abonnement Unibet Coolblue
pi_205163953
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar staat welgeteld een conflict bij wat ook nog eens op basis van een VN besluit tot stand kwam. Kortom, je post had niet echt veel relatie met de realiteit.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nul dus. Mooi, ook weer opgelost.
Had Obama dan tegen gestemd?

En daarom zet ik Bush erbij met gedeelde eerste plek. Alle presidenten die voor hebben gestemd om het midden oosten binnen te vallen staan bij mij op eerste plek slechtste president.

Je noemt het een conflict maar het is een oorlog met 500k doden sinds 2011.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 18:23:40 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205163963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[..]
Had Obama dan tegen gestemd?

En daarom zet ik Bush erbij met gedeelde eerste plek. Alle presidenten die voor hebben gestemd om het midden oosten binnen te vallen staan bij mij op eerste plek slechtste president.

Je noemt het een conflict maar het is een oorlog met 500k doden.
Lees de titel eens van het artikel wat je postte?

Casualties of the Syrian CIVIL war. Dat is dus geen oorlog die door Obama begonnen is en dat was wat jij beweerde, sterker nog, je claimde dat hij meerdere oorlogen begonnen was. Dat is dus gewoon onwaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205164010
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lees de titel eens van het artikel wat je postte?

Casualties of the Syrian CIVIL war. Dat is dus geen oorlog die door Obama begonnen is en dat was wat jij beweerde, sterker nog, je claimde dat hij meerdere oorlogen begonnen was. Dat is dus gewoon onwaar.
Knap dat je airstrikes kan uitoefenen zonder oorlog te beginnen. Ik noem het beestje wel bij de naam, een oorlog tegen Syrië.
De V.S. had hier buiten moeten blijven, net zoals Rusland buiten Oekraïne moet blijven.

American-led intervention
According to the SOHR, U.S.-led Coalition airstrikes have killed 12,865 people across Syria, of which: 9,176 dead were ISIL fighters, 374 Al-Nusra Front militants and other rebels, 169 government soldiers and 2,676 civilians. The air strikes occurred in the period between 23 September 2014 and 15 March 2022.[207][1]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 18:33:21 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205164023
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:31 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Knap dat je airstrikes kan uitoefenen zonder oorlog te beginnen. Ik noem het beestje wel bij de naam, een oorlog tegen Syrië.
De V.S. had hier buiten moeten blijven, net zoals Rusland buiten Oekraïne moet blijven.

American-led intervention
According to the SOHR, U.S.-led Coalition airstrikes have killed 12,865 people across Syria, of which: 9,176 dead were ISIL fighters, 374 Al-Nusra Front militants and other rebels, 169 government soldiers and 2,676 civilians. The air strikes occurred in the period between 23 September 2014 and 15 March 2022.[207][1]
Een gewapende interventie mede door de VS (de interventie zelf was een NAVO operatie waarvan de eerste schoten door Canada afgevuurd zijn) is geen oorlog door Obama gestart. Dat zijn gewoon simpele feiten.
Je kan het op die wijze net zo goed een oorlog van Rutte noemen, Nederland deed ook mee namelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205164032
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een gewapende interventie mede door de VS (de interventie zelf was een NAVO operatie waarvan de eerste schoten door Canada afgevuurd zijn) is geen oorlog door Obama gestart. Dat zijn gewoon simpele feiten.
Nogmaals, heeft Obama tegen gestemd?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 18:35:35 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205164038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:34 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nogmaals, heeft Obama tegen gestemd?
Kap nu maar met dit gedram, je ongelijk is bewezen op iedere mogelijke manier. Wees gewoon volwassen en geef je ongelijk toe.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205164044
beste
Franklin Rooseveld en theodore Rooseveld
Lincoln
Wilson

slechtste
buchannan staat ver op nummer 1, geen enkele komt maar in de buurt.
op nummer 2 daar flink onder staat Harding
op een mooie 3de plaats staat Pierce

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 27-06-2022 18:41:21 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205164046
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kap nu maar met dit gedram, je ongelijk is bewezen op iedere mogelijke manier. Wees gewoon volwassen en geef je ongelijk toe.
Het gaat hier over Amerikaanse presidenten en mijn mening hierover. Obama was nooit een tegenstander van Amerikaanse troepen naar het midden oosten sturen . Dat Obama de oorlog niet op eigen houtje heeft gestart is duidelijk en dat durf ik ook toe te geven, zo redelijk ben ik wel.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205164245
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:36 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Het gaat hier over Amerikaanse presidenten en mijn mening hierover. Obama was nooit een tegenstander van Amerikaanse troepen naar het midden oosten sturen . Dat Obama de oorlog niet op eigen houtje heeft gestart is duidelijk en dat durf ik ook toe te geven, zo redelijk ben ik wel.
Nu nog dat gezwets terug draaien dat Obama meer oorlogen is gestart dan Rusland sinds de jaren 40.
pi_205164256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:57 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nu nog dat gezwets terug draaien dat Obama meer oorlogen is gestart dan Rusland sinds de jaren 40.
Goed lezen en minder zwetsen, er staat Obama + Bush.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205164276
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:58 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Goed lezen en minder zwetsen, er staat Obama + Bush.
Nu wel, en dan nog is die stelling niet waar
pi_205164379
Beste: Obama. Sterke leider. Intelligente man. Erudiet. Nobelprijswinnaar.

Slechtste: Clinton. Achterbakse leugenaar. Misbruiker van ondergeschikte jonge vrouwen. Schijnheilige hufter.
pi_205164643
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Slechtste: Clinton. Achterbakse leugenaar. Misbruiker van ondergeschikte jonge vrouwen. Schijnheilige hufter.
harding was erger dan clinton op dat vlak :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:48:31 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205164864
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
harding was erger dan clinton op dat vlak :Y
En ook een amateur vergeleken met John F Kennedy
pi_205164983
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En ook een amateur vergeleken met John F Kennedy
klopt maar kennedy wordt vaker in het lijstje van goede presidenten gezet dan harding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 20:03:44 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205165034
Ik kan niet echt een keuze voor de beste maken; ik kies voor Lincoln en Franklin Roosevelt met George Washington als eervolle vermelding.

Slechtste: Ulysses Grant en Donald Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205165077
Ik ken zeker niet alle presidenten van de VS, maar ik heb eigenlijk zelden als ik een artikel lees of een docu zie over een Amerikaanse President "ik zou graag zien dat hij mijn leider was"... nou passen heel veel Amerikaanse ideeën absoluut niet bij me, misschien is dat het.

De enige die ik echt wel wat bewonder is Lincoln.


Slechtste is nog moeilijker, omdat je daar zelden over leest. Meest teleurstellend ten opzichte van zijn reputatie vind ik John F. Kennedy, maar is dat dan een slechtere president dan een vergeten president van 150 jaar geleden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205165122
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Hanca het volgende:
Ik ken zeker niet alle presidenten van de VS, maar ik heb eigenlijk zelden als ik een artikel lees of een docu zie over een Amerikaanse President "ik zou graag zien dat hij mijn leider was"... nou passen heel veel Amerikaanse ideeën absoluut niet bij me, misschien is dat het.

De enige die ik echt wel wat bewonder is Lincoln.

Slechtste is nog moeilijker, omdat je daar zelden over leest. Meest teleurstellend ten opzichte van zijn reputatie vind ik John F. Kennedy, maar is dat dan een slechtere president dan een vergeten president van 150 jaar geleden?
als iemand vergeten is dan is die zeker niet slecht, maar ook niet goed. Want anders werd die wel onthouden zoals Buchannon.
Die kan je vergelijken als bijvoorbeeld Schemerhorn of Beel die zou vinden dat de rebellen in nederlands indie gelijk hebben en stiekem zou hoppen dat ze nederland binnenvallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:14:41 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165128
De beste presidenten: Lyndon Johnson, Abraham Lincoln, John Kennedy en Franklin Roosevelt.

De slechtste president: Donald Trump. Heeft niets te zoeken in de politiek en de Amerikaanse politiek ook onherstelbaar gedebiliseerd.

In Top tienen...

Beste:
1. Lyndon Johnson
2. Abraham Lincoln
3. Franklin Roosevelt
4. Theodore Roosevelt
5. John Kennedy
6. Dwight Eisenhower
7. Harry Truman
8. Thomas Jefferson
9. George H. Bush
10. George Washington

Slechtste:
1. Donald Trump
2. James Buchanan
3. Andrew Johnson
4. Warren Harding
5. Franklin Pierce
6. Ronald Reagan
7. Jimmy Carter
8. Martin Van Buren
9. Herbert Hoover
10. George W. Bush

[ Bericht 27% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-06-2022 20:24:54 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:15:19 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165136
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt maar kennedy wordt vaker in het lijstje van goede presidenten gezet dan harding.
Omdat Kennedy dan ook verre van een slechte president was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205165162
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
De slechtste president: Donald Trump. Heeft niets te zoeken in de politiek en de Amerikaanse politiek ook onherstelbaar gedebiliseerd.
Trump wou het wel, maar heeft gefaald om een burgeroorlog in de VS te ontketenen. Buchannon lukte dit wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:19:53 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165178
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Trump wou het wel, maar heeft gefaald om een burgeroorlog in de VS te ontketenen. Buchannon lukte dit wel.
Buchanan likte gewoon de aars van het Zuiden.

Eervolle vermelding voor politici die president hadden moeten worden: Hubert Horatio Humphrey en Robert Francis Kennedy.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 00:34:13 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205167417
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Hanca het volgende:
Ik ken zeker niet alle presidenten van de VS, maar ik heb eigenlijk zelden als ik een artikel lees of een docu zie over een Amerikaanse President "ik zou graag zien dat hij mijn leider was"... nou passen heel veel Amerikaanse ideeën absoluut niet bij me, misschien is dat het.

De enige die ik echt wel wat bewonder is Lincoln.

Slechtste is nog moeilijker, omdat je daar zelden over leest. Meest teleurstellend ten opzichte van zijn reputatie vind ik John F. Kennedy, maar is dat dan een slechtere president dan een vergeten president van 150 jaar geleden?
Kennedy zette veel in gang wat hij zelf niet af kon maken, ALS hij het had afgemaakt, natuurlijk, Lyndon Johnson heeft dat opgepakt en een groot aantal zaken doorgevoerd zoals de Civil Rights Act, als je dat ziet als een proces door Kennedy gestart wat hij niet af kon maken door de moord dan verdient hij een betere plaats op de ranglijst.

Helaas is Kennedy ook verantwoordelijk voor Vietnam en ook daar heeft Johnson het beleid doorgevoerd van Kennedy. Aan de andere kant, de Cuba crisis was daar ook enigzins debet aan en voedde de Koude Oorlog tot een hoger punt wat ook tot Vietnam leidde.
Uiteindelijk is het heel moeilijk om een oordeel over Kennedy te geven omdat hij niet eens een volledige termijn als President heeft gehad, een deel van de waardering voor Kennedy kwam uit het Camelot beeld wat er was van zijn Witte Huis, een tijd van hoop en vernieuwing, Dallas maakte daar wel een einde aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 28 juni 2022 @ 00:53:06 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205167454
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Hanca het volgende:
Ik ken zeker niet alle presidenten van de VS, maar ik heb eigenlijk zelden als ik een artikel lees of een docu zie over een Amerikaanse President "ik zou graag zien dat hij mijn leider was"... nou passen heel veel Amerikaanse ideeën absoluut niet bij me, misschien is dat het.

De enige die ik echt wel wat bewonder is Lincoln.

Slechtste is nog moeilijker, omdat je daar zelden over leest. Meest teleurstellend ten opzichte van zijn reputatie vind ik John F. Kennedy, maar is dat dan een slechtere president dan een vergeten president van 150 jaar geleden?
Als je diens politieke kunnen gelijkstelt aan diens veelwijverij wel ja... In politiek opzicht was het een meer dan bovengemiddeld goede president die zaken als Civil Rights in werking heeft gezet en een all-out nucleaire oorlog heeft voorkomen. Daarbij waarschijnlijk ook de meest intellectuele president die de VS ooit heeft gehad.

Johnson was overigens altijd tegen interventie in Vietnam geweest en qua Civil Rights eerder actief en meer liberaal dan Kennedy. Ik durf te stellen dat qua binnenlands beleid Lyndon Baines Johnson de allergrootste president aller tijden was. De Civil Rights Act en Great Society hebben miljoenen Amerikanen uit de ellende gehaald.

Nixon was in dat opzicht ook verre van een 'slechte president', politiek gezien heeft die man onnoemelijk veel voor elkaar gekregen: terugtrekken uit Vietnam, instellen EPA, bruggen slaan met China en de USSR... Zijn paranoia was zijn ondergang. Trump is het niet waard in diens schaduw te staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205167473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kennedy zette veel in gang wat hij zelf niet af kon maken, ALS hij het had afgemaakt, natuurlijk, Lyndon Johnson heeft dat opgepakt en een groot aantal zaken doorgevoerd zoals de Civil Rights Act, als je dat ziet als een proces door Kennedy gestart wat hij niet af kon maken door de moord dan verdient hij een betere plaats op de ranglijst.

Helaas is Kennedy ook verantwoordelijk voor Vietnam en ook daar heeft Johnson het beleid doorgevoerd van Kennedy. Aan de andere kant, de Cuba crisis was daar ook enigzins debet aan en voedde de Koude Oorlog tot een hoger punt wat ook tot Vietnam leidde.
Uiteindelijk is het heel moeilijk om een oordeel over Kennedy te geven omdat hij niet eens een volledige termijn als President heeft gehad, een deel van de waardering voor Kennedy kwam uit het Camelot beeld wat er was van zijn Witte Huis, een tijd van hoop en vernieuwing, Dallas maakte daar wel een einde aan.
Jij hebt pas kennis over JFK, VS ,zijn presidenten en politiek.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')