quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
bron: postnl app en https://androidworld.nl/n(...)fje-in-de-brievenbus
Geen brief = minder tijd kwijt aan administratie.quote:PostNL stopt met het in de brievenbus gooien van het niet-thuisbriefje. Het briefje waarop je kunt zien waar je pakje zich bevindt en wat je kunt doen om het pakje toch nog in ontvangst te nemen wordt gedigitaliseerd. PostNL heeft hiermee een tijd getest en dat is blijkbaar goed bevallen.
Het grootste probleem is dat dit niet gecommuniceerd word op een duidelijke manier, ik kwam erachter omdat een collega het zei en hij had het gelezen in de app. Ik hoop dat ze nog via de post mensen hierop attenderen maar ik ben bang dat men het maar gewoon moet gokken. Erg vervelende tendens van iets digitaal maken en er maar van uitgaan dat men dat wel oppikt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:25 schreef YStec het volgende:
Gebruik al jaren de app, werkt heel erg fijn. Op die manier wist ik dat ik brieven miste (waren bij de buren naar binnengegooid).
Maar inderdaad, vooral voor de oudere populatie zal dit geen fijne ontwikkeling zijn.
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!quote:Op maandag 27 juni 2022 10:26 schreef Heph844 het volgende:
Bij mij zijn ze er al een tijdje terug mee gestopt. Wat een ongelooflijk kutbesluit zeg!
In het verleden werden bezorgers tenminste gedwongen om langs je huis te rijden, want ja dat briefje moest toch in de brievenbus. Nu zijn ze soms te laat met hun route ofzo, en krijg ik een melding dat ik niet thuis was terwijl ze hier nooit zijn geweest!
En dan zo'n kutargument erbij alsof het ze bij PostNL om de duurzaamheid te doen is
Dat zijn er weinig lijkt mij...quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Vooral pakjes waar je geen track and trace van krijgt worden nu dus extreem lastig.
Het interesseert PostNL echt geen flikker of klanten iets wel of niet weten of er mogelijk zelfs hinder/problemen van ondervinden hoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nog via de post mensen hierop attenderen maar ik ben bang dat men het maar gewoon moet gokken. Erg vervelende tendens van iets digitaal maken en er maar van uitgaan dat men dat wel oppikt.
Ik bestel vrij veel LPs en de meeste verstuurders sturen mij geen track and trace, die zit er soms wel op soms ook niet. Ook bestel ik meestal pre-orders waardoor ik dus geen idee heb wanneer het opgestuurd wordt. Of kickstarters waar het soms een jaartje of 3-4 later is dat ik iets krijg. Met een briefje in de bus is het duidelijk waar het pakketje is. Maar zoals ik in de OP al zei komt het de laatste jaren steeds vaker voor dat er een pakketje op een plek ligt zonder dat ik van het pakketje afweet... of op een plek waar ik het niet weet.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zijn er weinig lijkt mij...
Je krijgt nog wel email van PostNL over je pakketje... (Moet wel track and trace op zitten!)
En de verzender (bedrijf) geeft ook veel info...
Ik vraag het me af maar inderdaad gedownload en we zullen zien.quote:
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Sfancta het volgende:
Beter alles gelijk naar een afhaalpunt laten gaan, huisbezorging is al jaren kut. Niet thuis melding terwijl ik geen busje heb gezien etc.
Duurder maken? Dan snap je toch ook wel dat webshoppen een stuk minder interessant wordt voor consument?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!
Hier hebben we een afhaalpunt die 5 dagen per week 5 uur open is... In het weekend gesloten en ook tijdens mijn werktijd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.
Van die kastjes waar je via die app een inlogcode voor krijgt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk ook de beste optie. Maar dan wel een afhaalpunt dat 24/7 open is.
Precies. Kosten voor afhaalpunt heel laag houden. Wil je toch thuis geleverd krijgen, dan 15 euro of zo extra betalen.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Sfancta het volgende:
Beter alles gelijk naar een afhaalpunt laten gaan, huisbezorging is al jaren kut. Niet thuis melding terwijl ik geen busje heb gezien etc.
Men mag zich dat best realiseren dat het onzin is om allemaal prullaria van 5 euro te laten versturen.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Duurder maken? Dan snap je toch ook wel dat webshoppen een stuk minder interessant wordt voor consument?
Lekker 15 euro verzendkosten betalen voor een product dat maar 5 euro kost. Ja doei.
Dit dus, dat scheelt voor de postbodes want die hebben ook pakketjes bij zich ook enorm veel werk en inderdaad die busjes zijn ook uit het straatbeeldquote:Op maandag 27 juni 2022 10:43 schreef Werkperd het volgende:
Vind aan huis bezorging maar niks. ''Tussen 12 en 17 wordt uw pakketje geleverd''. Vijf uurtjes zijn vijf uurtjes. Ga daar echt niet op staan wachten. Ik kies altijd voor een ophaalpunt en time het met wanneer ik naar werk of van werk kom.
PostNL kan beter alle pakketten gewoon afgooien bij ophaalpunten. Scheelt hoop idiote kut busjes die rondrijden.
Ja herkenbaar zo kut. Dat je vrij moet nemen om je pakketje op te halenquote:Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier hebben we een afhaalpunt die 5 dagen per week 5 uur open is... In het weekend gesloten en ook tijdens mijn werktijd.
En waar je slim zei bedoel je op het internet aangesloten, stop de tijd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je weet toch dat je een pakketje hebt gemist via je deurbel?
Mensen die in 2022 nog geen slimme deurbel hebben neem ik NIET serieus.
Ja, nou en?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En waar je slim zei bedoel je op het internet aangesloten, stop de tijd.
Slimme deurbel is grootste onzin ooit.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vraag me af of dat uit kan, de supermarkten die een PostNL punt hebben worden daarin ook maximaal uitgeknepen. Qua overzichtelijkheid, verkeersoverlast, milieu en uitbuiting van pakketbezorgers zou ik ook zeggen: stop helemaal met dat aan huis bezorgen van pakketten, en steek het geld dat je daarmee bespaart in dedicated postkantoren die altijd open zijn, bestierd door kundig personeel dat normaal behandeld wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Normale binnenlandse pakketpost hoeft waarschijnlijk niet eens veel duurder. Nederlandse webshops (of de klant) betalen zich scheel aan verzendkosten vergeleken met bijvoorbeeld verkopers uit China. Die pakketjes worden letterlijk voor enkele centen bezorgd.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!
Het is dan ook de verzender die klant is. En dat is altijd gezeik wanneer iets niet aangekomen is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
PostNL, een van de meest klant- en personeelsonvriendelijke bedrijven van Nederland.
[..]
Het interesseert PostNL echt geen flikker of klanten iets wel of niet weten of er mogelijk zelfs hinder/problemen van ondervinden hoor.
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Slimme deurbel is grootste onzin ooit.
wat is de toegevoegde waarde van die deurbel dan?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).quote:Op maandag 27 juni 2022 10:53 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
wat is de toegevoegde waarde van die deurbel dan?
Dat dat niet slim is.quote:
Daar heb ik de postNL app voor. En buren.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.
Ik denk dat er wel een soort markt is voor een door postnl zelf gerund ophaalpunt, op een mooie plek in het centrum bijvoorbeeld, noemen we het postkantoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat uit kan, de supermarkten die een PostNL punt hebben worden daarin ook maximaal uitgeknepen. Qua overzichtelijkheid, verkeersoverlast, milieu en uitbuiting van pakketbezorgers zou ik ook zeggen: stop helemaal met dat aan huis bezorgen van pakketten, en steek het geld dat je daarmee bespaart in dedicated postkantoren die altijd open zijn, bestierd door kundig personeel dat normaal behandeld wordt.
Als ik bezorger was, had je pech met je deurbel, ga echt niet tegen een deurbel lullen. Doe eens normaal zeg.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).
En als je hem mist, dan zie je ten minste nog dat hij wel geweest is want TS vindt het zo ontzettend lastig dat er geen briefje meer in de bus zit.
Mensen die vroeger geen slaaf hadden om de deur in de gaten te houden.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet janken dat je een keer een pakketje mist. We leven niet meer in 1970.
kan je gewoon aangeven in de app, neerzet toestemming, daar kun je een plaats aangeven, dus daarvoor heb je die deurbel niet nodig, wat is nog meer een handige toevoeging want ik zie het echt niet?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De bezorger te woord kunnen staan. Zeggen waar hij het pakketje neer kan zetten (of als het belangrijk is, evt. bij de buren).
En als je hem mist, dan zie je ten minste nog dat hij wel geweest is want TS vindt het zo ontzettend lastig dat er geen briefje meer in de bus zit.
Okay ontzettend slim zo'n belquote:
Je kunt je haast niet voorstellen hoe weinig mij dit interesseert.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay ontzettend slim zo'n belIk ben van mening dat apparaten die if then else kunnen slim te noemen een enorme devaluatie van het woord slim is. Net zo als de smart phone, dat ding is niet slimmer dan de software die erop staat, en die software is gewoon een aaneenschakeling van heel veel niet super slimme stapjes.
Waarom een eenvoudig eenduidig en duidelijk systeem vervangen voor iets wat veel foutgevoeliger en omslachtiger is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
Voor oude mensen snap ik dit wel, maar er zijn zoveel alternatieven voor dat briefje dat imho het probleem niet het stoppen van het briefje is, maar het niet meegaan met de tijd van mensen die jong genoeg zijn om dat te kunnen.
Kan ik me prima voorstellen hoor, waarschijnlijk helemaal niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt je haast niet voorstellen hoe weinig mij dit interesseert.
Een revolutionaire gedachtequote:Op maandag 27 juni 2022 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een soort markt is voor een door postnl zelf gerund ophaalpunt, op een mooie plek in het centrum bijvoorbeeld, noemen we het postkantoor.
Ja vroeger werd de melk aan je deur gebracht, tegenwoordig moet je het zelf halen. Dingen veranderen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom een eenvoudig eenduidig en duidelijk systeem vervangen voor iets wat veel foutgevoeliger en omslachtiger is.
Als je je wapenstok aan de slimme deurbel laat zien is dat ook schennispleging.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:04 schreef Sfancta het volgende:
Mensen met een slimme deurbel verdienen een paar forse klappen met een wapenstok.
Die kan dus niet op een 'dumbphone' --> M'n ouders hebben die nog een, en ze zullen lang niet de enige zijn van die generatie.quote:
Lijkt me prima als je (zoals ik) in de Randstad woont in een dichtbevolkt gebied. Maar om nou elke keer voor een pakketje een half uur ergens heen te moeten fietsen en dan met zo'n pakket achterop weer terug, lijkt me niet ideaalquote:Op maandag 27 juni 2022 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een revolutionaire gedachte![]()
Maar serieus, wie weet hoeveel je kan besparen als je die tig pakketbezorgers en de logistiek eromheen niet nodig hebt. De mensen die dan toch hun pakket aan huis bezorgd moeten of willen hebben zou je eventueel nog aan een externe aanbieder kunnen overlaten. We hebben flitsbezorgers die rondscheuren met boodschappen, voor de mensen die dat willen kan er vast wel een soortgelijke constructie opgetuigd worden als er een pakketje op het postkantoor ligt dat je niet zelf kunt ophalen.
dat wordt nog steeds aan de deur gebracht, hier rijdt de groenteman rond en de kaasboer, bij beide kun je melk krijgen, daarnaast heeft zowat iedere supermarktketen een thuisbezorgings optiequote:Op maandag 27 juni 2022 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja vroeger werd de melk aan je deur gebracht, tegenwoordig moet je het zelf halen. Dingen veranderen.
fietsenquote:Op maandag 27 juni 2022 11:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me prima als je (zoals ik) in de Randstad woont in een dichtbevolkt gebied. Maar om nou elke keer voor een pakketje een half uur ergens heen te moeten fietsen en dan met zo'n pakket achterop weer terug, lijkt me niet ideaal
Is mij ook meerdere keren overkomen. Je bent thuis en weet dat er binnen enkele uren een pakje bezorgt moet worden, dan is de tijd waarbinnen dit gebeurt moet zijn verstreken, ga je in je brievenbus kijken, ligt er een papiertje dat ze je niet thuis hebben getroffen, terwijl er de hele dag niet op de bel is gedrukt. Ik heb het idee dat wanneer ze op de plaats van bestemming aankomen, en zien dat ze een paar etages omhoog moeten, ze gewoon een briefje in de bus gooien zonder daadwerkelijk te checken of de bewoner thuis is. Gewoon te lamlendig om een paar trappen op te lopen dus.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:36 schreef Twiitch het volgende:
Handig, hier zijn de bezorgers ook al tijdenlang gestopt met überhaupt aanbellen. Dan zit ik thuis te koekeloeren en zie ik ineens dat ik niet thuis was en de zaak naar een pakketpunt gaat.
Snap dat wel, vorige week een pakket van DHL, toevallig wel thuis, en stond sticker op dat ik bezorging 156 was van die rit. Dan vergaat je traplopen snel.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is mij ook meerdere keren overkomen. Je bent thuis en weet dat er binnen enkele uren een pakje bezorgt moet worden, dan is de tijd waarbinnen dit gebeurt moet zijn verstreken, ga je in je brievenbus kijken, ligt er een papiertje dat ze je niet thuis hebben getroffen, terwijl er de hele dag niet op de bel is gedrukt. Ik heb het idee dat wanneer ze op de plaats van bestemming aankomen, en zien dat ze een paar etages omhoog moeten, ze gewoon een briefje in de bus gooien zonder daadwerkelijk te checken of de bewoner thuis is. Gewoon te lamlendig om een paar trappen op te lopen dus.
Alle telefoons zijn toch dumbphones?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die kan dus niet op een 'dumbphone' --> M'n ouders hebben die nog een, en ze zullen lang niet de enige zijn van die generatie.
Ja, dan moet je het zelf halen. Alleen om nu de vergelijking te maken: vroeger werd de melk aan je deur gebracht, nu heb je heel veel supermarkten waar ze melk hebben. Echter er is maar één fles met jouw naam erop en je weet niet dat deze al bij de supermarkt ligt en de houdbaarheidsdatum is beperkt. Ook weet je niet bij elke supermarkt deze ligt. Proost!quote:Op maandag 27 juni 2022 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja vroeger werd de melk aan je deur gebracht, tegenwoordig moet je het zelf halen. Dingen veranderen.
Dit dus:quote:Op maandag 27 juni 2022 11:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alle telefoons zijn toch dumbphones?
Ja dat is ook van toepassing op de OP toch? Het briefje verdwijnt. Kun je leuk vinden of niet, maar dat gaat de realiteit dat het verdwijnt niet veranderen en dus kun je een van de alternatieven gebruiken en als je dat niet wil omdat reden XYZ is dat helemaal prima maar dan loop je pakketjes mis en dus zul je ze moeten gaan halen.quote:
Er is ook een lift aanwezig, maar daar moet je natuurlijk weer voor op een knop drukken, zo vermoeiend allemaal.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:09 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Snap dat wel, vorige week een pakket van DHL, toevallig wel thuis, en stond sticker op dat ik bezorging 156 was van die rit. Dan vergaat je traplopen snel.
Het wordt nu nog makkelijker voor een pakketbezorger om in geval van haast je deur voorbij te rijden en het pakket direct naar een afleverpunt te brengen, onder vermelding dat er niemand open deed.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
Echt zo ontzettend irritant PostNl stopt dus met het briefje in je bus dat er een pakketje misgeleverd is, dat betekend dus dat er waarschijnlijk honderden pakjes op ophaalpunten komen te liggen waar mensen niet van afweten en dan lekker binnen 5 dagen worden teruggestuurd. De afgelopen jaren heb ik steeds vaker een pakje gehad wat op een ophaalpunt terecht is gekomen zonder dat ik wist welke. Vooral pakjes waar je geen track and trace van krijgt worden nu dus extreem lastig.
Het alternatief wat PostNL biedt is een app met pushnotificaties, opzich handig maar wel irritant dat je daar dan weer een app voor nodig bent, en ik ken legio mensen die wel pakketjes laten bezorgen maar zeker geen smartphone hebben of willen gebruiken. Slechte zet van PostNL wat mij betreft.
Als ze gewoon kappen met aan de deur bezorgen of daar een (flinke) meerprijs voor rekenen t.o.v. een pakketpunt heb ik er geen moeite mee. Maar dit is gewoon leugenachtig gedrag om er mee weg te kunnen komen dat ze hun bezorgers zo weinig tijd geven per pakketje dat ze niet eens meer aan je deur komen maar liegen dat ze er wel geweest zijn. Je blijft betalen voor bezorging aan de deur (ook al is dat misschien te goedkoop).quote:Op maandag 27 juni 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
Voor oude mensen snap ik dit wel, maar er zijn zoveel alternatieven voor dat briefje dat imho het probleem niet het stoppen van het briefje is, maar het niet meegaan met de tijd van mensen die jong genoeg zijn om dat te kunnen.
Maar je bent ook eerder thuis als bezorger.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
Eigenlijk is dat ergens niet logisch. Ze krijgen minder geld als het naar een pakketpunt gaat.
Een alternatief is de website, op de website van PostNL kun je je pakketten inzien/volgen etc.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die kan dus niet op een 'dumbphone' --> M'n ouders hebben die nog een, en ze zullen lang niet de enige zijn van die generatie.
Een smartphone gaat voor hen een lastig dingetje worden.
PostNL bezorgers doen hier weinig tot niets met die voorkeuren die je aangeeft.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:56 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
kan je gewoon aangeven in de app, neerzet toestemming, daar kun je een plaats aangeven, dus daarvoor heb je die deurbel niet nodig, wat is nog meer een handige toevoeging want ik zie het echt niet?
Hoe meer pakjes ze niet eens proberen te bezorgen maar gewoon bij het afhaalpunt dumpen, hoe meer ze uiteindelijk per gewerkt uur betaald worden Hun werkdag wordt daarmee aanzienlijk verkort, ook al krijgen ze minder per pakje. Het is gewoon een door en door verrot systeem.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
Eigenlijk is dat ergens niet logisch. Ze krijgen minder geld als het naar een pakketpunt gaat.
Voor een deel van de bevolking moet het bestelproces gewoon zo analoog mogelijk gehouden worden. Dus inclusief een briefje. Het is in 2022 nog steeds zo dat een deel van de bevolking zich nogal moeizaam over het internet beweegt. Dus niet alleen dat ze geen smartphone hebben, maar dat het verder gaat dan dat.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:26 schreef YStec het volgende:
[..]
Een alternatief is de website, op de website van PostNL kun je je pakketten inzien/volgen etc.
Wat niet beschikbaar is op de website zijn de brieven. Je kunt daar niet zien welke brieven onderweg zijn.
Na 25 jaar mag ik toch wel eens verwachten dat mensen gewoon met een smartphone of computer kunnen omgaan.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voor een deel van de bevolking moet het bestelproces gewoon zo analoog mogelijk gehouden worden. Dus inclusief een briefje. Het is in 2022 nog steeds zo dat een deel van de bevolking zich nogal moeizaam over het internet beweegt. Dus niet alleen dat ze geen smartphone hebben, maar dat het verder gaat dan dat.
Sorry zelfs mijn oma van 88 heeft nog een iPad die dat soort notificaties kan ontvangen en mijn (inmiddels overleden) opa van 89 had zelfs een iPhone.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
Echt zo ontzettend irritant PostNl stopt dus met het briefje in je bus dat er een pakketje misgeleverd is, dat betekend dus dat er waarschijnlijk honderden pakjes op ophaalpunten komen te liggen waar mensen niet van afweten en dan lekker binnen 5 dagen worden teruggestuurd. De afgelopen jaren heb ik steeds vaker een pakje gehad wat op een ophaalpunt terecht is gekomen zonder dat ik wist welke. Vooral pakjes waar je geen track and trace van krijgt worden nu dus extreem lastig.
Het alternatief wat PostNL biedt is een app met pushnotificaties, opzich handig maar wel irritant dat je daar dan weer een app voor nodig bent, en ik ken legio mensen die wel pakketjes laten bezorgen maar zeker geen smartphone hebben of willen gebruiken. Slechte zet van PostNL wat mij betreft.
Bij sommige mensen gaat het gewoon niet gebeuren.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Na 25 jaar mag ik toch wel eens verwachten dat mensen gewoon met een smartphone of computer kunnen omgaan.
Zou voor mij prima zijn... in het buitenland heb je zat van die lockers waar je je pakket om 21:30 uit kan pakken.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:50 schreef Speekselklier het volgende:
Het punt is dat de pakketbezorger nu langs huis MOET.
Controleren of je in huis bent en anders een briefje in de bus.
De volgende stap gaat dus nu gewoon gebeuren. De bezorger neemt niet meer de moeite om langs te komen en dropt het pakje direct bij het afhaalpunt.
absoluut niet... ik betaal om thuis bezorgt te krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou voor mij prima zijn... in het buitenland heb je zat van die lockers waar je je pakket om 21:30 uit kan pakken.
En hoe bestellen ze hun spullen dan?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij sommige mensen gaat het gewoon niet gebeuren.
Hoe vaak ben je wel thuis en krijg je een "we hebben u gemist" notificatie.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
absoluut niet... ik betaal om thuis bezorgt te krijgen.
Ik blijf er vaak voor thuis. Als er dan niemand komt opdagen zit ik er voor niks.
Bij m'n ouders gaat het iig via mij. Het geld schiet ik dan voor.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe bestellen ze hun spullen dan?
Dat doe ik ook, en dan geef ik gewoon door wanneer het komt.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij m'n ouders gaat het iig via mij. Het geld schiet ik dan voor.
Mijn broer en mijn moeder hebben wel een "smartphone" maar gebruiken die niet, mijn moeder niet omdat ze hem niet snapt en mijn broer niet omdat hij van zn werk is en hij daar geen prive dingen op wil doen. Mijn moeder zou de app op haar tablet kunnen installeren maar ze vind dat er al teveel zooi op staat en daarbij vertrouwt ze niets meer dankzij alle spookverhalen en daadwerkelijk beroofde mensen om zich heen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sorry zelfs mijn oma van 88 heeft nog een iPad die dat soort notificaties kan ontvangen en mijn (inmiddels overleden) opa van 89 had zelfs een iPhone.
Dus die legio mensen die geen smartphone hebben ben ik benieuwd waar jij die vind.
Nu al te vaak. En dan kijk ik op mijn camera en dan zijn ze gewoon niet geweest.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je wel thuis en krijg je een "we hebben u gemist" notificatie.
Ik snap dat thuis fijn is maar in zo'n locker zou ook gewoon een optie moeten worden.
De hitrate ligt volgens mij ook post-lockdown nog wel ruim boven de 90% hoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:58 schreef DjVero het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er nog niets gedaan is aan al die aan-huis-bezorgingen; al die bestelbusjes die overal door steden krioelen waarbij de bezorger maar moet afwachten of het pakketje wel geleverd kan worden, waarna hij/zij of het pakketje weer meeneemt of naar een afhaalpunt brengt en je dus nóg meer bewegingen krijgt.
Daar moeten we sowieso vanaf. Gewoon een paar vaste afhaalpunten (hoeveelheid naar de grootte van een stad) en je hebt veel minder ellende.
Tja dat zijn bezorgers die amper betaald krijgen, geen pensioen of andere verzekeringen hebben en ook nog eens per pakketje worden afgerekend. Ze worden enorm uitgeknepen en de postnl maakt wel dikke winst. Een ontevreden medewerker die uitgeknepen wordt gaat ook zijn best niet meer doen als je er toch niets voor terug krijgt.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nu al te vaak. En dan kijk ik op mijn camera en dan zijn ze gewoon niet geweest.
Als straks de briefjes niet meer hoeven zal dat alleen maar vaker gebeuren.
Bij mij in de straat is dat echt een ramp, als er 1 auto stil staat kan niemand er meer door, resultaat: Autos erachter gaan toeteren, bijna wekelijks ruzie hierdoor. Men zou daar eens meer op moeten gaan bekeuren.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:58 schreef DjVero het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er nog niets gedaan is aan al die aan-huis-bezorgingen; al die bestelbusjes die overal door steden krioelen waarbij de bezorger maar moet afwachten of het pakketje wel geleverd kan worden, waarna hij/zij of het pakketje weer meeneemt of naar een afhaalpunt brengt en je dus nóg meer bewegingen krijgt.
Daar moeten we sowieso vanaf. Gewoon een paar vaste afhaalpunten (hoeveelheid naar de grootte van een stad) en je hebt veel minder ellende.
Je betaalt ervoor om het aan de deur bezorgd te krijgen. Als ze een goedkopere optie toevoegen om het bij een afhaalpunt te laten brengen of deurbezorging duurder maken vind ik het allemaal best. Maar klanten laten betalen voor bezorging tot aan de deur en vervolgens niet eens langskomen, en dan nu met deze actie ook nog eens het bewijs daarvan afschaffen is schandalig.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je wel thuis en krijg je een "we hebben u gemist" notificatie.
Ik snap dat thuis fijn is maar in zo'n locker zou ook gewoon een optie moeten worden.
Aan de andere kant, heb jij zin dat je telefoon volstaat met allemaal shit apps van DHL, Postnl etc.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Na 25 jaar mag ik toch wel eens verwachten dat mensen gewoon met een smartphone of computer kunnen omgaan.
Ik hoef geen app, ze kunnen gewoon een mailtje sturen.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant, heb jij zin dat je telefoon volstaat met allemaal shit apps van DHL, Postnl etc.
Daarnaast is het nogal onvriendelijk dat je als klant maar zelf actief overal informatie moet gaan halen bij een bedrijf.
Heb ooit extra betaald bij DHL voor vroege bezorging in klein tijdvlak, toen kwamen ze een dag later toen ik er niet was.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:03 schreef Nober het volgende:
Ik ontvangen het liefst via Budbee. Die zijn live te volgen.
DHL is een goede tweede dankzij de mogelijkheid om op de dag van bezorging je pakket te wijzigen naar bezorgen bij een afhaalpunt.
Aan de andere kant is het natuurlijk efficiënter om 1 persoon de wijk rond de laten rijden, ipv alle personen uit de wijk naar een centraal punt te sturen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:58 schreef DjVero het volgende:
Ik neem een dienst van PostNL af, ze horen bij aan te bellen het pakje af te geven.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja dat zijn bezorgers die amper betaald krijgen, geen pensioen of andere verzekeringen hebben en ook nog eens per pakketje worden afgerekend. Ze worden enorm uitgeknepen en de postnl maakt wel dikke winst. Een ontevreden medewerker die uitgeknepen wordt gaat ook zijn best niet meer doen als je er toch niets voor terug krijgt.
Strikt genomen neem jij doorgaans ook geen dienst van PostNL af, maar doet de verzendende partij dit.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik neem een dienst van PostNL af, ze horen bij aan te bellen het pakje af te geven.
Als ik niet aanwezig ben dan is het afhaalpunt een tweede optie.
Met de bezorger heb ik niet veel te maken, daar heb ik geen afspraak mee. Hoe lullig ook voor hem. Als hij weer eens niet aanbeld volgt er toch echt weer een klacht.
het valt me ook op dat het vaker gebeurt bij zwaardere pakketen.
Ik bestel nog wel eens dozen bier en zo.
Dat klopt... Maar ik ben uiteindelijk wel degene die voor de dienst betaald.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Strikt genomen neem jij doorgaans ook geen dienst van PostNL af, maar doet de verzendende partij dit.
Nou nee, de verzender betaalt voor de dienst. In welke mate zij besluiten daar van jou geld voor te vragen is aan hen.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat klopt... Maar ik ben uiteindelijk wel degene die voor de dienst betaald.
En ik kies voor de dienst 'thuisbezorgd'
Huh? Hoezo?quote:Op maandag 27 juni 2022 10:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
De toekomst van pakketbezorging gaan toch vaste punten worden. En prima wmb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |