Fijn! Lekker van genietenquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:00 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag met verlof gegaan.
Mijn collega's waren zo lief, ze hadden de afdeling versierd en met zijn allen een tas vol schattige cadeautjes gegeven.
Wij hebben geen screening gedaan. Omdat we niet bereid waren de zwangerschap af te breken en ik wilde geen stress over uitslagenquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:16 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! Ik heb weer eens een vraagje!
Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. De vorige keer heeft ie verteld over de mogelijkheid om prenatale screenings te laten uitvoeren. Mijn vriend en ik hebben nu nagedacht over de screenings voor trisomie 21, 18 en 13.
We zijn er nog niet helemaal over uit of we die zouden willen doen.
Welke screenings hebben jullie laten doen? En hoe zijn jullie tot jullie besluit gekomen?
(Sorry als de vraag te persoonlijk is)
In Nederland is de combinatietest komen te vervallen omdat de NIPT betrouwbaarder is. Combinatietest is een kansberekening en niet zoals de NIPT een duidelijke Nee (99,9% zeker) of Ja (afhankelijk van de trisomie 50-99% zeker, voor 100% is vervolgonderzoek nodig). Dat is iets om mee te nemen in je keuze.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:41 schreef margaretha_01 het volgende:
Hmm, er zijn drie mogelijkheden bij ons:
- Eerste trimester screening (echo / nekplooimeting
- Combined test (echo en bloedtest)
- NIPT test
Ik vind het een heel moeilijk thema eerlijk gezegd. Ik heb nu al met twee mensen gesproken die helemaal niets getest hebben en bij wie van te voren al vast lag dat ze geen abortus zouden laten uitvoeren.
Ikzelf kan nog niet tot een besluit komen. Het gaat niet eens enkel om de abortus zelf, maar ook om het feit dat je je met zo’n testuitslag op z’n minst mentaal kunt voorbereiden…
Oh wat schrikken! Gelukkig niet op je buik. En gelukkig geen diabetes!quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:07 schreef Bami het volgende:
Nou. Ik ben mijn verlof gestart met flauwvallen tijdens de suikertest.![]()
Ze hebben mijn bloeddruk gecheckt en die was vrij laag, dus vermoeden is dat mijn lijf het echt niet waardeerde dat ik nog niet ontbeten had.
Ben gelukkig niet op mijn buik gevallen. Zo te voelen aan de beurse plekken eerst op mijn knieën en daarna op mijn zij. Alles links, dus dat is top aangezien dat de zijde is waar je het beste op kan liggen.![]()
Kon net online al wel de suikerwaardes zien en die zien er helemaal prima uit dus dat is wel een opluchting! En verloskundige komt zo als extra geruststelling nog even naar het hartje luisteren. Ik heb de kleine al wel weer voelen bewegen gelukkig, dus het lijkt erop dat ik er alleen wat blauwe plekken aan overhoud (incl 1 van het prikken zelf).
Ja wel geschrokken idd! Verloskundige is net weer weg en hartje klinkt goed en krachtig, dus verder vandaag lekker rustig aandoen en hopen dat alle blauwe plekken snel weg trekken.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:35 schreef Sway- het volgende:
[..]
Oh wat schrikken! Gelukkig niet op je buik. En gelukkig geen diabetes!
+1quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:56 schreef Bami het volgende:
Ahh check. Wij hebben NIPT en 13-weken echo gedaan. Als ik tussen die 2 moest kiezen om whatever reden dan zou ik de echo doen denk ik.
Maar het maakt helemaal niet uit of andere mensen het wel of niet doen toch? Wat wil jij en waar ligt jouw behoefte? Combineer dat met je partner en je hebt alle meningen die je nodig hebt.
Daarnaast denk ik dat het heel makkelijk is om te zeggen “ik beëindig de zwangerschap toch niet” zo lang je niet ècht voor die keuze gesteld wordt. Ik weet oprecht niet wat ik had gedaan als uit de testen was gekomen dat ons kindje Down had. Ben blij dat ik die keuze niet heb hoeven maken, maar weet echt niet wat mijn keuze anders was geweest. Either way wilde ik het wel weten, want kiezen voor een kindje met Down betekent voor mij ook je inlezen in wat dat voor jou en je kindje kan betekenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes en een fijne zwangerschap nog iedereen!
quote:Op donderdag 1 september 2022 07:59 schreef Sway- het volgende:
Mijn baby is er inmiddels![]()
Begon gewoon met een inleiding maar bleef hangen dus helaas alsnog geëindigd in een keizersnede. Best wel wat last van maar dolgelukkig verder
Balen van de keizersnede, maar wat fijn dat ze er is! Leuke naam ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes en een fijne zwangerschap nog iedereen!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |