abonnement Unibet Coolblue
pi_205199221
Ik heb momenteel meer vertrouwen in de Amerikaanse dollar (USD) dan de Euro (EUR).

Waar ga ik m'n geld omzetten, en stallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2022 13:23:22 ]
pi_205199320
Bij de bank kan je het fysiek omwisselen en dan bewaar je het ergens.

Bij yapi kredi kan je een dollar rekening openen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205199339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij de bank kan je het fysiek omwisselen en dan bewaar je het ergens.
Wat ik kan vinden, is dat ik bij de bank wel euro's kan wisselen naar dollars, maar dan krijg je dus chartaal geld. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon dollars giraal stallen
pi_205199417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:38 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wat ik kan vinden, is dat ik bij de bank wel euro's kan wisselen naar dollars, maar dan krijg je dus chartaal geld. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon dollars giraal stallen
https://www.abnamro.nl/nl(...)3%20soorten%20valuta.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:47:02 #5
40566 Ericr
Livewrong
pi_205199418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:38 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wat ik kan vinden, is dat ik bij de bank wel euro's kan wisselen naar dollars, maar dan krijg je dus chartaal geld. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon dollars giraal stallen
Revolut kan je vaults aanmaken. Dat kan in diverse valuta
pi_205199469
Als je een zakelijke rekening hebt kan dit bij de ING:
https://www.ing.nl/zakeli(...)arekening/index.html

en bij de Rabobank:
https://www.rabobank.nl/b(...)eemde-valutarekening

En @KrekelJapie heeft een link naar een particulier vreemde valutarekening bij ABNAmro
pi_205199474
quote:
Bedankt. ¤40 eenmalig. En daarna ¤5 per maand dus. En dan valt het vermogen nog steeds onder het deposito garantiestelsel. :)
pi_205199518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:47 schreef Ericr het volgende:

[..]
Revolut kan je vaults aanmaken. Dat kan in diverse valuta
Maar dit valt niet onder het deposito garantiestelsel volgens mij
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:59:36 #9
40566 Ericr
Livewrong
pi_205199599
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:53 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Maar dit valt niet onder het deposito garantiestelsel volgens mij
Van Litouwen.
pi_205199713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:59 schreef Ericr het volgende:

[..]
Van Litouwen.
Is dat zeker? Ik kom dit tegen
quote:
Omdat de rekening die je bij ons aanhoudt, een rekening voor elektronische geld is (geen bankrekening), wordt je geld niet beschermd door de Litouwse depositoverzekering die wordt beheerd door het staatsbedrijf voor deposito- en investeringsverzekeringen
pi_205199915
Wat ik inderdaad ook elders tegenkom;

"Garantie van Litouwen
Kortom - als ik het goed begrepen heb valt het geld dat je bij Revolut hebt staan niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder dat van Litouwen. Zoals dat bij Bigbank onder de garantie van Estland valt. Ik heb wel wat twijfels bij de Litouwse garantie, want Revolut heeft in totaal meer klanten dan Litouwen inwoners. Beetje gevalletje Icesave - IJsland: klein land, grote bank, grote garantieverplichting voor het depositogarantiestelsel van dat kleine land."
pi_205199926
De vraag is dan een beetje, wegen de ¤5-6 per maand op tegen het verwachte koersverlies van de Euro ten opzichte Dollar
pi_205200039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:29 schreef Roellie80 het volgende:
De vraag is dan een beetje, wegen de ¤5-6 per maand op tegen het verwachte koersverlies van de Euro ten opzichte Dollar
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205200042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:29 schreef Roellie80 het volgende:
De vraag is dan een beetje, wegen de ¤5-6 per maand op tegen het verwachte koersverlies van de Euro ten opzichte Dollar
Je kan ook een aantal sterke aandelen aanhouden, bijvoorbeeld Coca Cola, PepsiCo, Costco en McDonalds.
Of de komende tijd maandelijks wat investeren in een S&P500 ETF.
pi_205200482
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee
Over het afgelopen jaar gezien was dit wel het geval. Waarom vanaf vandaag ineens niet meer?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan ook een aantal sterke aandelen aanhouden, bijvoorbeeld Coca Cola, PepsiCo, Costco en McDonalds.
Of de komende tijd maandelijks wat investeren in een S&P500 ETF.
Ik verwacht toch wel een recessie naast een lange bearmarket dan is cash toch beter dan stocks. Ondanks de hoge inflatie
pi_205201216
A niffos ga in die cryptos
pi_205201281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:32 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Over het afgelopen jaar gezien was dit wel het geval. Waarom vanaf vandaag ineens niet meer?
[..]
Ik verwacht toch wel een recessie naast een lange bearmarket dan is cash toch beter dan stocks. Ondanks de hoge inflatie
Ik vind 5 euro per maand best fors voor een belegging. Maar het hangt wel af hoeveel je belegt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205201513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:23 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb momenteel meer vertrouwen in de Amerikaanse dollar (USD) dan de Euro (EUR).

