Brothersquote:Op donderdag 30 juni 2022 07:39 schreef laforest het volgende:
Dus binnenkort een reboot zonder blanke mannen?
Zonder Joden ook.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:39 schreef laforest het volgende:
Nooit gekeken, maar ik vond Jennifer Aniston vroeger wel echt een schoonheid.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:35 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En weer doooooor!![]()
Friends![]()
Jennifer Aniston
Hebben die bedenkers al excuses gemaakt?quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:43 schreef Twiitch het volgende:
Ok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de Aziaten en Zuid-Amerikanen dan?quote:Ze heeft daarom een bedrag van bijna 4 miljoen euro geschonken aan Brandeis University, dat ten goede komt aan Afrikaanse en Afrikaans-Amerikaanse studies binnen de faculteit.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:43 schreef Twiitch het volgende:
Ok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:42 schreef asco het volgende:
Ik kijk tegenwoordig alleen nog maar de oude series omdat al dat gezanik er niet in voorkomt, homootje hier, homootje daar, zwarte zus, zwarte zo, Asian, "anders", etc etc. Pfff, Doe Gewoon Normaal. Prima als het een keer zo is voor het verhaal maar dat geforceerde ben ik (al tijden) KotsBeu.![]()
The Love Boat
Friends
Cheers
Frasier
Married with Chilldren
How I Met Your Mother
Seinfeld
Big Bang Theory
Ik kan wel vooruit.
En als ik klaar ben begin ik weer met een andere opnieuw.
Nee, omdat mensen de (verzonnen) problemen van nu projecteren op 30 jaar geleden.quote:
omdat het echt nergens over gaat. Prima als je je wilt inzetten voor doelen, geef geld (anoniem kan kennelijk niet) maar kom niet met die bullshit redenen aan. Dit is gewoon weer een how can I make it about me geval.quote:
Maar in Big Bang Theory zit een vrouwelijke wetenschapperquote:Op donderdag 30 juni 2022 07:42 schreef asco het volgende:
Ik kijk tegenwoordig alleen nog maar de oude series omdat al dat gezanik er niet in voorkomt, homootje hier, homootje daar, zwarte zus, zwarte zo, Asian, "anders", etc etc. Pfff, Doe Gewoon Normaal. Prima als het een keer zo is voor het verhaal maar dat geforceerde ben ik (al tijden) KotsBeu.![]()
The Love Boat
Friends
Cheers
Frasier
Married with Chilldren
How I Met Your Mother
Seinfeld
Big Bang Theory
Ik kan wel vooruit.
die is opgepakt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hebben die bedenkers al excuses gemaakt?
Married with children zie ik ook nooit meer nu je het zegt. Op youtube bij comments lees je ook wel vaak dat een serie zoals dat nu nooit meer gemaakt zou kunnen worden (maar iedereen het wel een topserie vond).quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:42 schreef asco het volgende:
The Love Boat
Friends
Cheers
Frasier
Married with Chilldren
How I Met Your Mother
Seinfeld
Big Bang Theory
Ik kan wel vooruit.
Niet geen, maar te weinig in een stad van 8 miljoen mensen.quote:
In die serie zitten bijna alleen joden.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar in Big Bang Theory zit een vrouwelijke wetenschapper![]()
Is dat niet veel te 'woke' voor de standaard wokeroepers?
Was een tijdje terug nog op tv.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Married with children zie ik ook nooit meer nu je het zegt. Op youtube bij comments lees je ook wel vaak dat een serie zoals dat nu nooit meer gemaakt zou kunnen worden (maar iedereen het wel een topserie vond).
En dan heet het “homies”.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:39 schreef laforest het volgende:
Wat een hypocriete lul. Hij wist precies hoe grappen om de reclameblokken geschreven worden, hij wist ook precies dat als hij Rachel met een neger liet daten dit een issue zou zijn, dat hij dus ook in het script als issue zou moeten opnemen, en dat de producer dan met stoom uit zijn oren bij zijn bureau stond omdat de reclameblokverkopers in paniek zijn. Er was gewoon bewust beleid om controverse te vermijden want controverse kost geld en dat wist iedereen in die industrie. Netjes op kleur sorteren dus, dan had je dat probleem niet.quote:Hoewel de serie zich afspeelde in New York, een metropool, bestond de cast uit zes witte hoofdpersonen die nauwelijks interactie hadden met mensen van kleur. Volgens Kaufmann waren vrijwel alle jaren 90 series voornamelijk ‘wit’ maar kreeg ze nieuwe inzichten na de moord op George Floyd in 2020.
,,Het heeft me lang gekost om te begrijpen hoeveel institutioneel racisme er in mijn systeem zit. Ik heb heel hard gewerkt om anti-racistisch te worden en juist een bruggenbouwer te zijn. Voor mij voelde deze schenking aan als een manier om deel te nemen aan de gesprekken die we met z’n allen moeten voeren, én vooral moeten blijven voeren.”
Fat shaming Monica...quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:17 schreef crystal_meth het volgende:
En vergeet niet de "cultural appropriation"!
[ afbeelding ]
Wel lekker woke, om een vrouw lul te noemen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een hypocriete lul. Hij wist precies hoe grappen om de reclameblokken geschreven worden, hij wist ook precies dat als hij Rachel met een neger liet daten dit een issue zou zijn, dat hij dus ook in het script als issue zou moeten opnemen, en dat de producer dan met stoom uit zijn oren bij zijn bureau stond omdat de reclameblokverkopers in paniek zijn. Er was gewoon bewust beleid om controverse te vermijden want controverse kost geld en dat wist iedereen in die industrie. Netjes op kleur sorteren dus, dan had je dat probleem niet.
Cosby show, Fresh Prince, daar is allemaal ook heel goed nagedacht over huidskleur, maar bij Friends zou dat dan onder de radar hebben gezeten en werd er toevallig gewoon geen neger gecast voor een bijrol? Die vielen dan toevallig allemaal net in de laatste ronde af of zo?
En wat heeft het met George Floyd te maken? Toen dacht hij ineens, goh ik had een arrestatiescene met een neger erin moeten schrijven?
Archie Bunkerquote:Op donderdag 30 juni 2022 07:42 schreef asco het volgende:
The Love Boat
Friends
Cheers
Frasier
Married with Chilldren
How I Met Your Mother
Seinfeld
Big Bang Theory
Alsof iedere vriendengroep in NY een mengelmoes is. Vaak helemaal niet.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Niet geen, maar te weinig in een stad van 8 miljoen mensen.
Je bent natuurlijk gewoon net de Ku Klux Klan wanneer je vriendengroep/cast uit uitsluitend blanken bestaat. Hitlers natte droom en zo. Nee dat moet verdund worden.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:36 schreef Scrummie het volgende:
Het was ook nog eens losjes gebaseerd op hun eigen vriendengroep uit die leeftijd, wat natuurlijk prima een alleen blanke vriendengroep kon (en kan) zijn.
Dit ja.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:34 schreef Rode_Wijn het volgende:
Gaat Will Smith nu ook excuseren voor alleen zwarte mensen in The Fresh Prince of Bel Air?
Ik doel meer op andere buren, op straat, werk, de coffeeshop etc.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof iedere vriendengroep in NY een mengelmoes is. Vaak helemaal niet.
Die barman bij de the love boat en Ray bij Big Bang zorgt hier nog voor iets.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:42 schreef asco het volgende:
The Love Boat
Big Bang Theory
Ik kan wel vooruit.
De omgeving waar ze zogenaamd woonde is extreem duur (ook toen) en is dan ook tot op de dag van vandaag vooral een blanke enclave. Als ze in Brownsville of Bed-Sty hadden gewoond hadden ze vast voldoende buren gehad die niet blank waren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik doel meer op andere buren, op straat, werk, de coffeeshop etc.
Dat staat mij ook bij idd.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De omgeving waar ze zogenaamd woonde is extreem duur (ook toen) en is dan ook tot op de dag van vandaag vooral een blanke enclave. Als ze in Brownsville of Bed-Sty hadden gewoond hadden ze vast voldoende buren gehad die niet blank waren.
Mevrouw Kaufman is natuurlijk bang geworden voor een corrigerende tik van meneer Smith.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:34 schreef Rode_Wijn het volgende:
Gaat Will Smith nu ook excuseren voor alleen zwarte mensen in The Fresh Prince of Bel Air?
Brownsvillequote:Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De omgeving waar ze zogenaamd woonde is extreem duur (ook toen) en is dan ook tot op de dag van vandaag vooral een blanke enclave. Als ze in Brownsville of Bed-Sty hadden gewoond hadden ze vast voldoende buren gehad die niet blank waren.
Dat appartement was een rent controlled huis waar de oma van die ene chick (niet Aniston en niet die blonde jood) in woonde en waar ze in zijn getrokken (ik neem aan na d'r overlijden). En die chick is in t echt geen jood; in de serie wel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien heeft ze inmidels wel een lul, of identificeert ze gewoon als vrouw.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Wel lekker woke, om een vrouw lul te noemen.![]()
Nee, het was een hele bewuste keuze om het zo te laten zijn. Controverse vermijden, en als je een show maakt voor het grootste en commercieel meest interessante publiek dan moesten daar niet teveel te zwarten in al helemaal niet in romantische relaties met blanken. Want dan zou het publiek weglopen of zo, of dat een fossiel inzicht was overgebleven uit de jaren 60 deed er niet toe, de commercie regeert dus neem je het risico niet.quote:Maar eens, er waren in de jaren '90 ook genoeg comedy-series met enkel mensen van kleur (3 voorbeelden hierboven al voorbijgekomen), en daar vond destijds óók niemand wat van, zo was het gewoon.
Ze doet nu alsof ze het niet gezien heeft, en dat is vals. Ik vind het prima als ze zegt we hadden best iets meer kunnen doen dan de incidentele zwarte vriendin, het lesbische stel e.d. Zeker na het grote succes hadden we best wat kunnen pushen en de adverteerders meer laten slikken. Maar ga niet doen alsof het onder je radar zat.quote:Prima als ze het voortaan anders wil doen (en de tijdsgeest daar ook naar is), maar om nou met terugwerkende kracht je eigen werk van destijds te diskwalificeren? Onnodig wat mij betreft.
Niet. Dan had de studio de serie direct naar de prullenbak verwezen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:38 schreef TheJanitor het volgende:
Verschrikkelijk inderdaad. Hoeveel beter was deze serie geweest met 3 gehandicapte transgender negers ipv Joey, Chandler en Ross.
ik heb de ggz even gebeld voor je, ze komen je ophalenquote:Op donderdag 30 juni 2022 08:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk gewoon net de Ku Klux Klan wanneer je vriendengroep/cast uit uitsluitend blanken bestaat. Hitlers natte droom en zo. Nee dat moet verdund worden.
Ik verwacht dan ook geen all-black cast meer in nieuwe shows. Prince of Bell-air en Cosby show zouden voortaan ook gemengd moeten zijnquote:Op donderdag 30 juni 2022 07:51 schreef Scrummie het volgende:
Moet zij weten, uiteraard. Friends was genot.
Het vervelende van dit soort uitspraken is wel dat er een druk ontstaat om in elk geval géén complete blanke cast te nemen voor eventuele nieuwe shows.
Grappig dat de Love boat genoemd wordt. Ik vond het altijd wat gekunsteld dat die barman altijd donkere vriendinnen had en die dokter altijd blankequote:Op donderdag 30 juni 2022 08:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die barman bij de the love boat en Ray bij Big Bang zorgt hier nog voor iets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |