Om mensen die zelf het inzicht missen hier in te begeleiden? Ja ik denk het wel, danwel met gerichte marketing/promotie danwel door de gemeente een meer actieve rol te geven aangezien ze de lokale woningen kennen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is dat nodig dan? of eigenlijk is dat wenselijk?
maar dat gebeurt alquote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Om mensen die zelf het inzicht missen hier in te begeleiden? Ja ik denk het wel, danwel met gerichte marketing/promotie danwel door de gemeente een meer actieve rol te geven aangezien ze de lokale woningen kennen.
Mensen betalen dan de isolatie zelf, hebben er direct effect van. Scheelt meer dan al het andere ingrijpen
Ja, maar dat hebben we opgevangen met zonnepanelen die gelegd zijn in 2018 en winddelen gekocht bij Greenchoice (heten nu windvangers)quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:57 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is je electra verbruik dan ook significant gestegen?
hoeveel hebben die winddelen gekost?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, maar dat hebben we opgevangen met zonnepanelen die gelegd zijn in 2018 en winddelen gekocht bij Greenchoice (heten nu windvangers)
2016: 7310 kWh verbruik
2017: 7095 kWh verbruik
2018: 8137 kWh verbruik, zonneopwek: 704 kWh, netto: 7433 kWh
2019: 8028 kWh verbruik, zonneopwek: 4731 kWh, netto: 3297 kWh
2020: 9170 kWh verbruik, zonneopwek: 5612 kWh, netto: 3558 kWh
2021: 11179 kWh verbruik, zonneopwek: 5182 kWh, netto: 5996 kWh
2022 t/m 17 Augustus: 5301 kWh verbruik, zonneopwek: 4347 kWh, netto: 954 kWh
Dankzij die winddelen mogen we circa 5500kwh kaal tarief per jaar wegstrepen op de jaarlijkse energie nota. Waarschijnlijk dat energiekosten dit jaar rond de ¤0 zitten.
¤3.120quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoeveel hebben die winddelen gekost?
dat zijn dan toch je energiekosten samen met de afschrijving van je panelen?quote:
Niemand heeft mij actief benaderd over de super gunstige SVn regelingen of iets dergelijks. Dus of dat echt zo hard gebeurt, denk het niet. Helemaal bij mensen die net aan rond komen is lenen dan eng, krijgen die mensen er extra begeleiding in? Ik denk het niet.quote:
11000kwh. Damn 😅quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ja, maar dat hebben we opgevangen met zonnepanelen die gelegd zijn in 2018 en winddelen gekocht bij Greenchoice (heten nu windvangers)
2016: 7310 kWh verbruik
2017: 7095 kWh verbruik
2018: 8137 kWh verbruik, zonneopwek: 704 kWh, netto: 7433 kWh
2019: 8028 kWh verbruik, zonneopwek: 4731 kWh, netto: 3297 kWh
2020: 9170 kWh verbruik, zonneopwek: 5612 kWh, netto: 3558 kWh
2021: 11179 kWh verbruik, zonneopwek: 5182 kWh, netto: 5996 kWh
2022 t/m 17 Augustus: 5301 kWh verbruik, zonneopwek: 4347 kWh, netto: 954 kWh
Dankzij die winddelen mogen we circa 5500kwh kaal tarief per jaar wegstrepen op de jaarlijkse energie nota. Waarschijnlijk dat energiekosten dit jaar rond de ¤0 zitten.
echt? oh ik krijg steeds vaker brieven met allerlei regelingen, kortingen, afbetalingen, leningen etc als ik mijn huis maar verduurzaam.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:27 schreef investeerdertje het volgende:
Niemand heeft mij actief benaderd over de super gunstige SVn regelingen of iets dergelijks. Dus of dat echt zo hard gebeurt, denk het niet. Helemaal bij mensen die net aan rond komen is lenen dan eng, krijgen die mensen er extra begeleiding in? Ik denk het niet.
Nou, zal dan wel regio gebonden zijn. Ik heb ze niet gehad. Maar nog steeds zijn het dan slechts brieven. Geen begeleiding. Evenmin als dat men je echt helpt (en dan bedoel ik geen bedrijven die er geld voor moeten) met subsidieaanvragen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
echt? oh ik krijg steeds vaker brieven met allerlei regelingen, kortingen, afbetalingen, leningen etc als ik mijn huis maar verduurzaam.
Ik kijk dan geen reclames meer op tv, luister geen reclames op radio en ik heb alle reclame op website geblokkeerd, en toch word ik geregeld nog net niet bij het handje genomen. Dit zijn brieven die elk huis krijgt want ze zijn ongeadresseerd.
dat klopt, maar die ondersteuning kan je dan wel aanvragen door te acteren op die brief.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou, zal dan wel regio gebonden zijn. Ik heb ze niet gehad. Maar nog steeds zijn het dan slechts brieven. Geen begeleiding. Evenmin als dat men je echt helpt (en dan bedoel ik geen bedrijven die er geld voor moeten) met subsidieaanvragen.
Juist mensen die het geld niet hebben worden met dit soort regelingen etc erg slecht bereikt. Een brief thuis of een reclame is geen ondersteuning. Hoef je het niet mee eens te zijn.
Zo kun je het ook zien inderdaadquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zijn dan toch je energiekosten samen met de afschrijving van je panelen?
de laatste 3 brieven van mij waren van de gemeente, dat ik een energiepakket gratis kon afhalen, waarbij iemand van de svn dan uitleg kon geven over de energiebespaarlening. De andere brief ging over collectief PV kopen met de energiebespaarlening en de 3de brief ging over nieuwe kozijnen met de energiebespaarlening.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:42 schreef investeerdertje het volgende:
Zijn er hier mensen die die brief van sjorsie1982 hebben ontvangen?
(En wederom, mensen moeten dus zelf gaan aanvragen, mensen met budget issues zien lenen en denken veelal "nee" maar oke, die brief doet het hem)
Ik krijg regelmatig brieven in de bus dat mijn huis vanwege de gunstige ligging is geselecteerd voor een zonnepanelen-project. Deze brieven krijgen hier een enkeltje papierbak.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:42 schreef investeerdertje het volgende:
(En wederom, mensen moeten dus zelf gaan aanvragen, mensen met budget issues zien lenen en denken veelal "nee" maar oke, die brief doet het hem)
Ik had hier laatst een "mannetje" aan de deur, die me even kwam vertellen dat mijn dak ideaal was voor zonnepanelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig brieven in de bus dat mijn huis vanwege de gunstige ligging is geselecteerd voor een zonnepanelen-project. Deze brieven krijgen hier een enkeltje papierbak.
Gewoon een offerte laten maken en dan aan het eind vragen "en wat doe ik dan met de panelen die er nu liggen?"quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:48 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik had hier laatst een "mannetje" aan de deur, die me even kwam vertellen dat mijn dak ideaal was voor zonnepanelen.
Ik: "Ja, goed gezien, daarom liggen er dan ook 12 op."
Mannetje: "Oh, maar ik zie ze helemaal niet?"
Ik heb een plat daknatuurlijk zie je ze niet, pannenkoek...
Meneer geloofde me niet en wilde de omvormer wel eens zien. Ik heb 'm heel hard uitgelachen en de deur dichtgesmeten. Ga eens gauw weg gekquote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gewoon een offerte laten maken en dan aan het eind vragen "en wat doe ik dan met de panelen die er nu liggen?"
Wat een dwaasquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:02 schreef Guppy het volgende:
[..]
Meneer geloofde me niet en wilde de omvormer wel eens zien. Ik heb 'm heel hard uitgelachen en de deur dichtgesmeten. Ga eens gauw weg gek
Ik krijg dat soort brieven, maar dan over spouwmuur isolatie en kruipruimte isolatie. Ik ga niet mijn kruipruimte en spouwmuur vol laten spuiten met brandbare EPS parels. Doe dat maar lekker bij de buurman.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig brieven in de bus dat mijn huis vanwege de gunstige ligging is geselecteerd voor een zonnepanelen-project. Deze brieven krijgen hier een enkeltje papierbak.
Teringquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:02 schreef Guppy het volgende:
[..]
Meneer geloofde me niet en wilde de omvormer wel eens zien. Ik heb 'm heel hard uitgelachen en de deur dichtgesmeten. Ga eens gauw weg gek
Brieven die idd melding hier van maken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:42 schreef investeerdertje het volgende:
Het enige wat wij nog van VEH krijgen is het maandelijkse blad, het heeft wat moeite gekost maar we lijken eindelijk af te zijn van die klote spam waarbij zij iedere keer hun halve adressenbestand doorgeven aan een of andere club die dan weer "samen met VEH" schilders, zonnepanelenboeren en isolatiebedrijven wil inkopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:08 schreef BergHuls8 het volgende:
[..]
Brieven die idd melding hier van maken.
Vereniging van Eigen Huis stuurt info per mail en ook besteden ze er aandacht aan in hun magazine en op hun website.
De leverancier waar ik ze uiteindelijk heb gekocht, vermeldde het ook in hun offerte. Samen met de mogelijkheid dat zij de BTW teruggave zouden regelen.
dat verklaart denk ik waarom ik juist wel brieven krijg van de gemeente en nagenoeg niet van bedrijven van PV of isolatie. Ik woon in een wijk met goedkope arbeiderswoningen. Nou ja goedkoop... dat is maar net hoe je er naar kijkt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:
Van de gemeente hier nog niets ontvangen, in de vorige gemeente volgens mij ook niet, maar het huis was dan ook te duur om in aanmerking te komen voor een gemeentelijke energiebespaarlening.
Maar dan moet je al weer ergens lid van zijn of het al aangekocht hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:08 schreef BergHuls8 het volgende:
[..]
Brieven die idd melding hier van maken.
Vereniging van Eigen Huis stuurt info per mail en ook besteden ze er aandacht aan in hun magazine en op hun website.
De leverancier waar ik ze uiteindelijk heb gekocht, vermeldde het ook in hun offerte. Samen met de mogelijkheid dat zij de BTW teruggave zouden regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |