatie waar zij werkt?

Victim blaming..neuh. Het verschilt per situatie of slachtoffers geloofwaardig zijn. Wat bij The Voice is gebeurd, daar hoor je mij niet over. Dat is 1 grote beerput. Maar Vera Pauw..krijg er jeuk van.
In dit geval is er wel meer aan de hand tussen haar en de knvb.
Maar dat ze er verder niets mee doen omdat ze een andere mening hebben is wat anders dan gewoon niets doen, niets laten horen.

Je gaat dan als organisatie met iemand aan tafel? Iemand serieus nemen op dit gebied is niet gelijk aan iemand volledig gelijk geven.
Stel voor te bemiddelen, zeg dat je als organisatie dit iets tussen beide mensen vindt ipv iets voor de organisatie. Maar doe iets, laat iemand die met zaken komt niet gewoon stikken door niets te zeggen of te doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205221309
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
In dit geval is er wel meer aan de hand tussen haar en de knvb.
Maar dat ze er verder niets mee doen omdat ze een andere mening hebben is wat anders dan gewoon niets doen, niets laten horen.

Je gaat dan als organisatie met iemand aan tafel? Iemand serieus nemen op dit gebied is niet gelijk aan iemand volledig gelijk geven.
Stel voor te bemiddelen, zeg dat je als organisatie dit iets tussen beide mensen vindt ipv iets voor de organisatie. Maar doe iets, laat iemand die met zaken komt niet gewoon stikken door niets te zeggen of te doen.
Dus kort samengevat: Piet heeft Vera serieus genomen en de KNVB niet. Dit had eigenlijk andersom moeten zijn, dan was er niks aan de hand.

Het zou overigens best kunnen dat de KNVB Vera niet serieus nam, maar daar kunnen ook plausibele redenen voor zijn.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:57:23 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205221324
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zou overigens best kunnen dat de KNVB Vera niet serieus nam, maar daar kunnen ook plausibele redenen voor zijn.
De KNVB was simpelweg een machobolwerk waar men het gewoon niet zo op vrouwenvoetbal had.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205221383
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De KNVB was simpelweg een machobolwerk waar men het gewoon niet zo op vrouwenvoetbal had.
Aanname
  zondag 3 juli 2022 @ 14:04:28 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205221391
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Aanname
klopt, educated guess.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205221428
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zij claimt dat het zo is gegaan.
Is wel wat anders lijkt mij.
Ja, natuurlijk, maar haar verklaring is toch de basis van dit topic en zij verklaart te zijn verkracht.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 3 juli 2022 @ 14:09:34 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205221434
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De KNVB was simpelweg een machobolwerk waar men het gewoon niet zo op vrouwenvoetbal had.
Of ze vonden Vera Pauw een ontzettend vervelende vrouw. Zou mij niks verbazen.
  zondag 3 juli 2022 @ 14:17:57 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205221506
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Of ze vonden Vera Pauw een ontzettend vervelende vrouw. Zou mij niks verbazen.
Een beetje van beide denk ik, maar zonder drammen kom je niet door blokkades heen, het vrouwenvoetbal heeft Vera Pauw nodig gehad.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205221529
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De KNVB was simpelweg een machobolwerk waar men het gewoon niet zo op vrouwenvoetbal had.
Dat laatste is natuurlijk terecht. Zonde van het gras.

Leuk voor die meiden om te doen, maar het niveauverschil met mannenvoetbal is enorm.
  zondag 3 juli 2022 @ 14:23:00 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205221544
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk terecht. Zonde van het gras.

Leuk voor die meiden om te doen, maar het niveauverschil met mannenvoetbal is enorm.
Je moet ergens beginnen, en dat het vrouwenvoetbal zo'n enorm potentieel blijkt te hebben had ook ik niet verwacht.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205221656
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:23 schreef Fascination het volgende:

[..]
Hoezo niet? Nou ja, als iets impact op je heeft herinner je bepaalde dingen wel, al kunnen herinneringen dan alsnog vervormd zijn door de tijd natuurlijk. Kan me van hem voorstellen dat hij er weinig meer van weet.
Tja 1 minuut 35 jaar geleden…
Blijkbaar heeft het bij hem geen indruk achtergelaten.

Zij is gewoon gefrustreerd dat hij voor zijn gezin koos en u de metoo beweging lekker bezig is, is opeens heel veel verkrachting.

Tegenvallende sex is wat anders dan verkrachting.
pi_205221696
quote:
(4)We belandden weer in bed. (9) Hij ramde ’m erin en was binnen een minuut klaar
Een reconstructie, met invoeging van de ontbrekende stappen:

1. Hij belde aan en gaf aan wat hij wilde.

2. Ik liet hem binnen, ook reeds uit ervaring wetende wat hij wilde.

3. Ik ontkleedde me of liet me door hem ontkleden.

4. We belandden weer in bed waartegen ik geen bezwaar maakte.

5. Ik bracht mijn vagina in een toegankelijke positie door mijn benen te spreiden.

6. Door mijn gewillige medewerking en naakte lichaam kreeg hij een erectie.

7. Hij bracht zijn geërecteerde penis in stelling vlak voor de opening van mijn vagina.

8. Ik zei "stop, dit wil ik niet" maar hij hoorde me niet meer van opwinding.

9. Hij ramde 'm erin en was binnen een minuut klaar.

10. Hij heeft me niet meer gebeft zodat ik zelf geen orgasme heb gehad.
pi_205221714
In de tijd van zwart-wit tv, beurscrash en Ruud Dil
Gingen Piet en Vera eens goed van bil
Heel erg prettig vond Vera het eigenlijk niet
Stop, hou op, je doet me pijn. Piet
Vera trok aan de bel bij de KNVB
Maar helaas, die deden er niets mee
pi_205221824
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Of ze waren van mening dat dit meer een ding was tussen haar en die vent?
Maw ze vonden dat er geen sprake was van verkrachting, wat maakt het uit als een vrouw dat “tig keer roept”, ze waren het er domweg niet over eens.

En terecht, dit was of lijkt wat mij betreft en blijkbaar heel wat anderen, niet op verkrachting.
Het is verkrachting als je gedwongen wordt om penetratie te ondergaan. Dat kan ook best gebeuren nadat je (met wederzijdse instemming) begonnen bent met seks.

Als een vrouw bijvoorbeeld duidelijk maakt dat ze alleen orale seks wil en een man ramt hem er toch gewoon in, is dat juridisch gezien gewoon verkrachting.

Ik heb verder geen idee wat er toen gebeurd is en er dus ook geen mening over. Denk wel dat Pauw in ieder geval een traumatische ervaring heeft gehad, aangezien ze er 35 jaar later nog mee bezig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')