abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205182492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:17 schreef Duiveltja het volgende:
In app groepen roepen ze op tot een burgeroorlog. Waarom wordt het leger niet ingezet met rubberen kogels? Dan is het snel gedaan met de protesten.

Stel gewoon een verbod uit en pak iedereen op.
Demonstreren is nog altijd een grondrecht. Je kunt niet 'gewoon' een algeheel verbod uitvaardigen.

De excessen moeten aangepakt worden.
zie email 27 oktober
pi_205182499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Traangas, rubberen kogels, waterkanon, doe iets. Materialen worden al ingezet bij voetbal dus dan kan het ook.
Alleen bij voetbalwedstrijden komen geen trekkers, of je het nou leuk vindt of niet dat is wel een factor waar je rekening mee moet houden.
zie email 27 oktober
  Redactie Sport woensdag 29 juni 2022 @ 18:21:29 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205182500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Demonstreren is nog altijd een grondrecht. Je kunt niet 'gewoon' een algeheel verbod uitvaardigen.

Zolang men het dagelijks leven niet ontregelt moet een protest kunnen ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:22:08 #179
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205182504
Dit kan mij niet ver genoeg uit de hand lopen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_205182507
Godverdomme ik ga op vakantie ja. Flikker op met die kutboeren.
Ik ga ze rammen met mijn samsonite koffer!
pi_205182510
Als ze slim zijn blijven ze buiten het Schiphol terrein....
pi_205182512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:

Bepaalde gebieden zeker wel.

Daarnaast moeten we kappen met de boer belangrijk maken. Ze zijn absoluut niet belangrijk voor onze economie en worden aan alle kanten gespekt met subsidie.
pi_205182513
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen bij voetbalwedstrijden komen geen trekkers, of je het nou leuk vindt of niet dat is wel een factor waar je rekening mee moet houden.
eens, maar er moet wel meer gebeueren dan nu.

Ik zie nu bij editie nl mooi materiaal wat ze kunnen inzetten :D
pi_205182523
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan haalt het uit. Je kunt lekker op het binnenhof op een fluitje gaan staan blazen maar daar kijkt niemand naar.

Zelfde met stakingen, kijk naar hoe buschauffeurs het aanpakken. Die ontregelen ook het dagelijks leven met hun acties.
pi_205182544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

En daarnaast weet ik uit eigen ervaring dat de politie ook bij voetbalsupporters regelmatig kijkt vanaf de zijlijn omdat ze bijv in een te grote minderheid zijn, of ze de inschatting maken dat ingrijpen alleen maar tot verdere escalatie zou leiden. Simpel voorbeeldje: als ik op een avondje op het terras besluit tegen een auto aan te zeiken dan krijg natuurlijk direct te maken met de politie.
Als ik zoiets zou doen in de binnenstad voorafgaand aan een voetbalwedstrijd waarbij de politie dus weet dat de halve binnenstad vol staat met voetbalsupporters dan kiezen ze er sneller voor om zoiets maar gewoon te laten gaan. Dat wil niet zeggen dat de politie het allemaal maar goedkeurt, maar ze bekijken gewoon wat volgens hen de beste stap is om de orde zo goed mogelijk te kunnen bewaren. Gelijk iedereen die iets verkeerd doet neerknuppelen werkt in sommige gevallen averechts.
pi_205182547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dan gaan ze op papier toch naar de toegewezen locatie. Tegen de tijd dat ze vervolgens de verkeerde afslag nemen zit je weer met precies hetzelfde probleem als nu.
quote:
Daarnaast moeten we kappen met de boer belangrijk maken. Ze zijn absoluut niet belangrijk voor onze economie en worden aan alle kanten gespekt met subsidie.
Landelijk is dat misschien wel zo. Lokaal ligt dat echt anders. Er zijn zat dorpen in Nederland waar de agrobusiness de belangrijkste banenmotor is. Daar zit ook een deel van de zorg van die mensen. Zeg ik zonder deze gekkigheid ook maar enigszins goed te praten.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:27:24 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205182554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Waardoor het 'recht op protest' dus een hol recht wordt.

Als je regering niet wil horen wanneer je met bordjes en spandoeken op het Malieveld staat, dan moet je ook het recht hebben om het de regering te laten voelen. Het dagelijks leven ontregelen is precies waardoor het nu aandacht krijgt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Sport woensdag 29 juni 2022 @ 18:27:45 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205182555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:23 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dan haalt het uit. Je kunt lekker op het binnenhof op een fluitje gaan staan blazen maar daar kijkt niemand naar.

Zelfde met stakingen, kijk naar hoe buschauffeurs het aanpakken. Die ontregelen ook het dagelijks leven met hun acties.
Ja, leuk. Buschauffeurs gaan niet met hun bussen stapvoets op de A4 rijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205182562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Landelijk is dat misschien wel zo. Lokaal ligt dat echt anders. Er zijn zat dorpen in Nederland waar de agrobusiness de belangrijkste banenmotor is. Daar zit ook een deel van de zorg van die mensen. Zeg ik zonder deze gekkigheid ook maar enigszins goed te praten.
Ach dat is dan maar collateral damage. Dat behelst maar een handjevol mensen. Daar kan je niet beleid op voeren.
pi_205182577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:28 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ach dat is dan maar collateral damage. Dat behelst maar een handjevol mensen. Daar kan je niet beleid op voeren.
:')
Natuurlijk kun je daar wel beleid op voeren. Daar moet je beleid op voeren zelfs als je niet wil dat er nog meer mensen afhaken. Alleen dat hoeft niet te betekenen dat je op dezelfde voet verder gaat. Dat kan ook heel anders, maar daarom is het ook zaak dat het plan snel komt en daarom is het ook onverantwoord wat ze doen door eerst een bom te gooien en het perspectief pas veel later te schetsen. Dat had gelijktijdig gemoeten.
zie email 27 oktober
pi_205182580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee die gaan staken midden in een examenperiode. Of tellen alleen de kantoorpikkies die niet gewoon thuis kunnen werken als "het dagelijks leven" en mogen de studenten het lekker uitzoeken.
pi_205182592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Die kut subsidies ja. Dat is vreselijk fout geweest. Als dat er niet was voor allerlei onzin zou je misschien het kaf van het koren scheiden.
pi_205182597
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee die gaan staken midden in een examenperiode. Of tellen alleen de kantoorpikkies die niet gewoon thuis kunnen werken als "het dagelijks leven" en mogen de studenten het lekker uitzoeken.
Waarom staken de boeren dan niet gewoon? Ik begrijp altijd dat ze van dusdanig vitaal belang zijn dat het land tot stilstand komt als de een paar daagjes geen producten leveren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205182603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De politie wel: https://nos.nl/artikel/20(...)-langzaam-op-snelweg
zie email 27 oktober
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 18:33:00 #195
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205182604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je daar wel beleid op voeren. Daar moet je beleid op voeren zelfs als je niet wil dat er nog meer mensen afhaken. Alleen dat hoeft niet te betekenen dat je op dezelfde voet verder gaat. Dat kan ook heel anders, maar daarom is het ook zaak dat het plan snel komt en daarom is het ook onverantwoord wat ze doen door eerst een bom te gooien en het perspectief pas veel later te schetsen. Dat had gelijktijdig gemoeten.
"ik ben van groep a en tegen groep b dus wmb is alles geoorloofd jegens b want tegenstander en dus kut"

Elk maatschappelijk debat anno 2022
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205182614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom staken de boeren dan niet gewoon? Ik begrijp altijd dat ze van dusdanig vitaal belang zijn dat het land tot stilstand komt als de een paar daagjes geen producten leveren.
Staking van buschauffeurs merk je direct. Staking van boeren merk je pas weken tot maanden later. En wat moeten ze doen, staken en hun oogst laten verrotten op het land?
pi_205182616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kunnen ze toch niet, verse melk moeten ze zo snel mogelijk vanaf.
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:35:15 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205182635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je daar wel beleid op voeren. Daar moet je beleid op voeren zelfs als je niet wil dat er nog meer mensen afhaken. Alleen dat hoeft niet te betekenen dat je op dezelfde voet verder gaat.
Dat is anders knap lastig. In Zuid-Limburg weten ze al een jaar of vijftig dat dat zo is.

In de echte rurale streken is nauwelijks werkgelegenheid die niet direct gelieerd is aan de agrarische industrie, en je kunt er ook verdomde moeilijk andere dingen 'plaatsen'. Ik denk dat we ons moeten realiseren dat het platteland nog verder gaat leeglopen dan het al deed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205182637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:33 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Staking van buschauffeurs merk je direct. Staking van boeren merk je pas weken tot maanden later. En wat moeten ze doen, staken en hun oogst laten verrotten op het land?
Ga een keer naar het malieveld, laat het hele land vastlopen doordat je massaal die kant op rijdt. Maar ga geen mensen bedreigen, snelwegen blokkeren brandstichten etc.
zie email 27 oktober
pi_205182641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is anders knap lastig. In Zuid-Limburg weten ze al een jaar of vijftig dat dat zo is.

In de echte rurale streken is nauwelijks werkgelegenheid die niet direct gelieerd is aan de agrarische industrie, en je kunt er ook verdomde moeilijk andere dingen 'plaatsen'. Ik denk dat we ons moeten realiseren dat het platteland nog verder gaat leeglopen dan het al deed.
Het is mooie bouwgrond. Weg met de boeren. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')