Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.quote:DEN HAAG - Leaserijders kunnen vanaf 2025 bij het uitzoeken van een nieuwe auto alleen nog maar kiezen uit volledig elektrische modellen.
Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) bereidt regelgeving voor om het zakelijke wagenpark versneld te vergroenen met veel meer stekkerauto’s. Dat melden goed ingevoerde Haagse bronnen aan de Telegraaf.
De maatregel is volgens bronnen nodig om de CO2-reductiedoelen te halen. Bovendien levert minder verbranding van fossiele brandstoffen ook een positief effect in de stikstofreductieplannen, redeneert het kabinet. „Door de zakelijke autovloot versneld te vergroenen kan een belangrijke stap gezet worden”, zegt een goed ingevoerde bron.
https://www.telegraaf.nl/(...)og-elektrisch-leasen
Ik verwacht van welquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat denk jij en dat denken sommige politici. Ik denk dat er niks gaat veranderen dan
100 procent. Niet alleen omdat fabrikanten het nu al aan het afbouwen zijn (diesel tenminste wel) dat is nu al overduidelijkquote:
Ik wil ook wel zo'n glazen bolquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
100 procent. Niet alleen omdat fabrikanten het nu al aan het afbouwen zijn (diesel tenminste wel) dat is nu al overduidelijk
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik verwacht van wel
Sowieso zijn fabrikanten nu al aan het omschakelen naar EV's en zie je ook dat er amper tot geen investeringen meer richting verbrandingsmotoren gaan.
Oh? Welke bron heb je daarvoor?quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs.
Geen glazen bol, gewoon kennis van de markt en verder is google je vriendquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik wil ook wel zo'n glazen bol
Of misschien grenzeloos vertrouwen in de luchtfietserij van de politiek en de auto-industrie.
Ok...quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geen glazen bol, gewoon kennis van de markt en verder is google je vriend
Een volskwagen polo is al niet meer in diesel te krijgen
de nieuwe taigo ook niet
de t-cross ook niet\
toen ben ik maar gestopt want ik zie een patroon.
diesel is dood. een paar verstokte 'liefhebbers' zullen er in blijven rijden maar voor de rest is het gewoon klaar.
dat zijn van die mensen die zichzelf pijnigen met een torenhoge MRB omdat ze het 'zo mooi vinden klinken'
hou toch op
ik stond gister naast zo'n stinkende MB 220D. je weet wel zo'n oud stinkend lijk
zat ik daar een beetje te shinen in m'n elektrische auto, co2 compenserend voor zo'n verstokte petrolhead die in het verleden blifjt hangen.
Je kan niet zo goed tegen feiten begrijp ik.quote:
Speculatie van politici en PR-geneuzel zijn geen feiten.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan niet zo goed tegen feiten begrijp ik.
Nu moet je ophouden hoor. Ik kom met feiten aan dat niet eens de eerste beste autofabrikant op z'n kleinere auto's al geen diesels meer aanbiedt in z'n programma en het enige wat jij kan pareren vanuit de onderbuik dat het speculatie is van poiltici en maar pr-geneuzenquote:Op donderdag 30 juni 2022 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Speculatie van politici en PR-geneuzel zijn geen feiten.
Kansloos ondoordacht? Ik vind het getuigen van lef! Dit zorgt ervoor dat alles weer in een stroomversnelling moet. Prima wat mij betreft. Een beetje druk is wel nodig.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
ik zit echt te kijken, maar ik heb dit helemaal neit geschrevenquote:Op donderdag 30 juni 2022 18:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kansloos ondoordacht? Ik vind het getuigen van lef! Dit zorgt ervoor dat alles weer in een stroomversnelling moet. Prima wat mij betreft. Een beetje druk is wel nodig.
komt omdat je de OP hebt gekopieerd van de originele TS door het nieuwe deel te openenquote:Op donderdag 30 juni 2022 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zit echt te kijken, maar ik heb dit helemaal neit geschreven
ja dat zie ik ook, maar die jaartallen, daar zie ik als het zover is niet voor me wat jij schreef.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik verwacht van wel
Sowieso zijn fabrikanten nu al aan het omschakelen naar EV's en zie je ook dat er amper tot geen investeringen meer richting verbrandingsmotoren gaan.
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh? Welke bron heb je daarvoor?
Ik heb het nooit over diesels gehad, daar kom jij mee. Ik heb het over die absurde dromen over 2030.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nu moet je ophouden hoor. Ik kom met feiten aan dat niet eens de eerste beste autofabrikant op z'n kleinere auto's al geen diesels meer aanbiedt in z'n programma en het enige wat jij kan pareren vanuit de onderbuik dat het speculatie is van poiltici en maar pr-geneuzen
maar wat nou als men helemaal niet het land beter wilt maken met de bijkomende nadelen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:20 schreef Draak31 het volgende:
Goed plan. Je moet lethargische Nederlandertjes echt aanpakken anders doen ze geen klote om dit land beter te maken. Mes in de verbrandingsmotor is een goed begin. Het volgende is om in 2026 te beginnen met het in beslag nemen van auto's met zo'n smerige verbrandingsmotor. Aanpakken die hap.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb het over die absurde dromen over 2030.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:22 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Dan mag ik hopen dat overheid/gemeenten voor voldoende laadpalen gaan zorgen. Tevens ben ik benieuwd hoe het stroomnet van Amsterdam Nederland dit gaat vinden. Snap best dat er druk op de ketel mag maar er zijn toch wel enkele praktische problemen waar niet op wordt ingegaan.
Jij bent af.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:20 schreef Draak31 het volgende:
Goed plan. Je moet lethargische Nederlandertjes echt aanpakken anders doen ze geen klote om dit land beter te maken. Mes in de verbrandingsmotor is een goed begin. Het volgende is om in 2026 te beginnen met het in beslag nemen van auto's met zo'n smerige verbrandingsmotor. Aanpakken die hap.
Ik zie inderdaad dat in geen enkele uitvoering er meer een diesel-Golf is te krijgen. Ook niet bij de station-modellen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
oh zelfs een Golf is in diesel niet meer te krijgen maar dat zal allemaal wel toeval zijn en niet weten hoe de markt is bij de grootste autobouwer van europa
over een jaartje of 20-30 is dus niet meer te koop dan....quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat in geen enkele uitvoering er meer een diesel-Golf is te krijgen. Ook niet bij de station-modellen.
Zelfs geen GTD meer.
Artikel uit 2019.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek.
Februari 2019. Dat is bijna 3.5 jaar geleden. Dat was qua EV’s echt een hele andere tijd.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek.
Zie VW: https://insideevs.com/new(...)-one-third-of-total/
[..]
Ik heb het nooit over diesels gehad, daar kom jij mee. Ik heb het over die absurde dromen over 2030.
En die is….?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
Dat VW veel minder diesels verkoopt heeft een totaal andere reden.
Sjoemelsoftwarequote:
Trekkers bouwen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Artikel uit 2019.
Wat denk je dat VW nu aan het doen is?
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Februari 2019. Dat is bijna 3.5 jaar geleden. Dat was qua EV’s echt een hele andere tijd.
Overigens niet alleen qua EV’s.
Dat is wel het correcte antwoord. Nooit van dieselgate gehoord?quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou me verbazen. Als je serieus bent tenminste.
Je leeft echt in een parallel universum, dat kan bijna niet anders.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.
Ik hoop dat je ooit de ironie van deze post inzietquote:Op donderdag 30 juni 2022 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je leeft echt in een parallel universum, dat kan bijna niet anders.
Als ik terug ga naar 2012 dan lukt dat wel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ooit de ironie van deze post inziet
Ik zal niet claimen dat het dé reden is, maar het speelt zeker mee.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou me verbazen. Als je serieus bent tenminste.
Ben je nu serieus? Volkswagen had in 2019 alleen de nog e-Golf denk ik. Nu zie je overal de ID.3 en ID.4 rijden en kan je volgensquote:Op donderdag 30 juni 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben je nu serieus? Volkswagen had in 2019 alleen de nog e-Golf denk ik. Nu zie je overal de ID.3 en ID.4 rijden en kan je volgens
mij elk model elektrisch krijgen. Begin 2019 was de Tesla model 3 ook nog niet eens uit. Er waren echt maar een paar serieuze opties, onvergelijkbaar met nu.
Maar het feit dat vrijwel alle autofabrikanten met meerdere EV-modellen komen nu en in de komende tijd, dan zal het R&D-budget toch ook fors toegenomen zijn t.o.v. 3.5 jaar geleden? Of denk je dat alle deze nieuwe modellen al het resultaat zijn van de R&D van 2019 en daarvoor? Op zich geen gekke gedachte, maar ik denk dat de urgentie alleen maar groter wordt (en ook zo gevoeld wordt) en dat de noodzaak om te innoveren ook nóg groter wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.
Never was, never will be.quote:
Ze hebben vorig jaar al aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Er worden geen nieuwe meer ontworpen en alle nieuwe modellen vanaf 2025/2026 krijgen geen motoren op fossiele brandstof meer. Dat zal de nodige invloed hebben op de besteding van het R&D budget.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.
Het is toegenomen, maar ook voor R&D in ICE.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar het feit dat vrijwel alle autofabrikanten met meerdere EV-modellen komen nu en in de komende tijd, dan zal het R&D-budget toch ook fors toegenomen zijn t.o.v. 3.5 jaar geleden?
Allemaal PR-gelul. Ook de komende 5 jaar komt er weer budget bij voor R&D op het gebied van hybride motoren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:29 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ze hebben vorig jaar al aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Er worden geen nieuwe meer ontworpen en alle nieuwe modellen vanaf 2025/2026 krijgen geen motoren op fossiele brandstof meer. Dat zal de nodige invloed hebben op de besteding van het R&D budget.
Heb je vanavond toch nog die glazen bol op de kop weten te tikken?quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal PR-gelul. Ook de komende 5 jaar komt er weer budget bij voor R&D op het gebied van hybride motoren.
Wat ik zeg is gewoon waar. VW besteed vanaf 2020 vijf jaar lang 11 miljard van hun R&D budget extra aan hybride modellen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je vanavond toch nog die glazen bol op de kop weten te tikken?
Ze zullen sowieso tot 2030 nieuwe hybride modellen blijven aanbieden:quote:A further approximately EUR 11 billion has been earmarked for the development of hybrid vehicles of existing models.
VW investeert flink in batterij autootjes maar blijft net zo goed investeren in nieuwe hybride modellen. Tip: als een autofrabrikant spreekt over 'electrification' of het stopzetten van investeren in ICE dan bedoelen ze niet dat ze alleen nog maar investeren in batterijbakjes.quote:Over the next ten years, the Group intends to launch approximately 70 all-electric models by 2030. Around 20 of these are already in production, with 50 more to follow. In addition, around 60 hybrids are planned by the end of the decade, slightly over half of which are already being manufactured.
Uit je eigen bron:quote:Op donderdag 30 juni 2022 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ik zeg is gewoon waar. VW besteed vanaf 2020 vijf jaar lang 11 miljard van hun R&D budget extra aan hybride modellen.
https://www.volkswagen-ne(...)-eur-73-billion-6607
[..]
Ze zullen sowieso tot 2030 nieuwe hybride modellen blijven aanbieden:
[..]
VW investeert flink in batterij autootjes maar blijft net zo goed investeren in nieuwe hybride modellen. Tip: als een autofrabrikant spreekt over 'electrification' of het stopzetten van investeren in ICE dan bedoelen ze niet dat ze alleen nog maar investeren in batterijbakjes.
Er staat gewoon letterlijk dat ze 35 miljard in EV's steken en 11 miljard in hybride en dat vertaal jij als:quote:As decided in Planning Round 69, the Group will spend around EUR 73 billion on electrification, hybrid powertrains and digital technology over the next five years.
Approximately EUR 35 billion will be spent on battery-electric vehicles. A further approximately EUR 11 billion has been earmarked for the development of hybrid vehicles of existing models.
Ter illustratie:quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs.
Je leest over het woord 'extra' heen.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 02:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uit je eigen bron:
[..]
Er staat gewoon letterlijk dat ze 35 miljard in EV's steken en 11 miljard in hybride en dat vertaal jij als:
[..]
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Grapjas.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 08:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je leest over het woord 'extra' heen.
Je hebt het niet aannemelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs.
En jij leest het vervolgens niet. Heeft geen zin dus.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Grapjas.
Jij hebt die bron hier gepost, ik niet.
Van de grote merken investeert VW voor zover ik weet het meeste in R&D naar EVs.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verder is het maar 1 autofabrikant, waar je stelde dat "autofabrikanten meer in brandstofmotoren dan in EV's investeren".
[..]
Je hebt het niet aannemelijk kunnen maken.
Dat klopt dan weer wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 10:44 schreef MoreDakka het volgende:
Van de grote merken investeert VW voor zover ik weet het meeste in R&D naar EVs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |