quote:
Op zaterdag 2 juli 2022 17:53 schreef Marcoss het volgende:[..]
WImbledon 2002 met Schalken die zomaar de titel had kunnen pakken (was echt enorm dichtbij winst tegen latere winnaar Hewitt) en Krajicek die na enorm veel blessuretijd nog 1x terugkwam , meteen weer ver kwam en uiteindelijk verloor van Xavier Malisse

Dat was het eerste of tweede jaar dat ik tennis volgde als ik het goed heb. Volgens mij was het op dezelfde dag en praktisch na elkaar. Hewitt-Schalken op centrecourt en Krajicek-Malisse op baan 1. Allebei in 5 sets en volgens mij allebei onnodig. Schalken had zelf laat in de vijfde set een breakpoint, die benutte hij niet en hij werd uiteindelijk zelf gebroken. Krajicek-Malisse herinner ik me minder goed qua verloop, maar dat was ook een bak ellende, aangezien 'we' in plaats van twee (!!), nul spelers in de halve finale van Wimbledon hadden. Ik was toen 12, toen kende ik door de verhalen al de uniciteit (voor ons dan) van twee halve finalisten. Twintig jaar later snap ik het nog beter. Ik ben wel íéts minder nationalistisch geworden. Maar niet heel veel.