Op zaterdag 2 juli 2022 16:42 schreef -Sigaartje het volgende:Even alle zin en onzin op een rijtje gezet die hier rondzingen over mij:
In de eerste plaats zou ik een foto van een user met een stokbrood hier op het forum verspreid hebben. @:Plompzakker beweert zelfs dat hij mij er diverse notes over gestuurd te hebben.
Ik nog NOOIT deze foto hier geplaats. Ik heb mijn notes nagekeken en mijn notes van mijn verlaten kloon Scheepskok en er staat geen enkele bij over het gewraakte plaatje.
Dus dit is onzin.
@:Pferdfahrer en @:Sfancta verspreiden berichten rond dat ik een lijstje bijhoud in Excel, dit doen ze met grote regelmaat. In de eerste plaats heb ik helemaal geen Excel, ik vind Excel verschrikkelijk. Je moet er ook voor betalen (Office), dus ik zal gek zijn dat ik dat doe.
In de tweede plaats houd ik helemaal niets bij. Dat zeg ik met mijn hand op mijn hart.
Jaren geleden hield ik wel een bestand bij. Die was niet in Excel, die was geprogrammeerd met Basic op een Commodore 16. Daarin zette ik eigenschappen van users, dat was in de eerste plaats omdat ik het leuk vind in Basic met bestanden te programmeren (het programmeren om het programmeren), in de tweede plaats voor de leuk, en niet om mensen een hak te zetten en in de derde plaats kreeg ik het vermoeden dat users zichzelf tegenspraken en dat bewees ik hiermee, maar ook daar zat niet echt een serieuze bedoeling achter.
Ik vertelde daar wel eens over en ik liet een keer een schermprint zien. Toen werd ik "uitgenodigd" voor de rechter te verschijnen. Dat ging niet om een strafzaak, maar om een civiele procedure. Iemand, waarvan ik niet weet of hij ook echt actief op het forum is, had een zaak tegen me aangespannen omdat ik privégegevens openbaar maakte op FOK!-forum. Mijn verdediging was dat het puur gegevens waren die users ooit hadden verteld, wat ook waar was. De rechter geloofde dat ook, maar vond niet dat dat hoorde, omdat de informatie van een forum kwam en de eigenaar van het forum de verantwoordelijkheid nam over die informatie en ik de informatie gebruikte van de eigenaar van het forum die in de eerste plaats niet was bedoeld voor mijn gegevensbestanden. Daarnaast stond er informatie over de levensovertuiging en de provincie van een user op de screenprint. En die informatie valt onder de AVG-wetgeving. Op straffe van een dwangsom moest ik deze praktijken dezelfde dag nog staken en dezelfde dag het bestand verwijderen van mijn gegevensdragers. Ik heb geen boete gekregen, moest ook geen schadevergoeding betalen.
. omdat de eiser niet kon aantonen dat hij de user was waarover de informatie ging. Hij draaide er ook om heen.
En dat is gebeurd. En ik heb me er nooit meer mee bezig gehouden.
Toch zit het meerdere users hier dwars. Enkele dagen geleden is er hier gedreigd met een nieuwe rechtszaak en aangifte. Dat vind ik vreemd, want ik doe dit allang niet meer.
Niet in de eerste plaats hierom, maar vooral omdat users mijn aanwezigheid storend vinden omdat ik iets zou bijhouden, dat ik bestrijd, maar ja, wie gaat dat controleren, heb ik besloten om al mijn activiteiten op het forum te staken.
Ik kijk met groot plezier terug op veel interactie, vooral in F&L, TRU en CUL, waar ik nog zelfs een prijs won.
Ik wens jullie allemaal nog heel veel plezier op dit forum en wens de eigenaar en medewerkers van FOK! heel erg veel succes in het voortbestaan van dit leuke forum.