Waar ga ik m'n geld omzetten, en stallen?
Wat is de reden dat je meer vertrouwen hebt in de dollar dan de euro als ik vragen mag? Je bent ervan op de hoogte dat de dollar ook ontzettend veel wordt bijgedrukt. 40% van alle dollars in omloop is er in 1 jaar bijgekomen tijdens corona. Niet dat de euro zoveel beter is maar naar mijn idee zijn er meerdere opties die veel waardevaster zijn.
pi_205201561
PayPal
pi_205201583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee
Dat kan veel meer worden. Moet je alleen wel geduld hebben.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 16:50:26 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205201584
Ik zuo voor goud en zilver gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205201869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vind 5 euro per maand best fors voor een belegging. Maar het hangt wel af hoeveel je belegt.
Het gaat om verhoudingen. Stel dat je exact een jaar geleden ¤10.000 had. Dan had je 12.54% verlies geleden ten opzichte van de US dollar.


Stel dat je je euro's had gewisseld voor dollars. Dan had deze aparte bankrekening je 12x¤6=¤72 gekost. Maar je geld is wel ¤1254 meer waard geworden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:48 schreef FlauwKapsel het volgende:
PayPal
Kan me niet voorstellen dat je hier een bankgarantie gaat krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:50 schreef Megumi het volgende:
Ik zuo voor goud en zilver gaan.
Dat zijn wel traditioneel goede "hedges" tegen recessies/inflatie. Echter over de afgelopen maanden, toen het er op aankwam, heeft goud het helemaal niet goed gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2022 17:17:03 ]
pi_205201952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:45 schreef Noisiv het volgende:
Wat is de reden dat je meer vertrouwen hebt in de dollar dan de euro als ik vragen mag? Je bent ervan op de hoogte dat de dollar ook ontzettend veel wordt bijgedrukt. 40% van alle dollars in omloop is er in 1 jaar bijgekomen tijdens corona.
Er zijn veel dollars, en veel euro's bijgeprint. Ook stevenen beide economieën af op een recessie. Het verschil zit in het feit dat Amerika een beleid kan voeren. En dat ook doet. Ze lopen voor op de rente verhogingen en kunnen dit blijven doen. De ECB is later begonnen, en kan dit niet lang volhouden. Er is een fundamanteel probleem tussen noord- en zuid europa waardoor de ECB veel minder flexibel is in het doorvoeren van oplossingen, met als gevolg dat het een negatief effect heeft op Europa als geheel. En dat zie je ook terug in de koers tussen de USD en de EUR

quote:
Niet dat de euro zoveel beter is maar naar mijn idee zijn er meerdere opties die veel waardevaster zijn.
Zoals?
pi_205202393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:14 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Er zijn veel dollars, en veel euro's bijgeprint. Ook stevenen beide economieën af op een recessie. Het verschil zit in het feit dat Amerika een beleid kan voeren. En dat ook doet. Ze lopen voor op de rente verhogingen en kunnen dit blijven doen. De ECB is later begonnen, en kan dit niet lang volhouden. Er is een fundamanteel probleem tussen noord- en zuid europa waardoor de ECB veel minder flexibel is in het doorvoeren van oplossingen, met als gevolg dat het een negatief effect heeft op Europa als geheel. En dat zie je ook terug in de koers tussen de USD en de EUR
[..]
Zoals?
Dit is wel zo'n algemeen bekend verhaal dat je mag aannemen dat dit echt al lang in de wisselkoers verwerkt is.

Ik kan er zelf weinig zinnigs over zeggen, maar zou me wel afvragen (zoals altijd) wat jouw edge is tov de markt.
pi_205202482
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit is wel zo'n algemeen bekend verhaal dat je mag aannemen dat dit echt al lang in de wisselkoers verwerkt is.

Ik kan er zelf weinig zinnigs over zeggen, maar zou me wel afvragen (zoals altijd) wat jouw edge is tov de markt.
Het mag algemeen bekend zijn dat de eurozone in een lastiger pakket zit als de VS, en dit is ongetwijfeld voor een deel verwerkt in de huidige koers maar tot hoe ver? We weten niet hoe het zal uitpakken, maar over de recente geschiedenis doet de dollar het gewoon beter. Stopt dat vandaag? Geen idee. Ik denk het niet.

Wat mijn hedge is? hoe bedoel je dat?
pi_205202517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het gaat om verhoudingen. Stel dat je exact een jaar geleden ¤10.000 had. Dan had je 12.54% verlies geleden ten opzichte van de US dollar.
[ afbeelding ]

Stel dat je je euro's had gewisseld voor dollars. Dan had deze aparte bankrekening je 12x¤6=¤72 gekost. Maar je geld is wel ¤1254 meer waard geworden.
[..]
Kan me niet voorstellen dat je hier een bankgarantie gaat krijgen.
[..]
Dat zijn wel traditioneel goede "hedges" tegen recessies/inflatie. Echter over de afgelopen maanden, toen het er op aankwam, heeft goud het helemaal niet goed gedaan.
Is een bankgarantie zo belangrijk? PayPal is een grote bank c.q. betaalservice.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:55:08 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205202537
Zou toch eerder voor Zwitserse Frank gaan
pi_205203486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:53 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Is een bankgarantie zo belangrijk? PayPal is een grote bank c.q. betaalservice.
Ja, misschien is dat ook geen keihard vereiste. Ik heb meer een hekel qan Paypal vanwege eerdere ervaringen
pi_205203494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou toch eerder voor Zwitserse Frank gaan
Daar zeg je wat. Ik ben niet thuis in deze economie. Maar mogelijk is dit wel de ėchte hedge
pi_205203532
Bij Garanti Bank kun je ook dollar rekening aanhouden.
Garanti Bank valt onder NL garantistelsel

link https://garantibank.nl/products/usd-rekening

[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltje58 op 01-07-2022 19:17:24 ]
pi_205203982
Ik heb bij Saxo bank(voorheen Binck) ook een US rekening voor amerikaanse aandelen. Ik kan daar euro's op storten of de dollars overboeken naar de euro rekening.
pi_205204486
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:03 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ja, misschien is dat ook geen keihard vereiste. Ik heb meer een hekel qan Paypal vanwege eerdere ervaringen
Ik ook. Maar ze hebben een monopolie zo ongeveer in hun markt qua internationale betalingen. Ik ga er niet heel ver op in maar de gage die ze vragen is op zn minst al belachelijk.
pi_205204888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:14 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Er zijn veel dollars, en veel euro's bijgeprint. Ook stevenen beide economieën af op een recessie. Het verschil zit in het feit dat Amerika een beleid kan voeren. En dat ook doet. Ze lopen voor op de rente verhogingen en kunnen dit blijven doen. De ECB is later begonnen, en kan dit niet lang volhouden. Er is een fundamanteel probleem tussen noord- en zuid europa waardoor de ECB veel minder flexibel is in het doorvoeren van oplossingen, met als gevolg dat het een negatief effect heeft op Europa als geheel. En dat zie je ook terug in de koers tussen de USD en de EUR
[..]
Zoals?
Ik zou zelf voor een munt gaan van een stabiele sterke economie die zelf veel grondstoffen en/of sterke bedrijven hebben, maar niet te groot zijn.

Noorwegen heeft een stabiele munt, voert eigen beleid, veel olie en gas maar profiteert wel van economische vooruitgang. Zwitserland is ook een goed voorbeeld van een waardevaste munt. Die hoeven geen 300 miljard per jaar bij te drukken om zwakke economieën te ondersteunen.

Maar het uitgangspunt zou wel moeten zijn om veel te spreiden. Je blijft euro's nodig hebben om dingen af te kunnen rekenen. Dat kan niet met goud, zilver, vastgoed, aandelen, Noorse kronen of crypto. Ik ben zelf geen expert maar dat is wel een basis die veel experts adviseren: spreiding van vermogen.
pi_205206838
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:29 schreef Roellie80 het volgende:
De vraag is dan een beetje, wegen de ¤5-6 per maand op tegen het verwachte koersverlies van de Euro ten opzichte Dollar
Dat ligt aan je inleg
pi_205244069
En daar ging weer een hap uit de waarde van de euro ten opzichte van de dollar.

Blij dat ik mijn geld in dollars heb :)
pi_205244699
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:16 schreef Roellie80 het volgende:
En daar ging weer een hap uit de waarde van de euro ten opzichte van de dollar.

Blij dat ik mijn geld in dollars heb :)
Dat ging snel, waar heb je je dollarrekening geopend ondertussen?
ps: reken je inkomen ook eens om in dollars, ter compensatie.
pi_205244754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:23 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb momenteel meer vertrouwen in de Amerikaanse dollar (USD) dan de Euro (EUR).

Waar ga ik m'n geld omzetten, en stallen?
Om hoeveel miljoen euro gaat het ongeveer ?
pi_205244900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:23 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dat ging snel, waar heb je je dollarrekening geopend ondertussen?
ps: reken je inkomen ook eens om in dollars, ter compensatie.
Ik heb (nog steeds) m'n dollars staan op Kraken.com. Een crypto exchange met US banklicentie. Dat is ook niet ideaal. Dat komt omdat ik tijdelijk uit de Bitcoins ben gestapt. Hier kwam ook mijn vraag uit voort. Wat ga ik met dit geld doen zolang niet niet in de Bitcoin zit. En zo ook de start van dit topic, ik was er een maandje geleden al van overtuigd dat je better dollars dan euro's kan aanhouden :)
pi_205244906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:30 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Om hoeveel miljoen euro gaat het ongeveer ?
Niet zoveel. Hoeveel geld heb jij?
pi_205247341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:45 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik heb (nog steeds) m'n dollars staan op Kraken.com. Een crypto exchange met US banklicentie. Dat is ook niet ideaal. Dat komt omdat ik tijdelijk uit de Bitcoins ben gestapt. Hier kwam ook mijn vraag uit voort. Wat ga ik met dit geld doen zolang niet niet in de Bitcoin zit. En zo ook de start van dit topic, ik was er een maandje geleden al van overtuigd dat je better dollars dan euro's kan aanhouden :)
En waarom dan geen stablecoins? Of houd je die ook aan en zoek je iets extra's?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En waarom dan geen stablecoins? Of houd je die ook aan en zoek je iets extra's?
Dat geeft eigenlijk alleen een extra risico. Je kan ze dan wel weer wegzetten voor rente, dat weet ik. Maar dan kan ik er weer geen orders mee klaarzetten. Ik verwacht ook geen maanden in USD te blijven zitten

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2022 18:38:10 ]
pi_205247529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:37 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dat geeft eigenlijk alleen een extra risico. Je kan ze dan wel weer wegzetten voor rente, dat weet ik. Maar dan kan ik er weer geen orders mee klaarzetten
Waar bestaat het risico dan uit?

Overigens zijn wij nu een deel van de stablecoins aan het terugtrekken van diverse leenplatforms. CoinLoan heeft gisteren per direct een maximum ingesteld voor wat je kunt opnemen. Het rommelt. Nu dus even geen rendement daarover vangen, maar m'n hoop is wel dat er nauwelijks risico's zijn als je in de veiligere stablecoins zit die op je hardware wallet staan. M'n vraag is dus geen retorische maar geïnteresseerde vraag!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waar bestaat het risico dan uit?

Overigens zijn wij nu een deel van de stablecoins aan het terugtrekken van diverse leenplatforms. CoinLoan heeft gisteren per direct een maximum ingesteld voor wat je kunt opnemen. Het rommelt. Nu dus even geen rendement daarover vangen, maar m'n hoop is wel dat er nauwelijks risico's zijn als je in de veiligere stablecoins zit die op je hardware wallet staan. M'n vraag is dus geen retorische maar geïnteresseerde vraag!
De grootste, USDT (Tether) geeft al jaren lang geen volledige openheid van zaken. Ze zeggen 100% backed te zijn, maar het is al wel duidelijk dat ze niet voor elke USDT een dollar op de bank hebben staan.

USDC, en BUSD heb ik wat meer vertrouwen in. hier klopt het boekhoudkundig wel, maar ook deze worden uitgegeven door private bedrijven (Circle en Binance). En dan moet je hun maar op hun blauwe ogen geloven dat ze niks uitvreten.

Het risico is niet zo groot, maar het is er wel. Ook komt er regulering aan dat nog wel een probleem kan worden.

Maar mede door deze risico's is het rendament ook hoger. Risk vs reward :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2022 19:02:12 ]
pi_205247701
@Claudia_x als je wat meer over crypro wilt kletsen trouwens, dan kan ik je het topic op tweakers wel aanraden. Daar is wat meer activiteiten, inhoudelijke discussies en gezelligheid dan het cryptotopic hier
pi_205247703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:05 schreef Roellie80 het volgende:
@:Claudia_X als je wat meer over crypro wilt kletsen trouwens, dan kan ik je het topic op tweakers wel aanraden. Daar is wat meer activiteiten, inhoudelijke discussies en gezelligheid dan het cryptotopic hier
Dank, ga ik opzoeken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205248505
Dit is eigenlijk wel een goed idee. Toen ik 10 jaar geleden dingen online kocht was 1 euro 1,50 dollar, nu is het ongeveer 1=1. Dus ik had in 10 jaar 50% winst kunnen hebben met dit idee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205314119
I love it when a plan comes together. 5% winst over de afgelopen 2 weken. :)
pi_205314518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:23 schreef Roellie80 het volgende:
I love it when a plan comes together. 5% winst over de afgelopen 2 weken. :)
Ik ook met mijn fondsen, maar dan in de afgelopen 3 dagen.
Maar morgen zal het er weer vanaf gaan waarschijnlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205314825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:50 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het mag algemeen bekend zijn dat de eurozone in een lastiger pakket zit als de VS, en dit is ongetwijfeld voor een deel verwerkt in de huidige koers maar tot hoe ver? We weten niet hoe het zal uitpakken, maar over de recente geschiedenis doet de dollar het gewoon beter. Stopt dat vandaag? Geen idee. Ik denk het niet.

Wat mijn hedge is? hoe bedoel je dat?
Koop dollar-opties.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205324113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:45 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik heb (nog steeds) m'n dollars staan op Kraken.com. Een crypto exchange met US banklicentie. Dat is ook niet ideaal. Dat komt omdat ik tijdelijk uit de Bitcoins ben gestapt. Hier kwam ook mijn vraag uit voort. Wat ga ik met dit geld doen zolang niet niet in de Bitcoin zit. En zo ook de start van dit topic, ik was er een maandje geleden al van overtuigd dat je better dollars dan euro's kan aanhouden :)
Ik zou het niet laten staan op een crypto exchange. Kraken heeft een redelijke reputatie, maar toch zijn die exchanges niet helemaal betrouwbaar. Ik hoop overigens dat je echte dollars hebt en niet die stablecoin troep?

Je kan ook gewoon dollars aanhouden bij veel aandelenbrokers. Bij Degiro krijg je bijvoorbeeld een aparte dollar rekening met bijbehorende IBAN nr.
Volgens mij is je geld dan ook verzekerd tot 100k onder het Duitse deposito garantiestelsel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brede_meneer op 13-07-2022 09:26:35 ]
pi_205324249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:23 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb momenteel meer vertrouwen in de Amerikaanse dollar (USD) dan de Euro (EUR).

Waar ga ik m'n geld omzetten, en stallen?
Buy high, sell low? Je kan op een beleggingsrekening vaak euro's omwisselen voor dollars.
pi_205324334
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:32 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Over het afgelopen jaar gezien was dit wel het geval. Waarom vanaf vandaag ineens niet meer?
[..]
Ik verwacht toch wel een recessie naast een lange bearmarket dan is cash toch beter dan stocks. Ondanks de hoge inflatie
Kortlopende obligaties genomineerd in Dollarz.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205324568
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:17 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik hoop overigens dat je echte dollars hebt en niet die stablecoin troep?
Waarom zijn stablecoins troep?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205324969
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom zijn stablecoins troep?
Veel van die dingen houden hun dollar peg niet. Vooralsnog zijn het experimenten.
pi_205325357
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:17 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]
Ik zou het niet laten staan op een crypto exchange. Kraken heeft een redelijke reputatie, maar toch zijn die exchanges niet helemaal betrouwbaar. Ik hoop overigens dat je echte dollars hebt en niet die stablecoin troep?

Je kan ook gewoon dollars aanhouden bij veel aandelenbrokers. Bij Degiro krijg je bijvoorbeeld een aparte dollar rekening met bijbehorende IBAN nr.
Volgens mij is je geld dan ook verzekerd tot 100k onder het Duitse deposito garantiestelsel.
Dat is nog wel echt een goede tip! Ik heb een rekening bij DeGiro. Dan moet ik daar EUR naar toe sturen en kan ik het binnen de app omzetten neem ik aan?
pi_205326153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Veel van die dingen houden hun dollar peg niet. Vooralsnog zijn het experimenten.
Maar niet allemaal. Er zit variatie in hoe ze aan de koers van de dollar zijn gekoppeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205326520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dat is nog wel echt een goede tip! Ik heb een rekening bij DeGiro. Dan moet ik daar EUR naar toe sturen en kan ik het binnen de app omzetten neem ik aan?
Dat klopt. Bij je account instellingen moet je dan nog wel even iets controleren. Instellingen>Valuta afhandeling>USD moet op 'handmatig' staan.
Daarna kun je bij 'Plaats Order' rechtsboven het scherm een handmatige valutatransactie uitvoeren.

quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom zijn stablecoins troep?
Voornamelijk vanwege de onbewezen reserves. Tether en Circle bijvoorbeeld beweren dat ze voor iedere USDT of USDC, ergens één dollar of andere liquide middelen hebben staan. Maar ze willen niet meewerken aan een audit om te bewijzen dat het ook echt zo is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 13-07-2022 12:38:39 ]
pi_205326631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar niet allemaal. Er zit variatie in hoe ze aan de koers van de dollar zijn gekoppeld.
Laat die dingen eerst maar eens een paar bear markten overleven.
  woensdag 13 juli 2022 @ 13:08:10 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205327126
Beetje laat om dat nu nog te doen
pi_205327170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Laat die dingen eerst maar eens een paar bear markten overleven.
Als ik dat van bitcoin had gedacht, had ik niet m'n huidige woning kunnen kopen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205327219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als ik dat van bitcoin had gedacht, had ik niet m'n huidige woning kunnen kopen. :Y)
Stablecoins zijn niet te vergelijken met btc.
pi_205327254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Stablecoins zijn niet te vergelijken met btc.
Klopt, daarom hebben we ze ook (diversificatie van portefeuille). Maar ze leveren wel nu rendement op en net als Roellie zijn we de afgelopen weken rijker geworden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205327402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klopt, daarom hebben we ze ook (diversificatie van portefeuille). Maar ze leveren wel nu rendement op en net als Roellie zijn we de afgelopen weken rijker geworden.
Klopt ik heb vorig jaar ook wat rendement gehad op stablecoins maar vind de huidige situatie te riskant.
pi_205328052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:08 schreef damsco het volgende:
Beetje laat om dat nu nog te doen
Maar wel makkelijk, zo met 1=1.
Mogelijk een beetje hetzelfde als met aandelen, als je buurman op de camping over aandelen shell en Unilever begint te praten is het tijd om uit te stappen.
pi_205328360
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Klopt ik heb vorig jaar ook wat rendement gehad op stablecoins maar vind de huidige situatie te riskant.
Wij hebben een groot deel ook even teruggetrokken van bepaalde platforms omdat de we huidige situatie te riskant vinden, maar we hebben ze niet verkocht. Het zijn wel interessante tijden (zei ik terwijl de meeste mensen de huidige markt maar vreselijk saai vinden).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Official ESF Kreviewer woensdag 13 juli 2022 @ 14:44:50 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205328402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:23 schreef Roellie80 het volgende:
I love it when a plan comes together. 5% winst over de afgelopen 2 weken. :)
Virtuele winst is geen winst.
pi_205328410
De Amerikaanse Dollar gaat nu weer omhoog doordat zojuist de inflatiecijfers gepubliceerd zijn. De inflatie is hoger dan verwacht (9.1%), wat suggereert dat de Federal Reserve harder op de rem gaat trappen met grotere renteverhogingen. Hierdoor gaat de Dollar omhoog in waarde, de markt prijst deze renteverhogingen namelijk in.
pi_205332485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:29 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]
Dat klopt. Bij je account instellingen moet je dan nog wel even iets controleren. Instellingen>Valuta afhandeling>USD moet op 'handmatig' staan.
Daarna kun je bij 'Plaats Order' rechtsboven het scherm een handmatige valutatransactie uitvoeren.
[..]
Weet jij ook of vreemde valuta bij DeGiro ook onder het deposito garantiestelsel vallen?

Circle laat volgens mij wel audits toe volgens mij ;)
pi_205332491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:08 schreef damsco het volgende:
Beetje laat om dat nu nog te doen
De EU staat er sinds nu ineens weer veel beter voor dan? Ik zie de dollar de komende periode nog wel meer in waarde toenemen ten opzichte van de euro...
pi_205332499
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:44 schreef Kreator het volgende:

[..]
Virtuele winst is geen winst.
Want? Dollars is geen echt geld?
  woensdag 13 juli 2022 @ 22:08:22 #71
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205334955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 19:13 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
De EU staat er sinds nu ineens weer veel beter voor dan? Ik zie de dollar de komende periode nog wel meer in waarde toenemen ten opzichte van de euro...
Dat kan, maar je bent echt rijkelijk laat. De dxy is al ruim een jaar in een uptrend bezig. Op een gegeven moment kun je echt een pullback verwachten.
pi_205337960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 19:12 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Weet jij ook of vreemde valuta bij DeGiro ook onder het deposito garantiestelsel vallen?

Circle laat volgens mij wel audits toe volgens mij ;)
Ik heb het even uitgezocht. Ieder EU land heeft ongeveer dezelfde regels als het aankomst op het deposito garantiestelsel. Als je een bedrag hebt in vreemde valuta, dan ben je nog steeds gedekt. Bij faillissement van de bank dan wordt de vreemde valuta omgerekend naar euro's, je bent dan tot 100k euro verzekerd.

Zie spoiler voor meer details en bronnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Circle laat overigens geen audits uitvoeren, ze doen wel aan attestations. Maar dat is veel minder betrouwbaar dan een echte audit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brede_meneer op 14-07-2022 11:20:17 ]
pi_205341622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:33 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]
Ik heb het even uitgezocht. Ieder EU land heeft ongeveer dezelfde regels als het aankomst op het deposito garantiestelsel. Als je een bedrag hebt in vreemde valuta, dan ben je nog steeds gedekt. Bij faillissement van de bank dan wordt de vreemde valuta omgerekend naar euro's, je bent dan tot 100k euro verzekerd.

Zie spoiler voor meer details en bronnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Circle laat overigens geen audits uitvoeren, ze doen wel aan attestations. Maar dat is veel minder betrouwbaar dan een echte audit.
Klinkt goed, bedankt voor de tip. Ik geloof dat ik hier maar wat dollars ga aanhouden inderdaad. Veilig en goedkoop

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2022 16:51:23 ]
  woensdag 20 juli 2022 @ 07:57:05 #74
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205396892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 14:28 schreef Roellie80 het volgende:
Wat ik inderdaad ook elders tegenkom;

"Garantie van Litouwen
Kortom - als ik het goed begrepen heb valt het geld dat je bij Revolut hebt staan niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar onder dat van Litouwen. Zoals dat bij Bigbank onder de garantie van Estland valt. Ik heb wel wat twijfels bij de Litouwse garantie, want Revolut heeft in totaal meer klanten dan Litouwen inwoners. Beetje gevalletje Icesave - IJsland: klein land, grote bank, grote garantieverplichting voor het depositogarantiestelsel van dat kleine land."
Je kan datzelfde ook doen bij vivid-money. Dat is Duits en heb je wellicht meer vertrouwen in hoe de garanties afgewikkeld worden?

https://vivid.money/en-eu/
pi_205397734
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 07:57 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Je kan datzelfde ook doen bij vivid-money. Dat is Duits en heb je wellicht meer vertrouwen in hoe de garanties afgewikkeld worden?

https://vivid.money/en-eu/
Bedankt voor het meedenken. Ik heb dus gekozen voor DeGiro, ook Duits, en hier had ik al een account :)
  woensdag 20 juli 2022 @ 10:36:17 #76
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205397966
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Bedankt voor het meedenken. Ik heb dus gekozen voor DeGiro, ook Duits, en hier had ik al een account :)
Maar bij degiro wissel je niet direct toch? Ik ken het niet zo goed
pi_205398622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het gaat om verhoudingen. Stel dat je exact een jaar geleden ¤10.000 had. Dan had je 12.54% verlies geleden ten opzichte van de US dollar.
[ afbeelding ]

Stel dat je je euro's had gewisseld voor dollars. Dan had deze aparte bankrekening je 12x¤6=¤72 gekost. Maar je geld is wel ¤1254 meer waard geworden.
[..]
Kan me niet voorstellen dat je hier een bankgarantie gaat krijgen.
[..]
Dat zijn wel traditioneel goede "hedges" tegen recessies/inflatie. Echter over de afgelopen maanden, toen het er op aankwam, heeft goud het helemaal niet goed gedaan.
De euro is de nieuwe lire, omdat Italië er bij inzit.
pi_205710630
En we staan weer op pariteit. Zou dit voorlopig de laatste dag zijn dat je voor een 1 euro nog 1 dollar krijgt?
pi_205710818
Ik blijf erbij dat zowel de euro als dollar "fiatmoney" is. Het heeft geen echte waarde alleen wat is afgesproken wat er eraan geven. Omdat de centrale banken het zo ontzettend kunnen sturen kan inflatie aangejaagd worden door het te laten ontwaarden (bijv door bijdrukken). Ik zou heel erg uitkijken met dollars ook want ook die worden ontzettend veel bijgedrukt.

Zelf zou ik eerder kiezen voor beleggingen in ETF's o.b.v. dollars bijvoorbeeld bij deGiro. Of je kiest van een bedrijf dat in vastgoed investeert, of je koopt goud. De tijd zal het leren en ik ben geen expert natuurlijk.
pi_206078602
Slapend rijk worden zo...
  vrijdag 23 september 2022 @ 18:37:45 #81
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_206078816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:14 schreef Roellie80 het volgende:
Slapend rijk worden zo...
En op welke koers zet je het weer terug :+
pi_206079228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]
En op welke koers zet je het weer terug :+
Ik heb niet echt een vaste koers in mn hoofd. Ik dacht, en denk nog steeds dat de dollar momenteel een (veel) betere uitgangspositie heeft.

Het is hoe dan ook voor mij maar een tijdelijk onderkomen. Ik hoop met enkele maanden weer voor een prikkie wat Bitcoin op te pikken. Maar dat is meer een persoolijke keuze
pi_206121090
En daar gaan we weer :D

Bijna ¤0.95 per dollar. Lekker!
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:34:19 #84
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206121603
Dit is maar tijdelijk joh

ze kunnen het niet va nde ene op andere dag doen (zie Franse revolutie)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206125173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:08 schreef Roellie80 het volgende:
Maar je geld is wel ¤1254 meer waard geworden.
quote:
Je geld was sowieso minder waard geworden, alleen de waardevermindering was dan minder snel gegaan. ;)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_206125174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:19 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik heb niet echt een vaste koers in mn hoofd. Ik dacht, en denk nog steeds dat de dollar momenteel een (veel) betere uitgangspositie heeft.

Het is hoe dan ook voor mij maar een tijdelijk onderkomen. Ik hoop met enkele maanden weer voor een prikkie wat Bitcoin op te pikken. Maar dat is meer een persoolijke keuze
De euro zal het waarschijnlijk wat langer uithouden dan een heleboel andere (kleinere) valuta, en de dollar dan weer langer dan de euro. De dollar kan er zelfs van profiteren als (ik bedoel, wanneer) andere munten echt beginnen in te storten, wat de illusie kan wekken dat de dollar een sterke munt is terwijl deze ondertussen zelf ook al ten dode opgeschreven is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')