quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
bron: postnl app en https://androidworld.nl/n(...)fje-in-de-brievenbus
Geen brief = minder tijd kwijt aan administratie.quote:PostNL stopt met het in de brievenbus gooien van het niet-thuisbriefje. Het briefje waarop je kunt zien waar je pakje zich bevindt en wat je kunt doen om het pakje toch nog in ontvangst te nemen wordt gedigitaliseerd. PostNL heeft hiermee een tijd getest en dat is blijkbaar goed bevallen.
Het grootste probleem is dat dit niet gecommuniceerd word op een duidelijke manier, ik kwam erachter omdat een collega het zei en hij had het gelezen in de app. Ik hoop dat ze nog via de post mensen hierop attenderen maar ik ben bang dat men het maar gewoon moet gokken. Erg vervelende tendens van iets digitaal maken en er maar van uitgaan dat men dat wel oppikt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:25 schreef YStec het volgende:
Gebruik al jaren de app, werkt heel erg fijn. Op die manier wist ik dat ik brieven miste (waren bij de buren naar binnengegooid).
Maar inderdaad, vooral voor de oudere populatie zal dit geen fijne ontwikkeling zijn.
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!quote:Op maandag 27 juni 2022 10:26 schreef Heph844 het volgende:
Bij mij zijn ze er al een tijdje terug mee gestopt. Wat een ongelooflijk kutbesluit zeg!
In het verleden werden bezorgers tenminste gedwongen om langs je huis te rijden, want ja dat briefje moest toch in de brievenbus. Nu zijn ze soms te laat met hun route ofzo, en krijg ik een melding dat ik niet thuis was terwijl ze hier nooit zijn geweest!
En dan zo'n kutargument erbij alsof het ze bij PostNL om de duurzaamheid te doen is
Dat zijn er weinig lijkt mij...quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Vooral pakjes waar je geen track and trace van krijgt worden nu dus extreem lastig.
Het interesseert PostNL echt geen flikker of klanten iets wel of niet weten of er mogelijk zelfs hinder/problemen van ondervinden hoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nog via de post mensen hierop attenderen maar ik ben bang dat men het maar gewoon moet gokken. Erg vervelende tendens van iets digitaal maken en er maar van uitgaan dat men dat wel oppikt.
Ik bestel vrij veel LPs en de meeste verstuurders sturen mij geen track and trace, die zit er soms wel op soms ook niet. Ook bestel ik meestal pre-orders waardoor ik dus geen idee heb wanneer het opgestuurd wordt. Of kickstarters waar het soms een jaartje of 3-4 later is dat ik iets krijg. Met een briefje in de bus is het duidelijk waar het pakketje is. Maar zoals ik in de OP al zei komt het de laatste jaren steeds vaker voor dat er een pakketje op een plek ligt zonder dat ik van het pakketje afweet... of op een plek waar ik het niet weet.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zijn er weinig lijkt mij...
Je krijgt nog wel email van PostNL over je pakketje... (Moet wel track and trace op zitten!)
En de verzender (bedrijf) geeft ook veel info...
Ik vraag het me af maar inderdaad gedownload en we zullen zien.quote:
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Sfancta het volgende:
Beter alles gelijk naar een afhaalpunt laten gaan, huisbezorging is al jaren kut. Niet thuis melding terwijl ik geen busje heb gezien etc.
Duurder maken? Dan snap je toch ook wel dat webshoppen een stuk minder interessant wordt voor consument?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!
Hier hebben we een afhaalpunt die 5 dagen per week 5 uur open is... In het weekend gesloten en ook tijdens mijn werktijd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.
Van die kastjes waar je via die app een inlogcode voor krijgt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.
Precies. Kosten voor afhaalpunt heel laag houden. Wil je toch thuis geleverd krijgen, dan 15 euro of zo extra betalen.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Sfancta het volgende:
Beter alles gelijk naar een afhaalpunt laten gaan, huisbezorging is al jaren kut. Niet thuis melding terwijl ik geen busje heb gezien etc.
Men mag zich dat best realiseren dat het onzin is om allemaal prullaria van 5 euro te laten versturen.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Duurder maken? Dan snap je toch ook wel dat webshoppen een stuk minder interessant wordt voor consument?
Lekker 15 euro verzendkosten betalen voor een product dat maar 5 euro kost. Ja doei.
Dit dus, dat scheelt voor de postbodes want die hebben ook pakketjes bij zich ook enorm veel werk en inderdaad die busjes zijn ook uit het straatbeeldquote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Werkperd het volgende:
Vind aan huis bezorging maar niks. ''Tussen 12 en 17 wordt uw pakketje geleverd''. Vijf uurtjes zijn vijf uurtjes. Ga daar echt niet op staan wachten. Ik kies altijd voor een ophaalpunt en time het met wanneer ik naar werk of van werk kom.
PostNL kan beter alle pakketten gewoon afgooien bij ophaalpunten. Scheelt hoop idiote kut busjes die rondrijden.
Ja herkenbaar zo kut. Dat je vrij moet nemen om je pakketje op te halenquote:Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier hebben we een afhaalpunt die 5 dagen per week 5 uur open is... In het weekend gesloten en ook tijdens mijn werktijd.
En waar je slim zei bedoel je op het internet aangesloten, stop de tijd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je weet toch dat je een pakketje hebt gemist via je deurbel?
Mensen die in 2022 nog geen slimme deurbel hebben neem ik NIET serieus.
Ja, nou en?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En waar je slim zei bedoel je op het internet aangesloten, stop de tijd.
Slimme deurbel is grootste onzin ooit.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je weet toch dat je een pakketje hebt gemist via je deurbel?
Mensen die in 2022 nog geen slimme deurbel hebben neem ik NIET serieus.
Ik vraag me af of dat uit kan, de supermarkten die een PostNL punt hebben worden daarin ook maximaal uitgeknepen. Qua overzichtelijkheid, verkeersoverlast, milieu en uitbuiting van pakketbezorgers zou ik ook zeggen: stop helemaal met dat aan huis bezorgen van pakketten, en steek het geld dat je daarmee bespaart in dedicated postkantoren die altijd open zijn, bestierd door kundig personeel dat normaal behandeld wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.
Normale binnenlandse pakketpost hoeft waarschijnlijk niet eens veel duurder. Nederlandse webshops (of de klant) betalen zich scheel aan verzendkosten vergeleken met bijvoorbeeld verkopers uit China. Die pakketjes worden letterlijk voor enkele centen bezorgd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!
Het is dan ook de verzender die klant is. En dat is altijd gezeik wanneer iets niet aangekomen is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
PostNL, een van de meest klant- en personeelsonvriendelijke bedrijven van Nederland.
[..]
Het interesseert PostNL echt geen flikker of klanten iets wel of niet weten of er mogelijk zelfs hinder/problemen van ondervinden hoor.
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Slimme deurbel is grootste onzin ooit.
wat is de toegevoegde waarde van die deurbel dan?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je weet toch dat je een pakketje hebt gemist via je deurbel?
Mensen die in 2022 nog geen slimme deurbel hebben neem ik NIET serieus.
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).quote:Op maandag 27 juni 2022 10:53 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
wat is de toegevoegde waarde van die deurbel dan?
Dat dat niet slim is.quote:
Daar heb ik de postNL app voor. En buren.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.
Ik denk dat er wel een soort markt is voor een door postnl zelf gerund ophaalpunt, op een mooie plek in het centrum bijvoorbeeld, noemen we het postkantoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat uit kan, de supermarkten die een PostNL punt hebben worden daarin ook maximaal uitgeknepen. Qua overzichtelijkheid, verkeersoverlast, milieu en uitbuiting van pakketbezorgers zou ik ook zeggen: stop helemaal met dat aan huis bezorgen van pakketten, en steek het geld dat je daarmee bespaart in dedicated postkantoren die altijd open zijn, bestierd door kundig personeel dat normaal behandeld wordt.
Als ik bezorger was, had je pech met je deurbel, ga echt niet tegen een deurbel lullen. Doe eens normaal zeg.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).
En als je hem mist, dan zie je ten minste nog dat hij wel geweest is want TS vindt het zo ontzettend lastig dat er geen briefje meer in de bus zit.
Mensen die vroeger geen slaaf hadden om de deur in de gaten te houden.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.
kan je gewoon aangeven in de app, neerzet toestemming, daar kun je een plaats aangeven, dus daarvoor heb je die deurbel niet nodig, wat is nog meer een handige toevoeging want ik zie het echt niet?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).
En als je hem mist, dan zie je ten minste nog dat hij wel geweest is want TS vindt het zo ontzettend lastig dat er geen briefje meer in de bus zit.
Okay ontzettend slim zo'n bel Ik ben van mening dat apparaten die if then else kunnen slim te noemen een enorme devaluatie van het woord slim is. Net zo als de smart phone, dat ding is niet slimmer dan de software die erop staat, en die software is gewoon een aaneenschakeling van heel veel niet super slimme stapjes.quote:
Je kunt je haast niet voorstellen hoe weinig mij dit interesseert.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay ontzettend slim zo'n bel Ik ben van mening dat apparaten die if then else kunnen slim te noemen een enorme devaluatie van het woord slim is. Net zo als de smart phone, dat ding is niet slimmer dan de software die erop staat, en die software is gewoon een aaneenschakeling van heel veel niet super slimme stapjes.
Waarom een eenvoudig eenduidig en duidelijk systeem vervangen voor iets wat veel foutgevoeliger en omslachtiger is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
Voor oude mensen snap ik dit wel, maar er zijn zoveel alternatieven voor dat briefje dat imho het probleem niet het stoppen van het briefje is, maar het niet meegaan met de tijd van mensen die jong genoeg zijn om dat te kunnen.
Kan ik me prima voorstellen hoor, waarschijnlijk helemaal niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt je haast niet voorstellen hoe weinig mij dit interesseert.
Een revolutionaire gedachtequote:Op maandag 27 juni 2022 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een soort markt is voor een door postnl zelf gerund ophaalpunt, op een mooie plek in het centrum bijvoorbeeld, noemen we het postkantoor.
Ja vroeger werd de melk aan je deur gebracht, tegenwoordig moet je het zelf halen. Dingen veranderen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom een eenvoudig eenduidig en duidelijk systeem vervangen voor iets wat veel foutgevoeliger en omslachtiger is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |