Zowel vrouwen die een abortus laten doen, als drugsgebruikers, als sekswerkers zijn volgens de Amerikaanse wet criminelen. En criminelen kunnen in Amerika niet stemmen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:33 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat is je punt precies?
Abortuswetgeving is eigenlijk bedoeld om vrouwen stemrecht te ontnemen?
Vrouwen zijn drugsgebruikers?
Drugsgebruikers nemen vaker een abortus?
Vergeet niet: Het creëren van een enorme onderklasse die met elkaar gaat lopen knokken om de 1% bodemkruimels van alle resources, werk en bezittingen. Daardoor hebben ze het te druk om zich bezig te houden met wat er in de top gebeurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Abortusverbod is dan ook niet het doel. Het doel is terug naar op 16-18 jarige leeftijd als maagden trouwen, vrouw blijft thuis, man aan het werk, braaf zsm kinderen op de wereld zetten en zondag naar de kerk.
Natuurlijk zijn er regels, zoals er rondom allerlei medische behandelingen regels zijn. Daar is op zichzelf toch ook niets mis mee?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Kijk naar Nederland. Na 24 weken mag je geen abortus plegen. Ook hier gelden restricties. In Duitsland is het 12 weken. Abortus is dus geen heilig recht. Vergeet niet; het ongeboren kind heeft ook recht op leven en dat is het allerhoogste recht. Je staart je helemaal blind op Amerika, terwijl het in Europa weinig anders is.
Vergezochtquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zowel vrouwen die een abortus laten doen, als drugsgebruikers, als sekswerkers zijn volgens de Amerikaanse wet criminelen. En criminelen kunnen in Amerika niet stemmen.
Hoe zorg je dat de mensen die je politiek dwars liggen niet meer aan het politieke spel mee kunnen doen? Zorg dat hun standpunten gecriminaliseerd worden.
Dat is precies de reden van de 'war on drugs' en de 'war on sex'. Zorgen dat de oude garde aan de macht blijft en er geen vervelende tegenstand is die ze met dat irritante democratische proces weg kunnen stemmen.
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef nils7 het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar mijn vrouw, geinformeerd via TikTok, zegt dat sommige staten van plan zijn om een zwangerschaps test uit te voeren als je als vrouw die staat wil verlaten en die hetzelfde moet aangeven als je terug keert.
Lijkt me ver gezocht maar klopt dit?
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.
Jawel maar je hoeft de landsgrens niet over in de VS voor een abortus. Veruit de meeste staten blijven abortus gewoon faciliteren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef nils7 het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar mijn vrouw, geinformeerd via TikTok, zegt dat sommige staten van plan zijn om een zwangerschaps test uit te voeren als je als vrouw die staat wil verlaten en die hetzelfde moet aangeven als je terug keert.
Lijkt me ver gezocht maar klopt dit?
Dat klinkt inderdaad zinnig. Al die apps eigenen zich het recht toe om je data door te verkopen. Vaak doen ze dat alleen met geaggregeerde en/of geanonimiseerde data, maar ze kunnen geen anonimiteit garanderen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Maar vrouwen verwijderen wel massaal de apps waarmee ze hun cyclus bij kunnen houden, uit angst dat dat op een of andere manier nog tot beschuldigingen of bewijzen van niet-voldragen zwangerschappen zou kunnen leiden. Daar kan ik me op zichzelf nog wel wat bij voorstellen.
Dan wel, inderdaad. Dat zou wel echt The Handsmade Tale IRL zijn, zeg.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.
En in de VS is het met de privacy en de mogelijkheid om data door te verkopen slechter gesteld dan bijvoorbeeld in NL. Dus alle informatie die met een dergelijke app over jou en je cyclus wordt verzameld kan zonder meer worden doorverkocht.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad zinnig. Al die apps eigenen zich het recht toe om je data door te verkopen. Vaak doen ze dat alleen met geaggregeerde en/of geanonimiseerde data, maar ze kunnen geen anonimiteit garanderen.
Van de politiek in de VS verbaast mij eigenlijk heel weinig meer. Er waren al staten die het krijgen van een miskraam door een vrouw gelijk wilden stellen aan moord, als er aangetoond kon worden dat de vrouw in kwestie alchohol gebruikte/rookte/drugs gebruikte tijdens de zwangerschap.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan wel, inderdaad. Dat zou wel echt The Handsmade Tale IRL zijn, zeg.
Niet alleen op praktische uitvoerbaarheid, maar vooral ook op grondwettelijke legitimiteit. Al weet je dat met deze SC natuurlijk nooit.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.
Maar vrouwen verwijderen wel massaal de apps waarmee ze hun cyclus bij kunnen houden, uit angst dat dat op een of andere manier nog tot beschuldigingen of bewijzen van niet-voldragen zwangerschappen zou kunnen leiden. Daar kan ik me op zichzelf nog wel wat bij voorstellen.
Er staat nu een docu op Netflix waar de voorman van de grootste anti-choicebeweging precies dit als doel uitspreekt: het verbieden van abortus, anticonceptie en voorlichting. En zo een hele rits oude witte mannen die beslissen over de rechten van de vrouw.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Abortusverbod is dan ook niet het doel. Het doel is terug naar op 16-18 jarige leeftijd als maagden trouwen, vrouw blijft thuis, man aan het werk, braaf zsm kinderen op de wereld zetten en zondag naar de kerk.
Abortusverbod is imo hoogstens een middel om het doel te bereiken
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
het is afaik juridisch gezien nog geen persoon en heeft dus geen rechten
De opperrechter was een man van kleur.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er staat nu een docu op Netflix waar de voorman van de grootste anti-choicebeweging precies dit als doel uitspreekt: het verbieden van abortus, anticonceptie en voorlichting. En zo een hele rits oude witte mannen die beslissen over de rechten van de vrouw.
Maar wanneer het leven van de moeder bedreigd wordt door de zwangerschap geldt het recht op leven van de moeder zwaarder. En dat blijft gewoon gelden tot de bevalling.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.
Omdat de foetus vanaf die termijn in de meeste gevallen (met wat hulp) levensvatbaar is buiten de baarmoeder. Die 24 weken zijn niet willekeurig gekozen. En ook daarop zijn nog medische uitzonderingen mogelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.
Het enige nadeel wanneer Roe vs. Wade was blijven staan is dat de anti-masker en anti-vaccinwappies dat argument ook aan konden grijpen om de verplichting op mondkapjes, coronatesten en vaccinbewijzen naar de prullenbak te dirigeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:28 schreef Lurf het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het argument achter Roe vs. Wade het enige juiste was: de overheid heeft geen f*ck te maken met de lichamelijke integriteit van wilsbekwame mensen.
Maar dat is een specifieke afweging, waarbij het recht van het ongeboren kind wel degelijk meeweegt. De aantallen van deze specifieke situatie zijn ook erg gering. Het is aan de arts en zo om dat uit te zoeken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar wanneer het leven van de moeder bedreigd wordt door de zwangerschap geldt het recht op leven van de moeder zwaarder. En dat blijft gewoon gelden tot de bevalling.
Neen. De beslissing om dat abortusrecht (tot hoeveel weken??) door rechters te laten bepalen, was een dwaling in 1971. Dat is nu terecht teniet gedaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het enige nadeel wanneer Roe vs. Wade was blijven staan is dat de anti-masker en anti-vaccinwappies dat argument ook aan konden grijpen om de verplichting op mondkapjes, coronatesten en vaccinbewijzen naar de prullenbak te dirigeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |