abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:08:20 #51
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_205191636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:40 schreef Fretwork het volgende:
Sebastian Schönberger alsjeblieft
Verdorie, die wou ik ook! Dan maar Gregor Mühlberger, bitte.
  donderdag 30 juni 2022 @ 23:26:08 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205195455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:08 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Ik kom nog met een mooie analyse hoor. Als ik tijd heb. Je mag hem met alle liefde volgen.

Mijn oud adoptierenners Bob Jungels en Odd Christian Eiking hebben het daarna prima gedaan
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 23:29:31 #53
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205195471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:43 schreef tong80 het volgende:
Aurélien Paret-Peintre

:T
Dat is al beter. ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:45 schreef spleeh het volgende:
Doe mij de broer van Baptiste maar (die schijnbaar zelf nog nooit de tour heeft gereden): Edward Planckaert.
De sprint aantrekken voor Jasper Philipsen, die gaat wel in beeld komen!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Brent van Moer onbekend genoeg voor dagjesvolk?
Voor het dagjesvolk wel, denk ik. Heeft er dit jaar ook echt alles aan gedaan om zo anoniem mogelijk te zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:47 schreef Doevelaer het volgende:
Leknessund nog een optie? O+
Op het randje, maar goed, ik heb bijna alles al goedgekeurd tot nu toe dus vooruit dan maar.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:08 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Ik verwacht een ode aan Patxi Vila.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_205197831
Derde lijn sprinter Amaury Capiot gaarne
The owls are not what they seem
pi_205198205
Andrea Baggio graag.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:17:40 #56
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_205199157
Kobe Goossens nog vrij?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:19:16 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205203770
In navolging van de "adopteer een exotische sporter bij de Olympische Spelen" doe ik nu voor het eerst ook hier mee. Na diverse renners te hebben bekeken heb ik uiteindelijk gekozen voor de Luxemburger Kevin Geniets. Ik ken hem verder niet, maar de combinatie van zijn naam (Genieten :) ) en leeftijd (bijna net zo oud als mijn zoon) gaf de doorslag. Dus hopelijk presteert hij ook een beetje deze tour.

Volgens zijn wikipagina was hij vorig jaar zowel Luxemburgs kampioen bij de tijdrijders als wegrenners (die hij ook in 2020 won), dus fietsen kan hij wel.

De eerste dag deed hij het in ieder geval niet onverdienstelijk met een tijd van minder dan een minuut langzamer dan de winnaar. Hiermee werd hij uiteindelijk 71ste in de proloog.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205204748

Victor Lafay heeft dit jaar al leuke dingen laten zien. Zo werd hij 6e in de Trofeo Laigueglia, zo'n half minuutje achter het drietal van UAE-Gewiss. In de heuvelrit in Tirenno eindigde hij op een mooie 3e plaats achter Pogacar en Vingegaard, twee van de favorieten van de tour. Dat kunstje herhaalde hij afgelopen juni in de Dauphine waar hij net achter Gaudu en Wout eindigde. Zijn grootste overwinning haalde hij vorig jaar met een fraaie rit overwinning in de Giro, eveneens een etappe die op een heuvel eindigde.

Dat tijdrijden minder zijn focus is, bewees hij vandaag met een 164e plaats, op bijna 2 minuten van winnaar Ief.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 1 juli 2022 @ 21:48:18 #59
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_205205552
Oostenrijk. Lollig vakantielandje voor in de zomer én de winter met als belangrijkste exportproducten Grote Componisten, nazi's en gedopeerde wielrenners. Zou Gregor Mühlberger in minstens één van deze categorieën vallen? Zijn 72e plek in de tijdrit van vandaag laat in ieder geval alle mogelijkheden nog open!
pi_205206228

Wat een mooi begin voor Lecroq , hij mocht deze Tour aftrappen en als eerste renner door de mensenmassa heen met een TV-motor met zich mee. Virtueel in het geel gereden en 52 tellen op de hotseat gezeten. Topstart !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 1 juli 2022 @ 23:40:50 #61
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205206563
Brent van Moer zal ik komende dagen nog wel uitgebreider introduceren. Voor vandaag rustig aan gedaan in tijdrit met keurige 125e plek. Sneller dan Dylan van Baarle, Maciej Bodnar en Marc Hirschi. Daar kan je mee thuis komen!
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:38:30 #62
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_205208310
Dimitri Groezdev , mijn adoptierenner, is keurig op een 138e plaats geëindigd tijdens de proloog. Deze 36-jarige renner van Astana heeft de Kazachse nationaliteit en rijdt al sinds 2011 voor Astana. Eerst een jaartje als stagair om in 2012 definitief ingelijfd te worden.Groezdev begon zijn carrière in 2006 bij het continentale team Cape en daarna reed hij ook nog voor het continentale team Ulan.

Groezdev heeft het wel eens beter gedaan bij een proloog al is dat lang geleden. In 2006 boekte hij één van zijn overwinningen, de proloog van Hainan was zijn eerste grote overwinning. Dit rondje zette hij in 2011 zelfs op zijn naam. In dat jaar werd hij ook 6e op het WK tijdrijden, tijdrijden kan/kon Dimitri dus zeker wel.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:12:49 #63
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_205208666

Deze toffe peer, uh, kers, is Alex Kirsch. Gemakkelijk te herkennen aan die enorme moedervlek op zijn gezicht. Geen idee waarom hij daar niet wat aan laat doen, maar het schijnt gelukkig niet kwaadaardig te zijn. Hij is 30 jaar, zelfde bouwjaar dus als ondergetekende, rijdt voor Trek, en hij komt uit Luxemburg, leuk landje met een rijke wielergeschiedenis.

Kirsch is behoorlijk allround op de fiets, hij kan alles een beetje. Beetje tijdrijden, beetje klimmen, beetje sprinten. Bescheiden jongen wel verder, nog geen profzeges gehaald en hij debuteert in de Tour, dus de kans dat hij een rit wint is niet zo heel groot. Wel kan hij een rol spelen in het vooraan afzetten van ploeggenoot Pedersen in de vlakke ritten, of hij kan meegaan in de vlucht in een overgangsrit en daar goed kopwerk doen voor pakweg Mollema.

Als hij ergens een dag voor eigen kans kan rijden zal het in de kasseienrit zijn, gok ik. Kasseien liggen hem goed, zijn favoriete koers is namelijk Le Samyn, een voorjaarsklassieker vol kasseistroken. Maar goed, Pedersen moet dat ook kunnen dus best kans dat hij ook daar in een dienende rol rijdt. Hoe dan ook, als je op je 30e debuteert in de Tour is het al een hele eer dat je hem mag rijden, dus laten we bovenal hopen dat hij ervan geniet.
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 11:22:35 #64
pi_205208801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:16 schreef DiegoFuser het volgende:
Derde lijn sprinter Amaury Capiot gaarne
De Amaury Sport Organisation vindt dit leuk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:49 schreef WAvanBuren het volgende:
Andrea Baggio graag.
Nou, vooruit dan maar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kobe Goossens nog vrij?
Die is nog vrij inderdaad. Maar nu niet meer!
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:46:41 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205209069
Hugo Houle, fenomeen.

Waarom is hij een fenomeen? Hij is echt een allrounder. Tijdrijden, klimmen of sprinten, het maakt niet uit.
De man die in de top30 kan eindigen in alle ritten. Kijk maar naar de laatste Tour de Suisse, top 25 in de tijdrit, sprint rit en de zwaarste bergrit! Ook eerder in de tour heeft Hugo top 30 gereden in tijdritten, sprints en bergritten!

Zijn eerste rit in deze tour was net ietsjes minder met een plek 40, maar ja dan deden er ook tijdrit kanonnen mee.

Ik kan niet wachten op zijn volgende 14de plaats in een sprint of een 26ste plaats in de rit naar La Super Planche des Belles Filles. En die kasseienrit moet hij ook wel aankunnen he, met eerder top 30 klasseringen in eendagswedstrijden met kasseien. *O*
pi_205210069
Benjamin Thomas

Blijkbaar heeft G familie in Frankrijk ;) dacht ik toen ik jaren terug op zoek was naar een pak tijdrijders om mee te nemen in de FPCL. Een van de minder bekende namen was deze baanrenner. Benjamin, Benny voor intimi, is afkomstig uit Occitanie, Zuid Frankrijk en me ooit opgevallen als tijdritkampioen van de leger selectie l'Armee de Terre. Hij kwam terecht bij de baanselectie van FDJ en won in de junioren de WK-titel puntenkoers en scratch. Bij de elite werd hij 2e in de scratch en winnaar van het EK puntenkoers. Hij zat in een goede lichting met ook Thomas Boudat, Corentin Ermenault en Morgan Kneisky met wie hij o.a. op de ploegenachtervolging en de koppeltijdrit uitkwam. in 2017 was hij wereldkampioen Omnium net zoals in 2020.

Af en toe verscheen Thomas ook op de weg in de spotlights, meestal als het om tijdrijden ging inderdaad. Hij is al eens Frans kampioen geweest in 2019 en 2021 en pakte in kleine rondes een paar ereplaatsen. Na de Olympische Spelen wilde Thomas zich wat meer op de weg richten om in kleinere rondes als de Ster van Besseges, de Mayenne of Duinkerken iets te laten zien. Hij heeft eigenlijk net als de heer Wiggins zich om willen scholen naar hardrijder en puncher en in Besseges lukte dat zo goed dat hij gewoon het eindklassement pakte. Ook in Mayenne ging het prima, maar Benny moet wel af en toe een beetje op zijn tactiek letten en het juiste moment kiezen. Hij is niet echt als een kopman aangewezen (klimt ook niet goed genoeg om de jojo Gieljoom Martén te kunnen bijstaan, maar in een vlucht kan je zon tempomaker goed gebruiken', mits Max Walscheid hem niet nodig heeft om de sprintmeubelen te redden nu Coquard is afgevallen. Gisteren kwam hij ook even in beeld aan de finish van de tijdrit, maar top10 was iets te hoog: 23e
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:17:53 #67
436595 Sked
Zonnestraal
pi_205213094
De eerste top 10 voor Luca is binnen _O_
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 17:19:57 #68
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_205213129
*

[ Bericht 100% gewijzigd door capuchon_jongen op 02-07-2022 17:20:07 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_205215153
Na de geweldige 1e dag een 7e plek voor Lecroq. Sprint ff tussen Sagan en Groenewegen. Dit belooft wat voor de ret van de Tour.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  zaterdag 2 juli 2022 @ 22:30:30 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205216802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:46 schreef Momo het volgende:
Hugo Houle, fenomeen.
[ afbeelding ]
Waarom is hij een fenomeen? Hij is echt een allrounder. Tijdrijden, klimmen of sprinten, het maakt niet uit.
De man die in de top30 kan eindigen in alle ritten. Kijk maar naar de laatste Tour de Suisse, top 25 in de tijdrit, sprint rit en de zwaarste bergrit! Ook eerder in de tour heeft Hugo top 30 gereden in tijdritten, sprints en bergritten!

Zijn eerste rit in deze tour was net ietsjes minder met een plek 40, maar ja dan deden er ook tijdrit kanonnen mee.

Ik kan niet wachten op zijn volgende 14de plaats in een sprint of een 26ste plaats in de rit naar La Super Planche des Belles Filles. En die kasseienrit moet hij ook wel aankunnen he, met eerder top 30 klasseringen in eendagswedstrijden met kasseien. *O*
Vandaag is Hugo gesprint naar een mooie 21ste plaats, Hugo is echt weer in Hugo vorm :)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 23:49:50 #71
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205217813
Kevin Geniets eindigde deze etappe op een mooie 107de plaats en staat nu 70ste in het klassement op minder dan een minuut achter Wout. Er is nog van alles mogelijk.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 3 juli 2022 @ 00:04:49 #72
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205217979
Sebastian Schönberger

Mijn adoptierenner Sebastian Schönberger, half man half bezemwagen, lijkt in eerste instantie een dissonant. De enige buitenlander in een Franse ploeg, Oostenrijker van geboorte. De geschiedenis leert ons echter dat Sebastian de boeken in zal gaan als een rasechte Fransman, vermoedelijk als boegbeeld van de Homo Francus.

Waar men in sommige landen graag letterlijk Oostenrijkse dingen pikt (kunstschilders, lezen jullie mee?), gaat men in Frankrijk ervandoor met Oostenrijks intellectueel eigendom. Zo is de croissant, toch wel een zeer bekend Frans broodje, van origine hartstikke Oostenrijks! En ik hoor jullie denken, ik heb liever gewoon een baguette dan die schilferende boterbananen.. nou, die zijn dus ook helemaal niet Frans, maar door Oostenrijkers ontwikkeld.

Het is dan ook niet gek dat B&B hotels voor hun nieuwe Pierre Rolland bij Sébastien Beaumont uit is gekomen. We zullen deze Oostenrijker met Freudiaanse snor de komende weken goed volgen.

De doelstelling voor de Tour? Een 40-45ste plek in het AK
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_205219711
Edward Planckaert broer van Baptiste en Emiel (inmiddels gestopt als prof) maar geen familie van Eddy.

27 jaar en vorig jaar gedebuteerd in een grote ronde. Beste rituitslag was 2x een 74e plaats. Dit heeft hij na twee etappes in de tour al verbeterd met een 44e plaats gisteren. Vorig jaar zijn eerste en enige profzege gepakt in de eerste etappe in de ronde van Burgos. Mocht één dag genieten van de leiderstrui in die ronde.

Zijn voornaamste taak in deze tour is het afzetten van Jasper Philipsen in de massasprints. Het afzetten van sprinters gaat steeds beter aldus Planckaert zelf, al is dit vak niet zonder risico's. In april dit jaar belandde hij nog in het ziekenhuis na een val in de ronde van Turkije en in september 2020 werd hij tijdens een training de sloot ingereden door een BMW. De bestuurder besloot niet te stoppen en uiteindelijk het Edward zelf de ambulance moeten bellen. Dit vonden ze bij EEN zo interessant dat hij samen met een zwangere presentatrice terug naar de plaats delict is gegaan.
KLB en DRT is een topcombinatie
  Moderator zondag 3 juli 2022 @ 13:55:57 #74
pi_205221313

Daar links op de grond ligt hij, mijn adoptierenner Kevin Vermaerke. Nog voor ik hem überhaupt had kunnen introduceren leek zijn Tour al bijna voorbij te zijn. Gelukkig viel dat mee en wist hij als een van de laatsten de finish te halen, op een minuut of 11 van de winnaar. Geen gelukkig begin van zijn eerste Tour.

Kevin is de op een na jongste deelnemer van deze Tour, alleen zijn landgenoot Quinn Simmons is jonger. Na een 107e plek in de tijdrit ging hij gisteren dus op z'n bek, wat als enige voordeel heeft dat hij in ieder geval wel in beeld is gekomen en dus niet meer de prijs van anoniemste renner kan winnen. Door de Belgen wordt Kevin geclaimd als halve Belg, terwijl ik hem heb geadopteerd omdat ik hem wil claimen als halve Zuid-Afrikaan. Dat zit zo: De grootvader van Kevin groeide op in Zottegem in België, maar trok daarna naar Zuid-Afrika. De vader van Kevin, Anthon Vermaerke, werd geboren in Johannesburg en zou ook een wielrenner worden. Anthon won bij de junioren de Belgische tijdrittel bij de junioren, wat zo'n beetje zijn enige resultaat is volgens PCS. Anthon kwam dus uit voor België, ondanks zijn geboorte in Johannesburg. Later zou de familie Vermaerke naar het volgende werelddeel vertrekken, alwaar op 16 oktober 2000 Kevin werd geboren in Rancho Santa Margarita, Californië.

Kevin is gewoon een Amerikaan, hoewel zijn favoriete vakantiebestemming wel Zuid-Afrika schijnt te zijn. Af en toe terug naar de roots, genoeg reden voor mij om hem te adopteren. Kevin begon als mountainbiker en won in die hoedanigheid ook wat Amerikaanse titels, maar stapte later over naar de weg. Als junior boekte hij een aantal mooie resultaten, maar hij viel vooral op door tijdens zijn eerste jaar als belofte meteen de beloftenversie van Luik-Bastenaken-Luik te winnen. Daar liet hij ook zien wat voor type renner hij is: sterk in de heuvels met een stevig eindschot. Op basis van die adelbrieven haalde DSM hem een jaar later binnen, hij kreeg direct een contract voor drie jaar. Maarja, DSM. Sindsdien heeft Vermaerke geen fatsoenlijke koers meer gereden. Recent werd hij 19e in de Ronde van Noorwegen en 31e in de Dauphiné, dat moeten we dan maar zien als progressie. Hopelijk kan hij zich deze Tour een keer tonen in de vlucht en ligt hij niet nog vaker op de grond. Met planken win je de koers niet. Dit willen we zien:

Moderator maandag 4 juli 2022 @ 12:47:54 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205234032
Veel te laat kom ik er natuurlijk achter dat ik nog een renner moet adopteren. Voldoet Olivier Le Gac aan de voorwaarden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')