over een jaartje of 20-30 is dus niet meer te koop dan....quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat in geen enkele uitvoering er meer een diesel-Golf is te krijgen. Ook niet bij de station-modellen.
Zelfs geen GTD meer.
Artikel uit 2019.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek.
Februari 2019. Dat is bijna 3.5 jaar geleden. Dat was qua EV’s echt een hele andere tijd.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alle autofrabrikanten spenderen maar een heel klein deel van hun R&D budget aan batterijen of ander EV-gerelateerd onderzoek.
Zie VW: https://insideevs.com/new(...)-one-third-of-total/
[..]
Ik heb het nooit over diesels gehad, daar kom jij mee. Ik heb het over die absurde dromen over 2030.
En die is….?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
Dat VW veel minder diesels verkoopt heeft een totaal andere reden.
Sjoemelsoftwarequote:
Trekkers bouwen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Artikel uit 2019.
Wat denk je dat VW nu aan het doen is?
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Februari 2019. Dat is bijna 3.5 jaar geleden. Dat was qua EV’s echt een hele andere tijd.
Overigens niet alleen qua EV’s.
Dat is wel het correcte antwoord. Nooit van dieselgate gehoord?quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou me verbazen. Als je serieus bent tenminste.
Je leeft echt in een parallel universum, dat kan bijna niet anders.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.
Ik hoop dat je ooit de ironie van deze post inzietquote:Op donderdag 30 juni 2022 19:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je leeft echt in een parallel universum, dat kan bijna niet anders.
Als ik terug ga naar 2012 dan lukt dat wel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ooit de ironie van deze post inziet
Ik zal niet claimen dat het dé reden is, maar het speelt zeker mee.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou me verbazen. Als je serieus bent tenminste.
Ben je nu serieus? Volkswagen had in 2019 alleen de nog e-Golf denk ik. Nu zie je overal de ID.3 en ID.4 rijden en kan je volgensquote:Op donderdag 30 juni 2022 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel is er niet veranderd. VW heeft er nog wel wat bovenop gegooid maar gaat ook weer meer investeren in hybrides.
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben je nu serieus? Volkswagen had in 2019 alleen de nog e-Golf denk ik. Nu zie je overal de ID.3 en ID.4 rijden en kan je volgens
mij elk model elektrisch krijgen. Begin 2019 was de Tesla model 3 ook nog niet eens uit. Er waren echt maar een paar serieuze opties, onvergelijkbaar met nu.
Maar het feit dat vrijwel alle autofabrikanten met meerdere EV-modellen komen nu en in de komende tijd, dan zal het R&D-budget toch ook fors toegenomen zijn t.o.v. 3.5 jaar geleden? Of denk je dat alle deze nieuwe modellen al het resultaat zijn van de R&D van 2019 en daarvoor? Op zich geen gekke gedachte, maar ik denk dat de urgentie alleen maar groter wordt (en ook zo gevoeld wordt) en dat de noodzaak om te innoveren ook nóg groter wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.
Never was, never will be.quote:
Ze hebben vorig jaar al aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Er worden geen nieuwe meer ontworpen en alle nieuwe modellen vanaf 2025/2026 krijgen geen motoren op fossiele brandstof meer. Dat zal de nodige invloed hebben op de besteding van het R&D budget.quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:39 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien dat je het gemist hebt, maar het gaat over besteding van R&D budget de komende jaren.
Het is toegenomen, maar ook voor R&D in ICE.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar het feit dat vrijwel alle autofabrikanten met meerdere EV-modellen komen nu en in de komende tijd, dan zal het R&D-budget toch ook fors toegenomen zijn t.o.v. 3.5 jaar geleden?
Allemaal PR-gelul. Ook de komende 5 jaar komt er weer budget bij voor R&D op het gebied van hybride motoren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:29 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ze hebben vorig jaar al aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van verbrandingsmotoren. Er worden geen nieuwe meer ontworpen en alle nieuwe modellen vanaf 2025/2026 krijgen geen motoren op fossiele brandstof meer. Dat zal de nodige invloed hebben op de besteding van het R&D budget.
Heb je vanavond toch nog die glazen bol op de kop weten te tikken?quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allemaal PR-gelul. Ook de komende 5 jaar komt er weer budget bij voor R&D op het gebied van hybride motoren.
Wat ik zeg is gewoon waar. VW besteed vanaf 2020 vijf jaar lang 11 miljard van hun R&D budget extra aan hybride modellen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je vanavond toch nog die glazen bol op de kop weten te tikken?
Ze zullen sowieso tot 2030 nieuwe hybride modellen blijven aanbieden:quote:A further approximately EUR 11 billion has been earmarked for the development of hybrid vehicles of existing models.
VW investeert flink in batterij autootjes maar blijft net zo goed investeren in nieuwe hybride modellen. Tip: als een autofrabrikant spreekt over 'electrification' of het stopzetten van investeren in ICE dan bedoelen ze niet dat ze alleen nog maar investeren in batterijbakjes.quote:Over the next ten years, the Group intends to launch approximately 70 all-electric models by 2030. Around 20 of these are already in production, with 50 more to follow. In addition, around 60 hybrids are planned by the end of the decade, slightly over half of which are already being manufactured.
Uit je eigen bron:quote:Op donderdag 30 juni 2022 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat ik zeg is gewoon waar. VW besteed vanaf 2020 vijf jaar lang 11 miljard van hun R&D budget extra aan hybride modellen.
https://www.volkswagen-ne(...)-eur-73-billion-6607
[..]
Ze zullen sowieso tot 2030 nieuwe hybride modellen blijven aanbieden:
[..]
VW investeert flink in batterij autootjes maar blijft net zo goed investeren in nieuwe hybride modellen. Tip: als een autofrabrikant spreekt over 'electrification' of het stopzetten van investeren in ICE dan bedoelen ze niet dat ze alleen nog maar investeren in batterijbakjes.
Er staat gewoon letterlijk dat ze 35 miljard in EV's steken en 11 miljard in hybride en dat vertaal jij als:quote:As decided in Planning Round 69, the Group will spend around EUR 73 billion on electrification, hybrid powertrains and digital technology over the next five years.
Approximately EUR 35 billion will be spent on battery-electric vehicles. A further approximately EUR 11 billion has been earmarked for the development of hybrid vehicles of existing models.
Ter illustratie:quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er wordt meer geinvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren dan naar EVs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |