abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205399499
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205399501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:09 schreef zonnegloed het volgende:
De ontbrandingstemperatuur van butaan is 2000C.

"gewoon niet te heet bakken".

"ja dan bak je te heet".

"dat overkomt mij nooit".

"mijn pan wordt niet zo heet".

"met willekeurige antiaanbaklaag nooit last van".

"ik doe al jaren met een antiaanbaklaag pan".

Gewoon blijven gebruiken mensen.
deze snap ik niet
  woensdag 20 juli 2022 @ 13:16:57 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205399558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:09 schreef zonnegloed het volgende:
De ontbrandingstemperatuur van butaan is 2000C.

"gewoon niet te heet bakken".

"ja dan bak je te heet".

"dat overkomt mij nooit".

"mijn pan wordt niet zo heet".

"met willekeurige antiaanbaklaag nooit last van".

"ik doe al jaren met een antiaanbaklaag pan".

Gewoon blijven gebruiken mensen.
Trollen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205399570
https://www.quest.nl/mens(...)erverwekkend-bakken/
quote:
Anders ligt dat met olijfolie van eerste persing, extra vierge olie. Daarin kunnen paks al vanaf 160 graden ontstaan. Voor die temperatuur heb je geen hoogoven nodig, waardoor kankerverwekkende stoffen wel in je maal komen. Met hoge temperaturen gaat ook de smaak van die (duurdere) olijfolie verloren, dus daarmee bakken is sowieso niet zo aantrekkelijk.
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 juli 2022 @ 13:18:26 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205399572
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Butaan?
Geen idee waar hij/zij het over heeft, maar zelfs al zou het over butaan gaan, dan zijn dat de verkeerde cijfers:

Vlampunt −60 °C
Zelfontbrandings- temperatuur 287 °C
pi_205399592
quote:
Dat schijnt dus echt een mythe te zijn. Ik heb zelfs een onderzoek gelezen waarin vesrchillende olies onderzocht werden en extra vierge olijfolie juist het veiligst bleek te zijn
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 juli 2022 @ 13:21:28 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205399597
Ontopic:

Ik heb op aanradern van @Lucky_Strike een Greenpan koekenpan en een paar dagen later ook wok gekocht.
Werkt gewoon prima, was met 40 en 50% korting opgeteld 55 euro voor deze 2 pannen en dit gaat gewoon weer 3 tot 10 jaar mee. Prima ROI.

Deze lijn gekocht: https://www.greenpan.nl/s(...)size=24cm&quantity=1
pi_205399620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Dat schijnt dus echt een mythe te zijn. Ik heb zelfs een onderzoek gelezen waarin vesrchillende olies onderzocht werden en extra vierge olijfolie juist het veiligst bleek te zijn
in dat linkje van jou hebben ze het niet over kankerverwekkend. alleen dat de vitaminen/anti-oxidanten niet verloren gaan bij verhitting.
ik waag het er niet op. en het hoeft ook niet, als je het gewoon later alsnog aan je gerecht kan toevoegen, ook voor de smaak, die wel verloren gaat bij verhitting.
pi_205399673
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Geen idee waar hij/zij het over heeft, maar zelfs al zou het over butaan gaan, dan zijn dat de verkeerde cijfers:

Vlampunt −60 °C
Zelfontbrandings- temperatuur 287 °C
Je bent niet op zoek naar de zelfontbrandingstemperatuur, maar de ontbrandingstemperatuur bij zuurstof. Forumprofessional.

quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:21 schreef Kreator het volgende:
Ontopic:

Ik heb op aanradern van @:Lucky_Strike een Greenpan koekenpan en een paar dagen later ook wok gekocht.
Werkt gewoon prima, was met 40 en 50% korting opgeteld 55 euro voor deze 2 pannen en dit gaat gewoon weer 3 tot 10 jaar mee. Prima ROI.

Deze lijn gekocht: https://www.greenpan.nl/s(...)size=24cm&quantity=1
Mooie korting, gelijk gekocht.
pi_205399695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
in dat linkje van jou hebben ze het niet over kankerverwekkend. alleen dat de vitaminen/anti-oxidanten niet verloren gaan bij verhitting.
ik waag het er niet op. en het hoeft ook niet, als je het gewoon later alsnog aan je gerecht kan toevoegen, ook voor de smaak, die wel verloren gaat bij verhitting.
Er is echt geen bewijs voor volgens mij, sterker nog, er is bewijs dat extra vierge gezonder is dan andere olie:
https://www.researchgate.(...)tra_Virgin_Olive_Oil
https://olivewellnessinst(...)red-with-other-oils/
https://www.sciencedirect(...)ii/S0924224422000693
  woensdag 20 juli 2022 @ 13:31:35 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205399711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:28 schreef zonnegloed het volgende:

[..]
Je bent niet op zoek naar de zelfontbrandingstemperatuur, maar de ontbrandingstemperatuur bij zuurstof. Forumprofessional.
[..]
Mooie korting, gelijk gekocht.
Maar wat is de relevantie van butaan in de discussie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205399760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:30 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Er is echt geen bewijs voor volgens mij, sterker nog, er is bewijs dat extra vierge gezonder is dan andere olie:
https://www.researchgate.(...)tra_Virgin_Olive_Oil
https://olivewellnessinst(...)red-with-other-oils/
https://www.sciencedirect(...)ii/S0924224422000693
ook die links gaan geen van allen over het verbranden van de stukjes olijf die in een eerste persing zitten. eerste persing betekend dat het niet gefilterd/ uitgekookt is.
pi_205399770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ook die links gaan geen van allen over het verbranden van de stukjes olijf die in een eerste persing zitten. eerste persing betekend dat het niet gefilterd/ uitgekookt is.
nou ze hebben die olie gewoon getest en blijkbaar is die veilig, dus blijkbaar zijn ze geen gebrande stukjes olijf tegengekomen of zijn die gewoon veilig
  woensdag 20 juli 2022 @ 13:44:16 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205399841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er helemaal niet meer geperst. Met de moderne methodes vraag ik me af of dat van die stukjes olijf die mogelijk zouden verbranden dan nog wel opgaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205399986
ik gebruik overigens gewoon extra vierge van de LIDL, ik koop niet van die hele dure olie ;)
pi_205399989
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:36 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
nou ze hebben die olie gewoon getest en blijkbaar is die veilig, dus blijkbaar zijn ze geen gebrande stukjes olijf tegengekomen of zijn die gewoon veilig
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er helemaal niet meer geperst. Met de moderne methodes vraag ik me af of dat van die stukjes olijf die mogelijk zouden verbranden dan nog wel opgaat.
okee ik ben verder geen expert...
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 juli 2022 @ 14:53:13 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205400550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:28 schreef zonnegloed het volgende:

Ik was nergens naar op zoek, hooguit naar de zin van het leven. Die is een stukje minder geworden na jouw posts.
pi_207523284
Zelf ben ik echt enorm fan van RVS pannen. Deze zijn te koop met en zonder anti aanbaklaag. De pannen zonder anti aanbaklaag slijten eigenlijk amper maar bakken wel snel aan. Hierbij zal dus veel boter en olie moeten worden gebruikt. Zelf kies ik dan ook altijd voor een RVS pan met anti aanbaklaag. Hierin gebruik ik alleen houten en kunststof spatels.

Naast de duurzaamheid heeft RVS ook een hele mooie geleidbaarheid. Bij gietijzeren pannen merk je dat ook heel erg goed, deze hebben alleen een hoop onderhoudt nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Netsplitter op 13-01-2023 09:36:14 (Niet spammen.) ]
  zaterdag 14 januari 2023 @ 16:48:26 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207556170
Ik doe nu al enkele jaren met "The Bastard Phantom Frypan"

Bijna dagelijks gebruik.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 21:49:04 #95
296595 foodlover
live and learn
pi_207562146
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hier in Murcia in december nog 100 kilo olijven weggebracht naar de pers Almazara. Rond de vijf kilo olijven volstaat voor 1 liter Aceite Virgen (dus geen Virgen extra). Je krijgt grote kannen van 5 liter mee, we hadden dus 20 liter. Hier in de omgeving zowel particulieren als lokale barretjes restaurantjes frituren allemaal in die olie. Men wordt nog best oud hier geloof ik dus het zal wel goed gaan allemaal.
pi_207564674
De Buyer plaatstalen pan. Het beste voor je gezondheid, geen deeltjes die loskomen of andere troep, en je kan ee alles fantastisch in bakken. Het is wel even wennen als je anti aanbaklaag gewend bent maar nu wil
ik niets anders meer. .
pi_207564683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:18 schreef zonnegloed het volgende:
DeBuyer. Dan zal je wel eerst moeten accepteren dat een pan gebruikt wordt om goed eten te bereiden en niet is bedoeld als pièce de résistance in je keuken. Toen ik vroeger bij een vriendinnetje thuis kwam stond er altijd zo'n gore aangekoekte vetpan op het fornuis, haar vader was slager. Ongelofelijk goor vond ik dat toen. Maar sinds ik later ook zo'n stalen pan kocht heb ik nooit meer omgekeken.
Ja, dit dus ^O^
pi_209700257
Tefal koekenpannen. Ga ook nooit meer terug.
  woensdag 5 juli 2023 @ 23:30:37 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209779613
Van het weekend dus mijn eerste plaatstalen pan gekocht op een Trödelmarkt in Duitsland. Hij was hooguit drie keer gebruikt en ik scoorde hem voor 3 euro. Dat was de prijs en ik heb er verder maar niet op afgedingt, ik vond het al vrij goedkoop. Goedkoper dan de DeBuyer pannen die ik op marktplaats zag. En met deze pan ga ik dus mijn plaatstalen pan ervaringen opdoen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem van het weekend al schoongemaakt en ingebrand en er nog wat appels in gebakken omdat ik daar toevallig zin in had. Ging eigenlijk best prima en had geen last van aanbakken, ook niet in bijzondere mate toen er kaneel en suiker over ging.

Het gaat om een George Wilkinson pan die een siliconen handvat heeft wat ik eigenlijk wel praktisch vind ivm met de hitteoverbrengst die bij dit soort pannen wat aanzienlijker is. Vandaar dat de stelen vaak wat langer zijn wat ik weer minder fijn vind met opbergen.

Ik ga er morgen aardappeltjes met schil in bakken die ik vandaag gescoord heb en dat gaat vast prima lukken, want juist daarvoor zijn deze pannen heel geschikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 06-07-2023 13:16:45 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209783837
Heb laatst een keramische pan van WMF gekocht. Die houd zich heel behoorlijk, mooie stevige modem die niet bol trekt en blijft onverminderd glad, terwijl hij heet genoeg wordt om het een en ander krokant te bakken.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')