Niet zo raar met alle drukte van de laatste weken. Beetje weer mens nu?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:48 schreef fietsie het volgende:
Mogguh. Ik ging gister om 21:30 naar bed, en nu wakker. Ergens was er slaap nodig
Nog niet van “jeej laat ik eens…” dus maar even autorijden en winkelsjokkenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet zo raar met alle drukte van de laatste weken. Beetje weer mens nu?
Ik zit in een hempje en een kort broekje. Maar ik ben ook al de hele dag als een malle aan het rondrennen en daar krijg je het wel warm vanquote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:
Zit ik verdorie (weer) te rillen in een blote benen jurkje.
Dan trek ik maar een broek aan. Het is 22 o
Het ontbijt van sigme is ons avondeten, voor twee pp. 🙃
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:54 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Apeldoorn. Lekker gewandeld door het Kroondomein. 15km.
Verder oeps. De borrel + etentje is in Amersfoort, dus moet een beetje terug 😋 Ergens er Apeldoorn van gemaakt en dat is opgeslagen gebleven.
Nou ja tijd genoeg, maar geen tijd voor de tuinen van Het Loo.
Sterkte Bloes 🤒
Amersfoort is zeker leuk idd. Ik doe de toeristische route met bus 102 naar Amersfoort. Ook leuk 😀quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Amersfoort heeft een hele leuke binnenstad. Dus je hebt vandaag van beiden het beste.
Ach het begint allebei met een Aquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Amersfoort is zeker leuk idd. Ik doe de toeristische route met bus 102 naar Amersfoort. Ook leuk 😀
Kaufland daar is oude meuk aldus @Lucky_Strike ik ben zelf fan van de Marktkauf.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:33 schreef fietsie het volgende:
@:derLudolf wat is de “beste” supermarkt bij Meppen? Rewe, kaufland of Marktkauf ? We rijden nu naar Meppen, naar de Rewe omdat we de vorige keer de Marktkauf deden, maar nu slaat de keuzestress toe :p
Onder het motto "begint ook met een A" @Blues lijn 51 van Arnhem naar Wageningen was ook altijd een leuke lijn. Of 53. Via Haveadorp in elk gevalquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Amersfoort is zeker leuk idd. Ik doe de toeristische route met bus 102 naar Amersfoort. Ook leuk 😀
Dat was een flinke anticlimax inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kaufland daar is oude meuk aldus @:Lucky_Strike ik ben zelf fan van de Marktkauf.
Weet niet meer welke lijn, maar Arnhem - Apeldoorn ook. Soort vakantiereisje, prachtige uitzichten en leuke dorpjesquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onder het motto "begint ook met een A" @:Blues lijn 51 van Arnhem naar Wageningen was ook altijd een leuke lijn. Of 53. Via Haveadorp in elk geval
ReWe was lokaal mini dingquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kaufland daar is oude meuk aldus @:Lucky_Strike ik ben zelf fan van de Marktkauf.
Je leest wat je wilt lezenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:25 schreef Vanyel het volgende:
Tevens wat een kutTT.
Ik lees elke keer Kut en poeren. En vind dat toch zo smakeloos van je, Tuindier.
Dus het werd Marktkauf? Nog wat lekkers uit de schatkamer gekocht?quote:
Dat gokte ik al dus ik nam mn 0,30 euro parkeer verlies en ben toch weer naar de Marktkaufquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was een flinke anticlimax inderdaad.
Daar ben ik nuquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus het werd Marktkauf? Nog wat lekkers uit de schatkamer gekocht?
Edeka XXLquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:50 schreef sigme het volgende:
Ik ken de Marktkauf alleen in Nederland, en dan is het een bouwmarkt. De Duitse variant is een supermarkt?
De best goedkope kruisbessen die ze verkopen zijn best wel heel erg zuur dus die zou ik laten liggenquote:
Zulke bessenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:51 schreef sigme het volgende:
Ik heb al weer een paar kilo bessen geplukt, zoals de meeste dagen deze week. Straks nog even verder en vanavond zeker 2kg jam maken. 1kg kruisbessen- en 1kg aalbessenjam. De rest gaat in de diepvries.
Parafrase: meaning is in the eye of the beholder: kutt met peren.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:25 schreef Vanyel het volgende:
Tevens wat een kutTT.
Ik lees elke keer Kut en poeren. En vind dat toch zo smakeloos van je, Tuindier.
Aangifte doen is nergens aan gebonden. Vervolging wel. Een geseponeerde aangifte is toch ook een aangifte?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Parafrase: meaning is in the eye of the beholder: kutt met peren.
Tevens wat Vera Pauw betreft: afgezien van de narigheid, kan dat 35 jaar na dato aangifte doen?
Wordt de aangifte niet geseponeerd, want verjaard.
Het blijkt wel weer: juridische kennis is minnetjes.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Aangifte doen is nergens aan gebonden. Vervolging wel. Een geseponeerde aangifte is toch ook een aangifte?
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:50 schreef Jagärtrut het volgende:
na zoveel gejubel ben ik gesprongen op het feit dat Crisp nu ook in Vlaanderen levert. Heel fijn, behalve dan dat ze minstens de helft van onze bestelling vergeten zijn. Prima klantenservice verder, maar wel irritant!
Er is inmiddels geveegd door een mod. Vegen gebeurt daar nauwelijks dus dat zegt wel wat over wat er stondquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:24 schreef Vanyel het volgende:
Gottegot ik was voor het eerst in mijn leven in vbl. Kwam het topic over Vera Pauw tegen en keek niet waar het stond.
* Vanyel moet beter uit haar doppen kijken
Wel mooi gewandeldquote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:54 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Apeldoorn. Lekker gewandeld door het Kroondomein. 15km.
Verder oeps. De borrel + etentje is in Amersfoort, dus moet een beetje terug 😋 Ergens er Apeldoorn van gemaakt en dat is opgeslagen gebleven.
Nou ja tijd genoeg, maar geen tijd voor de tuinen van Het Loo.
Sterkte Bloes 🤒
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest jullie nog vertellen dat ik vannacht droomde dat ik met mijn ouders en broer gegijzeld was door twee Duitse meisjes die een vijfgangendiner gekookt hadden en per se wilden dat we dat opaten. Toen werden we gevonden door de politie en sloegen ze met ons op de vlucht, maar we waren met een elektrische auto en die moest laden, dus toen werden we weer gevonden. Er was een achtervolgingsscène door een school, zwembad en gymzaal, waar ik nog allerlei acrobatiek heb gedaan (in mijn dromen kan ik dat wel) en net voordat ik wakker werd, waren we gered
Goed gedroomdquote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest jullie nog vertellen dat ik vannacht droomde dat ik met mijn ouders en broer gegijzeld was door twee Duitse meisjes die een vijfgangendiner gekookt hadden en per se wilden dat we dat opaten. Toen werden we gevonden door de politie en sloegen ze met ons op de vlucht, maar we waren met een elektrische auto en die moest laden, dus toen werden we weer gevonden. Er was een achtervolgingsscène door een school, zwembad en gymzaal, waar ik nog allerlei acrobatiek heb gedaan (in mijn dromen kan ik dat wel) en net voordat ik wakker werd, waren we gered
Goede voorraad!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:28 schreef sigme het volgende:
M'n ene vriezer zit nu tot de rand vol. Onderin ligt lamsvlees en dergelijk en er op liggen kilo's bessen. Er liggen ook al een paar zakken bessen in de andere vriezer, maar daar is eigenlijk ook niet heel veel vrij ruimte.
Niet in de diepvries: Drie potten aalbessenjam, drie potten kruisbessenjam en van beide nog een redelijk groot lutje in een voorraadbakje.
Nu even zitten met de poes en dan maar eens richting tent.
Ze proberen het nu in NWSquote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is inmiddels geveegd door een mod. Vegen gebeurt daar nauwelijks dus dat zegt wel wat over wat er stond
Je kan niet putten, poeren en plukken tegelijk!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede voorraad!
Je helpt me er aan herinneren dat ik de kruisbessen, witte en zwarte bessen eens moet plukken.
Ik heb dus voor het tweede jaar bessen. Plus hier en daar een snack van de struiken die in december zijn geplant.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan niet putten, poeren en plukken tegelijk!
Ik heb voor het eerst een net over de bessen, en de bessen is een rij van 25m dus het is nogal een end net. Maar nu krijg ik tenminste de bessen te pakken in plaats van dat de vogels alles opvreten. Groot voordeel: ik kan ze nu ook laten hangen tot veel goed rijp. In de strijd met vogels moet ik altijd eigenlijk te vroeg plukken.
Bessen? Wat voor bessen heb je?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb dus voor het tweede jaar bessen. Plus hier en daar een snack van de struiken die in december zijn geplant.
Tegen beter weten in heb ik geen net. Ik ga dit leren op de moeilijke manier. Net als met de kolen die ik eerst zonder net had staan.
Mijn pa dacht dat - nadat vorig jaar de kruisbessen helemaal kaal waren gevreten - het slim was ze in te pakken met vlies. Nu zijn ze niet bestovenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb dus voor het tweede jaar bessen. Plus hier en daar een snack van de struiken die in december zijn geplant.
Tegen beter weten in heb ik geen net. Ik ga dit leren op de moeilijke manier. Net als met de kolen die ik eerst zonder net had staan.
Ik kon niet kiezen dus heb nu zeg maar alles. Wit, zwart, rood, josta, kruis, tay, boysen, logan, braam, rode framboos, gele framboos.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Bessen? Wat voor bessen heb je?
Zo lekker uit eigen tuin
Foutje in de timing. Zonde zeg.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn pa dacht dat - nadat vorig jaar de kruisbessen helemaal kaal waren gevreten - het slim was ze in te pakken met vlies. Nu zijn ze niet bestoven
En allemaal tegelijk aangeschaft? Ik heb bijna hetzelfde rijtje maar niet alles tegelijk geplant. Wit, zwart, josta, tamme braam, rode framboos, gele framboos die verdwenen is(of gekruist met de rode) en kiwi.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kon niet kiezen dus heb nu zeg maar alles. Wit, zwart, rood, josta, kruis, tay, boysen, logan, braam, rode framboos, gele framboos.
[..]
Foutje in de timing. Zonde zeg.
1 kruis, wit en zwart had ik vorig jaar als volwassen planten bij de buurman uitgegraven. De rest is nieuw aangeschaft in december. Ik heb vorige week ook nog een kiwibes gekocht trouwens. Kiwi staat ook op de planning.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:44 schreef drakin het volgende:
[..]
En allemaal tegelijk aangeschaft? Ik heb bijna hetzelfde rijtje maar niet alles tegelijk geplant. Wit, zwart, josta, tamme braam, rode framboos, gele framboos die verdwenen is(of gekruist met de rode) en kiwi.
Doen, alleen voor je het weet heb je meer kiwis dan je liefhebt(wel na 8 jaar wachten tot kiwi nummer 1 komt)quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
1 kruis, wit en zwart had ik vorig jaar als volwassen planten bij de buurman uitgegraven. De rest is nieuw aangeschaft in december. Ik heb vorige week ook nog een kiwibes gekocht trouwens. Kiwi staat ook op de planning.
Dan ga ik mee, bessen zijn zo lekker. Als ik dit allemaal lees denk ik weer aan mijn oudoudtante Lucy waar we iedere zomer naar toegingen. Die had een enorme moestuin (in mijn herinnering)quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb het idee dat de grens tussen gare groene linzen en papperige groene linzen erg dun is.
Daarnaast is 1 kg gekookte pasta erg veel, maar ik heb het toch in mijn koelkast gepropt gekregen.
Verder nieuws over de 20p salades volgt morgen. Ik ga nu een welverdiende douche nemen.
@:Lucky_Strike mag ik een keer langskomen bessen eten? Jouw bessencollectie klinkt als een paradijs
Gaat vast wel lukkenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:14 schreef fietsie het volgende:
Ik heb 1 kiwibes die nu van onder tot boven vol zit met bessen... misschien dat ze rijp worden dit jaar...
Zo hey, dat klinkt engquote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:02 schreef fietsie het volgende:
We hadden wel een enerverend dagje.
Vanmorgen, kort na vertrek, reed een 80+er met een Opel zonder enige snelheid te minderen dwars op m'n auto in op een rotonde; ik kon met handrem en omgooien stuur net voorkomen dat ze me raakte. Zwarte strepen op de weg.
Vervolgens eracheraan gereden , claxon gebruikt, gevolgd tot aan huis: ze keek niet 1 keer op of om.
Daar aangekeken bleek haar 40+ dochter ernaast te zitten, en kleinkinderen achterin. Die kleinkinderen hadden alles zien gebeuren, oma en dochter "waren in gesprek verwikkeld en hadden geen herinnering aan de rotonde".....
Vriendelijk doch dringend verzocht eens met de huisarts te praten over het besturen van auto;s... en toen alsnog richting Duitsland vertrokken...
Daar aangekomen dus eerste de ReWe,d ie viel tegen.
Toen ontdekt dat in de Kaufland in het centrum alleen via 1 specifieke inrit in de parkeergarage te bereiken was, die versperd was, enn daarna na ruggespraak hier naar de Marktkauf gegaan.
Al met al alles wat op het lijstje stond gekocht; vlees, wat eerder goed beschikbaar was, viel enorm tegen (veel op, veel verpakkingen het plasticfolie van kapot). En uiteindelijk vanavond weer thuis beland.
Lekker zuurkool en Duitse Wurst als avondeten gehad
Ja hoor. Als er ooit aan alle struiken bessen zitten, ben je van harte welkom.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb het idee dat de grens tussen gare groene linzen en papperige groene linzen erg dun is.
Daarnaast is 1 kg gekookte pasta erg veel, maar ik heb het toch in mijn koelkast gepropt gekregen.
Verder nieuws over de 20p salades volgt morgen. Ik ga nu een welverdiende douche nemen.
@:Lucky_Strike mag ik een keer langskomen bessen eten? Jouw bessencollectie klinkt als een paradijs
Gelijk heb je!quote:Op zondag 3 juli 2022 02:07 schreef Isabeau het volgende:
Zo hey, dat klinkt engEn dan ook niets door hebben. Daar zitten er veel van op de weg.
Ben benieuwd naar de acties van de boeren op maandag. Heb ook gehoord dat ze het spoor willen blokkeren. Ik wil wel graag naar huis maandagochtend uit de nachtdienstNou ja, bij nood kan ik altijd een fiets op het station lenen en gaan fietsen. Beter 2 uur fietsen dan urenlang wachten op een trein.
Ik moest dit 3x lezen om het een beetje te begrijpenquote:Op zondag 3 juli 2022 10:26 schreef vlindertje89 het volgende:
In Nijmegen komen nogal wat postdoc en UD posities vrij en de deadline om te solliciteren is vandaag. Dus oke, ik ga zo even motivatiebrief schrijven en CV beetje finetunen. Kijk ik op hun eigen site, moet ik voor beide ook een research statement inleveren, en voor de UD vacatures ook een teaching statement en teaching evaluations. De vacature staat één week open. Ik weet niet hoor, maar ik vind het vrij heftig dat nu allemaal al te vragennormaal is iets als een research statement pas voor na de 1e ronde.
Nu heb ik eigenlijk al geen zin meer, maar dat is natuurlijk ook onzin. Het is alleen wel stom, want zeker een research en teaching statement kosten echt wel wat tijd, en de kans is groot dat je vervolgens niet eens op gesprek mag komen. En evaluaties heb ik niet zoveel, want bij de thesis vullen vrij weinig mensen dat daadwerkelijk in. Maargoed. Zo maar even aan gaan zitten.
Bij VU niet uitgenodigd op gesprek voor UD. Maar wel om langs te komen om te praten over wat mijn wensen zijn/wat we evt voor elkaar kunnen betekenen want blijkbaar zijn er meer vacatures op de afdeling (die niet online staan denk ik, want ik kan ze niet vinden). Ben benieuwd.
Ik werk vlakbij Tata Steel.quote:Boerenprotesten maandag 4 juli
01-07-2022
Zoals veelvuldig in de media te lezen is wordt er massaal opgeroepen om protestacties op te tuigen en het land 'plat' te leggen. Hierbij wordt er de nadruk gelegd op locaties die te boek staan als grote vervuilers en wil men deze onbereikbaar laten zijn komende maandag. Hierbij wordt Eindhoven Airport genoemd.
Ja daar zijn er zeker teveel van op de weg....quote:Op zondag 3 juli 2022 02:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo hey, dat klinkt engEn dan ook niets door hebben. Daar zitten er veel van op de weg.
Ben benieuwd naar de acties van de boeren op maandag. Heb ook gehoord dat ze het spoor willen blokkeren. Ik wil wel graag naar huis maandagochtend uit de nachtdienstNou ja, bij nood kan ik altijd een fiets op het station lenen en gaan fietsen. Beter 2 uur fietsen dan urenlang wachten op een trein.
Waze installeren op je telefoon en dat als Navigatie gebruiken, is altijd erg up to date wat vertragingen aangaat.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja daar zijn er zeker teveel van op de weg....
Wij kregen via het ziekenhuis het dringende verzoek de snelwegen de mijden en ook het OV niet te gebruiken wanneer de dienst cruciaal is voor de zorgverlening; ook komt er een overzichtje welke inritten van de stad vrij zijn, en welke eventueel geblokkeerd...
Wat veel werk voor een eerste uitnodiging. Balen dat je niet uitgenodigd bent. Ook van die situatie op he huidige werkplek van afgelopen week. Wat ingewikkeld toch allemaal. Succes er meequote:Op zondag 3 juli 2022 10:26 schreef vlindertje89 het volgende:
In Nijmegen komen nogal wat postdoc en UD posities vrij en de deadline om te solliciteren is vandaag. Dus oke, ik ga zo even motivatiebrief schrijven en CV beetje finetunen. Kijk ik op hun eigen site, moet ik voor beide ook een research statement inleveren, en voor de UD vacatures ook een teaching statement en teaching evaluations. De vacature staat één week open. Ik weet niet hoor, maar ik vind het vrij heftig dat nu allemaal al te vragennormaal is iets als een research statement pas voor na de 1e ronde.
Nu heb ik eigenlijk al geen zin meer, maar dat is natuurlijk ook onzin. Het is alleen wel stom, want zeker een research en teaching statement kosten echt wel wat tijd, en de kans is groot dat je vervolgens niet eens op gesprek mag komen. En evaluaties heb ik niet zoveel, want bij de thesis vullen vrij weinig mensen dat daadwerkelijk in. Maargoed. Zo maar even aan gaan zitten.
Bij VU niet uitgenodigd op gesprek voor UD. Maar wel om langs te komen om te praten over wat mijn wensen zijn/wat we evt voor elkaar kunnen betekenen want blijkbaar zijn er meer vacatures op de afdeling (die niet online staan denk ik, want ik kan ze niet vinden). Ben benieuwd.
Goede deal! Ik vind perziken en nectarines hier echt veel te duur. Vroeger was er nog wel eens een leuke aanbieding. Nectarines zijn mijn favoriete fruitquote:Op zondag 3 juli 2022 12:22 schreef fietsie het volgende:
Zo maar eens even een grote pan perzik jam maken.
De perziken waren bij de Marktkauf 0.99 per doos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |