abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:06:31 #201
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205693435
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:06 schreef Ereshkigal het volgende:
Pff hier even flink in de stress
Gisteravond had ik ineens wat bruin verlies contact gehad met de verloskundige omdat ik geen kramp had en bruin verlies was er geen reden voor paniek. Later op de avond werd bruin rood bloed.

Vannacht werd ik wakker met flink kramp en toen ik naar de wc ging helder rood bloed. Nog steeds zonder stolsels voor zover ik kon zien van ellende uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en om 9.00 verloskundige weer gebeld. Moest afwachten en woensdag was vroeg genoeg voor een echo ( die stond al) door nogmaals het verhaal van de oudste te vertellen hoe ontzettende klote zwangerschap dat was en dat onduidelijkheid hels is belde ze later terug dat we maandag mogen komen kon alleen geen tijd zeggen. Bloedverlies is inmiddels volgens mij gestopt... afwachten en duimen draaien maar.... :{
Dat is heel spannend ja, sterkte :*
pi_205694215
Oh wat een stress, Ereshkigal! Ik hoop dat alles in orde is en de klachten minder worden!

Ik heb ook de afgelopen week drie dagen roze afscheiding gehad (alleen ‘s ochtends). Kon gelukkig gister terecht bij de arts en volgens hem is alles oke. Vanochtend weer een beetje bruin verlies.

Wist niet dat deze fase zoveel stress zou geven!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_205694549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Oh wat een stress, Ereshkigal! Ik hoop dat alles in orde is en de klachten minder worden!

Ik heb ook de afgelopen week drie dagen roze afscheiding gehad (alleen ‘s ochtends). Kon gelukkig gister terecht bij de arts en volgens hem is alles oke. Vanochtend weer een beetje bruin verlies.

Wist niet dat deze fase zoveel stress zou geven!
Fijn dat jij terecht kon!

Inmiddels is het bloeden gestopt dus dat stelt me wel gerust. Met mijn jongens naar de dino expo dus hebben ook even afleiding. We maken er maar het beste van de komende 2 dagen meer kunnen we nu niet doen dan heel hard hopen dat alles goed is alsnog...hou jullie op de hoogte

*Update*
Zojuist ben ik het vruchtzakje verloren helaas dus ik ga jullie weer verlaten. A.s maandag heb ik nog een echo om te kijken of alles dan schoon is...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ereshkigal op 20-08-2022 15:46:53 (Update) ]
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_205698445
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:25 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Inmiddels is het bloeden gestopt dus dat stelt me wel gerust. Met mijn jongens naar de dino expo dus hebben ook even afleiding. We maken er maar het beste van de komende 2 dagen meer kunnen we nu niet doen dan heel hard hopen dat alles goed is alsnog...hou jullie op de hoogte

*Update*
Zojuist ben ik het vruchtzakje verloren helaas dus ik ga jullie weer verlaten. A.s maandag heb ik nog een echo om te kijken of alles dan schoon is...
Ohhh nee wat een klote nieuws. ;( Heel veel sterkte! :*
pi_205699796
quote:

[..]

*Update*
Wat ontzettend k*t… heel veel sterkte …
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:38:16 #206
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205702015
quote:

[..]

*Update*
Ahh nee wat verdrietig! Heel veel sterkte :*
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:46:48 #207
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205702066
Hè verdorie! Heel veel sterkte :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205702927
Wat een naar nieuws ereshkigal. Sterkte de komende tijd voor jullie.
pi_205710520
quote:

[..]

*Update*
:*
pi_205719600
Deze week begint het wel zwaar te worden vind ik.
Veel harde buiken na elke inspanning, lopen geeft een zwaar gevoel tussen mijn benen, allerlei pijntjes.
En dan te bedenken dat het nog meer dan 7 weken kan duren. :')
pi_205719935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:04 schreef Lokasenna het volgende:
Deze week begint het wel zwaar te worden vind ik.
Veel harde buiken na elke inspanning, lopen geeft een zwaar gevoel tussen mijn benen, allerlei pijntjes.
En dan te bedenken dat het nog meer dan 7 weken kan duren. :')
Ik begin idd te merken dat het wat zwaarder valt! Ben ook zo klaar met die warme dagen elke keer. :')

Denk oprecht wel dat verlof heel veel uit gaat maken, dan kan je veel beter de tijd nemen om te rusten en naar je lijf te luisteren. Anderzijds moet ik alles nog wassen en de commode indelen enzo, dus ze moet ook wel nog even blijven zitten. :D
pi_205724183
Liggingsecho gehad, dame ligt netjes met haar hoofd naar beneden!
Ze gingen ook 'even' hoofd, buik en been opmeten. Buik blijkt (te?) groot, dus ik mag nu voor een suikertest. :+ En vruchtwater is matig, dus over 2 weken weer kijken hoe het er dan voorstaat.

Ze is vooralsnog geschat op 3 kilo, maar ik geloof die schattingen niet zo. :')

Baal wel een beetje, alles liep zo moeiteloos en gemiddeld. Maargoed, eerst die suikertest maar eens afwachten. Gelukkig ligt ze iig niet in een stuit!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:48:03 #213
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205724405
Hoe verder je komt hoe lastiger die schattingen zijn. Bij mij zaten ze er de eerste x iig flink naast qua gewicht, terwijl ik wel diabetes had.

En die bloed hitte nog een paar dagen, janken. Vond m’n verlof in de winter een stuk prettiger. Succes weer iedereen :'(
pi_205725284
De warme dagen trek ik wel, maar die plaknachten. :'(

Hopelijk is je uitslag goed van de suikertest @Bami .
De test zelf vond ik wel meevallen, vooral saai om daar een paar uur te zitten.

Doen ze liggingsecho bij jullie standaard of moest je erom vragen? Ik merk dat ik er soms ineens wat paranoia van word dat er al sinds begin mei niet meer in mijn buik gekeken is. :P
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:49:21 #215
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205725363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:

Hopelijk is je uitslag goed van de suikertest @:Bami .

Doen ze liggingsecho bij jullie standaard of moest je erom vragen? Ik merk dat ik er soms ineens wat paranoia van word dat er al sinds begin mei niet meer in mijn buik gekeken is. :P
Dat vind ik knap, zeker als je in de zorg werkt!

Liggingsecho doen ze bij ons ook standaard, waarom bij jou niet?
pi_205725506
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 19:49 schreef Sway- het volgende:

[..]
Dat vind ik knap, zeker als je in de zorg werkt!

Liggingsecho doen ze bij ons ook standaard, waarom bij jou niet?
Het is in verpleeghuizen altijd al best warm binnen, daar houden de oudjes van. :D

Hier in de regio staat het niet in het standaard zorgpad. Ik vertrouw de vk's ook wel wat betreft de ligging want ik kan best goed voelen wat waar zit door de bewegingen, en heb ook de indaling gevoeld. Maar dingen zoals of ze goed groeit, hoe het vruchtwater is, en of het nou nog steeds een meisje is, ik vind het soms best spannend dat ik daar eigenlijk geen idee van heb!
pi_205727111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:

Hopelijk is je uitslag goed van de suikertest @:Bami .

De nachten zijn hier best prima want airco. :@

Liggingsecho is bij ons standaard, rond de 36 weken, maar ik moest hem met iets van 32 weken al inplannen.
Ik had misschien liever niet geweten van de buik buiten de curve dus dat is dan weer het nadeel ervan, haha. Maar vind het wel fijn om zeker te weten dat ze met haar hoofd naar beneden ligt.

Voor volgende week staan gelukkig wat betere temperaturen voorspeld, en naar die suikertest neem ik denk ik mijn laptop mee. Ik moet nog even een ehbo herhaling doen haha.
pi_205738509
Zo dan. Schrok om half 7 wakker met kramp in mijn kuit. Au. Kan nu niet meer slapen natuurlijk. :')

Nog maar twee dagen werken en dan heb ik verlof. *O*
pi_205738601
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 07:16 schreef Bami het volgende:
Zo dan. Schrok om half 7 wakker met kramp in mijn kuit. Au. Kan nu niet meer slapen natuurlijk. :')

Nog maar twee dagen werken en dan heb ik verlof. *O*
Die krampen, zo vervelend. :')
Lekker hoor. Ik heb nog weekenddienst, dus zondag is mijn laatste dag. :P
Nog plannen voor tijdens verlof?
pi_205739141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 07:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Die krampen, zo vervelend. :')
Lekker hoor. Ik heb nog weekenddienst, dus zondag is mijn laatste dag. :P
Nog plannen voor tijdens verlof?
Dit was mijn eerste ervaring ermee en ik ben geen fan. _O- Man heeft het ervaren als 'een aardbeving in bed' met hoe snel ik overeind schoot en kronkelde van de pijn, haha.

Vooral nog veel to-do-tjes voordat ze er is. Kleertjes wassen, commode indelen, ziekenhuistas inpakken, zulk soort spul. Verder zie ik wel hoe het loopt, probeer vooral juist niet teveel te plannen zodat ik per dag kan kijken waar ik zin in en puf voor heb.

Gelukkig wordt het na vandaag wel weer minder warm, dat werkt denk ik wel wat fijner?
pi_205742194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 09:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Dit was mijn eerste ervaring ermee en ik ben geen fan. _O- Man heeft het ervaren als 'een aardbeving in bed' met hoe snel ik overeind schoot en kronkelde van de pijn, haha.

Vooral nog veel to-do-tjes voordat ze er is. Kleertjes wassen, commode indelen, ziekenhuistas inpakken, zulk soort spul. Verder zie ik wel hoe het loopt, probeer vooral juist niet teveel te plannen zodat ik per dag kan kijken waar ik zin in en puf voor heb.

Gelukkig wordt het na vandaag wel weer minder warm, dat werkt denk ik wel wat fijner?
Het is best schrikken ja _O-
Ik duw altijd heel hard met mijn been tegen de muur en dan trekt het wel snel weer weg.

De meeste van die dingen heb ik al wel gedaan. Maar ik gok zo dat ik het nog wel een paar keer ga wassen, verplaatsen, herinrichten door de nesteldrang. :')

Ja, het zou qua temperatuur wel weer meevallen de komende dagen. Maar goed, erg productief ben ik sowieso niet meer, heb de laatste tijd een beetje medelijden met degenen die met mij moeten werken, het gaat allemaal nog wel maar wel op een slakkentempo.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:53:37 #222
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205753531
Oh heerlijk joh, bijna verlof!

En inderdaad, niet teveel plannen haha. Ik had dat wel gedaan en toen kwam de zwangerschapsvergiftiging opzetten :/

Hier over 2 weken vakantie en daarna nog een paar weken tot verlof.

20w echo (GUO) hebben we gehad. Was even spannend want ze werkte totaaaaal niet mee. Moesten dus terug komen, omdat ze niks konden zien van het hartje.
Ze is wat aan de kleine kant, dus as donderdag weer een groeiecho om te kijken of het om een achterstand gaat of dat ze op haar eigen lijntje groeit. We hopen natuurlijk het laatste :)

Blijf het ergens bijzonder vinden, omdat ik diabetes heb (wel goed onder controle) en ik vooral de waarschuwing krijg voor een grote baby. :s)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205766605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:53 schreef automatic_ het volgende:
Oh heerlijk joh, bijna verlof!

En inderdaad, niet teveel plannen haha. Ik had dat wel gedaan en toen kwam de zwangerschapsvergiftiging opzetten :/

Hier over 2 weken vakantie en daarna nog een paar weken tot verlof.

20w echo (GUO) hebben we gehad. Was even spannend want ze werkte totaaaaal niet mee. Moesten dus terug komen, omdat ze niks konden zien van het hartje.
Ze is wat aan de kleine kant, dus as donderdag weer een groeiecho om te kijken of het om een achterstand gaat of dat ze op haar eigen lijntje groeit. We hopen natuurlijk het laatste :)

Blijf het ergens bijzonder vinden, omdat ik diabetes heb (wel goed onder controle) en ik vooral de waarschuwing krijg voor een grote baby. :s)
Alle plannen onder voorbehoud uiteraard!

Fijn, baby's die niet meewerken _O-
Uiteindelijk wel alles goed in beeld gekregen? Als vanaf het begin je waarden al gemonitord en onder controle zijn geweest zal het risico op een groot kind ook niet echt groter zijn dan in een zwangerschap zonder diabetes lijkt me. Hopelijk groeit ze lekker door op haar eigen curve.
pi_205771292
Hallo iedereen! Ik heb weer eens een vraagje!

Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. De vorige keer heeft ie verteld over de mogelijkheid om prenatale screenings te laten uitvoeren. Mijn vriend en ik hebben nu nagedacht over de screenings voor trisomie 21, 18 en 13.

We zijn er nog niet helemaal over uit of we die zouden willen doen.

Welke screenings hebben jullie laten doen? En hoe zijn jullie tot jullie besluit gekomen?

(Sorry als de vraag te persoonlijk is)
pi_205773704
De NIPT dus? Wij hebben die wel gedaan, incl nevenbevindingen (dus wat ze op kan vallen naast de door jou genoemde drie). Met name omdat we daarmee tijd zouden krijgen om ons voor te bereiden op eventuele afwijkingen, naast dat ik een zwangerschap waarvan ik weet dat die eindigt in een doodgeboren kindje niet graag zou willen voldragen. En dan dus ook de keuze voor een afbreking zou kunnen maken.

Maar denk dat het heel persoonlijk is wat je zou doen met zo’n uitslag en dus of dat bij je past. Die keuze kunnen jullie alleen samen maken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')